Ford blijft in WRC

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Kresta

Berichtdoor Humphrey » vr dec 03, 2004 16:24

Maar Kresta heeft al meer dan eens samen gewerkt met Gardemeister. Samen vormen ze dus al een team.
Is Tjechië ook niet een rijzende automarkt? Dan boort Ford deze nu middels rallysport flink aan.

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor Huufke » vr dec 03, 2004 16:38

Roman Kresta heeft een aantal zeer grote geldschieters. Het stoeltje wat Ford nog beschikbaar had stond te koop en omdat Daniel Sola een half miljoen tekort kwam kon Kresta toeslaan.

Op asfalt moet hij met de beste mee kunnen komen. Ook op onverhard denk ik dat hij wel een keer op het podium kan eindigen. Misschien niet de beste piloot die nog beschikbaar was maar wel een met potentieel en budget, en vergeet niet dat het uiteindelijk allemaal om geld draait..
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor redsky » vr dec 03, 2004 20:44

mantaboy schreef:Zijn er nu niet meer talenten te vinden dan Roman Kresta? Sorry maar kan misschien goed mee in het EK, vind hem niet snel genoeg voor het WK.

Wat een blabla. Hoe weet jij of iemand snel genoeg is voor het wk of ek? Heb je Kresta wel eens gevolgd tijdens een wk manche? Hele knappe tijden met prive-WRC´S. Zonder over geld te praten vind ik hem een hele goede keus. En dat gaat hij nog bevestigen, let maar op.
redsky

Berichtdoor mantaboy » za dec 04, 2004 0:18

Er zijn in het JWRC mensen met meer talent. En dat is wat ik bedoel.
mantaboy

Berichtdoor Holkers » za dec 04, 2004 12:26

mantaboy schreef:Er zijn in het JWRC mensen met meer talent. En dat is wat ik bedoel.

maar Kresta heeft ervaring in een WRC en een JWRC man/talent heeft dat meestal niet. daardoor wordt het meer een leerjaar voor hun en daar gaan ze blijkbaar geen geld aan uitgeven.
Vind het vager dat ze Warmbold (anthonie [typisch een Duitse naam...]) niet gekozen hebben, geld en bekend met een ford en redelijke resultaten (beter dan Kresta)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Niels2 » za dec 04, 2004 12:30

Holkers schreef:
mantaboy schreef:Er zijn in het JWRC mensen met meer talent. En dat is wat ik bedoel.

maar Kresta heeft ervaring in een WRC en een JWRC man/talent heeft dat meestal niet. daardoor wordt het meer een leerjaar voor hun en daar gaan ze blijkbaar geen geld aan uitgeven.
Vind het vager dat ze Warmbold (anthonie [typisch een Duitse naam...]) niet gekozen hebben, geld en bekend met een ford en redelijke resultaten (beter dan Kresta)

Warmbold rijd toch zowizo al een nieuwe(re) Focus? Ivm het winnen van die Focus cup?
Niels2

Henning Solberg 3e rijder Ford WRC

Berichtdoor Luijbregts » wo dec 15, 2004 18:29

Zojuist vers binnen:

Henning Solberg, grote broer van Petter, wordt definitief 3e rijder bij het Ford Team na Roman Kresta. Henning gaat 8 gravel wedstrijden rijden en zal in de WRC van Zweden als 2e rijder deelnemen, dus voor constructeurs punten. Henning heeft vandaag de gevraagde NOK 12.000.000 (ca 1.500.000 Euro) bij elkaar weten te krijgen om deze plaats te bemachtigen. De wereldpers zal dit waarschijnlijk pas morgen of overmorgen horen.....

Met vriendelijke groet,

Rob Luijbregts
Luijbregts

Berichtdoor larsjuhhh » wo dec 15, 2004 19:41

Dat hij ken rijden is wel duidelijk, ik kan me herineren dat hij een keer in de rally van zweden een plekje achter zijn jongere broer stond. Het zou nou wel mooi zijn als hij bij een rally ervoor bij zou kunne komen. We zullen wel zien wat het wordt. Ik wens hem veel geluk bij Ford.

Gr larsjuhhh
larsjuhhh

Berichtdoor mantaboy » do dec 16, 2004 10:46

Volgens Petter is zijn broer met gelijkwaardig materiaal sneller. Volgens de vader van beide heren ook. Dat belooft nog wat! Zoek trouwens ook de uitslagen op toen beiden nog in een identieke Celica reden.
mantaboy

Berichtdoor Wolter » do dec 16, 2004 19:21

Ik kan me herinneren dat Petter ooit eens heeft gezegd dat zijn broer vaak iets te dwars gaat. LEUK! :D
Ik denk dat het heel mooi gaat worden volgend jaar!
Wolter

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl