Nederland volgend jaar ook een talentenjacht?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nederland volgend jaar ook een talentenjacht?

Berichtdoor Turboboost » zo mei 23, 2004 20:55

Vandaag in RTL RR liet men de MG cup in Engeland zien, alwaar men na een talentenjacht 1 persoon een seizoen lang zal begeleiden,e.d. Mooi initiatief.

Echter zei Frank dat dit binnen een jaar ook in Nederland zal gaan gebeuren. Weet hij al meer of is dit gewoon populaire praat? Ik weet dat er al een poging is ondernomen om zoiets op te starten, maar vooralsnog komt er weinig van terecht.

Zal zoiets überhaupt in Nederland van de grond kunnen komen, gezien het feit dat importeurs niet echt staan te springen om teams te steunen in de rallysport?

Volgens mij is de rallysport (nog?) te klein voor zoiets in Nederland.

Groeten,
Jouter

ps.....en laat ik het zo zeggen, ik wacht de talentenjacht niet langer af :) :D
Turboboost

Re: Nederland volgend jaar ook een talentenjacht?

Berichtdoor Franky » zo mei 23, 2004 22:12

turboboost wrote:

Oh jee we krijgen er een talent bij. :D
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor David Westenbrink » ma mei 24, 2004 7:46

Talentenjacht in NL is wel leuk, maar dan hoeven we van dat talent weinig te verwachten als hij alleen NL wedstrijden blijft rijden. Wanneer ze zoiets succesvol willen laten verlopen zal die persoon op een gegeven moment naar het buitenland (lees: België?) moeten gaan.

En dat gaat veel geld kosten. En of de NL rallysport momenteel zo groot is dat men zo'n bedrag bij elkaar zou kunnen krijgen...

--------

Als ze nou een bestaande rijder die al eens op het randje van JWRC deelname heeft gestaan een extra zetje geven.... ik noem maar iets.

--------

Of investeren in begeleiding van een paar jonge nederlandse rijders. Momenteel is het voor hun (ook mij) erg moeilijk om een fatsoenlijk budget bij elkaar te krijgen om een serieuze stap verder te gaan. (Potentiële) Sponsoren zijn vaak erg huiverig om de hiermee gepaarde bedragen tevoorschijn te toveren. En naast het 'gunnen' willen de meesten voor een dergelijk bedrag ook het nodige effect.

Een soort van 'selectie' van een paar jonge rijders, die er dan zelf ook hard voor moeten gaan werken. In plaats van 1 rijder 'in de watten' leggen, die er vervolgens toch net niet komt. (zie autosport) Beetje risicospreiding dus...

En dan een jury bestaande uit enkele mensen die veel betekenen voor de NL rallysport. Maaskant, vd Marel, Abbring, Biesheuvel, etc.

[Edited by David Westenbrink on 05-24-2004 at 07:57 AM GMT]
David Westenbrink

Re: Re: Nederland volgend jaar ook een talentenjacht?

Berichtdoor Turboboost » ma mei 24, 2004 8:31

Franky wrote:
turboboost wrote:

Oh jee we krijgen er een talent bij. :D

Uhm.....in ieder geval nog een deelnemer, laten we het daar maar op houden. ;-)
Ben al blij als ik de alto van mij moeder op de weg kan houden :D
Turboboost

Berichtdoor sebas » ma mei 24, 2004 9:59

Klinkt wel interresant!Hoop dat het van de grond komt!
sebas

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma mei 24, 2004 11:22

dan moeten ze wel vlug zijn , we zien het nu ook met de kalos cup bijna geen deelnemers.
En als je op een wedstrijd hier daar wat gaat praten zijn er toch verschillende rijders die als het zo door gaat volgend seizoen afhaken , mede omdat het bijna niet meer te betalen is . En dat zou jammer zijn.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor bugs » ma mei 24, 2004 12:57

ik wordt er langzzamaan niet goed van
cup hier cup daar en ondertussen gebeurt er weinig of niks

er moet gewoon 1 goeie cup komen met een fatsoenlijke auto die betaalbaar is voor de beginnede rijder maar waar je ook in het alg. klassement behoorlijk kan finishen, kijk naar belgie met de saxo en nu de C2 cup.

zolang dat nietgebeurt zie ik weinig mensen in zo'n cup verde komen en tig verschillende cups heeft al helemaal geen zin, mg-kalos-205-volvo-micra en noem maar op!!
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs

Re: Re: Re: Nederland volgend jaar ook een talentenjacht?

Berichtdoor bugs » ma mei 24, 2004 14:05

Ronny wrote:

Kun je met een betaalbare auto hoog finishen dan ? Aan de top zijn het alleen maar 4x4's en kitcars. En die noem ik nou niet bepaald betaalbaar voor een beginner. Of je moet de loterij gewonnen hebben. Ik denk dat die cups er alleen zijn om mensen (goedkoop) te laten genieten van de rallysport.

Groeten Ronny

Tuurlijk, kijk maar eens wat bv van lancker en boelens doen in belgie met een cup saxo
om je een voorbeeldje te geven rond de 20e plaats alg. in de condroz rally met +/- 200 deelnemers!!!

afgelopen weekend met de neiuwe C2 (dus nog geen ervaring en afstelgegevens)incl. van de weg raken een 14e plaats algemeen

let maar eens op mijn woorden en kijk maar eens aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar wat je kunt bereiken met een C2 cup auto

verder hoeft het geen C2 te zijn, een goeie groep N auto in N3 kun je ook wat mee bereiken, kijk naar princen
of kijk destijds naar de opel kadett cup, daar kon je zelfs de algemene groep n mee winnen tegen de coswords en galant VR4

[Edited by bugs on 05-24-2004 at 03:08 PM GMT]
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs

Re: Re: Re: Re: Nederland volgend jaar ook een talentenjacht

Berichtdoor nkroeze » ma mei 24, 2004 15:07

bugs wrote:
Tuurlijk, kijk maar eens wat bv van lancker en boelens doen in belgie met een cup saxo

afgelopen weekend met de neiuwe C2 (dus nog geen ervaring en afstelgegevens)incl. van de weg raken een 14e plaats algemeen

verder hoeft het geen C2 te zijn, een goeie groep N auto in N3 kun je ook wat mee bereiken, kijk naar princen

Ennuh, je hebt t over BETAALBAAR?????
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor FIRE » ma mei 24, 2004 17:30

Echter zei Frank dat dit binnen een jaar ook in Nederland zal gaan gebeuren. Weet hij al meer of is dit gewoon populaire praat? Ik weet dat er al een poging is ondernomen om zoiets op te starten, maar vooralsnog komt er weinig van terecht.

Ik denk dat hij Talent First bedoelde. Dit draait al in Formule Renault (voorheen Formule Ford) en er zijn/waren planen om zoiets ook op te starten voor rally.

In Duitsland/Oostenrijk heeft OMV zo'n talentenjacht gehouden.

[Edited by FIRE on 05-24-2004 at 05:31 PM GMT]
FIRE

Re: Re: Re: Re: Re: Nederland volgend jaar ook een talentenj

Berichtdoor michel uit berg » ma mei 24, 2004 17:41

nkroeze wrote:
bugs wrote:

Ennuh, je hebt t over BETAALBAAR?????

Ja tuurlijk dat denk ik ook, als een importeur er achter staat en voldoende ondersteuning geeft (maar dat nu net het probleem in nederland)ben ik er ook van overtuigd dat je een betaalbare groep n in cupverband kunt bouwen
michel uit berg

Re: Re: Re: Re: Nederland volgend jaar ook een talentenjacht

Berichtdoor StevenK » ma mei 24, 2004 17:46

bugs wrote:

Je hebt duidelijk geen idee op wat voor Budget hij rijdt ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor michel uit berg » ma mei 24, 2004 17:55

maar steven, jij rijdt toch ook een cliootje n3?

Als je ff doorijdt kun je toch ook iets verder vooraan rijden want ik heb in belgie op een rondkoers achter zo´n ding gereden en dat loopt als een speer :-)
michel uit berg

Berichtdoor mantaboy » wo mei 26, 2004 21:33

Je geeft zelf al het verschil aan, jij heb erachter gereden, niet ervoor :D :D
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl