Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Wolter schreef:Van mij hoeft het systeem ook niet zo te zijn. Gewoon niet moeilijk doen en het zo eenvoudig mogelijk houden. Dat heeft als voordeel dat rally's in Nederland allemaal even belangrijk zijn op papier. Boers zei ook dat we het net zoals in het WK moeten handhaven. Dat is ook simpeler voor het publiek lijkt me. Een doelpunt tijdens een WK voetbal telt toch ook 1x, net zoals de competitie in NL. Waarom dan niet in rally's ook zo?
billy schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom men gebruik maakt van "schrap-resultaten"?
Holkers schreef:billy schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom men gebruik maakt van "schrap-resultaten"?
om het moeilijker te maken aan het einde van het seizoen![]()
![]()
![]()
Volgens mij zijn die ooit in het leven geroepen om technische tegenvallers en/of andere verplichtingen op te vangen.
kraats schreef:Holkers schreef:billy schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom men gebruik maakt van "schrap-resultaten"?
om het moeilijker te maken aan het einde van het seizoen![]()
![]()
![]()
Volgens mij zijn die ooit in het leven geroepen om technische tegenvallers en/of andere verplichtingen op te vangen.
====================
Ik denk wel dat het zonder schrapresultaten een stuk interessanter zou worden, en dan wel een minimum aantal resultaten aangeven, dan hebben de rijders die de rallysport zien als endurance-sport ook een kans om relatief hoog te scoren. Krijg je weer van die mooie dingen waarbij rijders in een corsa-tje een WRC-rijder voor moeten laten gaan![]()
michel uit berg schreef:in een corsaatje??? maak ik nog kans???
StevenK schreef:michel uit berg schreef:in een corsaatje??? maak ik nog kans???
Met jouw achter het stuur is het toch meer de vraag of de Corsa nog een kans maakt
Overigens: geen enkele puntentelling is perfect, altijd zijn er mensen die buiten de boot vallen.
michel uit berg schreef:StevenK schreef:michel uit berg schreef:in een corsaatje??? maak ik nog kans???
Met jouw achter het stuur is het toch meer de vraag of de Corsa nog een kans maakt
Overigens: geen enkele puntentelling is perfect, altijd zijn er mensen die buiten de boot vallen.
zo´n slopen ben nou ook weer niet hoor
2 rally´s in 5 jaar uitgevallen, valt toch wel mee d8 ik zo
Toivonen schreef:Ik ben toch wel voor schrapresultaten. Als je echt op 100% rijdt kun je er ook wel eens af gaan. Ik zie liever dat zo iemand kampioen wordt dan iemand die op safe gaat, of dit nu doelbewust is of bij gebrek aan talent.
Vind het ook jammer dat de winst in de klasse niet meer beloond wordt.
Ik zie het liefst dat de snelste combinatie kampioen wordt, auto en rijder, maar wel in verhouding tot elkaar. In de puntentelling kun je de kwaliteiten van de auto en deze van de rijder belonen.
Als twee equipes gelijk eindigen in een rally en de één rijdt in een lagere klasse, vind ik wel dat deze meer punten moet krijgen.
Het is natuurlijk ook niet te verkopen dat een Micra kampioen wordt of dat mensen juist in een klasse gaan rijden met weinig tegenstand, dus het belonen van een goede plek in de klasse moet minimaal zijn.
Zonder schrapresultaten beloon je de rustige rijder en zonder extra punten bij klassewinst beloon je vaak de snelste auto (gelukkig werd dit jaar de beste combinatie (in verhouding) kampioen, hoera).
Mijn ideale puntelling van plek 1 t/m10:
12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 punten. (lijkt op oude F1 telling?)
en dan in de klasse plek 1 t/m 3: 3, 2, 1 punten.
En dan nog 1 schrapresultaat per jaar en elke rally dezelfde waardering.
Voorbeelduitslag rally bij bovenstaande telling: 1e Wevers(A8)= 15 punten, 2e Boers(A8)= 12 punten, 3e Heuvel(N4)= 11 punten, 4e Loeb (A8)= 8 punten, 5e Braat (N3)= 9 punten.
Haha, voor Loeb dus in punten, maar wel terecht als ik in een N3-tje zo kort kan eindigen!
Punten bij klassewinst zou ook no afhankelijk van aantal deelnemers in klasse moeten maar dan wordt het wat ondoorzichtig. Lege klassen zullen vanzelf wel worden gevuld door mensen die puntjes willen.
Groeten, Martijn Braat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten