Pagina 8 van 11

Re: :p

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 0:57
door JosWRX
Starkoo schreef:het afblazen hoor je denk ik omdat de bregrensing veel hoger is dan bij een WRC!


Nee hoor, afblazen hoor je normaliter alleen maar wanneer dat in de buitenlucht gebeurt. Bij de meeste rally-auto's gebeurt dat, net als bij (volgens mij) alle (niet-gemodificeerde) straatauto's, in het inlaattraject.

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 8:48
door Frevo
Jan Willem schreef:Ik heb met veel plezier naar Monte Carlo gekeken, waarschijnlijk inderdaad mede dankzij het feit dat er een stel behoorlijke coureurs rondreed (met WRC-ervaring).


En waarom was dat leuk? Omdat het glad was.
Een S2000 heeft nu eenmaal heeeeel wat minder koppel dan een WRC. Daardoor zul je op wegdek met wat meer grip heel strak moeten rijden om de snelheid erin te houden, want een beetje leuk wegtrekken uit een hairpin zoals een WRC dat doet, daar heeft een S2000 eenvoudigweg de kracht niet voor. En strak rijden = minder spektakel.

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 8:58
door Niels2
Cinq-Power schreef:Tja, rijden in de S2000 auto's niet de jongens die ten opzichte van de WRC rijders nog vele dingen moeten leren?

Je kan het pas echt vergelijken als de WRC jongens eens een wedstrijd in de S2000 auto's doen.

Dan kan je je vergelijk tussen de auto's maken.

Nu betrek je ook het klasseverschil van de rijders erbij.


En andersom, tussen Loix / Voullioz en Tsjoen zit geen klasse verschil?

Sandell kun je echt wel vergelijken met Hirvonen en Co.

Jan Willem schreef:Als je met spektakel (wat allereerst nog altijd een mening is) snelheid bedoelt, dan zullen ze het niet gaan redden nee.


Nee, niet snelheid. Wel dwars de bocht in/uit dat je ziet wat voor een geweld er los breekt als die WRC's een bocht uit komen. Een "echte" N4 op gravel/sneeuw is nog spectaculairder dan een S2000.

Re: geen turbo erop

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 9:57
door richard ST
briljant schreef:
V.D.G Rally team schreef:
Starkoo schreef:Rally zonder turbo's is geen rally meer! Het a.l.s systeem verboden misschien wel, straks ook rallyracing zonder turbo motoren :S Ek autocrossen ook zonder, nee dat is geen toekomst lijkt mij, s2000 oke maar dan moet er wel een turbo op!

Ik ga juist naar de Rally's voor de turbo motoren, drifters enz

Zonder Turbo motoren ga ik niet meer naar de rally!


je wild toch niet zeggen dat een turbo auto mooier klinkt dan een S 1600 Of S 2000.
Ja dat wil ik wel zeggen.(maar dat is natuurlijk persoonlijk)
Ik kan me geen S2000 of S1600 voor de geest halen, welke net zo mooi klinken als een Audi S1 of Escort WRC of Imprezza WRC.


ben ik met je eens! :wink:

Re: geen turbo erop

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 10:00
door richard ST
A8 fan schreef:
Starkoo schreef:Zonder Turbo motoren ga ik niet meer naar de rally!


Mooi, weer eentje minder die de zaak ophoudt.......


ik houdt niets op hoor ben er altijd optijd,ken overal de wegentjes,
en ik denk dat de meeste alleen maar mijn 2uitlaaten zien,maar weer even terug naar het onderwerp hé :wink:

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 10:37
door official No. 27768
Als de S2000 klasse te saai / langzaam wordt zullen ze vanzelf weer een turbo toestaan maar dit zal ook met de economie te maken hebben. Als de recessie nog 5 jaar duurt zullen teams alleen willen meedoen als het niet te duur is.
Alle logistiek / manuren e.d. om alle rally's te rijden kost al zoveel, als er dan ook nog twee mega dure auto's (voor 2 rally's) moeten bijkomen is het waarschijnlijk niet meer te doen.
Ook wordt de handel in S2000's winstgevender als ze "goedkoop" en snel te bouwen zijn. Peugeot krijgt volgens mij best wat inkomen uit hun S2000 model en dat was bij de WRC volgens mij wel minder.

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 10:54
door official No. 27768
Even voor de turbo fans

De specificaties van de 1.5 MCE-5 VCRi zijn bijzonder indrukwekkend. Uit een cilinderinhoud van 1,5 liter haalt het Franse merk een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 420 Nm. Dat zijn waarden die gelijk zijn aan die van respectievelijk een 3.0 V6 en een 4.0 V8, aldus Peugeot
bron: www.autoweek.nl

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 11:09
door Holkers
Abt haalt 270 pk uit een 1.4 blokje...

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 11:18
door tommeke_B
Eigenlijk slaat deze discussie op niet veel... Eender welke auto is spektaculair, als deze goed bestuurd is tenminste. In de Hellendoorn had ik bijvoorbeeld meer genoten van de passages van Hans Weijs Jr, dan van Kuipers Sr... Kort na het einde van de gr.b's waren de mooiste jaren die de rallysport had :wink:

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 11:32
door MartijnS
Als er turbo's op komen is er niks aan de hand, dan wordt het weer top :)
Maar die komen er dus niet op.

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 11:51
door tommeke_B
Ook al rijdt Kuipers met die S12, dan zie ik toch nog altijd liever Weijs met z'n C2 rijden. Natuurlijk, als je dan in die korte bocht gaat kijken, heeft de auto van Kuipers meer pk's... Maar om te vertellen, dat als je de WRC en de top-IRC piloten laat strijden met allemaal evenwaardige S2000's, dat dit geen spektakel meer zou kunnen geven...

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 12:00
door Niels2
tommeke_B schreef:Ook al rijdt Kuipers met die S12, dan zie ik toch nog altijd liever Weijs met z'n C2 rijden. Natuurlijk, als je dan in die korte bocht gaat kijken, heeft de auto van Kuipers meer pk's...

Het gaat hier toch helemaal niet om Kuipers en Weijs, het gaat hier om Loeb, Solberg, Hirvonen. Je vergelijking raakt echt kant noch wal.

tommeke_B schreef:Maar om te vertellen, dat als je de WRC en de top-IRC piloten laat strijden met allemaal evenwaardige S2000's, dat dit geen spektakel meer zou kunnen geven...

Geen is wat te veel, maar minder kun je zeker wel stellen.

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 12:03
door erikjan
official No. 27768 schreef:Even voor de turbo fans

De specificaties van de 1.5 MCE-5 VCRi zijn bijzonder indrukwekkend. Uit een cilinderinhoud van 1,5 liter haalt het Franse merk een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 420 Nm. Dat zijn waarden die gelijk zijn aan die van respectievelijk een 3.0 V6 en een 4.0 V8, aldus Peugeot
bron: www.autoweek.nl


blijkt een motor met variable compressie te zijn, er zijn bij PSA ook plannen om uit hetzelfde blokje 270 pk / 460 Nm te persen...

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 12:52
door mantaboy
erikjan schreef:
official No. 27768 schreef:Even voor de turbo fans

De specificaties van de 1.5 MCE-5 VCRi zijn bijzonder indrukwekkend. Uit een cilinderinhoud van 1,5 liter haalt het Franse merk een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 420 Nm. Dat zijn waarden die gelijk zijn aan die van respectievelijk een 3.0 V6 en een 4.0 V8, aldus Peugeot
bron: www.autoweek.nl


blijkt een motor met variable compressie te zijn, er zijn bij PSA ook plannen om uit hetzelfde blokje 270 pk / 460 Nm te persen...


Peugeot is toch PSA?

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2009 12:53
door erikjan
mantaboy schreef:
erikjan schreef:
official No. 27768 schreef:Even voor de turbo fans

De specificaties van de 1.5 MCE-5 VCRi zijn bijzonder indrukwekkend. Uit een cilinderinhoud van 1,5 liter haalt het Franse merk een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 420 Nm. Dat zijn waarden die gelijk zijn aan die van respectievelijk een 3.0 V6 en een 4.0 V8, aldus Peugeot
bron: www.autoweek.nl


blijkt een motor met variable compressie te zijn, er zijn bij PSA ook plannen om uit hetzelfde blokje 270 pk / 460 Nm te persen...


Peugeot is toch PSA?


dat bedoel ik ook te zeggen
:wink: