Ongevallen verzekering

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor StevenK » zo maart 21, 2004 21:04

JvnEkln wrote:
Hoe is dit voor officials geregeld en andere personen die zonder een KNAF licentie mee helpen aan een rally evenement.


Ik denk dat ook een official en misschien ook wel een toeschouwer, die bij Amicon verzekerd is, tegen hetzelfde probleem aan kan lopen.

Voor alle licentiehouders heeft, zoals je kunt lezen, de KNAF een ongevallenverzekering afgesloten, maar het is niet te hopen dat je daar gebruik van moet maken, want dan is er sprake van blijvende invaliditeit.

Daarnaast zijn alle deelnemers op de proef WA verzekerd via de KNAF; dus als je door een deelnemer geraakt wordt en je verzekering vergoedt niet, kun je dit op de organisatie c.q. deelnemer verhalen, die dit, met een stevig eigen risico, weer op de verzekering kan verhalen.

Maar stel dat je meehelpt bij het opbouwen van een KP en je glijdt in je enthousiasme van de proef af met je auto (heb ik wel eens een official zien doen) en je raakt daarbij gewond dan zou Amicon zich op dezelfde bepaling kunnen beroepen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor SylviaVisser » ma maart 22, 2004 10:37

Misschien een leuk bericht....

Vanwege partime werk ben ik straks verzekerd bij FBTO ziekenfonds basispakket met Extra zorg pakket (voor het buitenland). Een goed gesprek met de mensen daar leerde me dat in geval van een ongeval alles volledig gedekt is. Voor een tussentijdse check-up kan je kiezen voor een pakketje meer wat dan ook die vergoed.

Kort: na een schuiver worden de kosten die je maakt bij huisarts, eerste hulp of ziekenhuis vergoed.
Ze gaan er bij FBTO vanuit dat je niet moedwillig schade rijdt of je zelf verwond als je aan auto sport doet.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor mantaboy » ma maart 22, 2004 12:55

Het jammere van FBTO is dat als je gaat posten met je auto als official ze dan zeggen eigen schuld......

Maar goed, je loopt een zeker risico en het is idd de moeite waard een en ander goed uit te pluizen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor Jan 8x » ma maart 22, 2004 13:04

Steven,

Ik denk dat het officiallen niet geldt als het beoefenen van een sport in de zin zoals verzekeraar bedoelt. Die hebben mijns inziens gewoon dekking.

Voorts vallen officials en eigenlijk iedere betrokkene bij het organiseren van een evenement onder de dekking van de KNAF.

Groeten,

Jan
Jan 8x
 
Berichten: 68
Geregistreerd: zo jul 14, 2002 8:41
Woonplaats: Hoogstraten (Belgie)

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor mantaboy » ma maart 22, 2004 13:08

Dank je voor de uitleg Jan. Ik denk alleen dat het binnen de official club zinnig is nog wat aanvullende uitleg toe te sturen. Gezien de felle discussie die binnen 1 club regelmatig oplaait.

Groeten,

Jean-Pierre.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor SylviaVisser » ma maart 22, 2004 13:52

mantaboy wrote:
Het jammere van FBTO is dat als je gaat posten met je auto als official ze dan zeggen eigen schuld......

Maar goed, je loopt een zeker risico en het is idd de moeite waard een en ander goed uit te pluizen.


Maar jij bedoelt hier waarschijnlijk de auto verzekering?????
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor mantaboy » ma maart 22, 2004 14:50

Ja Sylvia, die bedoel ik. Sommige verzekeraars zien het posten ook als deelname. Leg het ze dan maar uit....Enfin anders hebben Pieter Storms nog. Die gaf gisteren goed tegengas bij diverse verzekeraars. Niet altijd gelijk maar wel goed dat hij toch zo voor iemand opkomt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor mantaboy » di maart 23, 2004 11:36

Pierre, ik ken je niet en er gaat geen belletje rinkelen, maar mijn opmerking ging over: Publiek wat denkt dat de auto van de official een kladblok is!!

Dus wacht voortaan ff met je wijsheid tot je weet op welke situatie een bepaalde opmerking betrekking heeft.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor G Vloedgraven » di apr 13, 2004 21:12

Hallo Iedereen,

Ik ben voor mijn werk vaak lang in het buitenland. Deze keer zonder internet. Maar ik heb nieuws. Eind vorige week heb ik bericht gekregen van AMICON dat ze als nog gaan betalen. Dit is echter alleen nog maar op persoonlijke titel. Een passende oplossing is er nog niet. Ze gaan zich beraden welke sporten er niet vallen onder onder de kop "niet gangbare recreatieve sporten". Op dit moment zit daar de Rallysport nog niet bij. Tot dat die lijst er is moet iedereen die particulier bij AMICON zelf contact opnemen, om dit te regelen. Een aantal mensen vroegen zich af hoe het nu met mij ging. Nou ik kan ze gerust stellen. Ik heb tijdens de Rally alleen mij rug gekneusd. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.
Maar een ding is zeker, NEEM MIJN WAARSCHUWING SERIEUS !! Kijk je polis er op na. Heb je twijfels, bel dan naar je zorgverzekeraar! Bij mij is het goed afgelopen omdat de kosten nog niet al te hoog waren. Maar als je werkelijk iets overkomt en een zorgverzekeraar heeft de mogelijkheid om er onder uit te komen. Dan doen ze dat vandaag de dag ook. Dat kun je wel zien aan mijn voorbeeld. Als je zorgverzekeraar niet uit betaald krijg je van de KNAF Eur. 450,-. Daarvan kun je nog niet eens de ambulance van betalen. Ook is de KNAF niet bereid om je op welke manier
ook, veder te helpen. Je staat er echt alleen voor.
Mensen langs de proef hebben niets te vrezen, maar deelnemers wel. Let op ook een NUL rijder kan als deelnemer gezien worden.
Hoe raar het ook klinkt, de meeste rally rijders reageren vrij nonchalance. Ze denken dat overkomt mij niet. Ik heb een dure verzekering. Laat ik ze als nog waarschuwen, AMICON is niet goedkoop en een van de grotere zorgverzekeraars van Nederland.
G Vloedgraven
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za maart 20, 2004 22:10
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor westing@asc.nl » di apr 13, 2004 22:56

Ik lees regelmatig op het forum dus dacht ik laat ik ook eens reageren,

Rallysport hoort onder de gevaarlijke sporten gelijk aan parachutespringen en je zelf aan een elastiek van de flat af laten gooien.

Voor wat betreft de ziektekosten verzekeraars kan men hier bijna geen uitsluiting voor maken, echter wel voor je arbeidsongeschiktheidsverzekering. Het kan zijn dat speciale kosten niet worden vergoed zoals fysiotherapie maar dat is dat altijd beperkt geweest in de polis. Ziekenhuis opname wordt altijd vergoed ook al ben je moetwillig van de flat gesprongen.

Het belangrijkste is je arbeidsongeschiktheidsverzekering waar iedere zelfstandige mee te maken heeft werk je gewoon in loondienst dan is je baas niet blij maar je salaris wordt door betaald volledige of 70% net wat je afgesproken bent. Maar ben je zelfstandig dan kan de verzekering roepen jammer maar helaas. Ik heb in mijn polis op laten nemen dat ik rally's rij. Er stond geen specifieke uitsluiting voor de rallysport maar ik wilde niet onder de verzamelnaam vallen van de gevaarlijke sporten.

Dit geld dus alleen voor je arbeidsongeschiktheidsverzekering.
westing@asc.nl
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo nov 23, 2003 19:57
Woonplaats: Veenendaal

Re: Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor StevenK » wo apr 14, 2004 7:15

westing@asc.nl wrote:
Ik lees regelmatig op het forum dus dacht ik laat ik ook eens reageren,

Rallysport hoort onder de gevaarlijke sporten gelijk aan parachutespringen en je zelf aan een elastiek van de flat af laten gooien.

Voor wat betreft de ziektekosten verzekeraars kan men hier bijna geen uitsluiting voor maken,

Ik heb de polisvoorwaarden van Amicon gezien en die sluiten dit toch echt uit.

Ik heb het sterke vermoeden dat je voor de rechter wel een vergoeding af kunt dwingen, omdat de betreffende bepalingen onredelijk bezwarend c.q. erg onduidelijk zijn.

Dit geld dus alleen voor je arbeidsongeschiktheidsverzekering.


Maar ook voor je levensverzekering (hypotheek), ongevallenverzekering en reisverzekering (wedstrijden in het buitenland).
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor westing@asc.nl » wo apr 14, 2004 8:10

[quote]Steven wrote:
[quote]
Ik heb de polisvoorwaarden van Amicon gezien en die sluiten dit toch echt uit.

Ik heb het sterke vermoeden dat je voor de rechter wel een vergoeding af kunt dwingen, omdat de betreffende bepalingen onredelijk bezwarend c.q. erg onduidelijk zijn.
[quote]

Ik heb het net nog na gevraagd aan mijn tussen persoon. Iedere maatschapij is verplicht de standaarddekking te geven! Dus alle aanvullende zaken kunnen worden uitgesloten!
Voor de overige verzekeringen zoals leven, een levenpolis op de hypotheek en arbeidsongeschiktheid kan rally sport zeker een uitsluiting zijn. Het belangrijkste is dat je het meld op het aanvraag formulier dat je rally's rijd. Mocht er dan een uitsluiting zijn heeft de maatschapij de zorg plicht op dit dan ook aan je te melden. Bij mij staat het expliciet op het polis blad dus kan er nooit een twijvel of misverstand ontstaan.

(melding geld indentiek voor de wa vezekering van de rally auto, verzwijg dit niet want dan is je polis waardeloos en betaal je voor jan ...)
westing@asc.nl
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo nov 23, 2003 19:57
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ongevallen verzekering

Berichtdoor Borko » wo apr 14, 2004 9:01

Ik ben net als dhr. vloedgraven afgevoerd richting ziekenhuis tijdens de vorige GTR. (205-je). Ik heb geen problemen ondervonden om dit te claimen. Zonder probleem betaald. Alleen eigen risico.

Toch ga ik even goed nakijken wat er feitelijke gedekt is. Ook bij de andere verzekeringen. Bedankt voor de tip!

Marcel Borkent
Borko
 
Berichten: 5
Geregistreerd: wo apr 14, 2004 8:48

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast