op KP 4 strande voor onze ogen een Volvo van buitenlandse afkomst tegen een boom. De klap was goed hard gezien de auto (zie site). De bestuurder en navi waren redelijk snel uit de auto maar zijn wel weggebracht naar het ziekenhuis, voor de zekerheid gezien ze 's middags weer een biertje aan het drinken waren in het restaurant

. Maar gevolge dit ongeluk stond er een official te vlaggen en daarna een tweede official en daarna wij (club fotografen en BHV officials) om mensen erop te wijzen dat ze de binnenbocht moeten nemen om niemand te raken.
Wat mij opviel is dat ze buiten Nederland het gebruik van een gele vlag niet kennen of willen kennen want geen 1 buitenlandse equipe deed het ook maar even rustig aan. er waren zelfs rijders die het opvatten als impuls en wat extra gas bij gaven.
(Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er ook wat nederlandse equipes waren die niet netjes bezig waren, namen ontschoten).
daaruit kun je volgens mij wel concluderen dat het 'respect' voor een gele vlag wel weg is. (en ook andere (vroegere) voorbeelden bevestigen dat) terwijl er wel een redelijke straf voor staat als je het niet rustiger aan doet. Misschien toch eens tijd om er serieus wat tegen te gaan doen en de straffen echt gaan opleggen?