Cinquecento

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Cinquecento

Berichtdoor Huufke » di apr 06, 2004 23:26

Marf wrote:
broembroem wrote:
Hallo Iedereen,
Ik ben nieuw hiero maar ik had een vraagje:

Mag je met de oude cinquencento's nog deelnemen aan rally's??

Ik heb er net een gekocht en ik zoek nog mensen die hem willen gebruiken om rally's mee te rijden.

horens,

Niek


Is het soms die op Marktplaats te koop staat voor 2500,- euro, want dan weet iedereen over welke auto gepraat wordt?

Zoiets lijkt mij ook wel leuk, evt. om er een licentie mee te gaan halen of zo. Maar ik zag er ook 1 staan, daar staat dan bij dat de auto uitgehomolegeerd is, wat houdt dat dan precies in, dat er geen rally's meer mee gereden mogen worden?

Marf


Dat wil zeggen dat de wagen niet maar aan de minimum eisen van de FIA voldoet. Je mag er dan inderdaad geen wedstrijden meer mee rijden.
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke
 
Berichten: 1113
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:00
Woonplaats: Eindhoven

Re: Re: Re: Cinquecento

Berichtdoor Peer » wo apr 07, 2004 0:31

Huufke wrote:
Marf wrote:
broembroem wrote:
Hallo Iedereen,
Ik ben nieuw hiero maar ik had een vraagje:

Mag je met de oude cinquencento's nog deelnemen aan rally's??

Ik heb er net een gekocht en ik zoek nog mensen die hem willen gebruiken om rally's mee te rijden.

horens,

Niek


Is het soms die op Marktplaats te koop staat voor 2500,- euro, want dan weet iedereen over welke auto gepraat wordt?

Zoiets lijkt mij ook wel leuk, evt. om er een licentie mee te gaan halen of zo. Maar ik zag er ook 1 staan, daar staat dan bij dat de auto uitgehomolegeerd is, wat houdt dat dan precies in, dat er geen rally's meer mee gereden mogen worden?

Marf


Dat wil zeggen dat de wagen niet maar aan de minimum eisen van de FIA voldoet. Je mag er dan inderdaad geen wedstrijden meer mee rijden.


Uitgehomologeerd betekent dat de auto niet meer in groep A of N ingedeeld wordt maar in groep H, Y of Historisch, mits deze uiteraard aan de niet te onderschatten veiligheidseisen voldoet, maar dat geldt voor alle auto's.

Waarschijnlijk zal in bovengenoemde Cinq heel wat geinvesteerd moeten worden alvorens deze weer op de rallypaden toegelaten wordt. Check in ieder geval: stoelen, gordels, brandblusser.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Re: Re: Re: Re: Cinquecento

Berichtdoor StevenK » wo apr 07, 2004 5:45

Peer wrote:
Uitgehomologeerd betekent dat de auto niet meer in groep A of N ingedeeld wordt

Of meer precies: dat er een bepaalde periode sinds het einde van de minimumproductie van de auto is verlopen; sinds een paar worden auto's de eerste vier jaar dat ze uitgehomologeerd zijn nog toegelaten in grN/A.

Overigens is de Cinq gehomologeerd tot en met 2005 (zowel de 900 als de 1100, resp. homologatienummers 5463 en 5529), dus kun je er, voor zover ik kan beoordelen, tot en met 2009 mee in gr N/A rijden en pas daarna ga je naar groep H. En pas in 2015 mag je niet meer in gr H rijden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten