Er zijn landen waar het wel kan

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 19:47

Tsja, het was ook eigenlijk een stomme opmerking van me. Ze hadden gewoon niet moeten neutraliseren.

Stel: In een discotheek zijn 1000 mensen.
990 daarvan hebben keurig betaald.
10 daarvan zijn langs de portier geglipt en zijn zo gratis binnengekomen.
Nog eens 10 liggen bloedend op straat want zij zijn door de portiers betrapt toen ze stiekem wilden binnenglippen.
Wat doet de uitbater nu?
A: Hij pleurt iedereen eruit want stel je toch eens voor dat er iemand stiekem naar binnen is geglipt.
B: Hij is blij dat hij er nog 10 heeft weten te pakken en laat de mensen binnen lekker verder feesten.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Re: Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor Mr.T » di jul 27, 2004 20:38

nkroeze wrote:
Toivonen wrote:
en deze:
Neutraliseer de kp waardoor degene die hebben gewisseld maar niet zijn betrapt hier geen voordeel uit halen.
En diskwalificeer degene die wel zijn betrapt.

En hoe denk je te zien dat iemand wel gewisseld heeft maar niet betrapt is? Bijvoorbeeld Jan de W. had 2 reserve banden bij zich, om bij regen de voorwielen van profiel te kunnen voorzien.....

Dat hadden wij ook, en vlgs alle regelementen mag dat. Er staat n.m. nergens dat je geen 2 reserve wielen mee mag nemen.
Zie als voorbeeld de Safari rally voor het WK daar zijn alle deelnemende auto's uitgerust met 2 reserve wielen. En als het equipe zelf zonder hulp van derden de wielen wisseld is er geen illegale service geweest!!! Dit heet ook wel tussen de regels doorlezen.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor ErikvanH » di jul 27, 2004 21:15

2 reserve wielen zijn toegestaan, ben naar de keuring voor de ELE 2004 geweest met 2 reserve wielen in de auto en daar is mij nogmaals bevestigd dat het toegestaan is!

[Edited by ErikvanH on 07-27-2004 at 08:16 PM GMT]
ErikvanH

Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor StevenK » di jul 27, 2004 21:17

ErikvanH wrote:
2 reserve wielen zijn toegestaan, ben naar de keuring voor de ELE 2004 geweest met 2 reserve wielen in de auto en daar is mij nogmaals bevestigd dat het toegestaan is!

[Edited by ErikvanH on 07-27-2004 at 08:16 PM GMT]

Klopt. Enige is dat bij weging van een grN auto slechts het aantal gehomologeerde reservewielen aanwezig mag zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 21:32

Ik had het natuurlijk wel over illegaal wisselen met vliegende service erbij.
En zo heb ik diverse zien staan op weg naar Klein Zundert. Er stond er zelfs een na de stopfinish van Vosdonk in het zicht van de stopfinsh. Evo 6 met ernaast zwarte golf 3 met achterklep open vol met banden.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Berichtdoor StevenK » di jul 27, 2004 22:03

Overigens moeten we niet vergeten dat de straf voor een illegale service door de spoco's vastgesteld wordt en dat dit niet per definitie een uitsluiting is.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » wo jul 28, 2004 22:39

Ik vind het maar een vreemde oplossing. Die wel degelijk een oplossing kan zijn. Alleen kun je het ook van de andere kant bekijken. Nu haalt men het voordeel van de illegale service weg, dat klopt. Geloof ik wel.

Maar aan de andere kant haalt men ook het voordeel voor de goede bandenkeuze weg. Immers zijn degene die wel op inters of regenbanden stonden op de droge proef ervoor in het nadeel geweest en vervolgens worden zijn dus benadeelt door de neutralisatie van de proef waar zij de gok voor namen.

Dus wanneer je voor 20% denkt dat het droog blijft ga je nog steeds op slicks weg....
Je hebt zo namelijk nooit een nadeel.
Maar ik ga uit van het gelijk van de organisatie in afwachting van CAR zaken en dergelijke. (of heb ik het nu ook niet begrepen?)

Niels, met de opmerking over de docu controle bedoelde het ik voorbeeld eigenlijk dat rijders wel erg veel pikken. En dat zij waarschijnlijk de enige zijn die iets aan de mogelijke problemen zouden kunnen doen, mits zij dat als minder prettig ervaren. Ik begrijp dat iedereen wil rijden maar gaat dat ten koste van alles? Ik heb het gevoel van wel.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor michel uit berg » do jul 29, 2004 21:40

Mr.T wrote:
nkroeze wrote:
Toivonen wrote:
en deze:
Neutraliseer de kp waardoor degene die hebben gewisseld maar niet zijn betrapt hier geen voordeel uit halen.
En diskwalificeer degene die wel zijn betrapt.

En hoe denk je te zien dat iemand wel gewisseld heeft maar niet betrapt is? Bijvoorbeeld Jan de W. had 2 reserve banden bij zich, om bij regen de voorwielen van profiel te kunnen voorzien.....

Dat hadden wij ook, en vlgs alle regelementen mag dat. Er staat n.m. nergens dat je geen 2 reserve wielen mee mag nemen.
Zie als voorbeeld de Safari rally voor het WK daar zijn alle deelnemende auto's uitgerust met 2 reserve wielen. En als het equipe zelf zonder hulp van derden de wielen wisseld is er geen illegale service geweest!!! Dit heet ook wel tussen de regels doorlezen.

ik rij altijd met kwakkelweer met 2 wielen in mijn koffer (zoals de meeste in belgie) en soms wissel ik dan dus ook wel eens maar met behulp van een gewone krik van de chase-car (veiliger) maar wissel zelf dus. mag dat dan volgens jullie wel??
niet dat ik het ga veranderen maar ja gewoon interesse.

we hebben ook al eens een bak langs de straat gewisseld, ik lig er anders zowiezo toch uit dus als het lukt is dat mooi meegenomen (mag dat dan Kraats :) )
michel uit berg

Re: Re: Re: Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor kraats » do jul 29, 2004 22:15

ik rij altijd met kwakkelweer met 2 wielen in mijn koffer (zoals de meeste in belgie) en soms wissel ik dan dus ook wel eens maar met behulp van een gewone krik van de chase-car (veiliger) maar wissel zelf dus. mag dat dan volgens jullie wel??
niet dat ik het ga veranderen maar ja gewoon interesse.
========================
Formeel gezien mag dat niet want je mag alleen gebruik maken van alle middelen die zich in de wedstrijdauto bevinden....
Dus op die krik na zou dat mogen. Maar Kraats is niet zo formeel dus gewoon doen dacht ik zo.
----------------
we hebben ook al eens een bak langs de straat gewisseld, ik lig er anders zowiezo toch uit dus als het lukt is dat mooi meegenomen (mag dat dan Kraats :)
============================
Formeel niet:D Maar van Kraats wel hoor:D:D:D
Maar zoals jij dat zegt zou ik dat ook doen.
Maakt niet uit waar het ding vandaan zou moeten komen. Maar ik zou dan ook niet zeuren als we daarvoor gediskwalificeerd zouden worden.

Dat is dan uit nood geboren en als dat dan goed gaat is dat wel gaaf.:D:D:D Daar zou ik nog wel van kunnen genieten. Net als met een rijder die te weinig proeven gereden zou hebben... Ook gaaf. Als het waar zou zijn.
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor nkroeze » do jul 29, 2004 22:36

Theo, dat van die rijder IS waar!

Hij sloot nl. netjes achter ons aan bij de TC van een proef, en toen we vroegen waar hij opeens vandaan kwam kwam er een grote glimlach op z'n gezicht! :)
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor kraats » do jul 29, 2004 22:48

Theo, dat van die rijder IS waar!

Hij sloot nl. netjes achter ons aan bij de TC van een proef, en toen we vroegen waar hij opeens vandaan kwam kwam er een grote glimlach op z'n gezicht!
===========================
Dat weet ik!!
Alleen wordt ik dan steeds door vanalles en iedereen gebeld dat dit niet zou kunnen, maar heb het zelf gezien dus ook weer zo'n actie die ik erg kan waarderen.
Zij stonden naast ons met hun service.

Ik vraag me alleen af hoe je dat dan doet met je tijdkaart. Want geef je dan 1 van de volgende proeven je velletje af aan de tijdwaarneming die het vervolgens aan de "rekenkamer" van de organisatie verzend?
Of had hij het geluk van de neutralisatie van die proeven? Maar dan blijft het probleem met het deel van je tijdregistratie dat niet zou kunnen kloppen. Toch?
Leg me dat eens uit? Of heeft een brutaal mens hier ook de halve wereld?:D:D
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Peer » do jul 29, 2004 23:48

Tijdkaart is doorgaans niet zo een probleem aangezien de kaarten voor een hele etappe zich in 1 boekje bevinden. Het duurt meestal even voordat het tot de rekenkamer doordringt dat iemand opnieuw ingevoegd is.
Vervolgens is het zaak om eerst te verifieren dat de betreffende deelnemer inderdaad enkele proeven heeft overgeslagen en dat niet zijn tijdkaart ergens is kwijt geraakt.
Als eenmaal vast staat dat de deelnemer ten onrechte nog rijd, dan kan hij alleen door de wedstrijdleiding aan het begin van een sektie, in een hergroepering dus, uit de strijd gehaald worden.
Het is dus niet ongebruikelijk dat zo iemand nog diverse proeven kan rijden alvorens hij uit de strijd gehaald wordt.
Het fenomeen van deelnemers die opnieuw invoegen na een of meerdere proeven overgeslagen te hebben komt bij alle rallies voor, maar het valt niet altijd op.

Groeten Peer (die vaak met dit bijltje gehakt heeft)
Peer

Berichtdoor nkroeze » vr jul 30, 2004 8:59

Peter,

Ik zal het je sterker vertellen, volgens mij heeft de beste man zelfs een beker op mogen halen! Het kan zijn dat ik me vergis, maar ik meen dat ik zijn naam daar iig heb horen vallen!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: Er zijn landen waar het wel kan

Berichtdoor StevenK » vr jul 30, 2004 9:13

Peer wrote:
Tijdkaart is doorgaans niet zo een probleem aangezien de kaarten voor een hele etappe zich in 1 boekje bevinden. Het duurt meestal even voordat het tot de rekenkamer doordringt dat iemand opnieuw ingevoegd is.
Vervolgens is het zaak om eerst te verifieren dat de betreffende deelnemer inderdaad enkele proeven heeft overgeslagen en dat niet zijn tijdkaart ergens is kwijt geraakt.
Als eenmaal vast staat dat de deelnemer ten onrechte nog rijd, dan kan hij alleen door de wedstrijdleiding aan het begin van een sektie, in een hergroepering dus, uit de strijd gehaald worden.
Het is dus niet ongebruikelijk dat zo iemand nog diverse proeven kan rijden alvorens hij uit de strijd gehaald wordt.
Het fenomeen van deelnemers die opnieuw invoegen na een of meerdere proeven overgeslagen te hebben komt bij alle rallies voor, maar het valt niet altijd op.

Groeten Peer (die vaak met dit bijltje gehakt heeft)

Maar in dit geval lijkt het erop dat de tijdkaarten van de geneutraliseerde kp's in het geheel niet gecontroleerd zijn :D
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » vr jul 30, 2004 9:26

De tijdkaarten van neutrale proeven waren zowiezo een ENORME rommel!

Bij vosdonk 2 (voor ons neutraal) kregen we bij zowel de start als de finish geen tijd. Het commentaar van de officials was: "Dat kan je zelf wel doorrekenen, dat doen ze allemaal!"

Hmm, nou, das best knap! Want je werd TE VROEG de tc binnen gelaten en daarnaast moet je doorrekenen met je START tijd die je niet krijgt......
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl