Talent First

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mafiabaas101 » di apr 19, 2005 14:40

Hein schreef:
mantaboy schreef:
Cally schreef:19.6 pk om precies tezijn :D en op rally max liep hij prima

:shock: :shock: Liep of loopt hij prima? :wink:

Volgens mij doet ie het nog steeds. Maar ja, budget is af en toe niet toereikend, denk ik :lol:

zit er een munten automaat in als saldo niet toereikend is gaat ie stotteren en gaat er een rood lichtje branden en moet je een muntje in de gleuf stoppen! :D
mafiabaas101

Berichtdoor Cally » di apr 19, 2005 15:22

hij liep er goed op hij is nu weer bijna standaard dus van 140 naar 60 km beetje teveel politie hier in elst.... :roll: en dan toch maar op normale benzine
Cally

Berichtdoor StevenK » di apr 19, 2005 17:43

Ik vind 't trouwens wel vreemd dat er op de BSR site niets staat over de eerste wedstrijd in het kader van dat talent first gebeuren ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » di apr 19, 2005 21:18

StevenK schreef:Ik vind 't trouwens wel vreemd dat er op de BSR site niets staat over de eerste wedstrijd in het kader van dat talent first gebeuren ?

Yep, ben ook al aan het zoeken geweest. Ik heb bij de nieuwbouw van de site speciaal ruimte voor de mannen gemaakt.

Maar niks, nada, niente, noppes te vinden op de KNAF site en ook niet bij het Eurocircuit. Laatste standen daar zijn van 2004.

Ik heb inmiddels wel een paar foto's en die zullen nog verschijnen op de site.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor StevenK » wo mei 25, 2005 6:49

Afgelopen zondag is er weer gereden. Iemand ergens iets van de KNAF gehoord, gelezen of gezien ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » wo mei 25, 2005 7:04

StevenK schreef:Afgelopen zondag is er weer gereden. Iemand ergens iets van de KNAF gehoord, gelezen of gezien ?

Nee. maar ik kan je vertellen dat er een hoop herstelwerkzaamheden aan de auto van junior moeten worden gedaan. Hij is een beetje krom.

Cally 4e, Junior 5e maar met een forse aanvaring in de finale.
Hein

Berichtdoor Hein » zo jun 19, 2005 22:59

Vandaag, 19 juni, de derde wedstrijd geweest. Uitslag:

1. Hans Weijs Jr
2. Kevin Abbring
3. Selina Hoel
4. Thijs van Gammeren
5. Nicole Moelands
6. Eduard Wichers
Hein

De bestuurders van de Ford RST klasse Eurocircuit

Berichtdoor PatrickRallyRacingfoto's » do jul 21, 2005 21:23

Jong talent van de Ford RST

Afbeelding
Beter één keer voor je beurt gepraat,
Dan achter iemands rug.

Afbeelding
PatrickRallyRacingfoto's

Berichtdoor John Raven » ma okt 10, 2005 9:42

Omdat elders (behalve op de site van Hans Weijs) de berichtgeving omtrent de Talent First volledig ontbreekt:

Gisteren is Hans jr. winnaar geworden van de Talent First tijdens de laatste RST-manche in Maasmechelen. Hij had aan een finaleplaats genoeg om de Talent First competitie te winnen en werd in deze finale - na eraf te zijn getikt, komende vanuit laatste positie - derde wat ruim genoeg was voor de titel.
John Raven

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 10:04

Ja, dat heeft Hans super gedaan ! En zijn eerste beloning volgt dit weekeinde al :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » ma okt 10, 2005 12:59

Derde plaats is voldoende voor Talent First zege Hans Jr.

Een derde plaats was vandaag voor Hans Junior voldoende om de zege in de KNAF Talent First van 2005 binnen te slepen. Tijdens de wedstrijden op het Belgische Duivelsberg Circuit van Maasmechelen, moest Hans Junior kampioen Kevin Abbring laten gaan. Echter voor hem was de directe confrontatie met Thijs van Gammeren het belangrijkst. Hans Junior moest de finale bereiken en daarin van start gaan om zeker te zijn van de zege.

Dat lukte zonder al te veel problemen. Ondanks dat Hans Junior na het uitgaan van de startlichten zeker was, wilde hij in de laatste manche die hij in de Ford RST reed een poging wagen Kevin Abbring te verslaan. Thijs van Gammeren dacht daar duidelijk anders over. In de tweede bocht tikte Van Gammeren achter op de auto van Hans Junior. Desondanks kreeg Hans Junior de auto de bocht in. Een tweede tik zorgde er echter voor dat Hans Junior met zijn neus in de verkeerde richting kwam te staan. Hans wist de Ford RST razendsnel te keren, wat Marcel Cats de uitspraak ontlokte: "Je reed bijna net zo hard achteruit als Nicole vooruit." Uit vierde en laatste positie vocht hij zich terug naar een derde plaats, waarbij Nicole Moelands bij het afgaan van de Duivelsberg spectaculair buitenom gepasseerd werd. Thijs van Gammeren en Kevin Abbring waren echter al te ver weg.

Aanstaande zaterdag (15 oktober) zal Hans Junior voor de eerste keer aan de start staan van een echte rally. Hij zal dan als winnaar van KNAF Talent First over het startpodium in Barneveld rijden tijdens de Vierhouten Pallets Nederland Rally.
Afbeelding

Bron: hansweijs.nl (en aangezien ik zelf toestemming moet geven mag het voor deze keer :mrgreen: )
Hein

Berichtdoor Franky » ma okt 10, 2005 13:08

Hein schreef:

Aanstaande zaterdag (15 oktober) zal Hans Junior voor de eerste keer aan de start staan van een echte rally. Hij zal dan als winnaar van KNAF Talent First over het startpodium in Barneveld rijden tijdens de Vierhouten Pallets Nederland Rally.
Afbeelding

Bron: hansweijs.nl (en aangezien ik zelf toestemming moet geven mag het voor deze keer :mrgreen: )[/quote]

Hoe doen ze dat nou met zijn licentie?
Je moet toch minimaal 2 sprints gereden hebben om aan een rally te mogen deelnemen.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Hein » ma okt 10, 2005 13:13

Geen idee. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat alle RST wedstrijden meetellen.
Hein

Berichtdoor John Raven » ma okt 10, 2005 13:18

Hein schreef:Geen idee. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat alle RST wedstrijden meetellen.

Dat heeft meegeteld, maar ook het feit dat hij in het bezit is van een race-licentie en bijbehorende circuit ervaring.
John Raven

Berichtdoor StevenK » ma okt 10, 2005 13:24

Franky schreef:Hoe doen ze dat nou met zijn licentie?
Je moet toch minimaal 2 sprints gereden hebben om aan een rally te mogen deelnemen.

Ik kan me niet herinneren dat Van Lagen ooit een sprint heeft gereden; toch staan we allemaal te juichen dat 'ie zaterdag weer aan de start staat :)

En ik neem aan dat aangezien vooraf al bekend was dat de winnaar van de RST cup rally's zou gaan rijden, dat ze ook dit wel mee hebben gewogen. En ik zie ook niet in waarom iemand die zijn kunnen achter het stuur heeft bewezen in een andere klasse van autosport, zeker in een formele context die als voorportaal van de rallysport heeft te gelden, niet direct rally's zou mogen rijden ?

En zoals Hein zegt: je kunt de RST wedstrijden als sprint-ervaring kwalificeren.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl