Pagina 2 van 2

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 15:09
door Biturbo
Niels2 schreef:
Biturbo schreef: Een N4/A7 (bij gebrek aan voldoende A6) HRO is toch veel competatiever en spannender? Kijk bijv naar de EK; N4 vs A6. spannend :!:


Ja, en de bezoekers aantallen in bijv Ieper zakten helemaal in. Hebben ze zelfs weer de Cats rally voor ingericht. Verder vind ik het een slecht voorbeeld want was 2003 (Campos/Thiry) niet spannend dan?


Niet spannend? Volgens mij heb je dan naar de verkeerde rally in Ieper gekeken! Al meerdere jaren strijden hier N4 en A6 samen voor de overwinning!! Denk even aan Larry Cols, Princen en Bijvelds. Twee jaar een S1600 als winnaar met een N4 als tweede. Met natte en droge omstandigheden gestreden tot aan het einde. Dat is spannend! En zo zou het het hele seizoen door moeten gaan.

En rijden ene meneer Campos en Thiry hier soms in het complete HRO om het op te nemen tegen een andere WRC? Nee, daar gaat nu het hele punt om. Er rijd hier een snelle WRC rond zonder enige concurrentie. De ene keer strijd er een snelle Evo mee, de andere keer een subaru, dan weer een buitenlander in een Corolla, maar dat is geen bedreiging over het hele seizoen gezien.

En waren er naast Campos en Thiry nog echte ander medestrijders voor de titel??

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 15:38
door Niels2
Gast, ik zeg nergens dat het niet spannend is, zeg alleen dat je een slecht voorbeeld gebruikt. 2003 was OOK spannend, en ja dat waren alleen Campos en Thiry, hoeveel zijn het er nu dan in het ERC die echt voor het kampioenschap gaan? Goed zo 3, wat een wereld van verschil....

Dan, rijden Cols, Princen en Bijvelds het HRO? Wederom fout voorbeeld. Als je wat probeerd duidelijk te maken met voorbeelden, pak dan wel goede. Als je in NL S1600 en N4 doet heb je eigenlijk alleen N4 auto's aan de start want een S1600 is te duur en JdW rijdt het HRO niet meer.

Als er in NL geen WRC's meer rijden ga je dat echt wel merken aan de bezoekers aantallen, en oja die zijn best belangrijk.

Spannend kampioenschap is leuk, maar toch zijn de WRC's de krenten in de pap waarvoor de meeste mensen komen. Niet voor niets word er voor de wedstrijden zoveel gespeculeerd wie er allemaal met een WRC komen.

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 16:09
door Biturbo
Niels2 schreef:Gast, ik zeg nergens dat het niet spannend is, zeg alleen dat je een slecht voorbeeld gebruikt. 2003 was OOK spannend, en ja dat waren alleen Campos en Thiry, hoeveel zijn het er nu dan in het ERC die echt voor het kampioenschap gaan? Goed zo 3, wat een wereld van verschil....

Dan, rijden Cols, Princen en Bijvelds het HRO? Wederom fout voorbeeld. Als je wat probeerd duidelijk te maken met voorbeelden, pak dan wel goede. Als je in NL S1600 en N4 doet heb je eigenlijk alleen N4 auto's aan de start want een S1600 is te duur en JdW rijdt het HRO niet meer.

Als er in NL geen WRC's meer rijden ga je dat echt wel merken aan de bezoekers aantallen, en oja die zijn best belangrijk.

Spannend kampioenschap is leuk, maar toch zijn de WRC's de krenten in de pap waarvoor de meeste mensen komen. Niet voor niets word er voor de wedstrijden zoveel gespeculeerd wie er allemaal met een WRC komen.


Niels

Ik gebruik het EK alleen als voorbeeld voor de samenstelling van het kampioenschap met de klassen A6/N4 (A7?) en de strijd die daaruit voor kan komen. (voorbeeld Ieper!)
Ik ontken ook niet dat het complete seizoen van het EK misschien niet spannend is. Ieper was spannend, net zoals de Zuiderzeerally spannend was, maar het kampioenschap niet....

En het gaat om het HRO/NK. In Nederland rijden te weinig A8/WRC maar behoorlijk wat N4's en A6/7. Dus wat is dan logisch?

En een WRC is niet duur?

Die enkele buitenlanders met WRC's betekenen inderdaad voor velen de krenten in de pap, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar daar ging het niet over. Die buitenlandse WRC's maken geen kampioenschap, ze gaan alleen voor dagprijsjes, fun of west europa cup. Kortom geen bedrijging voor het HRO/NK.

Waar zie je staan dat Cols en Princen volgens mij het HRO rijden? Was alleen als voorbeeld.

Waarschijnlijk gewoon verkeerd begrepen.

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 16:11
door StevenK
Niels2 schreef:Spannend kampioenschap is leuk, maar toch zijn de WRC's de krenten in de pap waarvoor de meeste mensen komen. Niet voor niets word er voor de wedstrijden zoveel gespeculeerd wie er allemaal met een WRC komen.

Voor de mensen die het spelletje betalen maakt het echt niet uit hoeveel WRC's er starten en publiek vinden ze leuk, zo lang ze er maar geen last van hebben.

Het zijn juist vooral de niet zo trouwe fans die zich druk maken om WRC's en dan ineens bij de GTR tot hun schrik ontdekken dat ook een oude Ascona leuk kan zijn om naar te kijken.

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 18:07
door cellie
Zo is het maar net Steven je slaat de spijker op z'n kop :D

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 18:24
door Holten WRC
Het zijn juist vooral de niet zo trouwe fans die zich druk maken om WRC's en dan ineens bij de GTR tot hun schrik ontdekken dat ook een oude Ascona leuk kan zijn om naar te kijken.


Dat ben ik niet met je eens Steven.
Ik kom al sinds 84 bij rallys en kom juist voor de wrc (ik wil een ander trouwens absoluut niet te kort doen!). Je kunt in mijn geval dus niet spreken over een niet zo trouwe fan! :shock:

BerichtGeplaatst: za sep 24, 2005 18:42
door StevenK
Holten WRC schreef:
Het zijn juist vooral de niet zo trouwe fans die zich druk maken om WRC's en dan ineens bij de GTR tot hun schrik ontdekken dat ook een oude Ascona leuk kan zijn om naar te kijken.


Dat ben ik niet met je eens Steven.
Ik kom al sinds 84 bij rallys en kom juist voor de wrc (ik wil een ander trouwens absoluut niet te kort doen!). Je kunt in mijn geval dus niet spreken over een niet zo trouwe fan! :shock:

In 84 wist nog nauwelijks wat een auto was, maar het concept 'WRC' bestaat volgens mij pas sinds 97 ofzo, toch ?