LG Almere Rally en Rallysprint

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: LG Almere Rally en Rallysprint

Berichtdoor ExTaxi » ma apr 05, 2004 0:08

mbvt wrote:
pipo wrote:
Jazeker !!!!
Ik weet niet of de officiels dit gemeld hebben maar hoe weet jij dit
Noortje en ik koppakking stuk op naar Tielt volgende week .

Jammer dat het zo snel over was, Geert! Gelukkig heb ik je nog net op tijd weten te knippen :) Zie de link naar de foto hier...

gr. Michel

Wat vreemd zeg......dat die sticker onder het kenteken van die gele Volvo weg is....

ExTaxi

Re: LG Almere Rally en Rallysprint

Berichtdoor Aart » ma apr 05, 2004 0:50

Namens het Organisatieteam wil ik iedereen bedanken die, met ons samen, dit evenement mogelijk gemaakt hebben.
Al met al ruim 300 marshals / officials die hun best gedaan hebben dit weekend.

Greetz,

Aart
Rally is NOT a crime. 8) Bier zuipen als toeschouwer WEL! :evil:
Aart

Berichtdoor David Westenbrink » ma apr 05, 2004 1:56

Frank Verhoeven niet naast Boers

<b>Gepost op Monday, March 15 2004 om 10:09</b>

De afgelopen week hebben wij van diverse kanten vragen ontvangen mbt geruchten die er de ronde doen over het navigeren van ondergetekende in het nieuwe Ned.kamp 2004.

Het leek ons goed om te melden dat ik inderdaad dit jaar ga navigeren, maar dan ook enkel en alleen het camerateam tijdens de div. rally's, op weg naar de beste en spectaculairste punten.

Bron: The Rally Factory

---------

Ahum... :)
David Westenbrink

Berichtdoor Smakkie » ma apr 05, 2004 7:25

Holkers wrote:
wils sport wrote:

Hoi,

Boers had op KP 7
(geloof ik) ook een
snellere route gevonden
dan over een parkeerplaats.
Moest ie wel even 2x onder
een lintje door.
Telt dat ook als afsnijden?

SVB

niet officieel gezien betekend niet officieel bestraft.

Hoi,

Viel mij dit weekend op dat de marshalls bijzonder inconsequent handelden. Bovenstaand verhaal is daar een voorbeeld van. Maar ook: mensen in een remzone laten zitten, publiek wegsturen of niet doorlaten op bepaalde plaatsen terwijl op diezelfde plek al wel een aantal mensen staan.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb respect voor mensen die door weer en wind een rally mogelijk maken, maar dit weekend maakten ze wat mij betreft een slechte beurt.

Verder: een top evenement! Vooral de compactheid is echt geweldig. Leuk deelnemersveld en een aantal prachtige proeven. Graag volgend jaar weer!
Groeten,

Maurits
Smakkie

Re: Re: Re: Re: LG Almere Rally en Rallysprint

Berichtdoor mbvt » ma apr 05, 2004 7:55

Smakkie wrote:
Hoi,

Viel mij dit weekend op dat de marshalls bijzonder inconsequent handelden. Bovenstaand verhaal is daar een voorbeeld van. Maar ook: mensen in een remzone laten zitten, publiek wegsturen of niet doorlaten op bepaalde plaatsen terwijl op diezelfde plek al wel een aantal mensen staan.

Ja, dat viel mij ook op, of beter gezegd tegen.

Als je anderhalf uur voordat de 0-auto gaat rijden even een stukje over de baan loopt waarop een marshall je met volle overtuiging achter de lintjes probeert te krijgen, is wel wat overdreven. Als ik dan vervolgens bij de volgende kp netjes achter de lintjes aan de binnenbocht loop komen er twee marshalls zwaaiend en schreeuwend op me afrennen dat je daar niet mag komen. Goed zo jongens... Zondag mocht ik ook op bepaalde plekken niet parkeren waar ik zaterdag wel heb gestaan, enz. Afijn, allemaal niet al te ernstig.

Op zondag vond ik het erger dan zaterdag; misschien dat er n.a.v. zaterdag klachten zijn geweest en heeft men besloten zondag wat strenger op te treden?
grt. Michel Beijlevelt, Your Image
mbvt

Berichtdoor ExTaxi » ma apr 05, 2004 10:10

Nu zijn mijn foto's wel voor iedereen beschikbaar. Wegens een DNS-probleempje kon niet iedereen ze gisteren zien........

ExTaxi

Berichtdoor mantaboy » ma apr 05, 2004 10:39

Even naar aanleiding van het snijden van de bochten: Het gebeurt vaak dat een rijder snijd en zoals in Almere waren er bandenstapels. Echter gebeurt het ook wel eens dat een rijder zich vergist en om of voor de bandenstapel langs rijd. Dit voor de banden langs rijden word gezien als afsnijden door sommige officials en door anderen als noodzaak. Het is net hoe een auto aan komt rijden. Als je ziet dat een rijder moeite heeft de bocht te halen en hij gooit zijn auto vroeg in gaat dan voorlangs de banden moet je niet zeuren en gewoon lekker laten rijden. Dat nav hetgeen van eldik is overkomen.

Wat me trouwens wel vaak opvalt tijdens een rally dat de ene officialclub vrij stil is over de mob en de andere hoor je continu: Deelnemer zoveel snijd een stukje proef af op post zoveel. Reactie start: Is genoteerd. Man doe normaal! Stukje snijden? Nou en? Kijk eens naar de kosten die een team maakt en wat jij dan als official voor kosten veroorzaakt. Denk daar eens aan.

Zo verder veel plezier gehad op zaterdag bij TC 1-3-5 en op zondag lekker een postje gedraait op KP 8-10.

Oh voor ik het vergeet: Jalmar of A3 ik mis een routebeschrijving...:D :D :D
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Re: Re: LG Almere Rally en Rallysprint

Berichtdoor admin » ma apr 05, 2004 10:53

mantaboy wrote:
Even naar aanleiding van het snijden van de bochten: Het gebeurt vaak dat een rijder snijd en zoals in Almere waren er bandenstapels. Echter gebeurt het ook wel eens dat een rijder zich vergist en om of voor de bandenstapel langs rijd. Dit voor de banden langs rijden word gezien als afsnijden door sommige officials en door anderen als noodzaak. Het is net hoe een auto aan komt rijden. Als je ziet dat een rijder moeite heeft de bocht te halen en hij gooit zijn auto vroeg in gaat dan voorlangs de banden moet je niet zeuren en gewoon lekker laten rijden. Dat nav hetgeen van eldik is overkomen.

Wat me trouwens wel vaak opvalt tijdens een rally dat de ene officialclub vrij stil is over de mob en de andere hoor je continu: Deelnemer zoveel snijd een stukje proef af op post zoveel. Reactie start: Is genoteerd. Man doe normaal! Stukje snijden? Nou en? Kijk eens naar de kosten die een team maakt en wat jij dan als official voor kosten veroorzaakt. Denk daar eens aan.

Zo verder veel plezier gehad op zaterdag bij TC 1-3-5 en op zondag lekker een postje gedraait op KP 8-10.

Je hebt perongeluk snijden doordat je je verremd of doordat je geen andere keuze hebt, en je hebt het opzettelijk een stuk van het parcour overslaan zoals van Eldik deed op sommige stukken.
admin
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » ma apr 05, 2004 11:27

Eerder gisteren nog even een stukje van de sprint meegepakt. En gisteren de hele rally gezien, wat een super rally was dat weer eens! Erg mooie punten, waar publiek ruim kan staan. En wat was dat gravelbultje ook super om te zien, eerst de audi en daarna Boers er vol overheen, prachtig!

Veel bekenden tegengekomen, en de hele middag verder droog, top!

@NielsK; je had die fotograaf op KP7 mooi te pakken door als enige door die plas heen te rijden :)
Turboboost

Berichtdoor MartijnS » ma apr 05, 2004 11:31

Jouter, was dat bij die hairpin naar beneden? :D

Later zag ik je auto op KP 10 ook nog staan bij dat stukje waar ze eerst haaks links en dan gelijk weer haaksrechts het fietspad opgingen!
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor SylviaVisser » ma apr 05, 2004 11:37

Tja, de audi durfde er niet vol overheen. Zou natuurlijk jammer zijn om daarmee schade te rijden.

Boers was een machtig gezicht, die ging wel op meer plekken vol......
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor pipo » ma apr 05, 2004 14:34

Jammer toch wat Van eldik probeert ,hij is zeer snel ,had dit niet nodig . Prima organisatie ,mooie parcours alleen geen algemene overzichtkaart en almerezand was niet afgespannen zodat het op de verkenning gissen was tussen welke bomen we moesten !!
Hopelijk in 2005 weer want het was een leuke vooral compacte dag (velen mogen hieraan een vb nemen !!)
pipo

Berichtdoor MartijnS » ma apr 05, 2004 15:00

Ik vond het ook ff lastig toen wij er aan kwamen, waar nu wel en niet gereden werd. Dus ff gewacht tot de Audi voorbij was voor we het parkeerterrein opgingen :)
Martijn Schouten
MartijnS

Re: Re: LG Almere Rally en Rallysprint

Berichtdoor billy » ma apr 05, 2004 15:01

mantaboy wrote:

Vooropgesteld: ik was er niet bij, en heb dus ook helemaal niets gezien.

Maar snijden is toch een vorm van valsspelen? Zeker als het niet nodig is, en als resultaat alleen maar een goede tijd oplevert. Als dat het geval was bij Van Eldik, dan is het een juiste beslissing van de organisatie.
William Heeren
billy

Berichtdoor Holkers » ma apr 05, 2004 15:40

billy wrote:

Vooropgesteld: ik was er niet bij, en heb dus ook helemaal niets gezien.

Maar snijden is toch een vorm van valsspelen? Zeker als het niet nodig is, en als resultaat alleen maar een goede tijd oplevert. Als dat het geval was bij Van Eldik, dan is het een juiste beslissing van de organisatie.

Maar wat is snijden? een stukje berm is normaal en als dat al bestraft wordt hoop ik dat er nooit een WK in Nederland gehouden wordt.
Als het een stuk door het bos inclusief greppel en sloot is, oke. MITS er een tijdwinst is die significant is (en dan bedoel ik een seconde of wat.

Even secondes aanhalen.
Op KP2 had boers +25 op van Eldik en +33 op Marel.
Op KP3 had boers +19 op van Eldik en +43 op Marel.
Dus er is zeker wel sprake van tijdswinst gezien Boers over de gehele dag sneller was dan Eldik. Gebasseerd op de tijdswaarneming zou ik de organisatie gelijk geven maar zoals ik al zei, de situatie aldaar speelt ook mee. En die heb ik niet gezien (uberhaubt niets gezien :()
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl