Dakar Rally 2009

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Bartrallyfan » do jan 15, 2009 9:59

vitesse schreef:
Hein schreef: Peter Baert is een goede commentator, maar veel te chauvinistisch. Het woord 'Belg' valt ongeveer om de twee minuten, terwijl Nederlanders opzichtig doodgezwegen worden.

Vind ik grappig. In Vlaanderen vinden we dan weer dat Baert teveel geeft info over de Nederlanders en bijna niks over de Belgen! :P
Nog een geluk dat hij zegt dat Colsoul een Belg is, anders zouden we niks over de Belgen te horen krijgen. :?
Hoe dan ook, we zijn het er wel over eens dat Peter een goede rally commentator is,
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor AC » do jan 15, 2009 10:12

Er zijn nog een hoop equippes (nog) niet gefinished na etappe 10 volgens de officiele dakar site, maar staan wel op de startlijst van vandaag. Op de site van Dakarsport en de Rooy wordt aangegeven dat er een hoop mensen de volgende ochtend gewoon binnen zijn gekomen.

Iemand hier meer informatie over? Behalve dat het gewoon nog niet up-to-date is? Zijn de tijden nog niet officieel vastgesteld?

edit: is net bijgewerkt!
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor Cinq-Power » do jan 15, 2009 14:34

301 - It could be all over for Sainz!
The leader of the general standings, Spaniard Carlos Sainz (VW) is said to have careered into a ravine after 79 km of the day’s special stage. It appears that his co-pilot, Frenchman Michel has received a shoulder injury and has been evacuated to the bivouac for medical attention... This would mean withdrawal from the race for the Spaniard, who has won 6 special stages out of the 10 already completed.
Cinq-Power

Berichtdoor actionmedia4all.com » do jan 15, 2009 15:19

Jep, Carlos is er uit. Rallye-magazin.de heeft het bericht over het uitvallen inmiddels ook. Jammer, een overwinning had ik hem zeker gegund.
Afbeelding
actionmedia4all.com

Berichtdoor Frank B. » do jan 15, 2009 17:13

"A French television crew was on the scene as the accident happened. It appears the VW crew was caught out when it unexpectedly reached the peak of a high dune, falling over a dozen metres down the slope.

The images show Sainz a short distance away, obviously feeling very emotional while Périn is seen laying on his back waiting for medical assistance."

Pech maar hij wou blijkbaar niet naar zo co luisteren!
Frank B.

Berichtdoor Cinq-Power » do jan 15, 2009 17:41

Net op RTL nieuws al beelden gezien van de auto en de situatie.

Na de duin waren het rotsen steil naar beneden en het was niet goed aangegeven in het routeboek.

Duin hield gewoon op en afgrondje begon.
Cinq-Power

Berichtdoor mmrizio » do jan 15, 2009 18:51

En Roma er ook uit, dus Kuipers kan 2 plekken omhoog.... maar ik zie 'm (nog?) niet in de stand op km 191. Hopelijk alleen maar een probleem met de Iritrack :?

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Wolter » do jan 15, 2009 19:02

Cinq-Power schreef:Net op RTL nieuws al beelden gezien van de auto en de situatie.

Na de duin waren het rotsen steil naar beneden en het was niet goed aangegeven in het routeboek.

Fabrieksmitsubishi rijder (vraag me niet wie) remde ook maar net optijd. Cameramannen moesten waarschuwen. Beelden waren net tijdens de update op rtl7.
Wolter

Berichtdoor topsport » do jan 15, 2009 19:09

Echt k*t voor Sainz dit :(
topsport

Berichtdoor Bartrallyfan » do jan 15, 2009 19:18

Heel Heel Jammer!!!!, doet me weer een beetje denken aan het wk van 1998, waar hij in de laatste km van de laatste kp uitviel, het was nu niet de laatste kp, maar hij was wel al een heel eind!!
Bartrallyfan

Berichtdoor Campos » do jan 15, 2009 19:26

Het was wel erg mooie autosport-televisie net op rtl7.. Sainz die erg geëmotioneerd is en door wil en zelfs om hulp vraagt aan de cameraploeg, maar zijn navigator die dan zegt: 'It's over for me Carlos' en zijn hoofd buigt
Vind het vreselijk jammer voor Sainz!
Campos

Berichtdoor PatrickTwente » do jan 15, 2009 19:37

Wolter schreef:[

Fabrieksmitsubishi rijder (vraag me niet wie) .

Nani Roma was dat
PatrickTwente

Berichtdoor Bartrallyfan » do jan 15, 2009 19:52

Campos schreef:Het was wel erg mooie autosport-televisie net op rtl7.. Sainz die erg geëmotioneerd is en door wil en zelfs om hulp vraagt aan de cameraploeg, maar zijn navigator die dan zegt: 'It's over for me Carlos' en zijn hoofd buigt
Vind het vreselijk jammer voor Sainz!
Ik heb die mooie beelden ook gezien, erg treurig voor Carlos en Michel http://www.rtl.nl/components/sport/rtl_ ... s2_a12.xml bijna aan het eind van het filmpje
Bartrallyfan

Berichtdoor Niels2 » do jan 15, 2009 19:58

Kuipers nog steeds niet door bij km 191, of iritrack doet raar of hij heeft serieus problemen. Zat de hele tijd bij Vigouroux in de buurt en die is al gefinished.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor mmrizio » do jan 15, 2009 20:00

Is het bijltjesdag vandaag?

Volgens de live timing zijn er nu 12 auto's binnen, waarbij de 9e en de 10e (Kahle en Chicherit, toch niet de minste) op meer dan 2 uur achter de winnaar. Da's 50% langer dan De Villiers. En Kuipers en nog veel meer rijders staan er nog niet bij...
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl