Wie in Wat in 2008 99,9% ZEKER

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Amazone » wo jan 09, 2008 16:25

Hein schreef:
John Raven schreef:
Hein schreef:http://www.knaf.nl/sectie/talent-first/nieuws/bericht/knaf-maakt-samenstelling-talent-first-team-holland-2008-bekend

Had het daar al gelezen. Jammer dat de KNAF geen berichten rondstuurt. :wink:

JIJ hebt hem niet gehad bedoel je... :wink:

Om mij onbekende redenen is het persbericht alleen aan DAPA leden verstuurd...

Kennelijk tellen NVJ leden (waar de DAPA volgens mij een ook een onderdeel van is) dan niet mee.

Niet mokken, Hein... contact opnemen met de juiste mensen helpt vast meer :wink:
Amazone

Berichtdoor Hein » wo jan 09, 2008 16:56

Amazone schreef:
Hein schreef:
John Raven schreef:
Hein schreef:http://www.knaf.nl/sectie/talent-first/nieuws/bericht/knaf-maakt-samenstelling-talent-first-team-holland-2008-bekend

Had het daar al gelezen. Jammer dat de KNAF geen berichten rondstuurt. :wink:

JIJ hebt hem niet gehad bedoel je... :wink:

Om mij onbekende redenen is het persbericht alleen aan DAPA leden verstuurd...

Kennelijk tellen NVJ leden (waar de DAPA volgens mij een ook een onderdeel van is) dan niet mee.

Niet mokken, Hein... contact opnemen met de juiste mensen helpt vast meer :wink:

Is al gebeurd Wea. En mokken is aan mij niet besteed hoor. Ik ben van nature iemand die een glas half vol ziet. Nooit half leeg. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor rally for ever » wo jan 09, 2008 20:59

Hein schreef: Ik ben van nature iemand die een glas half vol ziet. Nooit half leeg. :wink:

Als je je glas altijd half vol ziet, wordt het tijd dat je doordrinkt :mrgreen: :wink:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor mafiabaas101 » wo jan 09, 2008 21:57

:lol: :lol:
mafiabaas101

Berichtdoor Hein » wo jan 09, 2008 22:00

Lust op zijn tijd best een heerlijk biertje dus laat hem maar een keer doorkomen. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Campos » do jan 10, 2008 10:53

Gaan beide heren nu ook rijden met een andere navigator trouwens?
Campos

Berichtdoor Franed rally » do jan 10, 2008 14:24

Campos schreef:Ik vond wel dit op een franse site, wellicht dat Laurent dat even kan vertalen voor ons? :D
Ik maak er alleen uit op dat er een nieuw in- en uitlaat systeem op zit, ie 190pk heeft en dat de achterschokbrekers van een super1600 op zitten (?).

Moteur :

Une admission et un filtre à air revus, un nouvel échappement et une distribution repensée autorisent un gain de puissance ( 190 ch à 7750 tr/mn, soit + 5 ch ) et un couple ( 175 Nm à 5500 tr/mn ).

Suspensions :

Les amortisseurs arrière sont très proches de ceux d'une Super 1600. A l'avant, ils sont entièrement nouveaux apportant un meilleur guidage.

Freinage :

L'utilisation d'un nouveau disque avant flottant mieux refroidi, d'un nouveau disque et d'un nouvel étrier double piston à l'arrière améliorent l'efficacité du freinage.

Parmi les autres évolutions, on retiendra l'apparition d'un train arrière réglable, et d'une crémaillère hydraulique

Een lucht inlaat en filter van revus, nieuw uitlaat en distributie goed voor een kracht winst (190pk op 7750 toer) en een koppel winst (175Nm op 5500 toer)

Ophanging : nieuw achter shockdempers dicht bij die van een S1600, voor zijn ze helemaal vernieuwd en brengen een beter sturing

Remmen : nieuw voorschrijven beter afgekoeld, achterremmen totaal vernieuwd met dubbelzuigers klauwen en nieuw schrijven verbeteren de remkracht.

Andere verbetering zijn afstelbaar achteras en hydraulische stuurhuis.

Ik vermoed over welk auto het gaat maar heb nog niet alles gelezen.
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor Franed rally » do jan 10, 2008 14:31

Inmiddels weet ik dus dat mijn intuitie was goed. Ik heb gisteren contact gehad met een technici van citroen sport, en alle verschillen zijn bekend.

een max is voor 80% een S1600 op remmen en ophanging gebieden en op asfalt 6/10 sec. sneller dan een "gewoon" R2
De telefoon was niet voor mij. Ik blijf trouw aan de leukste auto van de jaren 80 ! Johan heeft ons verlaten en Terry Hinsen gaat hem vervangen voor minimaal 3 rally's. dat waren de nieuws rondom het FraNed rally team. :)
Afbeelding
Franed rally

Berichtdoor John Raven » do jan 10, 2008 15:05

Het is inderdaad een evolutie van de C2 van vorig jaar. De C2 van vorig jaar is dan ook lastig om te bouwen naar een C2 Max (je moet vrijwel de hele auto aanpakken...).

Maar een S1600 is het zeker qua vermogen en wielbasis (= wegligging) niet...!!!

Volgens de berichten die ik heb blijven beiden met dezelfde navigator rijden.
John Raven

Berichtdoor duvalthebest » do jan 10, 2008 15:10

Franed rally schreef:Inmiddels weet ik dus dat mijn intuitie was goed. Ik heb gisteren contact gehad met een technici van citroen sport, en alle verschillen zijn bekend.

een max is voor 80% een S1600 op remmen en ophanging gebieden en op asfalt 6/10 sec. sneller dan een "gewoon" R2
De telefoon was niet voor mij. Ik blijf trouw aan de leukste auto van de jaren 80 ! Johan heeft ons verlaten en Terry Hinsen gaat hem vervangen voor minimaal 3 rally's. dat waren de nieuws rondom het FraNed rally team. :)

De C2 R2 MAX zal dicht in de buurt komen van de Clio R3 waarschijnlijk dan.
duvalthebest

Berichtdoor John Raven » do jan 10, 2008 15:14

duvalthebest schreef:
Franed rally schreef:Inmiddels weet ik dus dat mijn intuitie was goed. Ik heb gisteren contact gehad met een technici van citroen sport, en alle verschillen zijn bekend.

"Dichter" is een beter woord. Een R3 heeft meer vermogen...
John Raven

Berichtdoor Campos » do jan 10, 2008 16:32

John Raven schreef:Volgens de berichten die ik heb blijven beiden met dezelfde navigator rijden.

Geldt de leeftijdsrestrictie in het JWRC niet voor de 2e bestuurder?
Campos

Berichtdoor duvalthebest » do jan 10, 2008 16:32

John Raven schreef:
duvalthebest schreef:

"Dichter" is een beter woord. Een R3 heeft meer vermogen...

Ah kan goed zijn, ben niet echt op de hoogte van de mechaniek van rallywagens.
Ook van de Clio zou er allicht een Maxi versie uitkomen, misschien is die al uit. In Frankrijk zijn het alleszins bommen die Clio's die daar rondrijden.
duvalthebest

Berichtdoor StevenK » do jan 10, 2008 16:38

duvalthebest schreef:Ah kan goed zijn, ben niet echt op de hoogte van de mechaniek van rallywagens.
Ook van de Clio zou er allicht een Maxi versie uitkomen, misschien is die al uit. In Frankrijk zijn het alleszins bommen die Clio's die daar rondrijden.

Bij de Clio is juist eerst de maxi-versie uitgebracht en pas later de éénvoudigere versies.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Franed rally » do jan 10, 2008 18:27

Nee anders hadden wat franse navi's problemen, Giraudet, Boyère zijn niet de jongste meer. Wel een hoop ervaring. Zou ik maar 10% ervaring van mijn held Giraudet mogen hebben.......... :roll:

Over het ombouwen van een R2 naar een R2 max het grootste probleem komt van de achter schockdempers. de chassis is op de max hiervoor helemaal aangepast voor verstelbaar dempers. Dit volgens de technnici van Citroen Sport
Afbeelding
Franed rally

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl