Technische keuring

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Technische keuring

Berichtdoor kraats » wo apr 07, 2004 17:34

Kaatje,
Soms schrijven mensen hier zaken op terwijl de emotie eraf druipt!
Dit is uiterst positief in dit geval.
Antoine is begaan met het team waar hij sleuteld, en terecht. Er zit zo verschrikkelijk veel tijd en werk in zo'n "simpele" Grp N auto. Dat moet je in je achterhoofd nemen. Vervolgens zijn zij van mening dat zij onjuist bejegend zijn door een TC. En als je dan van mening bent dat je belazerd wordt ben je er helemaal doodziek van, neem dat van mij aan.

Vandaar de begrijpelijke reactie van Antoine die om redenen niet makkelijk leesbaar is.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor SylviaVisser » do apr 08, 2004 13:33

Hmmm, heb nu voor de tweede keer dit hele verhaal door gelezen, maar door de emoties lopen de reacties uit een.
Wil degene die deze topic is begonnen misschien nog een aangeven waar het voor hem om gaat, want voor mijn gevoel draaien er nu een aantal zaken door elkaar.

"vergissen is menselijk......? "
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor antoine.reekers » do apr 08, 2004 16:22

alles staat zwart op wit behalve wat ze nu bij de keuring aan het vezinnen zijn dat staat nergens op papier en daarbij hebben wij altijd geleert alles wat niet mag staat op papier en alles wat wel mag ook en de rest wat er niet in staat mag tenzij er aan vullingen komen .

dus het was grote bulshit dat de astra werd afgekeurt op T-STUKJES en zoals ze het een paar uur later verdraaide naar een abs pomp

heren van de technische keuring koop een goeie bril en lees de regels zelfs weer eens en kijk dan eens bij alle auto's of het comfor is en niet bij de mensen waar jullie de pik op hebben
vrgr antoine

antoine@kustersrallying.nl
www.kustersrallying.nl

het adres voor u competitieauto
antoine.reekers

Berichtdoor kraats » do apr 08, 2004 17:29

heren van de technische keuring koop een goeie bril en lees de regels zelfs weer eens en kijk dan eens bij alle auto's of het comfor is en niet bij de mensen waar jullie de pik op hebben
===================================
Antoine,

Naar mijn zeer bescheiden mening werden alle Astra's gekeurd op het kruislings aangelegde remsysteem dus ik denk dat dit niet helemaal redelijk is. En er waren er bij de sprint toch nog een aantal die gewaarschuwd werden? Of was dat bij de rally?

Ik heb wel een vraag:
Als het Homologatieboek in strijd is met het Annex J welke van de 2 is er dan "leading"? Want dat is in dit geval ook nog eens aan de orde.
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: Technische keuring

Berichtdoor StevenK » do apr 08, 2004 18:21

kraats wrote:

Ik heb wel een vraag:
Als het Homologatieboek in strijd is met het Annex J welke van de 2 is er dan "leading"? Want dat is in dit geval ook nog eens aan de orde.

De Annexe J heeft dan gelijk, want die wordt elk jaar herzien.

(Overigens: ik heb begrepen dat een Astra altijd een kruislings gescheiden remsysteem moet hebben, dus dat stukje van de discussie kan ik niet helemaal volgen.)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » do apr 08, 2004 21:06

(Overigens: ik heb begrepen dat een Astra altijd een kruislings gescheiden remsysteem moet hebben, dus dat stukje van de discussie kan ik niet helemaal volgen.)
====================
Okee Steven,
Ik zal proberen om weer te geven waar het nou eigenlijk om gaat. Ik wil dit proberen zonder mijn eigen of een andermans mening daarin weer te geven.

Een Astra wordt standaard uitgevoerd met een kruislings uitgevoerd remsysteem.
Echter, Dit remsysteem is standaard uitgevoerd met ABS. Dit is volgens mij van wezenlijke aard. Want volgens het AnnexJ mag je ABS onderdelen niet verwijderen doch wel uitschakelen. Vanaf de orginele hoofdremcilinder met 2 uitgangen lopen dus 2 leidingen naar een ventielen/relais blok.
Vanaf dat blok wordt dan het systeem kruislings uitgevoerd.
Dit is zoals het orgineel is.

Nu komt het.
In een aantal rally astra's wordt de orginele hoofdremcilinder met 2 uitgangen gemonteerd en van de uitgangen gaat dan een aeroquipe leiding naar een T-stuk die dan vervolgens aangesloten worden op de remklauwen Rechtsvoor / linksachter en de andere op linksvoor / rechtsachter.

Volgens de homologatie is dit toegestaan want een verwijdering van het "ABS blok" is (als option variant?) opgenomen in het homologatieboek. Geen probleem.
Maar het AnnexJ vermeld wat anders, namelijk zoals een stukje hierboven reeds gemeld. (Onderdelen van het ABS systeem mogen niet worden verwijderd maar wel worden uitgeschakeld)
Om aan een kruislings systeem te voldoen (en aan het AnnexJ) gaan mensen wat andere optie's maken zoals bijvoorbeeld een hoofdremcilinder van dezelfde diameter en slag maar met 4 uitgangen (waarvan de uitgangen voor de achterzijde kleiner kunnen zijn) Dit doet men om minder koppelingen in het systeem op te hoeven nemen om mogelijkheden van breuk en lekkage te verminderen.
Ja en vervolgens doet de TC uitspraken over beide systemen. En dan heeft ineens iedereen gelijk maar eigenlijk helemaal niemand......

Zeg er eens wat zinnigs over. Ik heb een aantal zaken alleen van horen zeggen dus daarom geef ik geen duidelijke mening. Alleen heb ik wel een aantal vraagtekens zoals je tussen de regels door misschien hebt kunnen lezen.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Re: Re: Re: Re: Re: Technische keuring

Berichtdoor thadon » do apr 08, 2004 21:21

kraats wrote:

Vandaar mijn opmerking dat er gelukkig geen publiek of bomen stonden.
We hebben deze discussie al eens gehad hier door een EVO die eraf vloog door dezelfde problemen. Wie was dat ook alweer?

Dat was Max Jonkers met Hein Verschuuren als navi. Ik heb wat filmpjes ge-edit. De crash staat op... :-)

Dit was die discussie:
http://www.rallysport.nl/forum1/viewtop ... =928#17605

* gezien de oorzaak inderdaad een andere discussie *

[Edited by thadon on 04-08-2004 at 08:30 PM GMT]
Groet, Dennis Asselbergs
Afbeelding
thadon

Berichtdoor antoine.reekers » do apr 08, 2004 22:02

zaterdags tijdens de rally werden alle astra's gecontroleerd op het discussie punt van eurigio het diagonaal gescheiden remsysteem van alle astra's op de eerste na want toen waren ze er nog niet achter dat ze er op deden keuren vervolgens zijn er ook rally wagens geweest met niet gehomolegeerde remcilinders wie het allemaal zijn weet ik niet heb er een wel verschijnende mensen op aan gesproken dus denk eraan tijdens het opbouwen een kadett is zeker geen astra .

vervolgens werd er zondag weer op gecontroleerd en wij bleven voet bij stuk dat het bij ons degelijk was en hun vonden van niet toch raar dat er tuners zijn die het perfect vonden uit zien en ons dus niet konden vertellen dat het niet mocht .

wat theo zei klopt als je aan het type bent over zo iets en je steekt al je vrije tijd in een rally wagen en al jaren mee helpt de rallysport mee omhoog te helpen dan wordt je er schijt ziek van als het op z'n manier wordt afgebroken .

wij zijn pas 1 keer echt afgekeurt tijdens een nakeur op een stabilisatorstang die 1 mm te dik was ok geen moeite mee wij wisten het maar het mocht niet kan gebeuren even goede vrienden maar regels ter plaatste verzinnen is klink klare onzin .

de annix j is een standaart regelement voor de klasses alle andere regels en tegenspraken uit jouw homelegatie papieren van de wagen mogen dus want dat zijn regels van die auto en dat staat buiten je annix j om .
vrgr antoine

www.kustersrallying.nl

antoine.reekers

Berichtdoor antoine.reekers » do apr 08, 2004 22:04

ik heb het hier wel telkens over onze astra maar niet alleen wij zijn er meegepakt er zijn er ook die een waarschuwing hebben gehad en dat de volgende wedstrijd in orde moet hebben wij hadden de domme pech dat wij zondags weer reden .

en ja blijkbaar met goede rezultaten
vrgr antoine

www.kustersrallying.nl

antoine.reekers

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr apr 09, 2004 7:35

Als ze nog strenger op gaan treden met de nakeuringen hebben ze straks nog minder deelnemers. Als er nou bijvoorbeeld in de groeg N de motor niet volgens de homologatie is op gebouwd dan ja uitsluiting.
Maar om nou op alle kleine dingen te gaan letten gaat wel er ver. Als de rijders onder elkaar protest aantekenen, dan de auto nakeuren.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor kraats » vr apr 09, 2004 11:12

v.d.g rally team wrote:
Als ze nog strenger op gaan treden met de nakeuringen hebben ze straks nog minder deelnemers. Als er nou bijvoorbeeld in de groeg N de motor niet volgens de homologatie is op gebouwd dan ja uitsluiting.
Maar om nou op alle kleine dingen te gaan letten gaat wel er ver. Als de rijders onder elkaar protest aantekenen, dan de auto nakeuren.

==========================
Voor we ontaarden in een zinloze duscussie wil ik even duidelijk maken dat het er bij ons normaal aan toe is gegaan terwijl ook wij werden verwittigd met een feit dat de folie van de ramen moest. Dit gebeurde overigens in alle redelijkheid, maar wat moet je met de meest dom opgestelde regel die er is.....
Er is iemand die er niet doorheen kan kijken en klaar is het ... D'r af die folie.
En vorig jaar voldeed het keurig aan de voorschriften. Vervolgens wordt er dan gezegd dat men niet achter deze manier van regelgeving staan maar hanteerd m wel, terwijl ze best de regels van vorig jaar kunnen hanteren en het zo ook nog meetbaar hebben, nu wordt er al snel een verkeerde indruk gewekt, zonder dat de TC daar invloed op heeft. wat ik hiermee wil zeggen is dat men ook wel erg snel de schijn tegen krijgt door allerlei verhalen waarvan die van de realiteit afwijken.
Maarja regels zijn regels.
Jammer want ik ga, in tgenstelling tot anderen, ervan uit dat er NIET selectief gekeurd wordt.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor antoine.reekers » zo apr 11, 2004 20:34

door al die zeik regels waar niemand voordeel en nadeel mee heeft maken ze het de kleine teams alleen nog moeilijker er zijn somigen die schrijven in een andere klasse in omdat ze het gezeik beu zijn .
er zijn zelfs al teams die druk bezig zijn om in ned. te stoppen vanwege de geweldige keuringen

wij zijn er zeker geen voorstander van om in het buitenland te rijden want wat ze als organisatie in ned. voor elkaar krijgen is al knap genoeg dus wij hollanders moet da steunen maar met de huidige tc wordt het steeds moeilijker want je weet nie meer wat je moet doen
vrgr antoine

www.kustersrallying.nl

antoine.reekers

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo apr 11, 2004 21:02

antoine.reekers wrote:
door al die zeik regels waar niemand voordeel en nadeel mee heeft maken ze het de kleine teams alleen nog moeilijker er zijn somigen die schrijven in een andere klasse in omdat ze het gezeik beu zijn .
er zijn zelfs al teams die druk bezig zijn om in ned. te stoppen vanwege de geweldige keuringen

wij zijn er zeker geen voorstander van om in het buitenland te rijden want wat ze als organisatie in ned. voor elkaar krijgen is al knap genoeg dus wij hollanders moet da steunen maar met de huidige tc wordt het steeds moeilijker want je weet nie meer wat je moet doen

Gewoon zorgen dat je spullen in orde zijn en als je het niet weet dan bel je theo .
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor SylviaVisser » ma apr 12, 2004 10:50

antoine.reekers wrote:

Ook in het buitenland gelden regels hoor. Daar zullen er ook best tussen zitten die jij betiteld als zeik regels......
Succes verzekerd waarschijnlijk, als je er tegen in wilt gaan.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Eddie Borgers » ma apr 12, 2004 18:47

v.d.g rally team wrote:

v.d.g rally team wrote:
Gewoon zorgen dat je spullen in orde zijn en als je het niet weet dan bel je theo .

Wat is het nu? Op kleine dingen letten gaat te ver, maar daarna zeg je dat alle kleine dingen wel goed moeten zijn…. Kom op.. Blijf wel redelijk he..

Daar komt bij dat de spullen in orde waren, maar dat Theo vond van niet.. DAAROM is deze discussie van onze kant. Er was een probleem volgens Theo. Dit was geen probleem, want de zogenoemde vliegende koppelingen waren toegestaan. Vandaar deze discussie. Dat daarna problemen gezocht werden die er niet waren deed wat bloed koken.. Ook bij mij. Wederom omdat er geen probleem was. De spullen zijn in orde!

SylviaBos wrote:
Ook in het buitenland gelden regels hoor. Daar zullen er ook best tussen zitten die jij betiteld als zeik regels......
Succes verzekerd waarschijnlijk, als je er tegen in wilt gaan.

Joh…. Meen je het nou dat er in het buitenland ook regels zijn.. Bedankt voor het intrappen van de open deur!
Wat bedoelt wordt zijn zeik regels die gewoon bedoelt zijn om lastig te doen. De Technische Keuring mag iedereen overal van beschuldigen en dan is het aan het team om aan te tonen dat ze ongelijk hebben. Daar is op zich niets mis mee, maar wanneer er een (ongegronde) klacht is waarvan het ongelijk wordt bewezen en daarna nog een aantal maal een klacht komt (waarvan ook het ongelijk wordt bewezen), kan dat ,mijns inziens, wel gezien worden als gezeik.

Is het zo duidelijk of snap je er nog steeds niet van? (Ik neem tenminste aan dat je het niet snap en daarom met die stomme reactie aan kwam).
Eddie Borgers

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl