Bijvelds beschuldigd van restrictorfraude

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor David Westenbrink » wo feb 22, 2006 13:31

- Waarom in Belgie?
Kon bij elke rally. Vdh wist dat hij de groep N kon winnen en wist zelf ook dat zn grootste concurrent illegaal was/kon zijn. In de winter had vdh zn huiswerk dus gedaan.
- Hoe komt hij aan die turbo's?
Volgens mij heeft vdh spul van van eerd gekocht, wat lange tijd allemaal dus bij bijvelds is gebouwd, wellicht zat het daarbij?
- Waarom Jasper die zelf ook niet helemaal vrij is van verdenkingen (stroomverdeler GTR?)
Omdat hij blijkbaar wel helemaal legaal is. Een stroomverdeler die kapot is, is een lullig pechgevalletje die je creatief probeert op te lossen mbv van een mededeelnemer. En niet te vergelijken met op voorbedachte rade 20+ illegale pk's te creeeren.
- enz enz enz
vat ik niet.

Maar goed ik ken beide heren niet persoonlijk, dus ik weet niet wie van de 2 sportief gezien de slechterik is :) Ongetwijfeld 1tje! En er is iemand aan het verliezen nu...

Wel een mooie soap trouwens
David Westenbrink

Berichtdoor Biturbo » wo feb 22, 2006 13:36

Net zoals voorgaande jaren over die discussies; bij allebei klopt het niet 100% en daarom houd ik er ook over op.

Maar die vieze nasmaak van beiden zal nog wel even blijven.....
Laatst bijgewerkt door Biturbo op wo feb 22, 2006 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Biturbo

Berichtdoor official No. 27768 » wo feb 22, 2006 13:37

is allemaal erg jammer,

wel makkelijk om iemand die naar huis is achteraf te beschuldigen,
zou hij dat ook doen als Bijvelds 1e was geweest en dan protest indienen of was het dan duidelijk dat er misschien niks aan de hand was?

beetje spanning en proberen de techische keuring te slim af te zijn hoort erbij volgens mij maar elkaar verraden vind ik wel weer flauw.

misschien iedereen een auto van de K.N.A.F. geven 10 minuten voor de start....... :P
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Biturbo » wo feb 22, 2006 13:47

Laatste opmerking van mij; waarom aankomen met 4 turbo's?

Het gaat er toch om dat hij ermee wordt gesnapt? Je weet wel, de turbo in een wedstrijdauto gemonteerd....
Biturbo

turbo..

Berichtdoor Hendrik Steenvoorts » wo feb 22, 2006 13:52

Stel, ik bouw een hartstikke illegale rallyauto, en ik zeg: Deze auto is van Jasper vd Heuvel. iedereen kan iets bouwen en zeggen dat het van iemand anders is. Je hebt dus geen enkel bewijs.

wat ik bedoel:
Misschien heeft Jasper zelf een turbo gebouwd (die dus illegaal is) en dan zegt hij gewoon dat deze van Bijvelds afkomt. Gewoon om hem te naaien..
Hendrik Steenvoorts

Bijvelds beschuldigd van restrictorfraude

Berichtdoor cvgn » wo feb 22, 2006 13:55

Als JvdH, Peter Bijvelds beschuldigd van illigale praktijken moet Jasper ook ( als hij een vent is tenminste) vertellen van welke auto's die onderdelen komen og hoe hij eraan komt.
Wie zegt dat dat oude turbo's van Bijvelds zijn, misschien zijn het wel testmodellen.

Ik vindt dat we al lang blij mogen zijn dat Peter nog rijdt na wat hem overkomen is andehalf jaar geleden in Luxemburg. Een ander had misschien al wel lang zijn helm aan de wilgen gehangen.

Dus stop AUB met Bijvelds zwart te maken. Zolang er van een technische commissie geen officieel nieuws naar buiten gebracht wordt vindt ik dat iedereen maar eens in zijn eigen straatje moet kijken eer men een ander beschuldigd van illigale praktijken.

groeten uit Roosendaal
CVGN
cvgn

Berichtdoor official No. 27768 » wo feb 22, 2006 13:59

ik vind beide rijders trouwens sowieso een aanwinst voor de Nederlandse rallysport. het zijn beide hele grote talenten die ook elke keer voor veel publiek EXTRA zorgen.
hopelijk weerhoudt het zowel Jasper maar vooral ook Peter het niet om ook af en toe in Nederland te starten, zal een mooi duel worden !!!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Re: turbo..

Berichtdoor StevenK » wo feb 22, 2006 14:01

Hendrik Steenvoorts schreef:Stel, ik bouw een hartstikke illegale rallyauto, en ik zeg: Deze auto is van Jasper vd Heuvel. iedereen kan iets bouwen en zeggen dat het van iemand anders is. Je hebt dus geen enkel bewijs.

wat ik bedoel:
Misschien heeft Jasper zelf een turbo gebouwd (die dus illegaal is) en dan zegt hij gewoon dat deze van Bijvelds afkomt. Gewoon om hem te naaien..

En wat is dus de conclusie: met een losse restrictor kun je niet bewijzen dat iemand wel of niet illegaal rijdt, maar je kunt daarmee wel laten zien waar de technische commissie op kan letten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor sharply.jac|NL » wo feb 22, 2006 14:06

StevenK schreef:
Hendrik Steenvoorts schreef:Stel, ik bouw een hartstikke illegale rallyauto, en ik zeg: Deze auto is van Jasper vd Heuvel. iedereen kan iets bouwen en zeggen dat het van iemand anders is. Je hebt dus geen enkel bewijs.

wat ik bedoel:

En wat is dus de conclusie: met een losse restrictor kun je niet bewijzen dat iemand wel of niet illegaal rijdt, maar je kunt daarmee wel laten zien waar de technische commissie op kan letten.

idd, niemand zal nu deze restrictor in zijn auto willen hebben, tijdens een technische keuring.
sharply.jac|NL

Berichtdoor Wolter » wo feb 22, 2006 14:08

StevenK schreef:

wat ik bedoel:

Je haalt me de woorden uit de mond!
Wolter

Berichtdoor Patmeister » wo feb 22, 2006 15:06

Niet alles wat je leest en hoort is waar ! Sprookjes van moeders lieten
we immers op latere leeftijd ook links liggen. Ik denk dat mensen hier
conclussies doen gebasseerd op niets en totale ontwetendheid. Mee
ouwe-nelen is leuk maar gebruik je verstand. Gissen en dingen roepen
en zwierezwaaien-sensatie-draaien is erg triest. En wie zijn wij eigenlijk ?
Laat de desbetreffende organisatie zijn oordeel vellen en zijn of haar
actie daarop wel of niet ondernemen.

Geniet van ze als ze over de proef knallen, terwijl je op je vrije dag in
een weiland in de zeik- regen staat. Beide zijn immers een aanwinst voor
de sport.
Patmeister

Berichtdoor Wolter » wo feb 22, 2006 15:38

Patmeister schreef:Niet alles wat je leest en hoort is waar ! Sprookjes van moeders lieten

de sport.

- Ik doe mijn conclusie aan de hand van mijn vermoeden (heel vaak is er wel iets (bewezen of niet)) en het is vandaag hard gemaakt door berichtgeving van Pitsop.tv en de forum-reactie van Peter Beart (toch een gewaardeerde naam en geen onbekende).
- Ok, maar houd dan geen competitie meer, want in het geval zoals gesuggereerd wordt zal het een oneerlijke zijn.
- Ik vraag me af welke actie de organisatie nu nog kan nemen en met welk effect? Ze kunnen alleen nog diskwalifikatie bij de uitslag zetten ipv opgave.
- En wie wij zijn? Wij zijn rallysport fans die willen genieten van rally's en iedere rijder de competitie gunnen waar ze recht op hebben!
Wolter

Berichtdoor Patmeister » wo feb 22, 2006 16:42

Beste Wolter, wie heeft het hier in godsnaam over diskwalifikatie ?
En dat er dan op weg naar eerste KP/TC een auto mee stopt betekent
niet automatisch dat hier een restrictor van tweeenhalve meter op zit.
Als er dan of elders iets niet in de haak is, is dat aan de organisatie.
En nogmaals met vermoeden kan je niks concluderen.
Afgelopen weekend is er helemaal niks mis gegaan met restrictortjes.
Wat mij betreft een storm in een glas water aangejaagd door
zogenaamde kenners.

Alleen was er een equipe die de organistie wat liet zien om juist
die geliefde competitie voor iedereen gelijk te houden.

Niks aan de hand ! Ik stop er nu wel over........... ga boodschappen doen
bij de JUMBO !
Patmeister

Berichtdoor stevi » wo feb 22, 2006 16:43

Wolter schreef:
Patmeister schreef:Niet alles wat je leest en hoort is waar ! Sprookjes van moeders lieten

de sport.

- Ik doe mijn conclusie aan de hand van mijn vermoeden (heel vaak is er wel iets (bewezen of niet)) en het is vandaag hard gemaakt door berichtgeving van Pitsop.tv en de forum-reactie van Peter Beart (toch een gewaardeerde naam en geen onbekende).
- Ok, maar houd dan geen competitie meer, want in het geval zoals gesuggereerd wordt zal het een oneerlijke zijn.
- Ik vraag me af welke actie de organisatie nu nog kan nemen en met welk effect? Ze kunnen alleen nog diskwalifikatie bij de uitslag zetten ipv opgave.
- En wie wij zijn? Wij zijn rallysport fans die willen genieten van rally's en iedere rijder de competitie gunnen waar ze recht op hebben!

Op een eerlijke competitie, die op de Kp's uitgevochten word, en niet via de media
stevi

Re: Bijvelds beschuldigd van restrictorfraude

Berichtdoor Erik de Wild » wo feb 22, 2006 16:56

cvgn schreef:Als JvdH, Peter Bijvelds beschuldigd van illigale praktijken moet Jasper ook ( als hij een vent is tenminste) vertellen van welke auto's die onderdelen komen og hoe hij eraan komt.
Wie zegt dat dat oude turbo's van Bijvelds zijn, misschien zijn het wel testmodellen.

groeten uit Roosendaal
CVGN

Is het niet dat bij van de Heuvel een aantal ex Bijveld's stonden, en dat hij Barneveld won in een Bijvelds auto. 2 auto's met reserve turbo's maakt 4......... Als het verhaal uberhaubt klopt dan zou je kunnen zeggen dat ze van die 4 er 1 vergeten zijn bij Bijvelds.....

Groet Erik de Wild
Erik de Wild

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl