Wevers van Corolla naar Fabia

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » di apr 17, 2007 21:18

YellowLeonVT schreef:
Ton Van Spanje schreef:Als Duval en zijn mannen op zoek blijven naar sponsoren met dubieus gedrag, lijkt het mij handiger dat Wevers voor een betrouwbaardere klant opteert.

Klopt! Helemaal gelijk in, maar had begrepen dat First ook de 4 Fabia's wou kopen met hulp van de "sponsor" . 1 fabia huren en rijden moet toch een stukkie goedkoper zijn en mag eigenlijk geen probleem zijn voor een talent als Duval. Als het hem al niet meer lukt dan ... tja, vul maar in..

Maar die sponsor was gebakken lucht en of Duval zelf een kleiner budget wel kan ophoesten......................
Ton Van Spanje

Berichtdoor YellowLeonVT » di apr 17, 2007 21:31

Ton Van Spanje schreef:Maar die sponsor was gebakken lucht en of Duval zelf een kleiner budget wel kan ophoesten......................

Dat bedoelde ik ook met "sponsor" .. Maar als een talent als Duval het niet meer kan opbrengen,voldoende sponsoren kan vinden, dan is dat wel een teken aan de wand voor de rallysport in belgie. Ook moet Duval dan eens goed naar zich zelf kijken want een rolmodel is het ook niet ! Maar dat is bijna geen enkele topper,winnaar, volgens mij..
YellowLeonVT

Berichtdoor Hein » di apr 17, 2007 21:32

YellowLeonVT schreef:Dat bedoelde ik ook met "sponsor" .. Maar als een talent als Duval het niet meer kan opbrengen,voldoende sponsoren kan vinden, dan is dat wel een teken aan de wand voor de rallysport in belgie.

Daar hoef je niet eens voor naar Belgie hoor. Het is hier ook al lastig zat. Ook al loop je bijkans over van het talent.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor YellowLeonVT » di apr 17, 2007 21:37

Hein schreef:Daar hoef je niet eens voor naar Belgie hoor. Het is hier ook al lastig zat. Ook al loop je bijkans over van het talent.

Mwa, voor een talent wat zich heeft bewezen of kan bewijzen op WK-niveau is in nederland nog wel ruimte volgens mij. Moeten ze dan wel de ambitie/tijd er voor hebben. Voor een beginnende rijder is het overal lastig, talent of niet...
YellowLeonVT

Berichtdoor Ton Van Spanje » di apr 17, 2007 21:38

Yellow Leon/Erwin

Zoals Hein al opmerkt, met alleen talent redt je het niet. Dan zouden er in Nederland namelijk nog meer WRC's rond moeten rijden dan nu het geval is. Je ziet hier toch ook dat er een aantal WRC's worden bereden door mensen die zichzelf goed kunnen sponsoren en waarbij talent op een tweede plan staat.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Hein » di apr 17, 2007 21:42

En dan schijnt Duval een talent van het type eigengereid en lastig te zijn. Ik heb dat echter alleen van horen zeggen en schrijven, want ik heb de man nog nooit gesproken. (Kan ook niet met mijn zeer beperkte kennis van het Frans :oops: )

Zowel Ford als ook Citroen hebben de beste man, die ontegenzeggelijk snel is, aan de dijk gezet. Dat heeft zijn redenen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor mmrizio » di apr 17, 2007 21:56

Walter Geuzebroek schreef:
Hein schreef:Er zitten wel erg veel voorbehouden in het verhaal als je het goed leest.

......22 pagina's om precies te zijn. En is het verhaal daar..... ;-)

Nu is het dus duidelijk waarom er zoveel voorbehouden nodig waren en waarom zo lang gewacht is met naar buiten brengen van het 'nieuws'.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Holkers » di apr 17, 2007 22:01

mmrizio schreef:
Walter Geuzebroek schreef:
Hein schreef:Er zitten wel erg veel voorbehouden in het verhaal als je het goed leest.

......22 pagina's om precies te zijn. En is het verhaal daar..... ;-)

Nu is het dus duidelijk waarom er zoveel voorbehouden nodig waren en waarom zo lang gewacht is met naar buiten brengen van het 'nieuws'.

Maurice

Ach,

Als je gaat trouwen, wil je het heel graag zelf aan je ouders vertellen
Als je een kindje verwacht, wil je het heel graag zelf aan je vrienden vertellen
Als je promotie gemaakt hebt, wil je het heel graag zelf aan de andere collega's vertellen
Als je een deal sluit met een fabrikant om alle laatste specificaties WRC's met al de onderdelen, rechten en plichten te kopen wil je het heel graag zelf aan de rest van de wereld vertellen
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Sevius » di apr 17, 2007 22:16

Ik heb ook wat geprobeerd. Niet echt profi alleen (met paint; niet aan te raden!!!, maar geen beter programma voor handen).

Afbeelding

Persoonlijk vond ik het weer eens wat anders dan dat rood wit en groen.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor leor888 » di apr 17, 2007 22:33

Sevius schreef:Ik heb ook wat geprobeerd. Niet echt profi alleen (met paint; niet aan te raden!!!, maar geen beter programma voor handen).

Helemaal met je eens dat het eens wat anders is, maar mijn eerste indruk was dat de auto door zijn veren zakte. Of te wel nogal zwaar is.
Maar is maar een mening.
Bovendien denk ik dat in het algemeen rally auto's flitsend, voorwaarts en niet te zwaar moeten zijn. Dus probeer het nog maar eens.

Persoonlijk vind ik de combinaties van geel en blauw (om bepaalde redenen) wel wat hebben.
leor888

Berichtdoor Sevius » di apr 17, 2007 22:38

leor888 schreef:
Sevius schreef:Ik heb ook wat geprobeerd. Niet echt profi alleen (met paint; niet aan te raden!!!, maar geen beter programma voor handen).

Helemaal met je eens dat het eens wat anders is, maar mijn eerste indruk was dat de auto door zijn veren zakte. Of te wel nogal zwaar is.
Maar is maar een mening.
Bovendien denk ik dat in het algemeen rally auto's flitsend, voorwaarts en niet te zwaar moeten zijn. Dus probeer het nog maar eens.

Persoonlijk vind ik de combinaties van geel en blauw (om bepaalde redenen) wel wat hebben.

Geel/blauw -> Zweedse vlag? :roll: :lol:

Ik denk niet dat ik het nog eens ga proberen; ging zoveel tijd in zitten :lol:

Of toch maar is een beter programma voor zulk soort dingen kopen/downloaden.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor leor888 » di apr 17, 2007 23:03

Ton Van Spanje schreef:Yellow Leon/Erwin

Zoals Hein al opmerkt, met alleen talent redt je het niet. Dan zouden er in Nederland namelijk nog meer WRC's rond moeten rijden dan nu het geval is. Je ziet hier toch ook dat er een aantal WRC's worden bereden door mensen die zichzelf goed kunnen sponsoren en waarbij talent op een tweede plan staat.

Ton,

Lees ik nu dat jij vindt dat Mark misschien beter een weijs junior kan sponsoren door hem met de nieuwste aanwinst te laten rijden?

Op zich een goed plan, maar ik denk dat Mark zelf het spelletje te leuk vindt om zijn speeltje aan een ander te vergeven.

En als hij dat kan doen, zal hij ook geen verdere sponsoring nodig achten voor de positieve uitstraling van zijn bedrijfsactiviteiten.

Maar nogmaals ik zou het wel een briljante oplossing vinden om ook NL eens op een hoger plan te laten deelnemen in de internationale rallysport.

Misschien dat er via de Wevers RallyCars nog wat mogelijk is?
leor888

Berichtdoor leor888 » di apr 17, 2007 23:14

Arfman schreef:Mwah, ik zou Mark van Eldik (neem aan dat je die bedoelt) niet echt talentloos willen noemen. Verre van dat zelfs.

Zou het wel jammer vinden als talenten zoals HW Jr. nooit verder zouden komen dan in NL rijden met een Evo, zo'n jongen zou eigenlijk een programma van een fabrieksteam moeten volgen, of met dikke sponsoring langzaam naar EK/WK wedstrijden moeten toewerken met een WRC. Zeg niet dat dat nu moet gebeuren, maar ergens volgend jaar zou wel handig zijn om de "schwung" erin te houden.

Ik denk zelf dat Ton deze bedoelt omdat hij het heeft over het zichzelf zponseren.

Naar ik vermoed hebben de overige wrc rijders sponsoren bij elkaar gesprokkeld.
leor888

Berichtdoor Campos » wo apr 18, 2007 8:14

Laten we het er op houden dat nagenoeg elke Nederlandse WRC-piloot naast rally de functie van CEO of directeur bekleedt ;)
Ik kan mij zo alleen Dirk Boers voor de geest halen die dat niet is.
Zo werkt het nu eenmaal! Iedereen wil graag in een goede auto rijden, maar centjes tellen nu eenmaal, da's al zo vaak genoemd..

Overigens denk ik niet dat het voor een HWjr nu al 'slim' zou zijn om in een WRC te starten, met een goede groep N zoals hij nu heeft (full spec?) goede dingen laten zien in WK of EK rallies is net zo belangrijk. Er wordt echt wel over je gesproken als je scoort in een N4 tijdens een WK evenement. De mensen van fabrieksteams zitten niet stil en kijken echt wel verder dan de WRC's.. In een WRC kun je alleen maar door onervarenheid op je bek gaan denk ik...
Campos

Berichtdoor ougie » wo apr 18, 2007 12:36

Hallo mensen, ik ben nieuw hier en ik werd vrolijk van dit nieuws. Voorheen heb ik 8 jaar Impreza gereden maar door de vele km's en de slurpende boxer motor werd ik enigsinds verplicht te gaan dieselen. Ik heb verschillende diesels geprobeerd maar kwam steeds weer bij die van VW uit. En omdat de motor dezelfde is alleen de prijs totaal anders, heb ik voor de Octavia 20 TDI (140pk 320nm/1750tpm) gekozen, een heerijke 6 bak met veel power. Inmiddels is er een AWD 20TDI. Alleen miste ik van dit merk spectakel in de Nederlandse rally sport. Hopelijk gaat daar spoedig verandering in komen. :)
ougie

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl