Wat te doen om de rallysport weer aantrekelijk te maken

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor V.D.G Rally team » di maart 29, 2005 7:23

SylviaBos schreef:Dan moeten ze dus een goedkopere auto gaan rijden.



Of een paar jaar geen auto en je op andere manieren met de sport bezig houden.

@ Peter, bel me maar, hier wil ik zeker over mee denken (helpen)

@vd Gevel...als je de sport wilt opkrikken, zal je de mensen die daar hun best voor doen moeten steunen, en niet zomaar laten vallen.......(ja, dit is oud Speed & Design zeer)

@allemaal, maar nieuwe ronde nieuwe kansen....Speed komt er ook dit jaar weer, als het zover is zal ik belangstellenden wel bellen.


Verder: helaas de starters avond was slecht bezocht...we overwegen wel door te gaan, maar het lijkt er een beetje op dat de nieuwe generatie het zelf allemaal wel denkt te weten na wat ze gehoord en geleerd hebben op de rijders cursussen.
Onze nieuwe generatie leiden we op in eigen huis.......(we proberen in Hulst aan de start te staan, maar anders het RAM.)


Beste silvia
Dat van speed & design het was al half bekend dat mijn auto verkocht zou zijn. Persoonlijk had ik hem met liefde en plezier er neer willen zetten.
Maar de nieuwe eigenaar wlde hem meteen hebben.
Als alles lukt kan onze nieuwe auto er dit jaar wel staan.
En wat beteft starters avond er zijn licentie houders die nog niet eens wisten dat een avond was.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor nkroeze » di maart 29, 2005 9:57

Peter, doe je je nou zo dom voor of meen je dat nou? Bedoel, het stond in de RCH (kan zijn dat je daar geen lid van bent, eigen keus), stond op diverse plaatsen op internet en het is zelfs op RallyReport geweest......
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Jan » di maart 29, 2005 14:40

Heb het topic even snel doorgelezen, er zijn sommige dingen waar ik het mee eens ben en sommige waar ik het niet mee eens ben, maar nu iets van mijzelf:

Wat nu als ze de kosten voor een heel kampioenschap ( HRO, volvo- en peugeot 205 cup etc.) en de inschrijfkosten per wedstrijd eens samenvoegen tot 1 bedrag, op deze manier [bkun[/b] je de kosten laag houden, verder stel je teams op deze manier een beetje verplicht om aan alle wedstrijden deel te nemen want ze hebben er voor betaald, dit naar aanleiding van het feit dat vele teams( bijv. Bijvelds) er nogal eens voor kiezen om de Zuiderzee Rally te gaan rijden en om mee te doen aan het kampioenschap, om daarna, na 2 wedstrijden waar hij slecht heeft gereden, het HRO niet uit te rijden. Deze kiest er dan voor om enkele wedstrijden in het buitenland te gaan rijden waardoor het deelnemersveld in eigen land een beetje afneemt. Door 1 bedrag te betalen voor 1 seizoen zou je dit kunnen voorkomen. Ook kun je het deelnemersveld hiermee aantrekkelijk houden voor het publiek, want helaas komen veel toeschouwers alleen voor de toppers :cry:

Zeg vooral wat je er van vindt, mischien is het wel helemaal niets :wink:
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor mafiabaas101 » di maart 29, 2005 16:15

aver het algemeen is dit wel een aardig idee

dit is mijn mening :roll:
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor V.D.G Rally team » di maart 29, 2005 16:18

nkroeze schreef:Peter, doe je je nou zo dom voor of meen je dat nou? Bedoel, het stond in de RCH (kan zijn dat je daar geen lid van bent, eigen keus), stond op diverse plaatsen op internet en het is zelfs op RallyReport geweest......


Hé kroeze ik heb het over andere deelnemers of licentie houders
en er zijn nog genoeg licentie houders die niet lid zijn.
En over het algemeen weet [ ik ] wel wat er gebeurd in de rally wereld.
maar het gaat niet over mij maar om de sport aantrekkelijker te maken voor nieuwe deelnemers.
en het enigste wat we schrijven is sponsors binnen halen hoe je dat moet doen. Iedere deelnemer doet zijn/haar best.
Als het zo makelijk is waarom hebben de organisators dan het zelfde probleem.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor nkroeze » di maart 29, 2005 16:37

Peter,

moet je dan bestaande licentiehouders en/of rijders benaderen voor een startersavond? Het lijkt me dat je dan juist de verkeerde doelgroep benaderd. Ben jij wel RCH lid? Dat vroeg ik me zo ineens af, omdat ik je nog niet op één van de vergaderingen heb mogen betrappen......

Ik vind dat de sport over het algemeen naar een hoger niveau getild moet en kan worden, maar ik denk dat het wel lastig is om daar echt een goed plan voor te bedenken. Ik hoop dat de geplande brainstorm avond binnenkort doorgaat, dan kunnen we een stap in de goeie richting zetten!




Subaru Rulezzzzz,

Dat plan is onrealistisch. Het is voor mij niet op te brengen om alles in 1x te betalen (en ik denk voor vele teams met mij) en ik wil absoluut niet verplicht worden om een heel kampioenschap of wedstrijden te rijden. Als je 1x uitvalt en een keer slecht rijdt, waarom zou je dan door moeten met dat kampioenschap? Je kan immers toch geen resultaat meer halen. Een kampioenschap rijden doe je niet voor de lol, dat doe je voor het resultaat. De wedstrijden an sich brengen de lol voor de deelnemers. Overigens sta ik ook HRO en VOCH ingeschreven, maar rijdt in beide kampioenschappen niet de volledige kalender.....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Jan » di maart 29, 2005 19:12

@Subaru Rulezzzzz,

Dat plan is onrealistisch. Het is voor mij niet op te brengen om alles in 1x te betalen (en ik denk voor vele teams met mij) en ik wil absoluut niet verplicht worden om een heel kampioenschap of wedstrijden te rijden. Als je 1x uitvalt en een keer slecht rijdt, waarom zou je dan door moeten met dat kampioenschap? Je kan immers toch geen resultaat meer halen. Een kampioenschap rijden doe je niet voor de lol, dat doe je voor het resultaat. De wedstrijden an sich brengen de lol voor de deelnemers. Overigens sta ik ook HRO en VOCH ingeschreven, maar rijdt in beide kampioenschappen niet de volledige kalender.....


Zo had ik het nog niet bekeken :roll: , je hebt idd gelijk
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor V.D.G Rally team » di maart 29, 2005 19:39

niels in de 15 jaar ben ik ben ik al zo veel keer aanwezig geweest.
Het probleen alleen is je gaat er dinsdags avonds naar toe en dan kom je daar en dan zit je met 4 man ??? de laatste tijd met meer man.
En dan word er iets besproken en dan komt het antwoord we leggen het voor aan het BSR , en daarna hoor je er niets meer van.
Die uren dat ik ervoor kwijt ben erheen en terug twee uur de vergardering
2 uur dat is vier uur en wat word je dan wijzer niet veel alleen discussies.
die hebben we hier op het forum ook. alleen maar heen en weer geschreven en niets komt eruit alleen maar afdwaling van het onderwerp.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor SylviaVisser » wo maart 30, 2005 9:04

En als we dan maar vooral allemaal zo blijven denken, dat de dingen geregeld dienen te worden zonder dat het tijd kost......komt het nooit voor elkaar.
De bestuurs leden stoppen er nog veel meer (vrije) tijd in.......en waarvoor eigenlijk........mensen die er geen tijd voor over hebben?
Gelukkig zijn er steeds meer die wel de tijd willen nemen om te komen, samen te praten en de schouders er onder te zetten.

Peter, jammer dat je zo denkt en een heel klein slecht beestje in mijn hoofd denkt nu ook: laat ze dan maar weg blijven als ze er toch de tijd niet voor over hebben.
(naar een evenement rijden kost ook tijd......maar straks misschien niet meer, als er geen evenementen meer zijn. Sjonge wat krijgen we dan een vrije tijd :shock: )
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Werner » wo maart 30, 2005 9:55

nkroeze schreef:


Subaru Rulezzzzz,

Dat plan is onrealistisch. Het is voor mij niet op te brengen om alles in 1x te betalen (en ik denk voor vele teams met mij) en ik wil absoluut niet verplicht worden om een heel kampioenschap of wedstrijden te rijden. Als je 1x uitvalt en een keer slecht rijdt, waarom zou je dan door moeten met dat kampioenschap? Je kan immers toch geen resultaat meer halen. Een kampioenschap rijden doe je niet voor de lol, dat doe je voor het resultaat. De wedstrijden an sich brengen de lol voor de deelnemers. Overigens sta ik ook HRO en VOCH ingeschreven, maar rijdt in beide kampioenschappen niet de volledige kalender.....


Dat ligt ook aan die rare puntentelling. Als je een keer uitvalt lig je meteen zo'n eind achter, dat haal je niet meer in als je steeds een paar puntjes inloopt op je concurrent. Gelukkig zijn er nu schrapresultaten, dat scheelt weer een beetje. Ze moeten gewoon een systeem invoeren die wel een serieus verschil maken tussen 1e of 4e worden, ala F1.
Meteen ook wat makkelijker voor het grote publiek, weten ze meteen hoe het werkt.
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor stefan » wo maart 30, 2005 12:42

dirk boers ook gezien tijdens de aflevering van RR bij de euregiorally? hij zei precies hetzelfde :?

groet Stefan
stefan
 
Berichten: 678
Geregistreerd: di okt 26, 2004 17:16
Woonplaats: Delden

Berichtdoor StevenK » wo maart 30, 2005 14:58

Werner schreef:Dat ligt ook aan die rare puntentelling. Als je een keer uitvalt lig je meteen zo'n eind achter, dat haal je niet meer in als je steeds een paar puntjes inloopt op je concurrent. Gelukkig zijn er nu schrapresultaten, dat scheelt weer een beetje. Ze moeten gewoon een systeem invoeren die wel een serieus verschil maken tussen 1e of 4e worden, ala F1.
Meteen ook wat makkelijker voor het grote publiek, weten ze meteen hoe het werkt.

Zo'n systeem werkt alleen als je niet meer dan pak 'm beet 20 deelnemers hebt, die ook allemaal een theoretische kan op de overwinning hebben.

Voor de rallysport werkt dat daarom niet echt, of je moet rigoreus gaan snijden in het aantal deelnemers.

Maar als ik zo naar het WRC kijk, is dat niet echt de oplossing.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo maart 30, 2005 15:26

SylviaBos schreef:En als we dan maar vooral allemaal zo blijven denken, dat de dingen geregeld dienen te worden zonder dat het tijd kost......komt het nooit voor elkaar.
De bestuurs leden stoppen er nog veel meer (vrije) tijd in.......en waarvoor eigenlijk........mensen die er geen tijd voor over hebben?
Gelukkig zijn er steeds meer die wel de tijd willen nemen om te komen, samen te praten en de schouders er onder te zetten.

Peter, jammer dat je zo denkt en een heel klein slecht beestje in mijn hoofd denkt nu ook: laat ze dan maar weg blijven als ze er toch de tijd niet voor over hebben.
(naar een evenement rijden kost ook tijd......maar straks misschien niet meer, als er geen evenementen meer zijn. Sjonge wat krijgen we dan een vrije tijd :shock: )


Ik heb en maak tijd vrij voor mijn sport. Anders was ik allang gestopt.
Meestal krijg je alleen te horen op een vergardering wat er weer gaat veranderen dat je weer moet investeren omdat de fia dit en fia dat.
Maar zeg nu eens zelf van alles wat aan het BSR word voor gelegd op hoeveel % krijgen we een antwoord. En ik persoonlijk vind dat het RCH zijn/haar best doet voor de rijders. Maar als ik kijk wie er de afgelopen 15 jaar allemaal in het bestuur hebben gezeten. Ook zij hadden de beste bedoelingen.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast