fraude Subaru

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

fraude Subaru

Berichtdoor Humphrey » di jan 20, 2004 17:17

Hoorde het net van kameraad ja.
16 miljoen euri fraude bij Subaru Benelux, geloof ik. De man - die het geld vergokt heeft - is opgepakt.
Jammer geld hoor... daar hadden wel 4 WRC's van kunnen rijden!

DOEI, Humphrey
Humphrey

Re: fraude Subaru

Berichtdoor Mieke » di jan 20, 2004 17:40

Humphrey wrote:
Hoorde het net van kameraad ja.
16 miljoen euri fraude bij Subaru Benelux, geloof ik. De man - die het geld vergokt heeft - is opgepakt.
Jammer geld hoor... daar hadden wel 4 WRC's van kunnen rijden!

DOEI, Humphrey

18 miljoen zelfs! :

Subaru slachtoffer miljoenenfraude in Aalsmeer

Uitgegeven: 20 januari 2004 14:41
Laatst gewijzigd: 20 januari 2004 14:42

AALSMEER - Subaru Benelux blijkt het slachtoffer te zijn van de miljoenenfraude bij een bedrijf in Aalsmeer, die maandag naar buiten kwam. Dat meldde de internetversie van Automotive, een vakblad voor de autobranche, dinsdag op basis van een vraaggesprek met directeur J. Coert van Subaru Benelux.

Coert beperkte zich later op de dag tot de mededeling dat hij “hangende het onderzoek niets mag zeggen”. Tegen Automotive zei de Benelux-directeur van de autofabrikant dat hij de fraudeur persoonlijk heeft opgepakt en afgeleverd bij de politie.

Het openbaar ministerie en de politie wilden dinsdag niet ingaan op de vraag welk bedrijf in Aalsmeer slachtoffer is geworden van de fraude. De politie verklaarde maandag wel dat ze begin deze maand een verdachte had aangehouden. De man zou al het geld hebben vergokt.

Maandag werd bekend dat een 35-jarige boekhouder van een bedrijf in Aalsmeer 18 miljoen euro heeft verduisterd. De omvangrijke fraude kwam aan het licht, nadat een bank de directeur van het bedrijf op dubieuze transacties had gewezen.
Mieke

Berichtdoor Mieke » di jan 20, 2004 17:42

Ik las ook in een krant (AD geloof ik) dat de directeur in eerste instantie dacht dat er 45.000 euro was ontvreemd. Dat is wel een aanzienlijk verschil!
Mieke

Berichtdoor Turboboost » di jan 20, 2004 18:43

Tja, had meneer J. Court dan maar iets meer aan sponsering gedaan!! :D had ie in elk geval nog iets van zijn geld terug gezien.

[Edited by Turboboost on 01-20-2004 at 05:49 PM GMT]
Turboboost

Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor StevenK » di jan 20, 2004 19:21

ravenger wrote:
is dit einde Subaru Benelux !!!!

Lijkt mij wel; ik kan me niet voorstellen dat een redelijk klein bedrijf zulke grote reserves heeft.

Het lijkt mij dat hier hetzelfde gebeurt als al eerder met andere importeurs van Japanse merken is gebeurd: overname door, in dit geval, Fuji Heavy Industries.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor rallyrobert » di jan 20, 2004 19:33

ravenger wrote:

Lijkt mij wel; ik kan me niet voorstellen dat een redelijk klein bedrijf zulke grote reserves heeft.

Ze hebben er blijkbar een verzekering voor afgesloten die het geheel zal dekken. Bron: de Telegraaf
Fama nihil est celerius
rallyrobert

Re: Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor StevenK » di jan 20, 2004 19:43

rallyrobert wrote:
ravenger wrote:

Ze hebben er blijkbar een verzekering voor afgesloten die het geheel zal dekken. Bron: de Telegraaf

Dan hebben ze een vooruitziende blik gehad ! (Ik ken maar weinig mensen die een fraude-verzekering afsluiten, en zeker niet met dit soort hoge dekkingen)
StevenK
Site Admin

Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor StevenK » di jan 20, 2004 21:31

ravenger wrote:
welke navigator werkte er ook weer bij Subaru !

Ik ken er wel één, maar die is er al weer een paar jaar weg.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor LeonM » wo jan 21, 2004 8:27

Steven wrote:
ravenger wrote:
welke navigator werkte er ook weer bij Subaru !

Ik ken er wel één, maar die is er al weer een paar jaar weg.

Ja, wie blijft daar wel lang.
LeonM

Re: Re: Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor MaxHuyse » wo jan 21, 2004 10:53

Steven wrote:
Dan hebben ze een vooruitziende blik gehad ! (Ik ken maar weinig mensen die een fraude-verzekering afsluiten, en zeker niet met dit soort hoge dekkingen)

Valt wel mee hoor, Steven. Het is vrij gebruikelijk dat grote bedrijven verzekerd zijn voor misstappen van hooggeplaatsten. Niet alleen fraude, maar ook domme uitspraken in de pers die het bedrijf schade berokkenen.

Max
MaxHuyse

Re: Re: Re: Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor SylviaVisser » do jan 22, 2004 15:48

maxhuyse wrote:
Steven wrote:

Valt wel mee hoor, Steven. Het is vrij gebruikelijk dat grote bedrijven verzekerd zijn voor misstappen van hooggeplaatsten. Niet alleen fraude, maar ook domme uitspraken in de pers die het bedrijf schade berokkenen.

Max

Dat laatste is misschien ook wat voor wethouders ? ? ? ;)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Re: Re: Re: Re: Re: Re: fraude Subaru

Berichtdoor StevenK » do jan 22, 2004 15:57

maxhuyse wrote:
Steven wrote:

Max

Tja, ik had het nog niet meegemaakt; wel toevallig gisteren nog een brief in de bus van een leverancier: 'faillissement vanwege fraude personeel'.
StevenK
Site Admin

Keer terug naar rallysport.nl