billy wrote:
Volgens mij gingen er mensen naar Monte Carlo met rallytravel. Ik vraag me af hoe het geweest is, ben zelf namelijk aan het kijken of ik met hun eventueel een reis ga maken naar een rally gedurende het jaar.
Zo ik ben 1 van die personen die is meegegaan met rallyXS, deze gebruiken weer de diensten van rallytravel.(_)
Ben nog steeds aan het nagenieten van mijn eerste MONTE-CARLO rally.(of ik er weer een keer naartoe ga weet ik niet helemaal zeker , zekers nu met het geringe aanbod van rallyauto's wat de revue passeert).
verslag van reis:
Vol spanning betreed ik het vliegtuig richting NICE, wat gaat er allemaal , is de nieuwe peugeot 307 wrc aanwezig , rijdt pannizzi als vanouds, wat doet hirvonnen, is het mogelijk om voldoende proeven te zien, en kan ik de huurauto ook voor het casino neerzetten....
Pff wat een vragen, eerst maar weer is vliegen, aangekomen op nice , gauw naar de kofferband, daar kom ik ook iemand van rallyXS tegen.
Deze regelt een huurauto en op weg naar het hotel, we gaan natuurlijk eerst even langs de beroemde haven van monte-carlo, daar aangekomen is het erg rustig, alleen zien we op dat moment de suzuki's staan een 4tal, dit kan ook kloppen , want op dat moment wordt de shakedown verreden.
Verders opweg naar het casino , waar de start wordt gehouden, komen we nog de 2 focussen en de 2003 focuswrc van warmbold tegen.
Bij het casino aangekomen zijn de voorbereidingen in volle gang, deze vindt pas s'avonds plaats, dus gauw even naar het hotel( een net en standaard hotel.)en weer terug.
Tot die tijd maar even een colaatje nemen a 5 euro de fles(2 glazen).
Dan om 18:30 een bekend geluid de WRCauto's worden in lijn gezet voor de presentatie.
Dan komen ze 1 voor 1 over het podium, de peugeot ziet er zeer mooi uit op het eerste gezicht, sainz kijk erg tevreden, loeb krijgt een wel erg grootte aankondiging, ik vanuit de persbox (kaartje geleend van armand) kan al niet meer stuk, maar waar is bijvelds?
Ik wacht tot de laatste auto , maar geen bijvelds, het zal toch niet waar zijn, wat is dat jammer, geen bijvelds, maar er zijn nog genoeg auto's op dat moment over.
Dan weer naar het hotel , waar we het uitgebreide boekwerk krijgen waar alles, bijna werkelijk alles instaat, wat zullen we doen we kiezen uiteindelijk voor leg1 tallerd-monaco , stage 2 en 4 PIEGUT-URTIS , dit houd alleen in dat we om 4:00 uur s'nachts er al uit moeten , want het is een rit van z'n 4 uur rijden en de proeven worden 2 uur van te voren gesloten.
4:00 op en we gaan er voor , we rijden richting GAP , we beslissen om een binnendoor weg te nemen , geen goede keuze we zitten merendeels achter een sneeuwruimer die maar 30 kilometer gaat ,onderweg worden we nog door een paar engelse ingehaald met een flinke snelheid, eindelijk gaat de ruimer aan de kant, we kunnen weer wat vaart maken, na een kilometer of 5 zien we ineens sporen richting de wand van de berg gaan, daar weer een bocht verder zien we de engelse nu met een vaartje van nog geen 10 kilometer rijden , ze hebben de schrik.
Uiteindelijk aangekomen bij tallard, we proberen de auto zo dicht mogelijk neer te zetten , maar dit kan niet voorkomen dat we nog steeds bijna 2 kilometer moeten lopen. snel uit de auto en opweg aar de eerste bocht , we komen solhberg al tegen , gauw haasten gronholm staat bij de tijdwaarneming, weer verder staan we uiteindelijk na nog 500 meter te hebben gelopen bij de laatste bocht voor de finish, gauw de camera warmbold komt eraan en vliegt net niet maar op een spectaculaire wijze door de bocht.
Er is geen tijd om tussen de proeven door naar de andere te gaan , dus maar verder omhoog lopen , voor proef 4.
we wachten 3 uur en ze komen weer langs de 1 nog mooier dan de andere , het fototoestel schiet maar door , wat staan we ook weer dicht op de proef, mensen van alle soorten nationaliteiten zij er aanwezig, wat me opvalt is dat er zoveel chinesen/japanners erzijn.
Tussen de junioren aldoende naar beneden toelopend en ter gelijketijd foto's te nemen, komt de proef tot een eind.
we gaan weer helemaal voldaan, op de terugreis,waar we ook nog langs de service rijden ,we stoppen ook nog even en , wachten tot ze de service weer binnen rijden , de auto's druipen 1 voor 1 binnen en iedereen snel toe tot de wrc rallyauto's het publiek kan niks meer zien want het is 1 haag van journalisten geworden , toch nog even proberen om wat foto's te maken, MALCOLM WILSON loopt langs richting de focussen hij kijkt met een licht smile op het gezicht, het wordt te druk en we vervolgenen onze weg, even een pizza halen in monaco, en weer naar het hotel waar de volgende dag wordt doorgenomen.
De 2de dag beging ook weer vroeg,toch nemen we ook het ontbijt, maar niet zo vroeg want deze dag liggen de proeven niet zo ver van het hotel , toch gaan we om 6:00 al op pad, dit keer wordt er voor gekozen om over de proef te rijden om een mooie lokatie op te zoeken.
Bij de proef aangekomen , we kozen naar overleg voor proef 9-11 SIGALE-COL de BLEINE, parkeren we de auto langs de kant van de weg en we lopen nog een stukje verder, uiteindelijk kiezen we voor een haakse bocht waarvan we kunnen toekijken op een muur.
De proef begint en komen 1 voor 1 langs op spectaculaire wijze 1 springt er wel uit en deze rijdt nog wel in een hyundai , het is BERES, wat rijdt deze man super.
Als de laatste auto voorbij is is het weer wachten geblazen dit keer een dikke 3,5 uur , het is koud dus we gaan ons vermaken met een kampvuur , tevens lekker warmmmm.....dit is voorlopig even deel 1 van het verslag , als mensen dit waarderen en leuk vinden schrijf ik ook wel een deel 2
De foto's zijn naar verloop van tijd te vinden op rallypictures punt be