Monte Carlo 2004

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor Patmeister » zo jan 25, 2004 19:15

Steven wrote:
patmeister wrote:

En Cols in de S1600 op de 16e plaats
algemeen, laatste proef snelste S1600
en negende algemeen op de kp !!

Patrick.

Nog ff en het wordt 'To finnish, your first have to be Belgian' :D


Het gaat er op lijken....
Patrick Faber.
Avatar gebruiker
Patmeister
 
Berichten: 895
Geregistreerd: vr maart 29, 2002 19:43
Woonplaats: Uithoorn

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor antoine » zo jan 25, 2004 20:03

François Duval heeft op de Franstalige zender RTBf een andere verklaring gegeven voor zijn tijdverlies op de allerlaatste KP van de rally van Monte Carlo. Op RTBf zei Duval dat hij geremd werd door teamorders, tegenover het persagentschap Belga ontkende de Ford-rijder met klem dat hij van zijn team moest inhouden.

Op het onboardbeeld uit de Ford van Duval is te zien dat de Focus stilvalt in de laatste haarspeld. Heeft Duval zijn motor opzettelijk laten afslaan of lette hij toch even niet op?

Op de RTBf zei Duval dat hij "genoeg heeft van teamorders". Tegenover het nationale persagentschap Belga hield Duval dan weer vol dat er geen sprake was van teamorders, de versie die ook pitstop.tv heeft gegeven.
Ook in zijn eigen persoonlijke persbericht rept Duval met geen woord over teamorders. Daar zegt hij zelfs dat hij de motor heeft laten afslaan op de Turini, op de voorlaatste proef.

We citeren: "We zijn rond gegaan en lieten de motor afslaan in een haarspeld, 20 km na de start van de proef van de Turini. We moeten zowat 7 of 8 seconden verloren hebben."

Het is betreurenswaardig dat François Duval al naargelang het medium andere verklaringen aflegt. Alle supporters van Duval, niet alleen de Waalse, hebben recht op de waarheid, de ene waarheid ...


bron pitstop

begint dit nu al bij de eerste wedstrijd?
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor billy » ma jan 26, 2004 19:17

Volgens mij gingen er mensen naar Monte Carlo met rallytravel. Ik vraag me af hoe het geweest is, ben zelf namelijk aan het kijken of ik met hun eventueel een reis ga maken naar een rally gedurende het jaar.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor erikjan » ma jan 26, 2004 20:43

Behalve tijdens de haarspeld (het afslaan van de motor) verloor Duval ook tijd bij de finish; de navigator gaf aan langzamer te gaan rijden, waardoor de motor bijna weer afsloeg

(zojuist op video teruggezien)

laatste hoofdstuk in het Eurosport-vervolgverhaal: ook gisteravond waren ze wat laat; volgens m'n video waren ze ruim 2 uur over tijd...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor MartijnS » ma jan 26, 2004 20:54

Iets voor 12 was het volgens mij.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor erikjan » ma jan 26, 2004 21:32

maakt ook eigenlijk niet uit; zolang er videorecorders bestaan kunnen we 't blijven volgen !

Wat me aan de Monte wel opviel: de Peugeot kan 't tempo al goed bijhouden, al is de auto zo op 't oog wel minder makkelijk tussen de muurtjes te houden...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor StevenK » ma jan 26, 2004 22:20

ErikJan wrote:
maakt ook eigenlijk niet uit; zolang er videorecorders bestaan kunnen we 't blijven volgen !

Wat me aan de Monte wel opviel: de Peugeot kan 't tempo al goed bijhouden, al is de auto zo op 't oog wel minder makkelijk tussen de muurtjes te houden...

Ze doen 't erg goed ! Ik vind het ding alleen werkelijk onvoorstelbaar lelijk !
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor Holkers » ma jan 26, 2004 23:11

Steven wrote:
ErikJan wrote:
maakt ook eigenlijk niet uit; zolang er videorecorders bestaan kunnen we 't blijven volgen !

Wat me aan de Monte wel opviel: de Peugeot kan 't tempo al goed bijhouden, al is de auto zo op 't oog wel minder makkelijk tussen de muurtjes te houden...

Ze doen 't erg goed ! Ik vind het ding alleen werkelijk onvoorstelbaar lelijk !


YES ! eindelijk ook iemand die dat ding een draak van een auto vindt !!!! hulde !!. ik vind het ook knap dat ze zo goed meekomen, maar daarintegen hebben ze in het geheim 2 jaar aan de ontwikkelingn gewerkt. tevens is het ding nog niet op de gravel geweest en peugeot staat bekend voor de voorkeur voor asfalt. (iig de 206 WRC)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor erikjan » di jan 27, 2004 22:04

Schoorvoetend ga ik hier als Peugeot-rijder toegeven dat de 307 WRC niet moeders mooiste rallyauto is...

Maar 't in ieder geval beter dan een 'normale' 307 koets !
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor zoesub » wo jan 28, 2004 19:53

Reden van het niet starten van de
fam. Bijvelds op de site van de familie.

Peter
zoesub
 
Berichten: 305
Geregistreerd: do maart 21, 2002 19:35
Woonplaats: Ouderkerk aan de amstel

Re: Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor bennie2000 » do jan 29, 2004 2:01

billy wrote:
Volgens mij gingen er mensen naar Monte Carlo met rallytravel. Ik vraag me af hoe het geweest is, ben zelf namelijk aan het kijken of ik met hun eventueel een reis ga maken naar een rally gedurende het jaar.


Zo ik ben 1 van die personen die is meegegaan met rallyXS, deze gebruiken weer de diensten van rallytravel.(_)
Ben nog steeds aan het nagenieten van mijn eerste MONTE-CARLO rally.(of ik er weer een keer naartoe ga weet ik niet helemaal zeker , zekers nu met het geringe aanbod van rallyauto's wat de revue passeert).
verslag van reis:
Vol spanning betreed ik het vliegtuig richting NICE, wat gaat er allemaal , is de nieuwe peugeot 307 wrc aanwezig , rijdt pannizzi als vanouds, wat doet hirvonnen, is het mogelijk om voldoende proeven te zien, en kan ik de huurauto ook voor het casino neerzetten....
Pff wat een vragen, eerst maar weer is vliegen, aangekomen op nice , gauw naar de kofferband, daar kom ik ook iemand van rallyXS tegen.
Deze regelt een huurauto en op weg naar het hotel, we gaan natuurlijk eerst even langs de beroemde haven van monte-carlo, daar aangekomen is het erg rustig, alleen zien we op dat moment de suzuki's staan een 4tal, dit kan ook kloppen , want op dat moment wordt de shakedown verreden.
Verders opweg naar het casino , waar de start wordt gehouden, komen we nog de 2 focussen en de 2003 focuswrc van warmbold tegen.
Bij het casino aangekomen zijn de voorbereidingen in volle gang, deze vindt pas s'avonds plaats, dus gauw even naar het hotel( een net en standaard hotel.)en weer terug.
Tot die tijd maar even een colaatje nemen a 5 euro de fles(2 glazen).
Dan om 18:30 een bekend geluid de WRCauto's worden in lijn gezet voor de presentatie.
Dan komen ze 1 voor 1 over het podium, de peugeot ziet er zeer mooi uit op het eerste gezicht, sainz kijk erg tevreden, loeb krijgt een wel erg grootte aankondiging, ik vanuit de persbox (kaartje geleend van armand) kan al niet meer stuk, maar waar is bijvelds?
Ik wacht tot de laatste auto , maar geen bijvelds, het zal toch niet waar zijn, wat is dat jammer, geen bijvelds, maar er zijn nog genoeg auto's op dat moment over.
Dan weer naar het hotel , waar we het uitgebreide boekwerk krijgen waar alles, bijna werkelijk alles instaat, wat zullen we doen we kiezen uiteindelijk voor leg1 tallerd-monaco , stage 2 en 4 PIEGUT-URTIS , dit houd alleen in dat we om 4:00 uur s'nachts er al uit moeten , want het is een rit van z'n 4 uur rijden en de proeven worden 2 uur van te voren gesloten.
4:00 op en we gaan er voor , we rijden richting GAP , we beslissen om een binnendoor weg te nemen , geen goede keuze we zitten merendeels achter een sneeuwruimer die maar 30 kilometer gaat ,onderweg worden we nog door een paar engelse ingehaald met een flinke snelheid, eindelijk gaat de ruimer aan de kant, we kunnen weer wat vaart maken, na een kilometer of 5 zien we ineens sporen richting de wand van de berg gaan, daar weer een bocht verder zien we de engelse nu met een vaartje van nog geen 10 kilometer rijden , ze hebben de schrik.
Uiteindelijk aangekomen bij tallard, we proberen de auto zo dicht mogelijk neer te zetten , maar dit kan niet voorkomen dat we nog steeds bijna 2 kilometer moeten lopen. snel uit de auto en opweg aar de eerste bocht , we komen solhberg al tegen , gauw haasten gronholm staat bij de tijdwaarneming, weer verder staan we uiteindelijk na nog 500 meter te hebben gelopen bij de laatste bocht voor de finish, gauw de camera warmbold komt eraan en vliegt net niet maar op een spectaculaire wijze door de bocht.
Er is geen tijd om tussen de proeven door naar de andere te gaan , dus maar verder omhoog lopen , voor proef 4.
we wachten 3 uur en ze komen weer langs de 1 nog mooier dan de andere , het fototoestel schiet maar door , wat staan we ook weer dicht op de proef, mensen van alle soorten nationaliteiten zij er aanwezig, wat me opvalt is dat er zoveel chinesen/japanners erzijn.
Tussen de junioren aldoende naar beneden toelopend en ter gelijketijd foto's te nemen, komt de proef tot een eind.
we gaan weer helemaal voldaan, op de terugreis,waar we ook nog langs de service rijden ,we stoppen ook nog even en , wachten tot ze de service weer binnen rijden , de auto's druipen 1 voor 1 binnen en iedereen snel toe tot de wrc rallyauto's het publiek kan niks meer zien want het is 1 haag van journalisten geworden , toch nog even proberen om wat foto's te maken, MALCOLM WILSON loopt langs richting de focussen hij kijkt met een licht smile op het gezicht, het wordt te druk en we vervolgenen onze weg, even een pizza halen in monaco, en weer naar het hotel waar de volgende dag wordt doorgenomen.
De 2de dag beging ook weer vroeg,toch nemen we ook het ontbijt, maar niet zo vroeg want deze dag liggen de proeven niet zo ver van het hotel , toch gaan we om 6:00 al op pad, dit keer wordt er voor gekozen om over de proef te rijden om een mooie lokatie op te zoeken.
Bij de proef aangekomen , we kozen naar overleg voor proef 9-11 SIGALE-COL de BLEINE, parkeren we de auto langs de kant van de weg en we lopen nog een stukje verder, uiteindelijk kiezen we voor een haakse bocht waarvan we kunnen toekijken op een muur.
De proef begint en komen 1 voor 1 langs op spectaculaire wijze 1 springt er wel uit en deze rijdt nog wel in een hyundai , het is BERES, wat rijdt deze man super.
Als de laatste auto voorbij is is het weer wachten geblazen dit keer een dikke 3,5 uur , het is koud dus we gaan ons vermaken met een kampvuur , tevens lekker warmmmm.....dit is voorlopig even deel 1 van het verslag , als mensen dit waarderen en leuk vinden schrijf ik ook wel een deel 2
De foto's zijn naar verloop van tijd te vinden op rallypictures punt be
Ben Rademaker (29) rallyfan vanaf 1996

Afbeelding
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor MartijnS » do jan 29, 2004 10:51

Graag een deel 2 :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Re: Monte Carlo 2004

Berichtdoor bennie2000 » vr jan 30, 2004 1:49

MartijnS wrote:
Graag een deel 2 :D



zou speciaal voor martijnS een deel 2,

Het kampvuur aanhouden is meer gezegd dan gedaan , bijna de hele berg wordt geplunderd , we zijn niet de enige die een kampvuur aan het maken zijn , dus voorlopig geen los liggend hout meer op Col de Bleine
, kan er niet tegen om weer de zelfde bocht te bekijken dus ik ga in me eentje iets terug de berg af , een geschikte bocht vinden en gevonden.
Nu maar hopen dat de start van de proef niet te lang uitloopt ,want het is bijna donker , ze gaan toch op tijd vanstart.
Met de beelden van dag 1 in het achterhoofd (het hotel had voor de gelegenheid EUROSPORT op de tv geprogrammeerd).vindt ik toch dat de heren rustig in hun WRCauto zitten, Beres komt weer de hoek om alsof zijn leven eraf hangt, begrijp niet dat ze geen beelden van deze man vertonen op eurosport.
Na de laatste juniorwrc is de dag weer voorbij, dat dachten we iedereen wil tegelijk van de berg af , dus we staan ongeveer een anderhalf uur vast.
Uiteindelijk komen we weer aan bij het hotel , waar de volgende dag besproken wordt .
Zullen we naar de stage SOSPEL gaan waar de beroemde Col de Turini ligt, , waarschnlijk zullen dat wel meer mensen denken dus we kiezen voor stage 13 en 15 , LANTOSGUE - LUCERAM.
we kiezen weer om om 6:00 onderweg te gaan, na een heerlijk ontbijt, je mag pakken wat je wil, croissantjes,gekookte eieren, pistoleten, er ligt vanalles .
Na diverse tol wegen gepasserd te zijn (neem extra kleingeld mee als je gaat , gemiddeld 0,80 tot 1,80 per tol doorgang)
komen we aan bij de laatste rotonde en tevens de enige toegangsweg naar stage 13 - 15, worden we teruggestuurd op z'n 7 kilometer van de proef , ze willen niet net zoals de eerste en tweede dag dat er teveel auto's langs de weg staan en de stage gecanceld moet worden , na een vriendelijke discussie in de auto , wordt het duidelijk dat ik in me eentje de 7 kilometer ga overbruggen lopend wel te verstaan, mijn mede rallygangers kiezen ervoor om naar de service toe te rijden .
na z'n 2 kilometer kom ik erachter dat mijn conditie niet meer is wat het ooit was, ik haal een briefje van 20 euro tevoorschijn en zwaaai erna naar de auto's die wel door mogen, je kan het proberen, nietdan.
Na een autotje of 15 stopt er een auto, een fransman die de krant in het dorp moet bezorgen, wat ben ik blij, niet wetende dat na het dorp nog een kilometer steil omhoog moet worden afgelegd .
Eindelijk boven bij de proef aangekomen , je moet wel erg van de rally houden om de laatste ongeveer 40 auto's langs te zien rijden en z'n afstand een berg op te gaan , ( 1100 meter hoog ongeveer).
Net op tijd voor stage 13 en het geliuid van een wrc maakt toch wel weer een hoop goed, loop ik geleidelijk omhoog en tergelijke tijd foto's te nemen ,om uit eindelijk bij een mooie hairpin uit te komen, hier blijf ik ook weer na de laatste junior 1600 staan, om een z'n mooie mogelijk positie uit te zoeken. gevonden en nu maar de eerste 2 uur deze plek veroveren en proberen deze vast te houden.
Na diverse mensen weggestuurd te hebben lukt het me om helemaal vooraan in de binnen bocht te staan op z'n 4 meter van de hairpin.stage 15 is begonnen en tevens zal dit de laatste stage zijn wie ik te zien krijg, dit houd ook in dat het de laatste is van de puma en de saxo, deze worden vervangen door nieuwere modellen. Fluit signaal, VALMAKKI komt er aan en gaat lekker dwars door de bocht, dan komt BURRI in de subaru,pannizi gooit ook weer als vanouds lekker met de nieuwe mitsubitshi, gronholm verremd zich bijna in de bocht,Beres is weer de smaakmaker in de hairpin . voor Martin en Loeb lijkt de hairpin niet te bestaan zosnel zijn ze erdoorheen ,na verloop van tijd met het druk bezig zijn met foto's en filmpjes te maken, komt solhberg in de subaru eraan , de motor klinkt wel erg raar en het opschakelen gaat ook niet al te best .
Na alle junior1600 , besef ik ook dat er 7 kilometer naar beneden gelopen moet worden, na alles wat ik de afgelopen dagen heb gezien, bezink ik me in het feit, laat maar komen ik heb weer genoten, van de weinige constructeurswrcauto's in mijn eerste en waarschnlijk laatste monte-carlo rally .
Op de terugweg weer mazzel na 4 kilometer, ik mag weer meerijden.
In het hotel terug aangekomen, de koffers gepakt en weer opweg naar nice naar het vliegveld, besef ik dat de michelin vrachtwagen , gevuld met banden ,die naast ons rijdt, nog een lange rit voor de boeg heeft, als deze naar zweden toe moet, deze rally is namelijk een week later, maar waarschijnlijk gaat deze richting engeland en zorgt de afdeling van zweden michelin voor de banden, er gaan trouwens wel erg veel vrachtwagens naar z'n rally, na even geteld te hebben kom ik toch wel op een 10 tal vrachtwagens met aanhanger met banden. Ik zit weer in het vliegtuig lekker na te genieten en de foto's en de filmpjes terug te kijken , het is toch wel weer anders dan een rally in nederland.
Vliegtuig land en gauw opweg naar me eigen bed , morgen weer volop op de zaak bezig zijn.
Eigenlijk zijn die 4 dagen dat de reis duurt weer voorbij voordat je het doorhebt.

conclusie van de reis, als het je eerste keer is dat je naar een wk- rally gaat , doe het dan via een all in pakket via een rallyboekje of een rallyreisorgannisatie, dit haalt veel kopzorgen weg, ga ervan uit dat je bij een wk-rally niet meer dan 2 proeven per dag ziet en eventueel een service, en in mijn geval goeie bergschoenen meenemen.
Ben Rademaker (29) rallyfan vanaf 1996

Afbeelding
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten