belgie S1600 voor talenten of vedetten?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

belgie S1600 voor talenten of vedetten?

Berichtdoor bintang » wo feb 18, 2004 20:36

in belgie rijdt komend seizoen Marc Duez in de Polo s1600 ,thiry rijdt er 3 rally's met de Citroen C2 en de eerste met 2 rally's de saxo1600 en misschien kruipt JP vandewauwer wel achet het stur van de corsa1600 en ik maar denken dat deze klasse juist was opgezet voor jonge talenten tuurlijk die ouwe rotten geven spektakel maar wat is er beter voor de rallysport???
Raymond van keulen
bintang
 
Berichten: 39
Geregistreerd: di okt 28, 2003 19:32

Re: belgie S1600 voor talenten of vedetten?

Berichtdoor StevenK » wo feb 18, 2004 20:39

bintang wrote:
in belgie rijdt komend seizoen Marc Duez in de Polo s1600 ,thiry rijdt er 3 rally's met de Citroen C2 en de eerste met 2 rally's de saxo1600 en misschien kruipt JP vandewauwer wel achet het stur van de corsa1600 en ik maar denken dat deze klasse juist was opgezet voor jonge talenten tuurlijk die ouwe rotten geven spektakel maar wat is er beter voor de rallysport???

Beter voor de rallysport ? Een betaalbare klasse.

Zoek het interview met Willy Plas (MI) in de autonews maar eens op; daar wordt uitgelegd wat die S1600 nu eigenlijk kost.

En daarom is het voor de verantwoordelijken belangrijk dat er gegarandeerde resultaten komen en dat lukt alleen met ervaren rijders en daar zijn dan weer de juniors de dupe van.

In mijn optiek kan een junior kampioenschap alleen succesvol opgezet worden met betaalbare auto's.

Kijk maar eens naar het toch wel overweldigende succes van de H11/N3 klasse in de afgelopen 10 jaar in het sprintkampioenschap.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede


Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten