Rallyrijder in de F1 !

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 21:05

Ik lees net dat Tom Coronel voor het 'Wilux Minardi' team gaat rijden.

Heel gaaf, een sympathieke (tenminste, dat is hoe ik 'm in de GTR 2000 meegemaakt heb) Nederlander in de F1.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor MartijnS » do feb 19, 2004 21:27

Maar om hem nu een rallyrijder te gaan noemen ...gaat wel ver :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor erikjan » do feb 19, 2004 21:57

Tommie flikt 't toch maar mooi !
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 22:29

MartijnS wrote:
Maar om hem nu een rallyrijder te gaan noemen ...gaat wel ver :D

Hij heeft toch echt de GTR uitgereden, als ik 'm me goed herinner, en ook nog eens niet onverdienstelijk. Dat moet toch voldoende zijn om als 'rallyrijder' te kwalificeren ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor MartijnS » do feb 19, 2004 22:53

Mja, op zich wel, maar ik denk niet dat hij zelf vindt dat hij een rallyrijder is..
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor Holkers » do feb 19, 2004 23:20

Ik zag de kop van het topic en ik dacht; wow, een echte WRC coureur in een F1 auto... Dat wil ik wel even zien.
Nou, teleurstelling alom. Om hem, na een (succesvolle) GTR nou een rallyrijder te noemen is dan daar gelaten maar dat een derde rangs coureur een TEST rol krijgt bij Minardi zou ik niet van de daken willen roepen. Wat een paar WC's toch niet voor je kunnen doen...:D:D:D:D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor Campos » do feb 19, 2004 23:26

Tommi-san is in eerste instantie 'maar' de derde coureur. Dit houdt in: testwerkzaamheden, het 2-zitterprogramma en -als Minardi het geld heeft- de testwerkzaamheden vlak voor het GP-weekend. Met de mogelijkheid tot het rijden van een GP als de huidige paydrivers niet voldoende geld in het laatje brengen, of simpelweg niet kunnen rijden.

Desalniettemin heeft hij het WEL goed voor elkaar en rijd hij dit jaar in een F1 auto, iets wat we van ene JV niet kunnen zeggen!
Met dank aan Wilux ;)

Maar om hem nu als rally-coureur te bestempelen :) Ik zie hem meer als een goede circuitcoureur (met een behoorlijke staat van dienst) die een 'rally-uitstapje' heeft gemaakt.

Ik vond deze link over zijn optreden in de GTR op zijn site http://www.coronel.nl/tom/NL/news/news0008.htm
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor bennie2000 » do feb 19, 2004 23:30

Steven wrote:
Ik lees net dat Tom Coronel voor het 'Wilux Minardi' team gaat rijden.

Heel gaaf, een sympathieke (tenminste, dat is hoe ik 'm in de GTR 2000 meegemaakt heb) Nederlander in de F1.


Euh , volgens mij is hij eerste vervanger.
telegraaf;
Indien 1 van de twee nu voorgestelde coureurs in de loop van het seizoen door allerlei redenen afhaakt, heeft WILUX het recht bedwongen om met goedkeuring van STODDART een vervanger aan te wijzen.
Hij heeft daarbij zijn oog laten vallen op de 31-jarige Tom Coronel uit huizen.De Gooise coureur werd tot zijn verrassing afgelopen maandag opgeroepen om gisteren aanwezig te zijn op Rotterdam Airport waar Stoddart en Wildschut hun overeenkomst bezegelden.De enige restrictie die daaraan is verbonden , is dat Stoddart nog in onderhandeling is met een Chinees bedrijf, dat aanzienlijk meer dan Wilux zegt te willen investeren.
Aangezien het voor Tom coronel al een tijdje geleden is dat hij in een Formule1 heeft gezeten, zal hij nog voor het begin van het seizoen gaan testen, het is bovendien niet uitgesloten dat Coronel bij een aantal grandprix aan de vrijdagochtendsessies zal deelnemen.Die mogelijkheid werd in Rotterdam niet uitgesloten.

Maar uiteindelijk blijft het mooi dat er weer een Nederlander de kans eventueel heeft om in de Formule1 terecht te komen.
Ben Rademaker (29) rallyfan vanaf 1996

Afbeelding
Avatar gebruiker
bennie2000
 
Berichten: 342
Geregistreerd: zo maart 30, 2003 1:48
Woonplaats: lelystad

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor Mieke » vr feb 20, 2004 9:16

Coronel geen derde coureur
Minardi verklaarde vanavond tegenover F1News.nl dat men niet blij is met de manier waarop Tom Coronel met de Nederlandse pers heeft gepraat. Coronel verklaarde gisteren dat hij de derde coureur bij Minardi zal worden, volgens de Italiaanse Formule 1 renstal is hier niets van waar.

"Het klopt dat Tom Coronel dit jaar een keer in de Minardi PS04B mag testen, de plek en het tijdstip worden door het team bepaald", aldus woordvoerder Graham Jones. "Wij laten Coronel testen omdat een van onze sponsoren dit graag wil, wij doen dit uit respect voor de sponsor. Tom Coronel is geen derde coureur, geen testcoureur, en ook geen reservecoureur voor Minardi."

Zoals het er nu uitziet zien we Tom Coronel dus niet tijdens de Grand-Prix in actie. Coronel zal slechts eenmalig enkele rondjes mogen draaien. Voor de testsessies op vrijdag tijdens de Grand-Prix weekenden is Minardi met verschillende coureurs in gesprek. Gisteren sprak Paul Stoddart wel met Tom Coronel en Wilux directeur Ruud Wildschut. Volgens Minardi ging het bij deze gesprekken voornamelijk over sponsoring, dat was ook de redenen waarom Stoddart persoonlijk naar Rotterdam kwam.

"Tom Coronel moet een beetje op zijn uitspraken letten", aldus Jones. "De contacten met het team zijn nog erg pril, hij zal toch beter moet weten als hij iets bij Minardi wil bereiken."
----------------------------------

bron f1newspuntnl

Maar ik hoop dat Coronel en Wilux het verder rond krijgen , ik wil die grote grijns wel eens vaker op tv zien
Mieke
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di maart 25, 2003 9:50

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor Turboboost » vr feb 20, 2004 9:27

Niet slim van Coronel, maar hij gaf zelf ook al aan nog maar slecht op de hoogte te zijn van de details. Nou dat zal hem dan nu wel koud op zijn dak vallen.

Oja, Coen Vink noemen we toch ook nog wel steeds rallyrijder? :)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor merijnaldewereld » vr feb 20, 2004 11:53

En iets wat ik hier ook nog steeds mis is dat het allemaal nog niet helemaal rond is:

...... Het lijkt erop dat het Nederlandse bedrijf Wilux komend seizoen hoofdsponsor zal gaan worden van het Minardi Formule 1-team. Wilux, vorig jaar nog één van de sponsors op de Minardi, zal Tom Coronel meenemen naar Minardi om hem als testrijder aan te stellen.

Directeur van Wilux Ruud Wildschut verklaarde donderdag aan F1Racing.nl: "We willen heel graag wederom het Minardi-team van Paul Stoddart gaan sponsoren. Op dit moment wacht Stoddart nog even af tot en met 3 maart of een grote Chinese multinational niet met het beloofde geld over de brug komt. Indien dit het geval is, zal ik hoofdsponsor van het Minardi-team worden."

Het contract met het Minardi-team is dus op één clausule na rond. Vanwaar dan het team van Minardi? "We zijn net begonnen in Italië om daar ook onze douchecabines te verkopen aan dealers. Met Gianmaria Bruni en het Minardi-team als pure Italianen, zijn zij een prima uithangbord!" aldus de enthousiaste Wildschut.

Echter, Wildschut denkt verder dan menig andere Formule 1-sponsor. "Ik zal de sponsorplekken ook aan andere bedrijven aanbieden. In Maleisië heb ik geen handel, waarom zou ik voor die Grand Prix niet mijn plek aan een bedrijf in Maleisië kunnen verkopen? Zo kost mij die sponsorplek een stuk minder geld en krijgt dat bedrijf in zijn eigen land, voor een relatief kleine investering, een hoop publiciteit. En natuurlijk de mogelijkheid om als VIP met een groot aantal klanten naar de race te kunnen. ..................

Bron: f1racing.nl

En zoals we bij Jos zagen is ook hier het verhaal aan alle kanten weer anders, dus eerst zien en dan geloven wederom helaas.

Echter wel een slim idee van Wildschut om de sponsoring op deze manier te verkopen, ideetje gejat uit de Nederlandse rallysport? Daar gebeurd dit dacht ik al wel vaker, toch?

groeten,

Merijn
Afbeelding
Avatar gebruiker
merijnaldewereld
 
Berichten: 181
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 20:43
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Re: Rallyrijder in de F1 !

Berichtdoor MartijnS » vr feb 20, 2004 19:44

turboboost wrote:
Niet slim van Coronel, maar hij gaf zelf ook al aan nog maar slecht op de hoogte te zijn van de details. Nou dat zal hem dan nu wel koud op zijn dak vallen.

Oja, Coen Vink noemen we toch ook nog wel steeds rallyrijder? :)


Maar Coen Vink is een ander verhaal dan Coronel die 1x in een Micra heeft mee gereden :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle


Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron