Dit moeten ze ook in Nederland doen

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor StevenK » vr feb 27, 2004 11:59

Holkers wrote:
zoesub wrote:

Wat een heerlijke vooroordelen weer.........

met naam en toenaam.......BAH !

Peter


je kunt het natuurlijk het neagtieve naar je toe halen he.
Het is wel een heel snelle conclusie dat er toevallig 1 naam genoemd wordt dat het dan weer negatief is alleen naar die equipe enz enz enz.
Voorbeelden heten dat.

Ben ik niet met je eens; juist bij zaken als misdragen tijdens verkenningen of illegaal verkennen durft niemand naam en toenaam te noemen, behalve van deze twee.

Dan vind ik niet dat je dit 'een voorbeeld' kunt noemen. Altijd gaat het weer over Frits & Peter en wat ze allemaal fout doen, maar als je bijvoorbeeld naar Barneveld kijkt: daar gaan veel deelnemers vooraf verkennen, in het donker, omdat 'je daar alleen maar hard kunt rijden in het donker als je ook in het donker hebt verkend'. En dat gaat niet rustig, want als je 's ochtends voor de verkenningen de proeven bekijkt, zul je zien dat er meer rubber neergelegd is dan er tijdens de hele wedstrijd bij zal komen.

En zolang wij als deelnemers vinden dat 'illegaal verkennen best wel mag, als je maar netjes rijdt' of 'niemand je kan verbieden op de openbare weg te rijden' blijft het bestaan. O.a. juridische argumenten worden beweerd in de weg te staan aan het effectief tegenwerken van illegale verkenningen, hoewel dat in mijn optiek een drogreden is.

In België heeft o.a. het illegale verkennen ertoe geleid dat de mooiste proef van Spa niet langer verreden wordt.

Ook in Nederland zijn proeven op sommige plaatsen niet meer mogelijk, o.a. omdat er op diezelfde wegen door rallyrijders getest is.

(Begrijp me niet verkeerd: ook misdragingen van 'fans' kunnen tot dezelfde problemen leiden)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor michel uit berg » vr feb 27, 2004 14:17

In België heeft o.a. het illegale verkennen ertoe geleid dat de mooiste proef van Spa niet langer verreden wordt.


ben ik niet met je eens
ja ook ik heb regelmatig vooraf verkend en dan praat ik over 3 weken tot een maand van te voren, maar er zit een groot verschil tussen verkennen en "trainen" want dat is wat velen doen in belgie en wat uiteindelijk de sport niet ten goede komt.
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor pipo » vr feb 27, 2004 15:04

In Belgie is het de gewoonte om een kleine maand vooraf de notes te maken via trainen of illegaal verkennen .
Tis niet moeilijk velen hebben reeds lang vooraf het parcours .Hanuit is nu al platgereden !!!! Zoals in sommige franse wedstrijden direct straftijd want geld is meestal voor grote teams no problem wel 2 min straftijd .
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: Re: Re: Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor StevenK » vr feb 27, 2004 15:25

michel uit berg wrote:
In België heeft o.a. het illegale verkennen ertoe geleid dat de mooiste proef van Spa niet langer verreden wordt.


ben ik niet met je eens


ja ook ik heb regelmatig vooraf verkend en dan praat ik over 3 weken tot een maand van te voren, maar er zit een groot verschil tussen verkennen en "trainen" want dat is wat velen doen in belgie en wat uiteindelijk de sport niet ten goede komt.

Maar wat voor jou en mij een normale rijstijl is, is voor aanwonenden al stevige overlast.

Dus ga nu niet roepen dat 'zoals jij verkent niet erg is, maar wat een ander doet wel' want daarmee help je zelf ook mee de sport te reduceren tot een industrieterreinkampioenschap.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Mieke » vr feb 27, 2004 15:31

pipo wrote:
In Belgie is het de gewoonte om een kleine maand vooraf de notes te maken via trainen of illegaal verkennen .
Tis niet moeilijk velen hebben reeds lang vooraf het parcours .Hanuit is nu al platgereden !!!! Zoals in sommige franse wedstrijden direct straftijd want geld is meestal voor grote teams no problem wel 2 min straftijd .


Hey Geertje,
Tenen ontdooid?
Wat dacht je van uitsluiting! Het zijn over het algemeen nou net de ervaren teams, die het terrein al kennen, die illegaal verkennen. Ik denk dat je gewoon keihard moet zijn: uitsluiten, ook bij het te hard verkennen.. Ik noem geen namen, maar de zwarte auto's vliegen in ieder geval links en rechts om je oren ;-0
Mieke
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di maart 25, 2003 9:50

Re: Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Mieke » vr feb 27, 2004 15:34

Dat laatste was overigens een grapje... Voordat ik allerlei kwade reply's over mij heen krijg, haha.
Mieke
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di maart 25, 2003 9:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor michel uit berg » vr feb 27, 2004 17:06

Steven wrote:
Maar wat voor jou en mij een normale rijstijl is, is voor aanwonenden al stevige overlast.

Dus ga nu niet roepen dat 'zoals jij verkent niet erg is, maar wat een ander doet wel' want daarmee help je zelf ook mee de sport te reduceren tot een industrieterreinkampioenschap.


mij hoor je niet roepen dat wat een ander doet erg is.....
ik veeg alleen voor mijn eigen deur en als je de condroz eens gaat rijden dan zul je zien dat een maand van te voren al toeschouwers staan te kijken en de wegen vrijhouden zodat je bijna op snelheid kan verkennen! ALS JE DAT WIL :-)


[Edited by michel uit berg on 02-27-2004 at 06:09 PM GMT]
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Re:Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 27, 2004 17:24

mieke wrote:
Dat laatste was overigens een grapje... Voordat ik allerlei kwade reply's over mij heen krijg, haha.

================================
Alleen al het noemen van "die zwarte autos'" is idd al voldoende om kwade reply's te krijgen, want het is iedere keer hetzelfde gezeik!!! Er wordt hier in eerste instantie geageert tegen het feit dat er weer dezelfde mensen bijgesleept worden met betrekking tot illegaal verkennen. En wat gebeurt er? Dan pakken we als ander voorbeeld toch precies hun teamgenoten?
Jongens en meisjes, hoe oud zijn jullie toch?


[Edited by Ton Van Spanje on 02-27-2004 at 06:27 PM GMT]
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr feb 27, 2004 17:32

Maar door illegaal te verkennen 1 of twee weken voor het evenement . Kan wel de organisator van het evenement in problemen brengen.
Hetkomt regelmatig voor dat de vergunningen
pas in de laatste week voor de start pas rond zijn. Kijk maar naar hulst vorig jaar.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 27, 2004 17:42

v.d.g rally team wrote:
Maar door illegaal te verkennen 1 of twee weken voor het evenement . Kan wel de organisator van het evenement in problemen brengen.
Hetkomt regelmatig voor dat de vergunningen
pas in de laatste week voor de start pas rond zijn. Kijk maar naar hulst vorig jaar.

==================================
Peter,

Ja, je hebt volkomen gelijk!!!! Maar waaarom altijd terugvallen op één team? Dat is wat mij gigantisch irriteert. Pak het probleem zelf aan, en speel niet op de man!!!!!!
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor michel uit berg » vr feb 27, 2004 17:48

v.d.g rally team wrote:
Maar door illegaal te verkennen 1 of twee weken voor het evenement . Kan wel de organisator van het evenement in problemen brengen.
Hetkomt regelmatig voor dat de vergunningen
pas in de laatste week voor de start pas rond zijn. Kijk maar naar hulst vorig jaar.


dat ben ik ook volledig met je eens
1 a 2 wkn van te voren moet je Echt wegblijven anders geeft het alleen maar problemen
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Re: Re:Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Mieke » vr feb 27, 2004 18:04

Heb jij enig idee wie ik bedoel dan? In ieder geval heb ik het niet over teamgenoten van Peter of Peter zelf, om eerlijk te zijn heb ik geen idee in wat voor kleur auto's zij verkennen. Zoals ik schreef: het was een grapje, één om pipo te plagen, maar niet serieus bedoeld. Pff. Chill! ;-)


Eenendertig hele jaren trouwens


Ton van Spanje wrote:
mieke wrote:
Dat laatste was overigens een grapje... Voordat ik allerlei kwade reply's over mij heen krijg, haha.

================================
Alleen al het noemen van "die zwarte autos'" is idd al voldoende om kwade reply's te krijgen, want het is iedere keer hetzelfde gezeik!!! Er wordt hier in eerste instantie geageert tegen het feit dat er weer dezelfde mensen bijgesleept worden met betrekking tot illegaal verkennen. En wat gebeurt er? Dan pakken we als ander voorbeeld toch precies hun teamgenoten?
Jongens en meisjes, hoe oud zijn jullie toch?


[Edited by Ton Van Spanje on 02-27-2004 at 06:27 PM GMT]
Mieke
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di maart 25, 2003 9:50

Re: Re: Re:Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 27, 2004 18:42

mieke wrote:
Heb jij enig idee wie ik bedoel dan? In ieder geval heb ik het niet over teamgenoten van Peter of Peter zelf,

===========================
Okee, duidelijk dan

No hard feelings
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re:Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr feb 27, 2004 18:51

mieke wrote:

Eenendertig hele jaren trouwens



Je bedoelt met hele jaren, hele jaren, oftewel, vandaag jarig toevallig?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re: Re:Dit moeten ze ook in Nederland doen

Berichtdoor Mieke » vr feb 27, 2004 19:02

Ton van Spanje wrote:
mieke wrote:

Eenendertig hele jaren trouwens



Je bedoelt met hele jaren, hele jaren, oftewel, vandaag jarig toevallig?


Nee :-) Adrem hoor.
Eenendertig jaren en eh.. 8,5 maanden
Mieke
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di maart 25, 2003 9:50

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron