rally's compacter en aantrekkelijker

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor MaxHuyse » do apr 08, 2004 14:32

Steven wrote:

En op één dag een proef twee kanten op rijden is niet haalbaar, vanwege het opbouwen omdat je in de andere richting ook andere veiligheidszones nodig hebt.


Persoonlijk denk ik dat er eerder problemen zijn met de extra tijd die nodig is om de kp twee kanten op te verkennen. Het ombouwen van de veiligheidszones, de start enz. is echt niet onmogelijk. Een groot deel kun je zelfs in een keer voor beide rijrichtingen opbouwen.

Max
MaxHuyse
 
Berichten: 196
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:41
Woonplaats: Velserbroek

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor David Westenbrink » do apr 08, 2004 15:03

En met al die smulbossen op komst... :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor rallydre » do apr 08, 2004 16:46

Worden circuits dan niet een rondje rond de paddock ? Erg kort door de bocht maar als de stelling wordt geprojecteerd op wat je zegt zou formule 1 al lang van de buis moeten zijn?
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Re: Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor MaxHuyse » do apr 08, 2004 19:16

rallydrè wrote:
Worden circuits dan niet een rondje rond de paddock ? Erg kort door de bocht maar als de stelling wordt geprojecteerd op wat je zegt zou formule 1 al lang van de buis moeten zijn?


Zou best logisch zijn, want er is tijdens een rally meer spektakel te zien en door de beschikbaarheid van goedkope camera's kan het ook uitgebreid in beeld gebracht worden.
Ik heb geen meter van de GP van Bahrein gezien, maar heb Bernie's Circus ook absoluut niet gemist. Ondanks dat ik op een industrieterrein stond :-)

Max
MaxHuyse
 
Berichten: 196
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:41
Woonplaats: Velserbroek

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor erikjan » do apr 08, 2004 21:00

'k heb dit jaar nog geen enkele F1-wedstrijd op TV gezien, en nog steeds niet de indruk dat ik iets gemist heb...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: Re: Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor thadon » do apr 08, 2004 21:04

Holkers wrote:

noem eens 1 bos in het, door milieu-vriendelingen geregeerde, Nederland die eventueel geschikt zou zijn voor dit principe.


Misschien dat ze in Gelderland wel een bos willen planten voor rallyrijders! Een smulbos voor allochtonen en een brulbos voor rallyrijders!

;-)
Groet, Dennis Asselbergs
Afbeelding
thadon
 
Berichten: 124
Geregistreerd: di jul 08, 2003 18:08

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor erikjan » do apr 08, 2004 21:15

Sterker nog,

afgelopen weekend was er een open discussie in het regionale dagblad Tubantia alhier (Twente) over de toekomst van het te sluiten Vliegveld Twente.

Naast de nodige planen die er natuurlijk bestaan om een dergelijk groot gebied terug te geven aan de natuur, waren er ook een aantal inzenders die het idee hebben opgevat om het terrein (ten dele) te bestemmen voor de autosport !!

Misschien is dit een insteek om vanuit de Rallysport met een plan (...) te komen ?!
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor Werner » vr apr 09, 2004 17:16

Een vliegveld is natuurlijk uitermate geschikt om een circuit te bouwen voor race's, kijk maar naar Silverstone.
Maar hoe zit dat bijvoorbeeld bij het circuit van Assen. Een tiental jaar geleden werden op die terreinen de ZZR gereden op het onverharde. Ik ken dat alleen van boeken, maar het lijkt me, in ieder geval voor publiek, erg leuk.
Mocht dat circuit in Twente doorgaan, kunnen ze er mischien een leuk onverharde rallyproef over, om en doorheen leggen. Rally's genoeg in de omgeving denk ik.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor Holkers » vr apr 09, 2004 17:26

helaas.........

Dat stukkie ongegonnen rallygrond is nu weer overgedragen naar de milieu liefhebbers. Deze zullen het, met prachtige stukken asfalt bebedde, lapje grond in een operatie die 70 !!! miljoen euri kost omtoveren tot een......
recreatie park waar watersport, vakantierust en zweefvliegen een must moeten worden.

Gezien de meesten uit het oosten komen hier zullen zij ook mijn mening en idee-en delen; Hebben we daar al niet genoeg van in het Oosten? Waarbeek, Hulsbeek en ga maar zo door.
Maar ja. daar doe je als VVD stemmer toch niets tegen (gezien de plannen [weer] van GroenLinks en PvdA komen)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor ExTaxi » vr apr 09, 2004 18:42

werner wrote:
Een vliegveld is natuurlijk uitermate geschikt om een circuit te bouwen voor race's, kijk maar naar Silverstone.


En Niederrhein! En Bitburg is toch ook een vliegveld?
_________________
Neem een kijkje op de vernieuwde website!
http://www.autopics.nl
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Re: rally's compacter en aantrekkelijker

Berichtdoor Werner » za apr 10, 2004 14:45

Holkers wrote:
helaas.........

Dat stukkie ongegonnen rallygrond is nu weer overgedragen naar de milieu liefhebbers. Deze zullen het, met prachtige stukken asfalt bebedde, lapje grond in een operatie die 70 !!! miljoen euri kost omtoveren tot een......
recreatie park waar watersport, vakantierust en zweefvliegen een must moeten worden.

Gezien de meesten uit het oosten komen hier zullen zij ook mijn mening en idee-en delen; Hebben we daar al niet genoeg van in het Oosten? Waarbeek, Hulsbeek en ga maar zo door.
Maar ja. daar doe je als VVD stemmer toch niets tegen (gezien de plannen [weer] van GroenLinks en PvdA komen)


Wie gaat die 70 miljoen ophoesten dan? En, net zo belangrijk, wie zou het eventuele geld voor een circuit uit zijn zak halen? Want het is wel veel geld. Als dat met gemeenschapsgeld betaald moet gaan worden, en het circuit niet, dan heb je mischien wel een leuke zaak om aan te vechten. Ik ben geen jurist hoor, maar als econoom in de dop is het toch ook een interessante zaak. (mischien zegt de term `opportunity costs´ sommige mensen wat?)
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten