WRC/A8 in GTR?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor rutger205 » vr jul 09, 2004 16:39

Mogen er eigenlijk wel WRC/A8 auto's starten in de GTR? In Ieper alleen N1,N2,N3,N4 en A5,A6 en A7. Of telt GTR niet meer mee voor EK? Op deze manier zou Bijvelds met een goede N4 toch nog een heel goede kans maken op het INRK.
rjh
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor StevenK » vr jul 09, 2004 17:03

rutger205 wrote:
Mogen er eigenlijk wel WRC/A8 auto's starten in de GTR? In Ieper alleen N1,N2,N3,N4 en A5,A6 en A7. Of telt GTR niet meer mee voor EK? Op deze manier zou Bijvelds met een goede N4 toch nog een heel goede kans maken op het INRK.

GTR telt niet meer voor het 'grote' EK, alleen voor het regio-EK, als ik 't goed begrepen heb.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor nkroeze » vr jul 09, 2004 18:01

Tellen de A8/WRC regels niet alleen voor het EK20?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor MartijnS » vr jul 09, 2004 18:50

Nee, dacht het niet. Condroz is EK10 en daar mogen er volgens mij ook geen rijden!
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor rallydre » vr jul 09, 2004 19:24

Ik heb een tijdje geleden begrepen dat men twee wedstrijden zou uitschrijven. Eentje met een inschrijfgeld van een paar duizend Euro als zijnde 'EK'wedstrijd en een wedstrijd op nationaal niveau met het normale inschrijfgeld. Daarmee voldoet men aan de verplichting een EK-wedstrijd te organiseren, maar omdat daar niemand voor inschrijft vanwege het vele geld gaat die wedstrijd niet door en blijft de nationale variant inclusief WRC's over. Ik zag dat ze zoiets ook in de Bohemiarally hebben gedaan voor de WRC's, alleen dan met normale inschrijfgelden. Of dit verhaal nog actueel is weet ik niet...
rallydre
 
Berichten: 450
Geregistreerd: wo jun 12, 2002 17:44

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor admin » vr jul 09, 2004 21:52

1 ding is zeker er komen WRC's aan de start in de GTR.
admin
Site Admin
 
Berichten: 614
Geregistreerd: do jan 01, 1970 1:00

Re: Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor mantaboy » zo jul 11, 2004 7:58

admin wrote:
1 ding is zeker er komen WRC's aan de start in de GTR.

Toevallig dezelfde als in de BHV? Of vragen ze nu minder?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor pipo » zo jul 11, 2004 8:58

In condroz mogen er rijden ,maar of men dit toe gaat laten van de organisatie van de condroz is even afwachten !Men wou eerst even ieper evalueren en omdat dat dan toch een flop is geweest i.v.m andere jaren zou condroz mischien toch ...
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor BDIV » zo jul 11, 2004 9:47

In de Condroz zullen er ook geen WRC wagens aktief zijn. Is een coéf 10 proef. Als men die toch laat meerijden in een afzonderlijke wedstrijd. Dan starten ze volledig achteraan.Trouwens bij de minste problemen in de organisatie, zal dat wel bij de eindafrekening opgeteld worden, in het verslag dat de F.I.A. observator opmaakt over de proef. Organisatoren met visie op de toekomst zullen hun wedstrijd niet aan een zijden draadje hangen voor die enkele verouderde WRC wagens.
BDIV
 
Berichten: 68
Geregistreerd: za maart 02, 2002 21:31

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor pipo » zo jul 11, 2004 10:11

Verouderde wrcs !Zonder hun een pak minder spektakel en volk
In de oostbloklanden kan dit gewoon wel coef 10 of niet
ik weet van de organisatie dat men volgende week hierover een meeting heeft gepland omdat men niet dezelfde fiasco wil als in Ieper .de organisatie zit nu in bourgondie (Cote Challonaise rally )
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor Jan 8x » ma jul 12, 2004 10:23

De FIA rallycommissie moest maar eens een ei leggen over de toekomstige klassen.

Het organiseren van een EK evenement kost veel tijd, geld en moeite. Kiest men resoluut voor de toekomst dan organiseert men niets meer dan een Mitsu optocht, vergezeld van enkele schreeuwend dure 1600 tjes met weinig continuiteit op nationaal niveau. De Mitus optocht wil men ook nog aan banden gaan leggen door de auto's nog minder toeren toe te staan (lees nog kleinere restrictor). Over spektakel gesproken!

Rally bestaat uit meer dan alleen het WK, maar dat snappen ze bij de FIA volgens mij niet. Daar heeft men alleen maar aandacht voor het WK en het vergelijk met de F1. Hoe anders de volledig absurde en ondemocratische maatregelen verklaren jaar na jaar en nu zelfs met McRae exit tot gevolg?

Groeten,

Jan *x
Jan 8x
 
Berichten: 68
Geregistreerd: zo jul 14, 2002 8:41
Woonplaats: Hoogstraten (Belgie)

Re: Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor StevenK » ma jul 12, 2004 10:30

jan 8x wrote:

De FIA rallycommissie moest maar eens een ei leggen over de toekomstige klassen.

Het organiseren van een EK evenement kost veel tijd, geld en moeite. Kiest men resoluut voor de toekomst dan organiseert men niets meer dan een Mitsu optocht, vergezeld van enkele schreeuwend dure 1600 tjes met weinig continuiteit op nationaal niveau. De Mitus optocht wil men ook nog aan banden gaan leggen door de auto's nog minder toeren toe te staan (lees nog kleinere restrictor). Over spektakel gesproken!

Rally bestaat uit meer dan alleen het WK, maar dat snappen ze bij de FIA volgens mij niet. Daar heeft men alleen maar aandacht voor het WK en het vergelijk met de F1. Hoe anders de volledig absurde en ondemocratische maatregelen verklaren jaar na jaar en nu zelfs met McRae exit tot gevolg?

Groeten,

Jan *x

Precies: de FIA legt allemaal regels op met als excuus kostenbeheersing, terwijl ze feitelijk leiden tot hogere kosten, omdat het bouwen van een snelle auto in een streng gereglementeerde klasse veel duurder is.

In andere takken van autosport wordt daar op een andere manier mee omgesprongen, waardoor de sport veel betaalbaarder blijft.

Het zal mij ook niet verbazen als er in de nabije toekomst meer VAS/ASAF-achtige structuren zullen ontstaan...
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor pipo » ma jul 12, 2004 11:50

Een geluk voor velen in belgie dat de Asaf (Waalse bond )en de Vas (vlaamse bond )bestaan zodat ook echte amateurs hun hobby kunnen beoefenen !
Sprinten in Belgie max 120 deelnemers zijn maand vooraf al volzet .
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor StevenK » ma jul 12, 2004 12:24

Het lijkt mij ook, gezien de nogal beperkte rol in de Europese rallysport, helemaal niet vreemd als de KNAF (of een nieuwe organisatie) eens een studie zou doen naar het opzetten van zo'n VAS-achtige structuur.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: WRC/A8 in GTR?

Berichtdoor bugs » ma jul 12, 2004 13:08

idd en daar de 4X4 verbannen en de s1600

wordt het leuk en kunnen er opeens veel meer meekomen in de top
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten