BENEDU rally

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

BENEDU rally

Berichtdoor bugs » di aug 03, 2004 15:03

hallo een vraagje


in hoeverre zou het mogelijk zijn om een rally te houden in 3 landen tegelijk?
BV Nederland Belgie Duitsland

ik bedoel dan kan je in elk land bv 1 lange proef van ongeveer 30 km maken die je elk 2 of 3x rijdt, dan heb je toch een behoorlijke special afstand en 3 mooie lange proeven

[Edited by bugs on 08-03-2004 at 04:05 PM GMT]
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: BENEDU rally

Berichtdoor Holkers » di aug 03, 2004 15:29

bugs wrote:
hallo een vraagje


in hoeverre zou het mogelijk zijn om een rally te houden in 3 landen tegelijk?
BV Nederland Belgie Duitsland

ik bedoel dan kan je in elk land bv 1 lange proef van ongeveer 30 km maken die je elk 2 of 3x rijdt, dan heb je toch een behoorlijke special afstand en 3 mooie lange proeven

[Edited by bugs on 08-03-2004 at 04:05 PM GMT]


de rechters / advocaten / verzekeringsmaatschapijen zullen er in ieder geval van smullen.
1 ongeluk is zeker 3 jaar juridische strijd.

Wel een goed idee op zich maar...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: BENEDU rally

Berichtdoor kraats » di aug 03, 2004 23:09

bugs wrote:
hallo een vraagje


in hoeverre zou het mogelijk zijn om een rally te houden in 3 landen tegelijk?
BV Nederland Belgie Duitsland

ik bedoel dan kan je in elk land bv 1 lange proef van ongeveer 30 km maken die je elk 2 of 3x rijdt, dan heb je toch een behoorlijke special afstand en 3 mooie lange proeven

[Edited by bugs on 08-03-2004 at 04:05 PM GMT]

==================================
Aangezien proeven overschreiding van de gemeente grenzen al leidt tot een provinciaal gevecht, lijkt het me een kansloos idee.
Maar ik zie het nut er ook niet van..
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: BENEDU rally

Berichtdoor Super 1600 » di aug 03, 2004 23:19

Dan zou ik eerder gaan voor een BeNeDu trophy!
Al lijkt me dat ook niet echt kansrijk gezien het magere aantal belgen dat start tijdens de nederlandse wedstrijden
Concurrentie uit onverwachte hoek....over een paar jaar rijd ik ze allemaal zoek!
Super 1600
 
Berichten: 279
Geregistreerd: do aug 29, 2002 20:36
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: BENEDU rally

Berichtdoor bugs » wo aug 04, 2004 7:29

wat is er eigenlijk met de limburgia rally gebeurd? was destijds ook een mooie rally om te kijken.
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: BENEDU rally

Berichtdoor Martijn_Braat » wo aug 04, 2004 8:22

Kan me nog Saeed Al Haijri met de 911 herinneren in de Limburgia, was heeel spectaculair.

En over die rally. Ik denk dat je dan eigenlijk drie afzonderlijke rally's zult krijgen. Ieder land heeft immers zijn eigen regels, bonden, verzekeringen etc.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Re: BENEDU rally

Berichtdoor pipo » wo aug 04, 2004 9:32

Onmogelijk ,jammer !
De belgen zouden ergens een verplichting moeten hebben als ze inschrijven in de benelux cup dat ze moeten starten in nederland (of tenminste 2 wed)
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: Re: BENEDU rally

Berichtdoor StevenK » wo aug 04, 2004 10:00

pipo wrote:
Onmogelijk ,jammer !
De belgen zouden ergens een verplichting moeten hebben als ze inschrijven in de benelux cup dat ze moeten starten in nederland (of tenminste 2 wed)

Ik heb begrepen dat vanaf volgend jaar er verplicht minimaal 2 NL en 2 BE wedstrijden gereden moeten zouden gaan worden om punten te krijgen in de Bene(lux) trophy.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: BENEDU rally

Berichtdoor nkroeze » wo aug 04, 2004 10:02

Eerlijjk gezegd sta ik niet ingeschreven in de BeNeLux voor de punten.....
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: Re: BENEDU rally

Berichtdoor Maarten » wo aug 04, 2004 10:21

nkroeze wrote:
Eerlijjk gezegd sta ik niet ingeschreven in de BeNeLux voor de punten.....


Zoals ook 9 van de 10 Belgen :D
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

Re: BENEDU rally

Berichtdoor pipo » wo aug 04, 2004 11:48

Steven
dat van 2 verplichtingen is een uitstekend idee !!
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: Re: BENEDU rally

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo aug 04, 2004 18:11

bugs wrote:
wat is er eigenlijk met de limburgia rally gebeurd? was destijds ook een mooie rally om te kijken.

============================

De laatste Limburgia Rally's speelden al alleen op Nederlands grondgebied. Daarvoor was het inderdaad "grensoverschrijdend".
Het fijne weet ik er niet van, maar ik hoorde onlangs van een rallyorganisator die zelf in het Limburgse woont dat het in ieder geval niet meer mogelijk is. Als ze het nu weer "grensoverschrijdend" willen doen, heeft dat niets meer met landsgrenzen te maken, maar met het overschrijden van de grenzen in de regelgeving.:D

Wel jammer trouwens, in mijn herinnering blijft de "oude Limburgia" één van de mooiste en gezelligste rally's die we ooit gehad hebben.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: Re: Re: BENEDU rally

Berichtdoor rallyrobert » wo aug 04, 2004 19:32

De laatste Limburgia Rally's speelden al alleen op Nederlands grondgebied. Daarvoor was het inderdaad "grensoverschrijdend".
Het fijne weet ik er niet van, maar ik hoorde onlangs van een rallyorganisator die zelf in het Limburgse woont dat het in ieder geval niet meer mogelijk is. Als ze het nu weer "grensoverschrijdend" willen doen, heeft dat niets meer met landsgrenzen te maken, maar met het overschrijden van de grenzen in de regelgeving.:D

Wel jammer trouwens, in mijn herinnering blijft de "oude Limburgia" één van de mooiste en gezelligste rally's die we ooit gehad hebben.

[/quote]

Ton,

We hadden toch 2 verschillende Limburgia's? Eentje in Maaseik georganiseerd door Eric Bessems en eentje vanuit Maasbracht georganiseerd door het SRTL (stichting rallyteam limburgia) Zo ver ik weet hadden de 2 evenementen niets met elkaar te maken, ze zijn wel eens op dezelfde datum verreden. Piet Bijvelds had ingeschreven voor de Belgische editie maar vond de wegen te slecht, nadat hij die had verkent, en is toen op het laatste moment gestart in de Nederlandse Limburgia en werd toen eerste. er is toen een protest ingediend tegen hun (toen al) en daardoor werd er geen uitslag op die dag gegeven. Het protest werd later ongegrond verklaard. Dus had Piet Bijvelds gewonnen.

Groet, Robert
Fama nihil est celerius
Avatar gebruiker
rallyrobert
 
Berichten: 47
Geregistreerd: za mei 17, 2003 13:58
Woonplaats: Weert

Re: BENEDU rally

Berichtdoor Maarten » wo aug 04, 2004 19:49

Zou niet verkeerd zijn om een rally-overschrijdende rally te organiseren. Ik zie het al voor me: proefjes rondom Achtmaal combineren met wegen richting Horendonk en Nieuwmoer. Zou variatie op de proeven ook bijzonder ten goede komen :D
Gr. Maarten Ruijten
Maarten
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 21:37
Woonplaats: Roosendaal

BENEDU rally

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma aug 09, 2004 9:33

rallyrobert wrote:



Ton,

We hadden toch 2 verschillende Limburgia's? Eentje in Maaseik georganiseerd door Eric Bessems en eentje vanuit Maasbracht georganiseerd door het SRTL (stichting rallyteam limburgia) Zo ver ik weet hadden de 2 evenementen niets met elkaar te maken, ze zijn wel eens op dezelfde datum verreden. Piet Bijvelds had ingeschreven voor de Belgische editie maar vond de wegen te slecht, nadat hij die had verkent, en is toen op het laatste moment gestart in de Nederlandse Limburgia en werd toen eerste. er is toen een protest ingediend tegen hun (toen al) en daardoor werd er geen uitslag op die dag gegeven. Het protest werd later ongegrond verklaard. Dus had Piet Bijvelds gewonnen.

Groet, Robert

======================

Robert,

Of het eenzelfde of 2 verschillende organisaties waren, weet ik niet. Als het goed is zal jij dat beter weten.

En die 2 Limburgia's op eenzelfde dag? Zegt mij ook niets, maar dat zal dan rond '81 - '82 geweest moeten zijn. Maar ook hier zal jij het (gezien je contacten) beter moeten weten. :)

Kun jij trouwens hier uitleggen hoe dat zit met de regels betreffende het niet meer kunnen verrijden van een één rally in twee landen?


Btw: Ik heb nog even zitten zoeken in de papperassen, en vond nog de proevenkaarten en deelnemerslijst van de Limburgia 1980.

Op de deelnemerslijst staat onder startnummer 46 de gastrijder in jouw afgelopen Hornelandrally, Johnny Hoes. Samen met René Smeets



[Edited by Ton Van Spanje on 08-09-2004 at 10:37 AM GMT]
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten