Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
billy wrote:
Het heeft er alle schijn van dat Ford zal gaan stoppen met het WRC. Als gevolg daarvaan mag Duval nu al op zoek naar een andere werkgever. Malcolm Wilson is vanuit Japan teruggevlogen naar Europa om met de top van Ford te praten.
billy wrote:
Is er eigenlijk ooit bekend gemaakt hoeveel geld er nodig is om 1 seizoen WRC te doen?
fiestaJeanmarc wrote:
Dan zou best wel eens kunnen zijn dat Duval in de Ford Fiesta S 1600 stapt. deze klasse maakt op dit moment furore in de rallysport. Als ik kijk in Italia rijden hier meer Super 1600 rond dan in de klasse A8. En bij de wedstrijden hier staan veel meer S 1600 aan de start. Een gewone rally, vergelijkbaar met ELE staan 180 auto's aan de start dik 70 % is kitkar of S 1600. Groeten uit Italia, Jean-Marc
mantaboy wrote:fiestaJeanmarc wrote:
Dan zou best wel eens kunnen zijn dat Duval in de Ford Fiesta S 1600 stapt. deze klasse maakt op dit moment furore in de rallysport. Als ik kijk in Italia rijden hier meer Super 1600 rond dan in de klasse A8. En bij de wedstrijden hier staan veel meer S 1600 aan de start. Een gewone rally, vergelijkbaar met ELE staan 180 auto's aan de start dik 70 % is kitkar of S 1600. Groeten uit Italia, Jean-Marc
Hoe lang duurt het dan voor de running cost net zo hoog liggen als een WRC nu?
Denk dat het probleem meer bij de regelgeving van de FIA ligt dan ergens anders.
Groeten uit Oosterhout, Jean-Pierre.
steven wrote:mantaboy wrote:fiestaJeanmarc wrote:
Hoe lang duurt het dan voor de running cost net zo hoog liggen als een WRC nu?
Denk dat het probleem meer bij de regelgeving van de FIA ligt dan ergens anders.
Groeten uit Oosterhout, Jean-Pierre.
Zie de opmerkingen van Pieter Tsjoen een tijdje geleden in Autonews: het was voordeliger met de Toyota verder te gaan dan een S1600 te rijden.
billy wrote:
Maar dat heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat zijn WRC geen reet meer waard is; je mag er bijna nergens meer mee rijden dus er zijn maar weinig mensen die een 4 jaar oude WRC kopen, laat staan een nieuwe.
Steven wrote:billy wrote:
Maar dat heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat zijn WRC geen reet meer waard is; je mag er bijna nergens meer mee rijden dus er zijn maar weinig mensen die een 4 jaar oude WRC kopen, laat staan een nieuwe.
Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken. Het ging gewoon over de kosten om met zo'n ding te rijden. En als ik het verhaal over de Belgische S1600 in de autonews erop nasla, kan ik me dat ook wel voorstellen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast