Duval voor Citroen 2005

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Duval voor Citroen 2005

Berichtdoor Patmeister » wo nov 17, 2004 9:03

Duval kiest voor een 1-jarig contract bij Citroen, een meerjarig
contract bij Ford legt hij naast zich neer. Ook zijn co Stefan Prevot
gaat mee met hem.

Bron. BRT Text
Patmeister

Re: Duval voor Citroen 2005

Berichtdoor StevenK » wo nov 17, 2004 9:17

Patmeister schreef:Duval kiest voor een 1-jarig contract bij Citroen, een meerjarig
contract bij Ford legt hij naast zich neer. Ook zijn co Stefan Prevot
gaat mee met hem.

Bron. BRT Text

In diverse bronnen wordt overigens gesuggereerd dat er al helemaal geen meerjarig contract meer zou zijn, omdat ook Ford wil kijken welke rijders er eind 2005 beschikbaar komen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor pipo » wo nov 17, 2004 9:25

De enige reden dat Duval kiest voor citroen is dat hij denkt wereldkampioen te kunnen worden met gelijkwaardige wapens dan Loeb ..
En wie zegt nadien dat Citroen toch terugkomt op hun beslissing of Duval wederom naar ford gaat ...
pipo

Berichtdoor Wout de Klerk » wo nov 17, 2004 9:45

voorlopig blijft Citroen, en dat vind ik veel belangrijker dan de lengte van zijn contract.
Wout de Klerk

Berichtdoor Paul » wo nov 17, 2004 11:22

Gister zag in op Heathrow op Skynews ook dit nieuws, maar dan met een foto van Makinnen :roll: Of zouden ze bij Sky ook al niet de ene rijder van de ander kunnen onderscheiden :?
Paul

Berichtdoor JD_Kruit » wo nov 17, 2004 11:51

Hmm.. ik betwijfel ten zeerste of Duval aan Loeb kan tippen. Als ik met Loeb 'meekijk' dan zie ik een soort 'Schumacher-achtige-precisie' waarmee hij over de proeven dendert en vooral zijn auto heel houdt..

Bij Duval zie ik een wat agressievere, Colin McRae achtige, rijstijl, waar volgens mij nog het een en ander aan moet gebeuren op het gebied van betrouwbaarheid..

Neemt niet weg dat het wel mooi is om een topauto met twee enorme talenten te hebben volgend jaar.
Jan Dirk Kruit
JD_Kruit

Berichtdoor billy » wo nov 17, 2004 12:04

JD_Kruit schreef:Hmm.. ik betwijfel ten zeerste of Duval aan Loeb kan tippen. Als ik met Loeb 'meekijk' dan zie ik een soort 'Schumacher-achtige-precisie' waarmee hij over de proeven dendert en vooral zijn auto heel houdt..

Bij Duval zie ik een wat agressievere, Colin McRae achtige, rijstijl, waar volgens mij nog het een en ander aan moet gebeuren op het gebied van betrouwbaarheid..

Neemt niet weg dat het wel mooi is om een topauto met twee enorme talenten te hebben volgend jaar.

Ik blijf het vreemd vinden dat Loeb met Schumacher wordt vergeleken. Schumacher legt al zijn tegenstanders (en teamleden) zijn wil op door domweg de allersnelste is. Loeb daarentegen is zo ongelooflijk constant, maar verliest altijd nog vaker dan dat hij wint in een seizoen. Als je alleen al kijkt naar de lijst van het aantal proeven dat hij dit jaar heeft gewonnen staat hij op een derde plaats. Solberg en Gronholm staan daar nog voor.

Loeb heeft heel veel geleerd in het seizoen 2004 waar hij op het einde van het seizoen niet meer voor de winst mocht strijden, nu heeft hij dat anders aangepakt en dat is heel slim geweest, hij is dan ook de verdiende kampioen.

Maar een vergelijking met de grootste coureur uit de hedendaagse F1 gaat wat mij betreft niet op.
William Heeren
billy

Berichtdoor bugs » wo nov 17, 2004 12:44

het tijdperk makkinen met mitsu.

Die kun je vergelijken met schummi, iedereen en alles draaide in die tijd om tommy heen en wat loix b.v. ook wilde de auto werd gebouwd naar de bevindingen van tommi.
bugs

Berichtdoor Werner » wo nov 17, 2004 12:54

En hij is 4 keer wereldkampioen geworden. Het hept dus wel. Bij Ford had Duval nbatuurlijk alle aandacht gekregen aangezien hij de enige rijder zou zijn. Maar je hebt natuurlijk wel als team flinke middelen nodig om zo'n rijder alles te geven wat hij wil, en dat is bij Ford meer de vraag dan bij Citroen denk ik. Alles afgewogen weet ik nog steeds niet wat de beste keuze zou zijn geweest, maar ik ga er ook niet over :D
Werner

Berichtdoor mantaboy » wo nov 17, 2004 15:35

Je ziet veel rijders na verloop van tijd overstappen en voor het vele geld kiezen. Als ze dan een jaar pech hebben bij het andere merk zijn ze het jaar daarop niet veel meer waard. Hoop voor Duval dat het niet zo gaat lopen.
mantaboy

Keer terug naar rallysport.nl