Landmacht werft personeel met racingteam

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » wo maart 16, 2005 21:51

Wolter schreef:
Maar hoe dan ook, geen rallyteam. :(


En da's nou weer jammer. Een gemiste kans om hun chauffeurs terreinervaring op te laten doen. :P
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Turboboost » wo maart 16, 2005 22:19

Jij snapt sponsoring dan ook niet, want hoe komt een ''gewoon'' bedrijf dan aan het geld om een team te sponsoren?


Wat dacht je van winst maken? :roll:
De landmacht is nog steeds geen commercieel bedrijf :!:

Maar goed, is dan inderdaad wel jammer van het gedeelte bedrijfseconomie van mijn studie :?
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Wolter » wo maart 16, 2005 22:29

Ja en die winst komt van de klanten vandaan. En het zal de prijs op korte termijn van een product niet positief beinvloeden voor klanten als een bedrijf gaat sponsoren. Goed... ik snap ook wel dat de landmacht een onderdeel van de staat is en dat die niet uit is op winst maken. Maar hoe dan ook, ieder stickertje op iedere auto en ieder shirtje van een voetbalteam wordt door iedere burger betaald.
Laat ik er verder maar over ophouden. :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Turboboost » wo maart 16, 2005 22:38

8) Ik volg je punt wel hoor, uiteindelijk heeft de landmacht ook wel een voetbalclub e.d. en daar kijkt niemand van op. Dat ze dan nu een raceteam opstarten is dus niets aparts wat dat betreft.....denk alleen dat er betere mogelijkheden zijn om mensen te werven.

Maar goed, we zullen wel zien of het werkt. 8)
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mafiabaas101 » do maart 17, 2005 7:47

Turboboost schreef:8) Ik volg je punt wel hoor, uiteindelijk heeft de landmacht ook wel een voetbalclub e.d. en daar kijkt niemand van op. Dat ze dan nu een raceteam opstarten is dus niets aparts wat dat betreft.....denk alleen dat er betere mogelijkheden zijn om mensen te werven.

Maar goed, we zullen wel zien of het werkt. 8)


ja en ook een volleybal team
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor Hein » do maart 17, 2005 10:54

mafiabaas101 schreef:
Turboboost schreef:8) Ik volg je punt wel hoor, uiteindelijk heeft de landmacht ook wel een voetbalclub e.d. en daar kijkt niemand van op. Dat ze dan nu een raceteam opstarten is dus niets aparts wat dat betreft.....denk alleen dat er betere mogelijkheden zijn om mensen te werven.

Maar goed, we zullen wel zien of het werkt. 8)


ja en ook een volleybal team


Sterker nog, ze hebben volgens mij een speciaal "Topsport" onderdeel. Wat denk je van judo, luchtgeweerschutters, zwemmers. Die krijgen alle faciliteiten.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor joostkusters » do maart 17, 2005 14:42

in engeland rijden de militairen in een speciale cup met oude landrovers.
dus tijdens een rally zie je soms 15 landrovertjes voorbij knallen, leuk gezicht, iedereen doet t daar zelf prepareren en financieren, alleen kunnen ze geloof ik wel onder werktijd er aan werken, en onderdelen worden geloof ik gesponsord door defentie hier.

Is wel een lachen cup, die gasten sporen echt nie
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor LeonM » do maart 17, 2005 17:32

joostkusters schreef:in engeland rijden de militairen in een speciale cup met oude landrovers.
dus tijdens een rally zie je soms 15 landrovertjes voorbij knallen, leuk gezicht, iedereen doet t daar zelf prepareren en financieren, alleen kunnen ze geloof ik wel onder werktijd er aan werken, en onderdelen worden geloof ik gesponsord door defentie hier.
Is wel een lachen cup, die gasten sporen echt nie


Die reden ook altijd mee in de Hunsrück-rally, hartstikke gek waren die gasten. Na de rally op het Altstadtfest waren ze ook altijd present :wink:
Avatar gebruiker
LeonM
 
Berichten: 447
Geregistreerd: zo maart 03, 2002 13:40
Woonplaats: Aelse

Berichtdoor Eddie Borgers » vr mei 13, 2005 15:02

kraats schreef:En als ze nu ook eens wat van hun grongebied te beschikking stellen voor de rallysport. Denk dat je daar een aantal mooie kp kan uitzetten.
=======================
"..." Maar ik denk dat je zomaar wat roept?

"..." Echter ben ik van mening dat jeugd niet zoveel te besteden heeft en dus sneller bereikt zou worden in de rallysport.


Nu roep je zelf zomaar wat, ook al is het een mening.. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat de jeugd in Nederland juist veel te besteden heeft. Nederlandse jongeren zijn gemiddeld, zeker in vergelijking met andere landen, alles behalve arm. Waarom denk je dat zoveel reclame op jongeren gericht is.. Niet omdat ze niets hebben om uit te geven :P

Ik ben het trouwens niet zo eens met de actie van de landmacht, omdat sportsponsoring voornamelijk zorgt voor naamsbekendheid en niet mensen overhaalt tot een bepaalde actie (bij de landmacht gaan in dit geval).
Eddie Borgers
 
Berichten: 40
Geregistreerd: di feb 05, 2002 22:42

Berichtdoor David Westenbrink » vr mei 13, 2005 15:16

Laat ze een rallyteam sponsoren :)

Veel meer direct zichtbaar teamwerk en strategie, creativiteit, vindingrijkheid, etc, etc.

Rally is zoveel meer dan circuitracerij.

Daarbij is het contact in de rallysport met het publiek veel directer. De sport is veel toegankelijker en je bereikt er een veel groter publiek mee.

Op een circuit tref je qua publiek alleen mensen aan die 10,- euro of meer aan entree betalen en dan ook nog eens dat hele eind naar zandvoort of assen willen rijden om vervolgens de hele dag op een tribune te zitten of voor extra geld tussen het 'ons kent ons' in het paddock rond te struinen. Dus alleen èchte autosport fanaten.


(Het kan ook nog zijn dat ze de rallysport bewaren voor een wervingscampagne voor commando's :p)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Elies » vr mei 13, 2005 15:54

Ik kreeg een beetje het HTS-gevoel toen ik van deze actie hoorde...
Niet negatief bedoeld overigens.

De landmacht mag wat mij betreft doen wat ze willen. Ik weet toch wel hoe het gaat. Grote reclame-campagnes tijdens de introductie en daarna afwachten of het een blijvertje is of niet. Als het niet werkt, zijn ze ook zo weer verdwenen.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat er een verschil is tussen het publiek op een circuit en het publiek bij de rally's. Ik ben regelmatig op de outdoor kartcircuits te vinden en zelfs daar is het al anders. Als vrouw kun je daar maar beter op en top gekleed zijn, anders val je tussen het publiek lichtelijk uit de toon. Tijdens de rally's kleed ik me zo makkelijk mogelijk, omdat ik tijdens de proeven echt niet op mijn hakken door de modder ga baggeren. En daarbij is het wat publiek betreft veel gezelliger tijdens een rally, omdat er inderdaad niet zo'n ons kent ons sfeertje hangt. Ook deze opmerking niet negatief bedoeld, want ik ben overal even graag en ik heb het overal naar mijn zin. Het is gewoon anders...
Elies
 
Berichten: 46
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 11:33

Berichtdoor nkroeze » vr mei 13, 2005 20:34

Ik ben het hier helemaal eens met Elise, het circuit trekt een ander soort publiek aan, waar helemaal niks mis mee is! Zoals sommigen van jullie weten wil ik ook daar nog wel eens wat rondjes draaien en wat jonge jongens begeleiden, dus ik been daar ook zeer graag te vinden.

David, ik ben het niet helemaal met je eens, ook teamwork en vooral strategie is op het circuit te vinden, maar dat moet je eens in de praktijk meemaken, hoe een volledig team zo'n lang weekend draait.....

En vindingrijkheid? Er wordt nergens ter wereld zo creatief omgegaan met de grijze gebieden van de reglementen als op het circuit......
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor DEEF » vr mei 13, 2005 22:35

Zoals sommigen van jullie weten wil ik ook daar nog wel eens wat rondjes draaien en wat jonge jongens begeleiden, dus ik ben daar ook zeer graag te vinden.
Laatst bijgewerkt door DEEF op vr mei 13, 2005 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
DEEF
 
Berichten: 146
Geregistreerd: za jan 19, 2002 16:45
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor DEEF » vr mei 13, 2005 22:36

Zoals sommigen van jullie weten wil ik ook daar nog wel eens wat rondjes draaien en wat jonge jongens begeleiden, dus ik been daar ook zeer graag te vinden.

Niels, je klinkt net zo'n ouwe lul, man
Hoe jong wil je hebben dan...? :shock: :wink:
DEEF
 
Berichten: 146
Geregistreerd: za jan 19, 2002 16:45
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor nkroeze » vr mei 13, 2005 23:18

DEEF schreef:
Zoals sommigen van jullie weten wil ik ook daar nog wel eens wat rondjes draaien en wat jonge jongens begeleiden, dus ik been daar ook zeer graag te vinden.

Niels, je klinkt net zo'n ouwe lul, man
Hoe jong wil je hebben dan...? :shock: :wink:



Hahaha, dank je Deef :lol:

De leeftijd om op het circuit te starten ligt ietsje lager he, ennuh, hier in het noorden betekend "begeleiden" ook echt begeleiden, en niet iets anders :P
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron