Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
V.D.G Rally team schreef:Geef een reaktie om te kijken van hoe en wat te doen om de rallysport weer betaal te maken voor nieuwe teams en bestaande teams.
Zoals het er nu uitziet komen er bijna geen nieuwe teams bij.
Er zijn genoeg mensen die el willen maar niet kunnen de rede dat weet iedereen de [ prijs] die het zich mee brengt. En voor de organisators zoals nico biesheuvel die al jaren zijn nek uitsteekt voor de nl rallysport.
Deze is ook al aan het inkrimpen . Om voor 40 tot 50 sprinters een wedstrijd te organiseren dat is niet haalbaar het moeten er minstens 90 zijn om alles goed te kunnen laten verlopen. En niet alleen biesheuvel maar ook andere organisators hebben dit probleem als je ziet wat deze mensen een heel jaar moeten regelen om een wedstrijd door te kunnen laten gaan. En zonder deelnemers geen wedstrijd. Dus geef je mening om te kijken wat er leeft onder de mensen die al rijden of willen gaan rijden.
StevenK schreef:Ik word echt zo moe van dat gezever over het inschrijfgeld. het is wat dat betreft jammer dat organisatoren niet verplicht zijn opening van zaken te geven, maar als je eens gaat praten met een organisator dan kom je erachter dat er echt geen rek in zit.
De enige oplossing zou zijn wanneer er veel meer sponsoring zou zijn voor de evenementen, maar dat gaat, gezien de uitstekende samenwerking tussen BSR, organisatoren en teams en voortvarende inzet die deze samen tonen om de sport op een hoger plan te tillen, de komende 20 jaar niet gebeuren.
Het komt erop neer dat eigenlijk iedereen zoveel mogelijk van z'n geld aan een zo mooi en snel mogelijke auto uit wil geven en dat er verder nergens geld voor is.
maar als je eens gaat praten met een organisator dan kom je erachter dat er echt geen rek in zit.
V.D.G Rally team schreef:
Steven als jij er zo moe van word over het inschrijfgeld waarom reageer je dan . En dit is niet om je aan te vallen, in tegendeel , ik heb respekt voor je. Maar als je een startend team bent dan bouw je of koop je een auto maar als je dan alles op een rijtje zet dan kost het toch heel wat.
En dit is mede het inschrijfgeld en niet iedereen die wil gaan rijden heeft een bedrijf laat staan sponsors. Ze willen gewoon mee doen.
Dus persoonlijk denk ik , maar wie ben ik iemand die al 15 jaar mee doet en ik persoonlijk kan het buget rond krijgen , maar waar mij het om gaat is de sport loopt hard terug en er zijn genoeg jongeren die het wel willen proberen. Haal dan een paar jaar het inschrijfgeld naar beneden mede door intree te heffen en zo nieuwe rijders en officials te werven.
Als we niets proberen nou laat dan de rallysport maar ten onder gaan.
En ga niet achteraf zeuren.
V.D.G Rally team schreef:Steven als jij er zo moe van word over het inschrijfgeld waarom reageer je dan . En dit is niet om je aan te vallen, in tegendeel , ik heb respekt voor je. Maar als je een startend team bent dan bouw je of koop je een auto maar als je dan alles op een rijtje zet dan kost het toch heel wat.
Dus persoonlijk denk ik , maar wie ben ik iemand die al 15 jaar mee doet en ik persoonlijk kan het buget rond krijgen , maar waar mij het om gaat is de sport loopt hard terug en er zijn genoeg jongeren die het wel willen proberen. Haal dan een paar jaar het inschrijfgeld naar beneden mede door intree te heffen en zo nieuwe rijders en officials te werven.
gisissi schreef:maar als je eens gaat praten met een organisator dan kom je erachter dat er echt geen rek in zit.
Dat is nu net wat ik bedoel. Ik geloof best dat organisatoren de laagst mogelijke inschrijfgelden vragen. Uiteindelijk lopen zij dus tegen kosten aan die op e.e.a. manier niet te drukken blijken. Daar schuilt m.i. juist het gezamenlijke belang om eens te gaan inventariseren welke aspecten er nu zo duur zijn en waar eventuele winst is te halen.
Ton Van Spanje schreef:V.D.G Rally team schreef:
Steven als jij er zo moe van word over het inschrijfgeld waarom reageer je dan . En dit is niet om je aan te vallen, in tegendeel , ik heb respekt voor je. Maar als je een startend team bent dan bouw je of koop je een auto maar als je dan alles op een rijtje zet dan kost het toch heel wat.
En dit is mede het inschrijfgeld en niet iedereen die wil gaan rijden heeft een bedrijf laat staan sponsors. Ze willen gewoon mee doen.
Als we niets proberen nou laat dan de rallysport maar ten onder gaan.
En ga niet achteraf zeuren.
Peter,
Het is niet alleen Steven die moe wordt van dat gezever over het inschrijfgeld. Er zijn er meer die dat zijn.
Samenvattend kan ik maar één antwoord geven op je hele relaas. Kom eens uit je droom!!! Als iemand wil gaan rallyrijden of gaan rallysprinten, en hij kan geen budget voor elkaar krijgen, dan moet hij het niet doen. Dat gaat met meer dingen in het leven zo...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast