Wolter schreef:StevenK schreef:En zo heeft zo ongeveer iedere actieve beoefenaar wel een reden om niet mee te hoeven doen en kunnen ze met zijn allen verder gaan met klagen.
Maar nu andersom: waarom zou je wel behoorlijk wat geld in een auto, banden, reserve onderdelen etc investeren, maar niet investeren in een concept waarmee op termijn de sport betaalbaarder kan worden ?
Overigens denk ik niet dat je zo'n bedrijfsplan over de hele sport uit moet strekken, maar moet beperken tot het 'grote' kampioenschap, of misschien wel juist tot het sprintkampioenschap, omdat dat veel publieks-vriendelijker is.
Ja, iedereen klaagt en er wat aan doen; Ho maar. Dat is heel makkelijk. We zijn gelukkig op deze wereld niet allemaal socialisten die anderen financieel helpen. Je wilt toch minimaal een proportionele vergoeding cq. winst hebben voor het geld dat je ergens insteekt?
Dat lijkt me juist het uitgangspunt
''Zie het als een bedrijf'' hoor ik je nog zeggen. Het is gewoon heel lastig om als particulier, (ok, voor die paar professionele rallyteams(bijv. Wevers en vd. Heuvel)) nog meer geld in de sport te gaan steken. Het is al zo duur. Het geld moet bij de bedrijven vandaan komen, en niet vanuit de rijders zelf.
Zie boven: om meer geld binnen te kunnen halen, moeten we eerst een serieus produkt dat verkoopt neerzetten. En FV heeft gelukkig al bewezen dat je er met alleen geld niet komt. Ik denk dat er veel meer tijd en moeite geïnvesteerd moet worden in de vorm van het kampioenschap, de vorm van de wedstrijden, de uitstraling, de communicatie. En dat hoeft lang niet allemaal veel geld te kosten, omdat we allemaal samen heel veel competenties in huis hebben, maar voor een gedeelte zal toch geld nodig zijn.
En het gaat er niet om dat het de kosten op zich lager worden, mijn idee is dat de stijgende kosten betaalbaar gemaakt moeten worden door de veel betere mogelijkheden om sponsoren te interesseren.
Ik denk ook dat wanneer je daadwerkelijk een goed produkt neerzet, het ook mogelijk moet zijn goede kampioenschaps-sponsoren binnen te halen.
Het geld wat we met zijn allen gaan investeren moet er wel toe leiden dat anderen denken 'hé, dat wil ik ook; dat is mij zeker wat geld waard'.