Snijers in een Porsche GT3

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » di apr 19, 2005 20:23

Ze zitten vlak achter de WRC's. Ze hebben wel meer vermogen, maar het gewicht is ongeveer gelijk en hun nadeel is dat ze alleen maar achterwielaandrijving hebben. Daardoor minder makkelijk tractie en dus is het korte bochtenwerk iets slechter. Op een recht eind accelereren is wel iets beter dacht ik.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Christophe » wo apr 20, 2005 12:42

Christophe schreef:Die Porsches gaan wel een stuk sneller dan WRC's en ook nog sneller dan F2's Kitcar of Maxi's en nog sneller dan een groep N. (GrN is sneller dan WRC).


even ter verduidelijking, ik heb het hier louter over de TOPsnelheid hé ... :wink: In het algemeen zijn de WRC's natuurlijk het snelst.
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor YellowLeonVT » wo apr 20, 2005 16:56

Christophe schreef:
Christophe schreef:Die Porsches gaan wel een stuk sneller dan WRC's en ook nog sneller dan F2's Kitcar of Maxi's en nog sneller dan een groep N. (GrN is sneller dan WRC).


even ter verduidelijking, ik heb het hier louter over de TOPsnelheid hé ... :wink: In het algemeen zijn de WRC's natuurlijk het snelst.


Volgens mij haal je de topsnelheid van die auto's bijna nooit dus komt het neer op de hoeveelheid tractie bij het uitkomen van een bocht.. Die zal volgens mij bij een WRC altijd hoger zijn. (4x4).. "Topsnelheid" zal alleen bij rally's in nederland aan de orde komen met die lange rechte stukken :wink: Ben wel benieuwd eigenlijk wel auto nu de hoogste bochtensnelheid kan ontwikkelen.. Iemand een idee ? Super1600 mischien ??

grtz Buks
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor ExTaxi » wo apr 20, 2005 16:57

hoogste bochtsnelheid, volgens mij geef je het antwoord zelf al, een WRC. En welke dat dan zal zijn, geen idee.
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor antoine » wo apr 20, 2005 17:06

Een formule 2 wagen kan sneller zijn dan een wrc dit ligt natuurlijk wel aan de ondergrond. Maar daarvoor heb je wel een xsara voor nodig. Op industrieterreinen zie je ook vaak een a7 vooraan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor StevenK » wo apr 20, 2005 18:01

ExTaxi schreef:hoogste bochtsnelheid, volgens mij geef je het antwoord zelf al, een WRC. En welke dat dan zal zijn, geen idee.

Hoogste bochtsnelheid vind je bij een goede kitcar: zelfde afmetingen, wielmaten, remmen, etc als een wrc, maar dik 200 kg lichter.

Bij zo'n kitcar is echt de grip een probleem, maar dat merk je vooral wanneer je met een te lage snelheid de bocht in gaat. Als je namelijk te langzaam een uitgereden bocht in gaat, dan leunt de auto te weinig op de buitenkant, en juist daardoor gaat het gemis aan traktie aan de binnenkant een rol spelen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor YellowLeonVT » wo apr 20, 2005 19:05

ExTaxi schreef:hoogste bochtsnelheid, volgens mij geef je het antwoord zelf al, een WRC. En welke dat dan zal zijn, geen idee.

Ik dacht zelf aan een Super 1600 op verhard.. Op onverhard is dit wel duidelijk..
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor mantaboy » do apr 21, 2005 10:27

Refereer aan Steven: S1600 heeft minder vermogen dan een Kitcar. Vermogen is ook belangrijk om een goede balans in de bocht te houden. Ik denk dan ook dat Steven gelijk heeft, mits de ondergrond droog asfalt is.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Wolter » do apr 21, 2005 15:37

StevenK schreef:
ExTaxi schreef:hoogste bochtsnelheid, volgens mij geef je het antwoord zelf al, een WRC. En welke dat dan zal zijn, geen idee.

Hoogste bochtsnelheid vind je bij een goede kitcar: zelfde afmetingen, wielmaten, remmen, etc als een wrc, maar dik 200 kg lichter.

Bij zo'n kitcar is echt de grip een probleem, maar dat merk je vooral wanneer je met een te lage snelheid de bocht in gaat. Als je namelijk te langzaam een uitgereden bocht in gaat, dan leunt de auto te weinig op de buitenkant, en juist daardoor gaat het gemis aan traktie aan de binnenkant een rol spelen.


Wat betreft die buitenkant, dat kan ik bevestigen. :wink: Bij het karten is het ook heel belangrijk om iets naar de buitenkant te leunen in een bocht, en vooral bij het inkomen ervan.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Christophe » do apr 21, 2005 19:56

Idd in een bocht op droog en niet te vettig asfalt zal een dikke kitcar zeker het snelst zijn (denk maar aan Puras of Bugalski in Coriska en Catalunya een aantal jaren terug ...).
Een Mégane Maxi, Xsara Kitcar, 306 Maxi zijn de snelsten denk ik.
Bij de WRC's was dat wellicht tot voor kort de 206 denk ik ...
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron