Stichting Racen tegen Kanker op TT-Circuit 23 Augustus 2005

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Stichting Racen tegen Kanker op TT-Circuit 23 Augustus 2005

Berichtdoor ErikvanH » di aug 23, 2005 21:57

Ik hoop dat we vandaag hebben bijgedragen aan een leuke dag voor de gezinnen, die waren uitgenodigd door stichting Racen tegen Kanker.
Deze stichting organiseerde vandaag een evenement op het TT-circuit in Assen voor jonge mensen met kanker.
Gelukkig had een behoorlijk aantal rally-rijders gehoor gegeven aan een oproep van deze organisatie om de genodigden in de gelegenheid te stellen mee te rijden in een rallyauto.
Daarnaast was ook een aantal motorracers aanwezig bij wie de genodigden een aantal rondjes achterop over het TT-circuit mochten.
Een volgende maal mag deze organisatie weer op onze medewerking rekenen.

Erik van Hilten
Rallyteam Fun and Finishing.
ErikvanH

Berichtdoor zpoint » di aug 23, 2005 22:50

Ik was vandaag vrij en voor en goed doel ben ik wel te porren! Had ik het maar geweten. Is er geen ruchtbaarheid aangegeven? :?
Afbeelding
zpoint

Berichtdoor StevenK » wo aug 24, 2005 8:15

Ik heb her en der wel wat persberichten hiervan gezien.
StevenK
Site Admin

PB

Berichtdoor Humphrey » wo aug 24, 2005 10:28

Eén dag eerder stond het op de site van Walter.
Niet echt ruim van te voren dus.
Volgende keer beter!

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor Ascona » wo aug 24, 2005 12:20

en 4 aug. op rallysport.nl. (Deze site is méér dan alleen een forum! :D)
Ascona

Berichtdoor kraats » wo aug 24, 2005 16:57

Ik hoop dat we vandaag hebben bijgedragen aan een leuke dag voor de gezinnen, die waren uitgenodigd door stichting Racen tegen Kanker.
Deze stichting organiseerde vandaag een evenement op het TT-circuit in Assen voor jonge mensen met kanker.
Gelukkig had een behoorlijk aantal rally-rijders gehoor gegeven aan een oproep van deze organisatie om de genodigden in de gelegenheid te stellen mee te rijden in een rallyauto.
Daarnaast was ook een aantal motorracers aanwezig bij wie de genodigden een aantal rondjes achterop over het TT-circuit mochten.
Een volgende maal mag deze organisatie weer op onze medewerking rekenen.
=========================
Ik denk dat wij (Ryan Rallyteam) hier hetzelfde over denken.
We hebben toch echt vol en veel kunnen rijden, met de doelgroep van deze stichting in de navi-seat. Echt geweldig wanneer je die kids, maar ook hun broertjes, zusjes of ouders, met een geweldig smile uit de diverse auto's ziet stappen. Eerst nog wat onwennig maar de gewenning was er bij de meesten erg snel.
Zoiets doe je ook echt niet voor jezelf maar zonder voorbehoud voor de gezinnen die geconfronteerd worden met deze verschrikkelijke ziekte. Hen even een dag bezorgen waardoor ze misschien even een klein beetje afleiding hebben is eigenlijk iets bijzonders, zeker wanneer je daaraan kunt meewerken.

Maar ook voor ons als team was het gewoon een erg leuke dag.
We hadden nog wel even het voordeel van het aanwezig zijn van de servicebus. Maar die werd door meerdere teams gebruikt. Iedereen wilde, hoe dan ook, veel rijden en zo alle gezinsleden volop de kans te bieden om in alle auto's plaats te nemen.
Ik vind dit zeker voor herhaling vatbaar...... Want dit soort dagen zijn er nooit genoeg voor deze doelgroep.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor daniel » wo aug 24, 2005 18:17

het was zeer zeker een leuke dag voor al deze mensen, ik heb alleen maar positieve dingen gehoord.

toch wel jammer dat een paar grote namen uit de rallysport zich wel opgeven en vervolgens niet komen opdagen.
deze mensen hebben echt wat gemist.

de organisatie kan bij herhaling van zo'n dag weer rekenen op onze steun.
daniel

Berichtdoor kraats » wo aug 24, 2005 18:58

Vandaag in de krant.

Kankerpatiënten maken debuut als coureur

BARNEVELD - Kankerpatiënten en hun familieleden hebben gisteren een overgetelijke dag meegemaakt op het TT-circuit van Assen. Dankzij de Stichting Racen tegen Kanker, een initiatief van Barnevelder Aart van Meerveld, kregen veertig gezinnen de kans om te voelen hoe het nu is om in een racewagen of achterop een racemotor te zitten. Ze genoten zichtbaar van het uitstapje.

,,Het was een superdag. Echt hartstikke gaaf,’’ vertelt Nicolien van Santen enthousiast. De Barneveldse fotografe, ambassadrice van de Stichting Racen tegen Kanker, zag gisteren met eigen ogen hoe in totaal zo’n veertig (jonge) patiënten en hun gezinnen met volle teugen genoten van hun ‘debuut’ als TT-coureur. ,,Ze waren bijna niet uit de auto of van de motor te slaan, zo mooi vonden ze het. En als je vroeg ‘Gaat het niet te hard?’, dan riepen ze in koor: ‘het moet nog veel harder’. Het was prachtig om die kinderen te zien genieten, die ogen te zien stralen. Dat is ook ons doel. Dat ze even vergeten dat ze ziek zijn, dat ze een dag lang onbekommerd kunnen genieten van het leven.’’

De bijzondere TT-race, waarbij iedereen uitgebreid aan bod kwam, was een initiatief van de stichting Racen Tegen Kanker. De stichting zamelt met dit evenement geld in om onderzoek te financieren en werkt hiervoor nauw samen met KWF Kankerbestrijding. Daarnaast is een deel van de opbrengsten ook bestemd om patiënten financieel te ondersteunen.

Directeur Aart van Meerveld: ,,We leven in een tijd dat dure medicijnen vaak niet meer vergoed worden en voor een modaal gezin onbetaalbaar zijn geworden. Triest, maar waar! Voor ons is het belangrijk dat iedere patiënt de behandeling krijgt die voor hem het beste is en daar mag geld geen rol in spelen. De race was dus niet alleen een uitje voor patiënten en hun familieleden; het initiatief moet ook kankerbestrijding op de lange termijn ondersteunen.’’

Voor het race-evenement in Assen waren bewust hele families uitgenodigd. ,,Ons uitgangspunt is dat het hele gezin er onder lijdt als er iemand in huis ernstig ziek is,’’ vertelt Nicolien van Santen. ,,Ook vader, moeder, broertjes en zusjes hebben dan recht op een leuke dag, zodat de zorgen even naar de achtergrond verdwijnen.’’

De stichting Racen Tegen Kanker kent al veel particuliere donateurs en sponsorbedrijven. Ook bekende Nederlanders bieden hun diensten aan. Ambassadeurs zijn onder anderen Katja Schuurman, Alfred Schreuder en Wibi Soerjadi. De vingervlugge pianist was gisteren van de partij om het aanwezige publiek te bewijzen dat hij ook snel is op het racecircuit. Andere aanwezige coureurs waren regionale ‘cracks’ als Henri van Geresteyn, Eddie Borgers en André Hof. Ook Marco van Grootheest, Albert van Winkoop, Danny de Boer en Tim Hermkes waren van de partij om de kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.

De stichting Racen Tegen Kanker is sinds 2004 actief om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker en om kankerpatiënten financieel te ondersteunen. De stichting werkt nauw samen met KWF Kankerbestrijding en organiseert vier keer per jaar de Race Tegen Kanker. De stichting is een particulier initiatief van Aart van Meerveld.
Bron: Barneveldse krant
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

top dag

Berichtdoor ferry bakker » vr aug 26, 2005 7:48

Het was een erg mooie en indrukwekkende dag die wij niet hebben willen missen.
Alles was top we hebben mensen blij kunnen maken en zijn volgendjaar zeker weer van de partij.

Maar heb 1 dingetje voor de organisatie (lees ik het het goed) had het ook zo kunnen zijn dat Katja schuurman er zou kunnen zijn in plaats van die kleine pianist ???
nou volgend jaar komen we ,maaaaaar wel Katja er bij he!!!!

Verder wil ik Andere Hof en Kraats zeggen dat ik een breekijzer voor ze heb.

groeten Ferry Bakker

TRA rallyteam "El Rapido"
Henk vd Kamp
Ferry Bakker
ferry bakker

Berichtdoor kraats » vr aug 26, 2005 9:39

Hey Ferry,

Weet jij wel hoe die bakkermotorenwisselbokaal eruit gaat zien wanneer ik die hoogstpersoonlijk ga ontdoen van zijn kast en zijn vijfduimers met een koevoet?

Ach we kunnen altijd nog de lintjes opsturen.....
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » vr aug 26, 2005 16:39

toch wel jammer dat een paar grote namen uit de rallysport zich wel opgeven en vervolgens niet komen opdagen.
deze mensen hebben echt wat gemist.
==============
Ik heb begrepen dat er 1 had afgebeld.
Maar hoe zat dat dan met die andere mensen en waarom zouden die dan niet op komen dagen? En wat versta je dan onder "grote namen"?
In totaal stonden er 7 auto's minder in Assen dan was afgesproken. En 1 stond niet op de deelnemerslijst en was er wel... :D

Vandaag hebben weer een aantal mensen gevraagd hoe ik het ervaren heb, en bij het vertellen over deze dag krijg ik nog steeds kippevel.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

erg jammer

Berichtdoor ferry bakker » vr aug 26, 2005 17:31

Ik vind het erg jammer dat er teams waren die gezegt hebben wij komen , en dan toch niet gekomen zijn.
Had even gebeld.

Ik weet niet of er een prijs, voor de grootste weg blijver kan komen,
zo iets als de ice man prijs of zo .

Wie zou hem dan moeten winnen uhhhhh weet je wat ze mogen hem zelf houden.
ferry bakker

Re: erg jammer

Berichtdoor kraats » vr aug 26, 2005 18:28

ferry bakker schreef:Ik vind het erg jammer dat er teams waren die gezegt hebben wij komen , en dan toch niet gekomen zijn.
Had even gebeld.

Ik weet niet of er een prijs, voor de grootste weg blijver kan komen,
zo iets als de ice man prijs of zo .

Wie zou hem dan moeten winnen uhhhhh weet je wat ze mogen hem zelf houden.

=============
Ferry, ik vind dat je erg cryptisch bezig bent.
Ik zal het even proberen te vertalen:
Bedoel je hiermee dat er een beker moet komen voor iemand die zieke kinderen laat barsten?
Begrijp ik dan vervolgens ook goed dat ice-man dat zou moeten zijn die vervolgens zijn eigen beker maar moet houden? :(

Maar als dat zo zou zijn, heeft hij op de startlijst gestaan dan?
En hij heeft niet even afgebeld dan? :(
Ik heb wel vernomen dat zijn auto klaar is, en dat het testen reeds begonnen is. Onder andere op Bitburg. Maar als ik lieg, lieg ik in commissie.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Iceman » ma aug 29, 2005 9:51

Hier even een reaktie van die gene die eventueel aanspraak mag maken op een Ice-star cheque (Euro 500,00). Dit kan regelementair niet, lees aktie voorwaarden.!!!!

Ja, ik stond inderdaad op de lijst en ja ik heb afgebeld (gemailed). Tijdens de test op Bitburg bleek onze bak dusdanig veel olie te lekken dat rijden niet meer verstandig bleek. Heeft dus niets te maken met het niet WILLEN komen.

Maar nu blijkt dat er tevens geen waardering is voor ons initiatief voor een geld prijs per rally zal ik sterk in overweging moeten nemen of dit nog moet worden door gezet en/of uit gebreid.

Mijn advies, zorg eerst dat je over de juiste info beschik voordat je het voor ieder ander verpest.

Met vriendelijke groeten,

Een kinder vriend.
Iceman

Berichtdoor StevenK » ma aug 29, 2005 10:04

Patrick,

Ik vind die Icestar actie een heel aardige; zelf zou ik er echter voor gekozen hebben het geld niet bij een deelnemer terecht te laten komen, maar bijvoorbeeld bij een door die deelnemer te kiezen goed doel.

Want ik neem aan dat jij ook begrijpt er genoeg mensen zijn die bij het uitreiken van die prijs aan de waarschijnlijk verreweg meest vermogende deelnemer een wat dubbel gevoel hebben.
StevenK
Site Admin

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl