BMW Compact M3 Cup, CM3C

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » wo okt 26, 2005 21:12

gisissi schreef:Prachtig initiatief.

De M3 cup zal helaas blijken te zijn voor de happy few ( 4 deelnemers en een handjevol geintresseerden maakt nog geen cup ).

Ik zou eerst maar eens informeren naar de kosten enzo voor je dit soort uitspraken doet. Zo'n M3 gaat minder kosten dan een Kalos, heb ik me door een zeer betrouwbare bron laten vertellen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Gerrit Euverman » wo okt 26, 2005 21:14

Zou je qua kosten kunnen vergelijken met de Volvo-cup?
En de colt-cup lijkt ook niet van de grond te komen.
Avatar gebruiker
Gerrit Euverman
 
Berichten: 349
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 16:43
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor StevenK » wo okt 26, 2005 21:15

Gerrit Euverman schreef:Zou je qua kosten kunnen vergelijken met de Volvo-cup?
En de colt-cup lijkt ook niet van de grond te komen.

Nee, duurder dan de volvo en de 205, maar daar staat natuurlijk wel tegenover dat het ook veel sneller is. 200+ pk op de achterwielen moet toch kunnen wedijveren met de snelste N3-en ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor gisissi » wo okt 26, 2005 21:22

Ik zou eerst maar eens informeren naar de kosten enzo voor je dit soort uitspraken doet. Zo'n M3 gaat minder kosten dan een Kalos


Dat zou ik een ongelofelijke stunt vinden. Prachtig stukje organisatie talent dan. Tot die tijd blijf ik even sceptisch. Onder het mom van eerst zien, dan geloven...............

Ik zal een beteuterd kijkend wijsneusje spelen indien blijkt dat ik het onjuist heb gezien, ok?
gisissi
 
Berichten: 114
Geregistreerd: zo sep 12, 2004 9:52

Berichtdoor Coyote1 » wo okt 26, 2005 21:35

gisissi schreef:
Ik zou eerst maar eens informeren naar de kosten enzo voor je dit soort uitspraken doet. Zo'n M3 gaat minder kosten dan een Kalos


Dat zou ik een ongelofelijke stunt vinden. Prachtig stukje organisatie talent dan. Tot die tijd blijf ik even sceptisch. Onder het mom van eerst zien, dan geloven...............

Ik zal een beteuterd kijkend wijsneusje spelen indien blijkt dat ik het onjuist heb gezien, ok?


Jonges, jonges, ff rustig aan, eerst de beslissing van het Cie en het BSR en KNAF afwachten.
We hebben onze nek al ver genoeg uitgstoken. Laat staan alle kosten die nu al zijn gemaakt.

Wie interesse heeft kan zich melden, en de rest moet nog even een paar weken wachten.
Coyote1
 
Berichten: 39
Geregistreerd: zo maart 23, 2003 15:32
Woonplaats: Hof van Twente

Berichtdoor Martijn_Braat » wo okt 26, 2005 21:50

Maar als deze cup er komt dan zou er een soort RMS klasse in het leven geroepen moeten worden toch? onder de geldende FIA regels kan je toch geen oude M3 techniek in een compact sleutelen?
En in het kader van de kostenbesparing zal de 870kg zware geheel van composiet materialen vervaardigde wide body compact met Muijlwijk techniek auto waarschijnlijk geen waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van de cup auto.
Als alles doorgaat kun je ons in de categorie erg zwaar geinteresseerd tot potentiële deelnemer rangschikken.

een superinitiatief! eindelijk geen boodschappenautootje waar een cup mee gereden wordt.

groetjes, Martijn Braat
(iemand een 306 kopen?)
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor StevenK » wo okt 26, 2005 21:52

Toivonen schreef:Maar als deze cup er komt dan zou er een soort RMS klasse in het leven geroepen moeten worden toch? onder de geldende FIA regels kan je toch geen oude M3 techniek in een compact sleutelen?

Jawel, met een nationale homologatie, net zoals de Kalos.
En in het kader van de kostenbesparing zal de 870kg zware geheel van composiet materialen vervaardigde wide body compact met Muijlwijk techniek auto waarschijnlijk geen waarheidsgetrouwe afspiegeling zijn van de cup auto.

Het gewicht is wel een afspiegeling, de techniek zal standaard M3 E30 zijn, maar bij dat gewicht is dat ruimschoots voldoende vermogen :)
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » wo okt 26, 2005 22:45

StevenK schreef:Zo'n M3 gaat minder kosten dan een Kalos, heb ik me door een zeer betrouwbare bron laten vertellen.

Hebben we het dan over vergelijkbare voorwaarden als bij de Kaloschallenge (inschrijving e.d.)? Dat zou wel een enorme stunt zijn namelijk!
Gezien het huidige aanbod van cups in Nederland is dit zeker een interessant initiatief.
- Kalos: cup is 'af', maar mist 'het' en is aan de prijs
- Volvo: spektakel door RWD, maar missen vermogen/looks/geluid
- 205: FWD, mist spektakel voor publiek, maar is (uit eigen ervaring) wel competitief
- Colt (?): ?Categorie Kalos met meer vermogen?

- M3 Compact: RWD, goede pk/kg verhouding, looks & geluid
Best of all worlds zou ik zeggen als qua organisatie een gelijk niveau als dat van de Kalos Challenge gehaald kan worden (en dan doel ik op uniformiteit, media-aandacht, voorwaarden, ondersteuning qua service, etc.)

Ben erg benieuwd. Niet om zelf in te gaan rijden (is voor mij niet realistisch), maar wel om te kijken wat het gaat worden.
Coyote1 schreef:Als je bekijkt hoeveel spektakel zo'n auto op de rallypaden brengt, weet ik zeker dat echt iedereen het een leuke klasse zal vinden.

Daar ben ik 't dus zeker mee eens!
Coyote1 schreef:We kunnen natuurlijk ook niets ondernemen en in de toekomst lekker naar de colone Evo's gaan zitten kijken.

:mrgreen:

btw; Is er al een website?
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Peer » do okt 27, 2005 5:10

En in het kader van de kostenbesparing zal de 870kg zware geheel van composiet materialen vervaardigde wide body compact.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar Groep B composiet materialen. Uitgerekend dat was wat die auto's zo gevaarlijk maakte en wat Toivonen/Cresto ook het leven heeft gekost. Al wie ooit, zoals ik, een Groep B heeft zien fikken kan dat alleen maar beamen.

Groeten Peer
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor StevenK » do okt 27, 2005 7:25

Peer schreef:
En in het kader van de kostenbesparing zal de 870kg zware geheel van composiet materialen vervaardigde wide body compact.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar Groep B composiet materialen.

Het ding heeft een standaard body; de brede schermen zijn wel van kunststof, maar dat geldt voor veel meer auto's.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Niels2 » do okt 27, 2005 10:20

Peer schreef:
En in het kader van de kostenbesparing zal de 870kg zware geheel van composiet materialen vervaardigde wide body compact.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar Groep B composiet materialen. Uitgerekend dat was wat die auto's zo gevaarlijk maakte en wat Toivonen/Cresto ook het leven heeft gekost. Al wie ooit, zoals ik, een Groep B heeft zien fikken kan dat alleen maar beamen.

Groeten Peer


Net of composiet materialen in 20 jaar niet verbeterd zijn.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor Biturbo » do okt 27, 2005 21:48

Ik zou me echt niet druk maken om die composieten/kunstoffen.

Er is een wereld van verschil tussen composiet en composiet. Van simpel aluminium met piepschuim tot en met de hoogwaardige AFRP's en CFRP's voor in de lucht & ruimtevaart. En velen daarvan zijn bepaald niet goedkoop om maar even te laten maken vanwege het "kostenplaatje".

En inderdaad, sommige composietmaterialen zijn zeer gevaarlijk en/of giftig bij brand. Ook heden nog. Maar velen ook zeker niet!

Vorig jaar heb ik het zelf kunnen ervaren bij een motor/carburatorbrand. De motorkap en wielkap gemaakt van simpel lichtgewicht vezelmateriaal was zo goed als niet beschadigd. Alleen de verf zag een beetje zwart. Oppoetsen en weg was het!
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor ExTaxi » do okt 27, 2005 22:06

ik neem toch aan dat dit gewoon een E36 M3 wordt? Met of de 286 of 321 pk?
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor StevenK » do okt 27, 2005 22:09

ExTaxi schreef:ik neem toch aan dat dit gewoon een E36 M3 wordt? Met of de 286 of 321 pk?

Nope. Juist door de techniek van de E30 M3 te gebruiken worden de kosten laag gehouden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor ExTaxi » do okt 27, 2005 22:15

StevenK schreef:
ExTaxi schreef:ik neem toch aan dat dit gewoon een E36 M3 wordt? Met of de 286 of 321 pk?

Nope. Juist door de techniek van de E30 M3 te gebruiken worden de kosten laag gehouden.


hmmm, ok...das jammer. Alhoewel een E30 M3 met airbox nog beter klinkt dan een 6-cylinder.
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten