Rallytiming.nl

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Amazone » di apr 04, 2006 10:11

StevenK schreef:
Amazone schreef:Het wil toch niet zeggen dat je de organisaties op voorhand bepaalde verplichtingen op gaat leggen, terwijl het maar de vraag is of dit beter en goedkoper is?

Tussen 'op voorhand bepaalde verplichtingen opleggen' en 'op voorhand roepen dat je vooral je eigen keuzes blijft maken' schijnt een enorme wereld te liggen die 'samenwerking' heet.

Precies, en láten we dan ook beter gaan samenwerken!

Maar dan zul je toch eerst beter moeten overleggen, of niet?
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor SeBass » di apr 04, 2006 10:26

admin schreef:Export functie voor excel is zo gemaakt, ik neem aan dat jij gewoon gebruik maakt van PHP met Sql dan is het niet zo'n probleem om een csv bestand te genereren lijkt me die direct in excel kan worden geopend. Wat betreft de printfunctie weet ik niet hoe je het nu gaat doen maar mischien is het een idee om gewoon PDF's te gaan genereren dan heb je altijd de opmaak gelijk waar je het ook opend.

Ik zat ook te denken aan csv als oplossing, en zal ook niet veel werk zijn. Alleen zie ik zo het nut niet om tijden in excel te gebruiken? Misschien kunnen jullie aangeven wat je er mee wilt?

Ik maak voor het printen van klassementen al PDF's via PHP. Ik moet deze alleen nog wat optimaliseren voor ik deze ook voor het publiek beschikbaar maak.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor Campos » di apr 04, 2006 10:31

SeBass schreef:Ik zat ook te denken aan csv als oplossing, en zal ook niet veel werk zijn. Alleen zie ik zo het nut niet om tijden in excel te gebruiken? Misschien kunnen jullie aangeven wat je er mee wilt?

Bijvoorbeeld de tijden overzichtelijk in een persbericht of voor je archieven. Copy/paste uit HTML wordt altijd één grote puinhoop, wat veel tijd kost om weer netjes te krijgen.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor StevenK » di apr 04, 2006 10:34

Campos schreef:
SeBass schreef:Ik zat ook te denken aan csv als oplossing, en zal ook niet veel werk zijn. Alleen zie ik zo het nut niet om tijden in excel te gebruiken? Misschien kunnen jullie aangeven wat je er mee wilt?

Bijvoorbeeld de tijden overzichtelijk in een persbericht of voor je archieven. Copy/paste uit HTML wordt altijd één grote puinhoop, wat veel tijd kost om weer netjes te krijgen.

't Is ook handig om bijvoorbeeld een vergelijk te maken hoe de stand zou zijn geweest als je niet lek had gereden op KP3.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Campos » di apr 04, 2006 10:36

StevenK schreef:
Campos schreef:
SeBass schreef:Ik zat ook te denken aan csv als oplossing, en zal ook niet veel werk zijn. Alleen zie ik zo het nut niet om tijden in excel te gebruiken? Misschien kunnen jullie aangeven wat je er mee wilt?

Bijvoorbeeld de tijden overzichtelijk in een persbericht of voor je archieven. Copy/paste uit HTML wordt altijd één grote puinhoop, wat veel tijd kost om weer netjes te krijgen.

't Is ook handig om bijvoorbeeld een vergelijk te maken hoe de stand zou zijn geweest als je niet lek had gereden op KP3.

Idd, dat wou ik er ook nog bij vermelden. Analyse van je proeftijden (ook t.o.v. je concurrenten).
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor John Raven » di apr 04, 2006 11:12

SeBass schreef:
admin schreef:Export functie voor excel is zo gemaakt, ik neem aan dat jij gewoon gebruik maakt van PHP met Sql dan is het niet zo'n probleem om een csv bestand te genereren lijkt me die direct in excel kan worden geopend. Wat betreft de printfunctie weet ik niet hoe je het nu gaat doen maar mischien is het een idee om gewoon PDF's te gaan genereren dan heb je altijd de opmaak gelijk waar je het ook opend.

Ik zat ook te denken aan csv als oplossing, en zal ook niet veel werk zijn. Alleen zie ik zo het nut niet om tijden in excel te gebruiken? Misschien kunnen jullie aangeven wat je er mee wilt?

Ik maak voor het printen van klassementen al PDF's via PHP. Ik moet deze alleen nog wat optimaliseren voor ik deze ook voor het publiek beschikbaar maak.


En voor een bepaald gedrukt medium als het Rally Jaaroverzicht is dat ook veel handiger :wink:
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Berichtdoor StevenK » di apr 04, 2006 11:27

John Raven schreef:En voor een bepaald gedrukt medium als het Rally Jaaroverzicht is dat ook veel handiger :wink:

Ik geloof niet dat het me in dank afgenomen wordt wanneer ik nu iets ga roepen over 'databankwet', dus dat doe ik maar niet...
Laatst bijgewerkt door StevenK op di apr 04, 2006 11:32, in totaal 1 keer bewerkt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Peer » di apr 04, 2006 11:29

Ik kan organisatorisch wel redenen bedenken waarom het wellicht niet wenselijk is tijden in Excel beschikbaar te stellen.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor StevenK » di apr 04, 2006 11:33

Peer schreef:Ik kan organisatorisch wel redenen bedenken waarom het wellicht niet wenselijk is tijden in Excel beschikbaar te stellen.

Enlighten us !
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor SeBass » di apr 04, 2006 11:50

Het omzetten van html naar een mooie tabel schoot me ook later te binnen. Het vergelijken van tijden (met of zonder lekke band) is natuurlijk ook logisch.
Ik zal het meenemen, ook overleggen met de organisatoren of er bezwaar tegen kan zijn.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor bemmelen » di apr 18, 2006 10:38

Rallytiming zal dit jaar de rekenkamer verzorgen bij de volgende rally's
Vechtdal, ELE, BHV en Barneveld.
Deze organisatie's vonden dat wij het in nederland ook zelf konden en om de kosten van alles te kunnen drukken.
Avatar gebruiker
bemmelen
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 13:51
Woonplaats: beckum

Berichtdoor Amazone » di apr 18, 2006 10:51

bemmelen schreef:Rallytiming zal dit jaar de rekenkamer verzorgen bij de volgende rally's
Vechtdal, ELE, BHV en Barneveld.
Deze organisatie's vonden dat wij het in nederland ook zelf konden en om de kosten van alles te kunnen drukken.

Okee, en zorg er dan voor dit jaar zó'n goede indruk achter te laten dat andere organisaties niet meer om jullie heen kunnen.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende punten:
-Snelheid
-Klantvriendelijkheid
-Controle door rekenwonders met rallyervaring die eventuele fouten er
door hun geoefende oog onherroepelijk onmiddellijk uithalen (zoals
Carola Graefer=SportAs dat kan!!!)
-Prijs

Heel veel succes!!!
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Peer » di apr 18, 2006 11:16

Jippie,

Ik mag eindelijk mijn programma begraven.
Ontwikkeling gestart in 1986, dus ouder dan sommige rallyrijders. 8)

En Wea, er slipt altijd wel eens iemand door, het is zelfs mij gebeurt. :cry:
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor StevenK » di apr 18, 2006 11:19

bemmelen schreef:Rallytiming zal dit jaar de rekenkamer verzorgen bij de volgende rally's
Vechtdal, ELE, BHV en Barneveld.
Deze organisatie's vonden dat wij het in nederland ook zelf konden en om de kosten van alles te kunnen drukken.

Kijk, zo mag ik 't zien !
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Amazone » di apr 18, 2006 11:27

Peer schreef:Jippie,
Ik mag eindelijk mijn programma begraven.
Ontwikkeling gestart in 1986, dus ouder dan sommige rallyrijders. 8)

En Wea, er slipt altijd wel eens iemand door, het is zelfs mij gebeurt. :cry:

En toch was het een hele gezellige tijd met jullie, Peter... :?
En ook altijd betrouwbaar en goed!
En je weet hoe belangrijk het is vertrouwen te hebben, want je hebt maar 1 kans!!!

Ach, en ook Carola zal wel eens een foutje niet opgemerkt hebben ondanks alle Deutsche Pünktlichkeit...maar goed en snel zijn ze zeker! Wij zijn nog steeds onder de indruk van hun product...

Ik daag rallytiming alleen uit de puntjes op de i te zetten...
Want waarom zouden we uit het buitenland halen wat we hier beter en goedkoper kunnen krijgen?

We blijven ze zeker volgen, van heel dichtbij...
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten