Rallytiming.nl

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor bemmelen » di apr 18, 2006 12:34

Peer begraaf het niet te diep anders komt het hier weer naar boven :wink: .
Avatar gebruiker
bemmelen
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 13:51
Woonplaats: beckum

Berichtdoor nkroeze » di apr 18, 2006 14:01

Amazone schreef:
bemmelen schreef:Rallytiming zal dit jaar de rekenkamer verzorgen bij de volgende rally's
Vechtdal, ELE, BHV en Barneveld.
Deze organisatie's vonden dat wij het in nederland ook zelf konden en om de kosten van alles te kunnen drukken.

Okee, en zorg er dan voor dit jaar zó'n goede indruk achter te laten dat andere organisaties niet meer om jullie heen kunnen.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende punten:
-Snelheid
-Klantvriendelijkheid
-Controle door rekenwonders met rallyervaring die eventuele fouten er
door hun geoefende oog onherroepelijk onmiddellijk uithalen (zoals
Carola Graefer=SportAs dat kan!!!)
-Prijs

Heel veel succes!!!


Ik ben van mening dat ze die indruk vorig jaar al achter hebben gelaten, maar ja, niet alle organisaties hebben op zitten letten waarschijnlijk.....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor SeBass » di apr 18, 2006 14:16

Amazone schreef:Denk bijvoorbeeld aan de volgende punten:
-Snelheid

Publicatie van de KP tijden gebeurt binnen 2 min nadat de deelnemer door vliegende finish is gekomen. In BHV 2005 was dit gem. 80 sec. (1:20 min.).
Het klassement hadden we ook "ruim" op tijd klaar (voor de geplande publicatie tijd). Snel zijn we wel.
Maar de snelheid is ook voor groot deel afhankelijk van de logistieke kant (wat geld voor elke rekenkamer):
- de snelheid van de sluitauto (deze verzameld te logboeken en geeft ze aan de koerier. Als deze bv. 15 min vertraging heeft, krijgen we logboeken ook 15 min. later)
- de snelheid van bezorgen van logboeken/tijdkaarten: hoe eerder we de papieren hebben, hoe sneller we ze kunnen verwerken. (bv. zonder het laatste logboek, kun je geen officieel klassement maken).

Amazone schreef:-Controle door rekenwonders met rallyervaring die eventuele fouten er door hun geoefende oog onherroepelijk onmiddellijk uithalen (zoals Carola Graefer=SportAs dat kan!!!)

Helemaal mee eens. Alleen gebeurt het meeste rekenwerk door het systeem. Het ontdekken van rare notities/verbeteringen in logboeken/tijdkaarten is belangrijk en het zien van rare kptijden, is nog steeds mensenwerk.

Amazone schreef:Ach, en ook Carola zal wel eens een foutje niet opgemerkt hebben ondanks alle Deutsche Pünktlichkeit...maar goed en snel zijn ze zeker! Wij zijn nog steeds onder de indruk van hun product...

Foutjes maken is en blijft mensenlijk. En als je de hele dag alleen maar tijden/getalletjes ziet, kijk je ook wel eens dubbel ;) Goeie controle blijft daarom belangrijk.

Amazone schreef:We blijven ze zeker volgen, van heel dichtbij...

Organisatoren kunnen natuurlijk altijd komen kijken in de rekenkamer tijdens een rally. Aan het begin van de dag/etappe is het nog rustig en hebben we daar wel tijd voor. Aub wel even van te voren melden als je wilt komen kijken, anders hebben we straks de hele rekenkamer volstaan ;)
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor David Westenbrink » di apr 18, 2006 14:47

Om even op dit topic in te springen...

http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=285
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Amazone » di apr 18, 2006 14:54

nkroeze schreef:
Ik ben van mening dat ze die indruk vorig jaar al achter hebben gelaten, maar ja, niet alle organisaties hebben op zitten letten waarschijnlijk.....

Kan me niet herinneren dat onze nieuwsgierigheid gewekt was toen wij eind vorig jaar voor SportAs kozen... :?
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor SeBass » di apr 18, 2006 15:03

David Westenbrink schreef:Om even op dit topic in te springen...

http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=285


hmm, dit systeem lijkte me alleen geschikt voor Classic Rally's. Daarnaast worden tijden niet tussen tijds gepubliceerd, maar aan het eind (als de chip is in gelezen). Verder werken ze op de seconde, we gaan tijdens Vechtdal al in tienden van seconden werken.
Ook is het commercieel (lijkt me duur). Voor mij/ons is het nog steeds hobby.
Dit lijkt me geen directe concurrent. Maar zal een kamerraad eens vragen over dit systeem, hij werkt bij Atos namelijk.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor SeBass » di apr 18, 2006 15:07

Amazone schreef:Kan me niet herinneren dat onze nieuwsgierigheid gewekt was toen wij eind vorig jaar voor SportAs kozen... :?

Daan Pont is vorig jaar wel wezen kijken bij de BHV en heeft voor een grootdeel ook het systeem van dichtbij kunnen zien. En kwam (zover ik me kan herinneren) tot de conclusie dat het systeem ongeveer net zo werkt als SportAs.
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
Avatar gebruiker
SeBass
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo nov 10, 2004 13:54
Woonplaats: Hengelo Ov

Berichtdoor Amazone » di apr 18, 2006 15:15

SeBass schreef:- de snelheid van de sluitauto (deze verzameld te logboeken en geeft ze aan de koerier. Als deze bv. 15 min vertraging heeft, krijgen we logboeken ook 15 min. later)
- de snelheid van bezorgen van logboeken/tijdkaarten: hoe eerder we de papieren hebben, hoe sneller we ze kunnen verwerken. (bv. zonder het laatste logboek, kun je geen officieel klassement maken)

Aan de snelheid van de sluitauto zal het in de Tank S Rally en Vechtdalrallysprint van mij betreft niet liggen, dat doen we namelijk zelf...(en logboeken/tijdkaarten afgeven aan koeriers doen wij alleen op tussentrajecten, bij elke regrouping bezorgen we ze zelf, sneller kan echt niet!)

Sebass schreef:-Het ontdekken van rare notities/verbeteringen in logboeken/tijdkaarten is belangrijk en het zien van rare kptijden, is nog steeds mensenwerk

Precies, en daarvoor moet je ervaren rallykenners in huis hebben die hier oog voor hebben en alle reglementen op hun duimpje kennen!

SeBass schreef:Organisatoren kunnen natuurlijk altijd komen kijken in de rekenkamer tijdens een rally

Wat dacht je ervan ze een uitnodiging te sturen?
Enneh, laat die voor de Tank S Rally dan maar zitten. Juist bij de rally's waar jullie actief zijn, zijn wij dat ook! (bij de BHV weet ik JH inmiddels ook te vinden als Contact Persoon Rijders VOCH) :wink:

Denk niet dat je via dit forum alle organisaties bereikt, je zult misschien wat meer tijd in de marketing moeten steken? (of heb ik gewoon wat gemist...)
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Campos » di apr 18, 2006 16:46

David Westenbrink schreef:Om even op dit topic in te springen...

http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=285

Ik mag hopen dat ze dat systeem iets stabieler en professioneler in elkaar steekt als de I(C)T-diensten die ze leveren aan het bedrijf waar ik werk.. Want dat is echt om te huilen soms :(
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor bemmelen » di apr 18, 2006 16:50

Als een org. het met een andere rekenkamer wil moeten ze dat helemaal zelf weten wij doen het met een select groepje mensen die het af en toe leuk vinden om het te doen.
om nog meer rally's te gaan doen moet je veel tijd hebben en wij vinden dat we nu met vier rally's genoeg aan ons trekken komen.
dat wil nog niet zeggen dat we volgend jaar nog meer willen maar er vald wel over te praten.
Wea julli doen het met sportas en die leveren goed werk daar hebben we al eens in barneveld mee samen gewerkt. ik vind dat als een org. voor sportas kiest dat hij er goed aan doet.
Avatar gebruiker
bemmelen
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 13:51
Woonplaats: beckum

Berichtdoor StevenK » di apr 18, 2006 17:40

bemmelen schreef:Als een org. het met een andere rekenkamer wil moeten ze dat helemaal zelf weten wij doen het met een select groepje mensen die het af en toe leuk vinden om het te doen.
om nog meer rally's te gaan doen moet je veel tijd hebben en wij vinden dat we nu met vier rally's genoeg aan ons trekken komen.
dat wil nog niet zeggen dat we volgend jaar nog meer willen maar er vald wel over te praten.
Wea julli doen het met sportas en die leveren goed werk daar hebben we al eens in barneveld mee samen gewerkt. ik vind dat als een org. voor sportas kiest dat hij er goed aan doet.

Ik vind 't jammer wanneer er niet hard aan getrokken wordt om te zorgen dat alle organisatoren hetzelfde systeem gebruiken.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor bemmelen » di apr 18, 2006 17:55

Ja Steven dat licht aan de tijd die we er voor over hebben.
Om het weekend weg is ook niet alles, het moet wel hobby blijven en geen bedrijf. We zijn daarom ook zeer goedkoop.
Als we alle rally's \ sprints moeten doen worden wij ook net zo duur als sportas,om onze wederhelft er uit te kunnen kopen.
Avatar gebruiker
bemmelen
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 13:51
Woonplaats: beckum

Berichtdoor StevenK » di apr 18, 2006 18:06

bemmelen schreef:Ja Steven dat licht aan de tijd die we er voor over hebben.
Om het weekend weg is ook niet alles, het moet wel hobby blijven en geen bedrijf. We zijn daarom ook zeer goedkoop.
Als we alle rally's \ sprints moeten doen worden wij ook net zo duur als sportas,om onze wederhelft er uit te kunnen kopen.

Ik geef alleen maar aan dat ik denk dat het heel goed zou zijn wanneer iedereen met één systeem werkt. Als jullie de capaciteit niet hebben en het team niet uit willen breiden, dan gaat dat met jullie systeem niet.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor bemmelen » di apr 18, 2006 18:15

Op dit moment nog niet maar in de toekomst mischien wel en dat wachten we maar af wat er bij komt aan mensen die dit willen doen.
Avatar gebruiker
bemmelen
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 13:51
Woonplaats: beckum

Berichtdoor BraMKJ » wo jun 28, 2006 13:19

bemmelen schreef:Op dit moment nog niet maar in de toekomst mischien wel en dat wachten we maar af wat er bij komt aan mensen die dit willen doen.


We zijn in ieder geval hard aan t promoten enzo, maar t blijft moeilijk om mensen te vinden die geschikt en gemotiveerd zijn. Het is eigenlijk hetzelfde als met de officials. Het hele rallycircus is leuk om aan mee te doen, maar je moet er wel tegen kunnen dat je eigenlijk heel weinig van de rally zelf te zien krijgt. De mensen die je tijdens een rally leert kennen maakt echter vaak een boel goed (al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen... :roll:)

Verder moet je niet vergeten dat een rally heel erg onduidelijk kan zijn voor een nieuwkomer en dat je flink wat kennis moet opbouwen voordat je op je plek bent in de rekenkamer.

Ik vind echter wel dat we op de goede weg zijn en dat we dat ook zeker hebben bewezen tijdens de BHV van vorig jaar en de Reconsales en ELE van dit jaar.
Avatar gebruiker
BraMKJ
 
Berichten: 126
Geregistreerd: wo jun 14, 2006 9:37
Woonplaats: Enschede

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten