En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rally for ever » vr jun 16, 2006 23:12

Kom op mannen dit is een snelheidssport. Daar behoor je met gepaste voorzichtigheid mee op te gaan. Dat geld voor deelnemers, pers, officials en publiek. Als je elkaar af gaat lopen zeiken omdat de een een geel hesje heeft, de andere een wit hesje en ze daardoor allebei voor het lint mogen staan. Sorry dan houdt het voor mij op. Vaak (lees: veel te vaak) zijn de officials en in mindere mate de pers de kop van jut als het gaat om de kritiek. Het geachte publiek moet echter de hand eens in eigen boezem steken.

Laten we nou eens beginnen met dingen aan te nemen van elkaar en niet direct een ontzettend grote mond opzetten. Ook dat geld voor beide zijden, want er zijn ook officials die menen dat ze macht hebben, van alles op een bekkerige manier regelen met pers en publiek en vervolgens tijdens de proef vrolijk gaan staan fotograferen.


Persoonlijk denk ik dat dit het geheel wel aardig verwoordt. Ik ben van mening dat het in de meeste gevallen wel wat mee valt, meestal officials hun werk/hobby ( niet vergeten ) best wel redelijk tot goed doen. Heb je opmerkingen, geef die dan door aan organisatie dan kan die er iets mee doen.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor HJD » za jun 17, 2006 7:10

mantaboy schreef:
HJD schreef:
ExTaxi schreef:
HJD schreef:Ik heb me zondag alleen een klein beetje aan een official zitten ergeren.


zeker een oudere man?


Was wel een wat oudere man, en was op proef 1 van de dag: Asten.

Had je er daar meer over gehoord dan?


Dat was bij ons op de kp. Over welke post heb je het? Of was dat net bij de brug?


Ja, was net na de brug. Maakt me verder ook niet zoveel uit. Maar vond het gewoon raar dat we een half uur voor de proef begon niet eens fatsoenlijk de weg konden oversteken, of we kregen al geschreeuw. En er kwam geen auto, of wat dan ook aan.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Turbo de gravende mol » za jun 17, 2006 23:10

Als het gaat om veiligheid dan probeer je het veiligheidsplan zo goed als na te leven, en zo als wij het in Nederland doen dan denk ik dat we nog niet eens zo verkeerd bezig zijn maar waar verbetering kan zijn moeten we dat niet gaan negeren!
En is het niet zo dat als je met meerdere marshall's op een post staat dat je de taken onderling verdeeld zodat iedereen weet wat hij / zij moet doen.
Want als er daad werkelijk iets gebeurd zorg dan wel dat je je nuttig maakt v.h. publiek en de rijders, en al roept de pers of de media je dan alles toe probeer hen te negeren en maak voor jezelf en de rest de juiste keuze die je binnen handbereik hebt liggen!
Turbo de gravende mol
 
Berichten: 82
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 0:27
Woonplaats: Borne

Berichtdoor ExTaxi » zo jun 18, 2006 11:17

HJD schreef:Ja, was net na de brug. Maakt me verder ook niet zoveel uit. Maar vond het gewoon raar dat we een half uur voor de proef begon niet eens fatsoenlijk de weg konden oversteken, of we kregen al geschreeuw. En er kwam geen auto, of wat dan ook aan.


Sja wen er maar vast aan, normaal communiceren kan die kerel niet.
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor StevenK » zo jun 18, 2006 11:52

ExTaxi schreef:Sja wen er maar vast aan, normaal communiceren kan die kerel niet.

Ik maak ook genoeg officials mee die mij bejegenen op een manier waar ik weinig enthousiast van wordt (denk bijvoorbeeld aan officials die helemaal over zeik gaan wanneer ik vanwege een kapotte koppeling niet steeds vijf meter opschuif in de rij voor TC).

Maar ik dat soort gevallen denk ik er vooral aan dat het allemaal vrijwilligers zijn en dat, ongeacht de tekortkomingen die die mensen kennelijk hebben, zonder die mensen de sport er zeker niet meer zou zijn.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor ExTaxi » zo jun 18, 2006 12:09

Daarvan ben ik mij ook ter dege bewust.....en vind het super dat die mensen er iedere keer weer staan. Denk dat HET grootste risico van het voortbestaan van de rallysport ligt in het vinden van officials.......
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor ceesford » zo jun 18, 2006 12:16

quote : Ik maak ook genoeg officials mee die mij bejegenen op een manier waar ik weinig enthousiast van wordt (denk bijvoorbeeld aan officials die helemaal over zeik gaan wanneer ik vanwege een kapotte koppeling niet steeds vijf meter opschuif in de rij voor TC). : unquote

Ik ben er al een paar jaar uit hoor, vandaar mijn vraag :
waar staat dat je in een rij moet gaan staan voor de TC ?

het doel van de TC is toch om op tijd je tijd te halen ?

als ik de auto bv. 50 meter voor de TC parkeer, en als navigator loop ik naar de TC, wie verteld mij dan dat het niet goed is ?
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor StevenK » zo jun 18, 2006 12:45

ceesford schreef:quote : Ik maak ook genoeg officials mee die mij bejegenen op een manier waar ik weinig enthousiast van wordt (denk bijvoorbeeld aan officials die helemaal over zeik gaan wanneer ik vanwege een kapotte koppeling niet steeds vijf meter opschuif in de rij voor TC). : unquote

Ik ben er al een paar jaar uit hoor, vandaar mijn vraag :
waar staat dat je in een rij moet gaan staan voor de TC ?

het doel van de TC is toch om op tijd je tijd te halen ?

Klopt; maar wanneer er ergens vertraging optreedt, is het op zich erg prettig wanneer op een gedeelte waar passeren niet mogelijk is, de laatste auto's netjes aansluiten. En ik heb er ook alle begrip voor wanneer een official dat wil bevorderen.

Hetzelfde geldt trouwens ook in het stuk tussen TC en start. Soms ben je bezig om bijvoorbeeld je helm op te zetten, je raam dicht te draaien of je handschoenen aan te trekken - net die zaken waar die 3 minuten voor bedoeld zijn - en dan staat er voor je iemand heel driftig te stampen dat je *nu* door moet rijden, omdat hij of zij graag *nu* een starttijd op je tijdkaart in wil vullen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor loadmaster » zo jun 18, 2006 14:04

Zie SRR hoofdstuk 18.
en een prettige rally gewenst.
Avatar gebruiker
loadmaster
 
Berichten: 166
Geregistreerd: di feb 01, 2005 12:25
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor official No. 27768 » ma jun 19, 2006 7:43

Frank Verhoeven was gisteren wel (weer) goed bezig om het official worden te promoten, wat ik erg waardeer !
Vreemd genoeg komt er vanauit de K.N.A.F. niet al die promotie (geloof ik) en waardering. Een soort bedankje aan het eind van het jaar of promotiestunt zou volgens mij best werken!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor John Raven » ma jun 19, 2006 7:45

official No. 27768 schreef:Frank Verhoeven was gisteren wel (weer) goed bezig om het official worden te promoten, wat ik erg waardeer !
Vreemd genoeg komt er vanauit de K.N.A.F. niet al die promotie (geloof ik) en waardering. Een soort bedankje aan het eind van het jaar of promotiestunt zou volgens mij best werken!


Ik denk dat m.n. de KNAF achter dat promotiestukje zat...
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Berichtdoor Peer » ma jun 19, 2006 8:03

John Raven schreef:
official No. 27768 schreef:Frank Verhoeven was gisteren wel (weer) goed bezig om het official worden te promoten, wat ik erg waardeer !
Vreemd genoeg komt er vanauit de K.N.A.F. niet al die promotie (geloof ik) en waardering. Een soort bedankje aan het eind van het jaar of promotiestunt zou volgens mij best werken!


Ik denk dat m.n. de KNAF achter dat promotiestukje zat...


Dat weet ik wel zeker.

Wat overigens niet wil zeggen dat FV zelf het belang van officials niet inziet. Hij is iemand die al het werk van officials zeer waardeert en ten slotte komt hij ook uit een official familie.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor official No. 27768 » ma jun 19, 2006 8:43

ok, dan zijn beide partijen goed bezig !

Nu maar hopen dat het wat geler wordt langs de proeven :wink:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor Berto » ma jun 19, 2006 8:54

ceesford schreef:quote :

als ik de auto bv. 50 meter voor de TC parkeer, en als navigator loop ik naar de TC, wie verteld mij dan dat het niet goed is ?


De volledige equipe dient zich te melden bij de TC.
Dus rijder navigator en auto.

Dat wil niet zeggen, dat je niet tot vlak voor je ideale tijd de auto niet (op de route) mag parkeren.

Inderdaad is dit soms lastig, omdat er niet teveel ruimte is buiten de rij wachtende auto's.
In geval van pech (bijv. koppeling) even naar de betreffende official lopen en de boel uitleggen (door de navi) kan een hoop gezeur schelen.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor StevenK » ma jun 19, 2006 9:17

Berto schreef:In geval van pech (bijv. koppeling) even naar de betreffende official lopen en de boel uitleggen (door de navi) kan een hoop gezeur schelen.

Maar niet altijd :(
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten