En dan maar denken dat we veilig staan.....

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

En dan maar denken dat we veilig staan.....

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 02, 2006 16:49

Meermaals is er een discussie over waar we nu wel of niet veilig worden neergezet door officials. In die discussies krijgen officials het nogal eens voor de kiezen over het feit dat publiek te ver van de mooie punten worden weggehouden.

Als we dit filmpje zien, dan wordt het wel duidelijk dat je niet overal kunt staan:
http://www.rallye3.de/videos/06/birk-44.wmv
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Jan » vr jun 02, 2006 17:57

En wel blijven vooruitkijken he :D

Zo zie je maar weer, daar waar lint hangt betekend niet meteen dat je er ook achter kunt staan en dat het daar dus veilig is!
Avatar gebruiker
Jan
 
Berichten: 2378
Geregistreerd: za maart 15, 2003 13:30
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor rally for ever » vr jun 02, 2006 19:25

Toch netjes hoe hij het BMW-tje tussen die boompjes door krijgt :wink:
Deze was echt ff de weg kwijt
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Campos » vr jun 02, 2006 21:56

Hij begint ook niet een heel klein beetje te laat met remmen :)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor GeertN » za jun 03, 2006 9:26

De vraag of je op een veilige plek staat waar de official je neer zet, is niet aan de orde. De official PROBEERT je op de meest veilige plek neer te zetten, maar je blijft als publiek natuurlijk ALTIJD zelf verantwoordelijk om op te blijven letten of het veilig is waar je staat.
GeertN
 
Berichten: 64
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 22:00
Woonplaats: Vriezenveen

Berichtdoor Ton Van Spanje » za jun 03, 2006 9:36

GeertN schreef:De vraag of je op een veilige plek staat waar de official je neer zet, is niet aan de orde. De official PROBEERT je op de meest veilige plek neer te zetten, maar je blijft als publiek natuurlijk ALTIJD zelf verantwoordelijk om op te blijven letten of het veilig is waar je staat.


Geert,

Zie jij mij zeggen dat de verantwoording bij de Officials ligt? Helemaal niet!!! Ik probeer zelfs het tegenovergestelde duidelijk te maken.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Christophe » za jun 03, 2006 10:08

Campos schreef:Hij begint ook niet een heel klein beetje te laat met remmen :)


Denk dat het op gras met zo'n snelheid heel moeilijk is om snel stil te staan, één grote glijpartij. Hij wou misschien eerst nog proberen om hem terug naar de baan te sturen maar daarvoor ging hij wat te snel ...

Lucky dat er daar een gaatje is tussen die zwaren bomen die er lagen.
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor Ton Van Spanje » za jun 03, 2006 10:47

Campos schreef:Hij begint ook niet een heel klein beetje te laat met remmen :)


Hij houd het koppie er wel bij. Je ziet dat hij pas begint te remmen op het moment dat hij de auto weer recht heeft. Als hij al eerder op het middelste pedaal was gaan stampen, dan vraag ik mij af waar hij terecht was gekomen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor JoostS » za jun 03, 2006 11:10

Ton Van Spanje schreef:
Campos schreef:Hij begint ook niet een heel klein beetje te laat met remmen :)


Hij houd het koppie er wel bij. Je ziet dat hij pas begint te remmen op het moment dat hij de auto weer recht heeft. Als hij al eerder op het middelste pedaal was gaan stampen, dan vraag ik mij af waar hij terecht was gekomen.

Dat doet hij wel goed inderdaad, anders was hij gaan tollen en vol tegen zo'n boomstam opgeklapt lijkt me.
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Ton Van Spanje » za jun 03, 2006 11:18

Hij kwam ook wel van een grote hoogte :)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor wopper » za jun 03, 2006 11:46

Mooi onderwerp dit :roll:
Ben jarenlang en nu nog officiall...
En zo is het gewoon op de mooie punten in een bocht mag je niet gaan staan,maar je kunt het lint zo zetten dat het er ver genoeg vandaan is maja de mensen duwen er toch gewoon doorheen...
En als je de mensen vraagt een stapje terug te doen dan krijg je een grote bek :wink:
En uit eigen ervaring als toeschouwer wil je toch daar staan waar het niet mag want daar zie je het meeste......toch.

Gr.Wopper :roll:
Avatar gebruiker
wopper
 
Berichten: 174
Geregistreerd: di mei 16, 2006 21:58
Woonplaats: Posterholt-Limburg

Berichtdoor stevi » za jun 03, 2006 15:15

wopper schreef:Mooi onderwerp dit :roll:
Ben jarenlang en nu nog officiall...
En zo is het gewoon op de mooie punten in een bocht mag je niet gaan staan,maar je kunt het lint zo zetten dat het er ver genoeg vandaan is maja de mensen duwen er toch gewoon doorheen...
En als je de mensen vraagt een stapje terug te doen dan krijg je een grote bek :wink:
En uit eigen ervaring als toeschouwer wil je toch daar staan waar het niet mag want daar zie je het meeste......toch.

Gr.Wopper :roll:


graag wil ik hierop reageren, zaterdag meegemaakt tijdens de vechtdal rallysprint, wij stonden op een plaats 9 aan het einde van het stuk zand op proef 1) waar dat niet mocht, wij werden verzocht achter het lint te gaan staan )hebben we gedaan, bij ons stond ook een bekende navigator (mocht blijven staan) , maar erger nog in de auto ( binnen het lint) van een offical zaten twee kinderen met officialhesjes aan ( de auto stond wel achter een boom maar toch, het gaat om het principe), tevens was er een fotograve met pershesje (zoals het hoort), haar echtgenoot,vriend wat het ook was, zonder pershesje of een perspasje mocht blijven staan. Ik wil dus zeggen dat officials voordat je gaat lopen zeuren over het publiek zorg eerst dat je het zelf ook voor elkaar hebt. Over een grote bek van het publiek, het licht er ook aan hoe je de mensen zelf benadert, dus niet met he jij daar opdonderen.

p.s Ik heb ook een paar foto's genomen, dus het bewijs heb ik.
stevi
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 22, 2002 7:10

Berichtdoor kraats » za jun 03, 2006 17:51

GeertN schreef:De vraag of je op een veilige plek staat waar de official je neer zet, is niet aan de orde. De official PROBEERT je op de meest veilige plek neer te zetten, maar je blijft als publiek natuurlijk ALTIJD zelf verantwoordelijk om op te blijven letten of het veilig is waar je staat.


Jammer dat officials daar bijna altijd tegengesteld over denken. Hebben ook vaak geen oor voor je verhaal maar roepen dat zij alleen maar het veiligheidsplan volgen..... Maarja DAT doen ze wel goed, niet denken maar DOEN.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor wopper » za jun 03, 2006 18:05

kraats schreef:
GeertN schreef:De vraag of je op een veilige plek staat waar de official je neer zet, is niet aan de orde. De official PROBEERT je op de meest veilige plek neer te zetten, maar je blijft als publiek natuurlijk ALTIJD zelf verantwoordelijk om op te blijven letten of het veilig is waar je staat.


Jammer dat officials daar bijna altijd tegengesteld over denken. Hebben ook vaak geen oor voor je verhaal maar roepen dat zij alleen maar het veiligheidsplan volgen..... Maarja DAT doen ze wel goed, niet denken maar DOEN.


Op de meeste rally's wordt het er al ingepropt dat je tegen de toeschouwers moet hameren dat ze niet voor het lint mogen staan en op plaatsen waar een verbode publieks zone is.
En als de toeschouwers niet luisteren dan maar op een norsere toon...


Vandaar dat ik nu official's werk doe bij historische rally's daar gaat het veel vreedzamer er aan toe ............

Gr.Wopper :wink:
Avatar gebruiker
wopper
 
Berichten: 174
Geregistreerd: di mei 16, 2006 21:58
Woonplaats: Posterholt-Limburg

Berichtdoor Ton Van Spanje » za jun 03, 2006 18:19

wopper schreef:Vandaar dat ik nu official's werk doe bij historische rally's daar gaat het veel vreedzamer er aan toe ............

Gr.Wopper :wink:


Mijn idee :D
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten