Biturbo schreef:Wat ik overigens ook veel liever zie, is afwisseling en het strijden van verschillende merken (en klassen) onderling. Welke klasse maakt niet uit.
Denk de spannende strijd in de
N4; tussen Mitsubishi en Subaru (Verkooijen, Faes, Garvelink, Moree, v Iersel etc)\
N3; de Clio vs Civic (Piepers/Kuitert/Heutink)
of zoals laatst in de Euregio; de GB 205 vs Golf! super!
Het mooiste is dan ook een combi zoals bijv een strijd tussen de N4 en de S1600 zoals in Ieper.
Hoe wil je dat in hemelsnaam gelijkwaardig krijgen.
De Clio van Kuitert kamt technisch never nooit in de buurt van de civic van Piepers.
De GB205 en de Golf waren puur toeval.
De Golf blonk uit door vermogen en de 205 door zijn mega lage gewicht.
Daarbij stond de Golf op full rally slicks en de 205 op straatwaardige banden(yokohama A048s). Is dat trouwens gehomologeerd een kitcar motor in een golf 1?
Afhankelijk van de soort proeven zal er altijd een bepaalde winnaar zijn.
Een s1600 zal het op mooi strak asfalt en kort werk zeker winnen en de N4 op smerige wegen met hoge snelheid.
Als ik nu kijk naar mijn eigen cupje dan heb ik een smile van oor naar oor. De eindstand 4 equipes op enkele punten van elkaar. 3 verschillende overwinnaars in 4 wedstrijden. En in de laatste wedstrijd 5 equipes van de 7 met wel ergens een snelste cuptijd op de proef. Spanning en sensatie niet vooraan maar lekker onderling.