Rally cups in NL

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » ma nov 13, 2006 10:39

Niels2 schreef:Zonder publiek, geen vergunning, zonder vergunning geen rally.

Dat is een veel beter argument.

maar laten we wel wezen, het enorme deelnemersveld van de laatste tijd, is dat niet juist *dankzij* de cups ? En is het niet zo dat een wedstrijd met 100+ deelnemers meer publiek trekt dan één van 50 of 60 deelnemers ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Niels2 » ma nov 13, 2006 10:45

StevenK schreef:
Niels2 schreef:Zonder publiek, geen vergunning, zonder vergunning geen rally.

Dat is een veel beter argument.

maar laten we wel wezen, het enorme deelnemersveld van de laatste tijd, is dat niet juist *dankzij* de cups ? En is het niet zo dat een wedstrijd met 100+ deelnemers meer publiek trekt dan één van 50 of 60 deelnemers ?


Ach, cups zijn mooi. En ik merk ook wel dat ik soms wat loop te mopperen op bepaalde cups. Maar als ik in het buitenland sta heb ik precies het zelfde zonder cups. Na een X-aantal deelnemers op een zelfde punt heb je het wel weer gehad (iig ik). Zelfs al zijn dat zoals in Ierland dan nogsteeds snelle Evo's.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Rally cups in NL

Berichtdoor David Westenbrink » ma nov 13, 2006 11:31

mr_nice_guy73 schreef:
wat ik begrepen heb is die nieuwe chervolet cup pas in 2008


Er komt nog een 4e jaar Kalos bij. Chevrolet zit met naderende modellenwisselingen en het zou lullig zijn als je net een lacetti rallyauto ontwikkeld en vervolgens komt er in 2008/2009 een nieuw model :) Ze weten het nog niet. Maar met het huidige/naderende cupaanbod, mogen ze wel met iets goeds komen. Hopen dat er een leuke 2 liter aan komt.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor mmrizio » ma nov 13, 2006 12:20

StevenK schreef:Elke cup met voldoende deelnemers heeft bestaansrecht. Vergeet niet dat de sport er allereerst is voor de deelnemers !


Ik kan het niet met je oneens zijn. De vraag is alleen: wat is 'voldoende deelnemers'? Ik denk dat er voor deelnemers meer lol is als ze tegen 15 concurrenten strijden dan tegen 6. Dan zou ik het leuker vinden als een importeur een WRC/S2000/S1600 inzet dan een cup erbij. Ervan uitgaande dat de cup deelnemers zich kunnen vinden in een andere cup....

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Franky » ma nov 13, 2006 12:47

Campos schreef:
kraats schreef:Ik ben overigens van mening dat wanneer je er Db meters bij gaat hangen jij nog vreemd zal staan te kijken.

BHV '03 (of was 't '04 :oops: ), 98dB bij 3000rpm uit een boodschappen 205 :mrgreen:


Volgens mij was er zelfs een 205 bij met 116 db. Die moest zijn uitlaat weer effe monteren na steenbergen. Het was 2003 overigens.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor sleepy hunter » ma nov 13, 2006 13:18

J er zijn nu veel cub,s maar wat is de reden daar van. Het is bijna niet op te brengen voor een beginnend team om bv een Kalos of een Colt te kopen. Een Colt of een Kalos zit je gauw rond de 30000.00 euro en ik zou niet weten hou ons team dat zo moeten opbrengen. Wij rijden nu in de Volvo cub en ja we hebben lol met dat grote slagschip maar dit is wat we kunnen op brengen. We hadden ook graag een SUB of een EVO in de garage hebben staan maar dat is niet mogelijk om dat het geld er niet is. Dus dan is de keuze of niet rijden of in cub verband gaan rijden. Het is al heel moeilijk om het geld voor elkaar te krijgen om het seizoen 2007 compleet te rijden. En als er mensen zijn die zeggen ga ergens anders heen om te rijden met die Volvo, da,s dan jammer dan ga je wat eerder weg dan hoef je het niet aan te zien.
Maar wij hebben lol in deze cub en voor ons is het op dit moment te betalen.Misschien kunnen we over een paar jaar een snellere auto aanschaffen maar nu niet. Ik geloof ook nog in sinterklaas misschien heeft hij nog een zak geld over en anders word het volgend seizoen weer de VOLVO.Jammer maar waar!

SANDER :oops:
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor Jeroen » ma nov 13, 2006 13:18

Campos schreef:
kraats schreef:Ik ben overigens van mening dat wanneer je er Db meters bij gaat hangen jij nog vreemd zal staan te kijken.

BHV '03 (of was 't '04 :oops: ), 98dB bij 3000rpm uit een boodschappen 205 :mrgreen:
Voordat ik met mijn sub ging rijden kwamen we op 118db uit zonder ALS. Toch maar een extra demper er tussen gelast. ;-)
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

Berichtdoor Campos » ma nov 13, 2006 13:20

Jeroen schreef:
Campos schreef:
kraats schreef:Ik ben overigens van mening dat wanneer je er Db meters bij gaat hangen jij nog vreemd zal staan te kijken.

BHV '03 (of was 't '04 :oops: ), 98dB bij 3000rpm uit een boodschappen 205 :mrgreen:
Voordat ik met mijn sub ging rijden kwamen we op 118db uit zonder ALS. Toch maar een extra demper er tussen gelast. ;-)

Jij mag niet meer meedoen, een soeb is geen boodschappenauto Jeroen ;) :D
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor SylviaVisser » ma nov 13, 2006 13:24

Echt wel.....heeft een enorme kofferbak, een soort van groot gezin boodschappen wagentje :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor kraats » ma nov 13, 2006 14:32

Holkers schreef:Zeg Theo, is dit nu een Holkers-afzeik forum geworden voor jou? Ik geef mijn mening en ineens heb ik er geen verstand meer van? Misschien moet je zelf wat vaker aan de kant van de proef staan en daar de sfeer opsnuiven


Hmm, ik vind niet dat je je aangevallen hoeft te voelen, want hele volksstammen denken zoals jij. Ik heb ook niet gezegd dat je daar iets aan kunt doen, dus reageer niet of je je aangevallen voelt.

Ik heb liever dat je mijn argumenten/opmerkingen, middels onderbouwing, weerlegt.

Ik probeer alleen een ander beeld weer te geven dan dat de meeste toeschouwers hebben.

Langs een Proef staan? Nee, daar wordt ik dus echt niks wijzer van. Na de verschillende ervaringen die ik heb opgedaan in Hengelo ben ik daar wel weer even van genezen. En ja, als jij dat sfeer wilt noemen, mijn zege heb je......
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor borkentio » ma nov 13, 2006 15:22

Ik zie het zo:

WRC CUP
A8 Cup
N4 Cup
N3 Cup
Opel Cup
F2 CUP

en de merken gerelateerde cups

In iedere cup rijden ze tegen elkaar. Het enige verschil is dat ze de eerste groep het Nederlands kampioenschap noemen en de rest afgesloten merkencups.

kan wel zo zijn, maar ik kijk echt wel naar de algemene uitslag en vergelijk mij dan met de mensen die vlak voor en achter mij staan. En wil deze auto's in de volgende rally verslaan. Net zoals in mijn eigen cuppi.
borkentio
 
Berichten: 119
Geregistreerd: do aug 17, 2006 14:21
Woonplaats: hengelo

Berichtdoor Biturbo » ma nov 13, 2006 19:52

Wat ik overigens ook veel liever zie, is afwisseling en het strijden van verschillende merken (en klassen) onderling. Welke klasse maakt niet uit.

Denk de spannende strijd in de

N4; tussen Mitsubishi en Subaru (Verkooijen, Faes, Garvelink, Moree, v Iersel etc)\
N3; de Clio vs Civic (Piepers/Kuitert/Heutink)

of zoals laatst in de Euregio; de GB 205 vs Golf! super!

Het mooiste is dan ook een combi zoals bijv een strijd tussen de N4 en de S1600 zoals in Ieper. :D
Biturbo
 
Berichten: 475
Geregistreerd: do nov 06, 2003 22:31
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Franky » ma nov 13, 2006 20:14

Biturbo schreef:Wat ik overigens ook veel liever zie, is afwisseling en het strijden van verschillende merken (en klassen) onderling. Welke klasse maakt niet uit.

Denk de spannende strijd in de

N4; tussen Mitsubishi en Subaru (Verkooijen, Faes, Garvelink, Moree, v Iersel etc)\
N3; de Clio vs Civic (Piepers/Kuitert/Heutink)

of zoals laatst in de Euregio; de GB 205 vs Golf! super!

Het mooiste is dan ook een combi zoals bijv een strijd tussen de N4 en de S1600 zoals in Ieper. :D


Hoe wil je dat in hemelsnaam gelijkwaardig krijgen.
De Clio van Kuitert kamt technisch never nooit in de buurt van de civic van Piepers.

De GB205 en de Golf waren puur toeval.
De Golf blonk uit door vermogen en de 205 door zijn mega lage gewicht.
Daarbij stond de Golf op full rally slicks en de 205 op straatwaardige banden(yokohama A048s). Is dat trouwens gehomologeerd een kitcar motor in een golf 1?


Afhankelijk van de soort proeven zal er altijd een bepaalde winnaar zijn.
Een s1600 zal het op mooi strak asfalt en kort werk zeker winnen en de N4 op smerige wegen met hoge snelheid.

Als ik nu kijk naar mijn eigen cupje dan heb ik een smile van oor naar oor. De eindstand 4 equipes op enkele punten van elkaar. 3 verschillende overwinnaars in 4 wedstrijden. En in de laatste wedstrijd 5 equipes van de 7 met wel ergens een snelste cuptijd op de proef. Spanning en sensatie niet vooraan maar lekker onderling.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor StevenK » ma nov 13, 2006 20:20

Franky schreef:Is dat trouwens gehomologeerd een kitcar motor in een golf 1?

In een groep 4 is zo ongeveer alles vrij, dus ja, je mag een Oettinger motor met een kitcar injectie uitrusten. Het pas misschien niet helemaal binnen het idee van klassiek rijden, maar je krijgt wel leuke auto's op die manier. Je kunt, zoals gezien, een motor van het S1600 niveau bouwen :D
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Franky » ma nov 13, 2006 20:28

StevenK schreef:
Franky schreef:Is dat trouwens gehomologeerd een kitcar motor in een golf 1?

In een groep 4 is zo ongeveer alles vrij, dus ja, je mag een Oettinger motor met een kitcar injectie uitrusten. Het pas misschien niet helemaal binnen het idee van klassiek rijden, maar je krijgt wel leuke auto's op die manier. Je kunt, zoals gezien, een motor van het S1600 niveau bouwen :D


Hebben mijn oren me in ieder geval niet bedrogen.

De 205 was ook niet erg origineel.
enige wat overeenkwam met de originele 205 was dat het om een 1,9 8v gaat. De motor is dusdanig getuned dat ie met de goede brandstof en afstelling 210 pk levert met een max toerental van 8500 rpm.
Het gewicht was ook gereduceerd met 100 kg waardoor ie rond de 725-750 kg uitkwam(excl rijders).
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten