Pagina 1 van 2

Groep R

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 10:54
door Martijn_Braat
Ik lees in het stukje over de reglementenavond over de invoering van groep R.
Per wanneer zou dit zijn en aan wat voor auto's en met welke mate van vrijheden moeten we dan denken?
wie weet meer?

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 10:59
door SylviaVisser
Niemand nog precies...... :wink:

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:07
door StevenK
De groep R wordt per 1/1/2008 ingevoerd. De mate van vrijheid varieert per klasse. In de R1 (1400 cc) heb je min of meer een grN reglement, de R2 zit tussen groep N en A in. De C2 R2, die nu nog in A6 rijdt, is al volgens dat reglement gebouwd. De klasse R3 is een volledige kitcar, met één gasklep en daardoor niet meer dan 230/240 pk.

De prijzen van de kits zijn aan maxima gebonden, volgens mij 20,40 en 60.

A.s. zondag is de officiële presentatie van de Clio R3, ergens in Zuid-Frankrijk.

Reglements wijzigingen

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:29
door yrreF
Hoi,

Mogen er nu ook in Nederland GT auto's in het kampioenschap rijden,
Of is dat nog steeds niet mogelijk ???

Zou toch wel mooi zijn:)


Greetings ferry,

Re: Reglements wijzigingen

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:31
door Martijn_Braat
yrreF schreef:Hoi,

Mogen er nu ook in Nederland GT auto's in het kampioenschap rijden,
Of is dat nog steeds niet mogelijk ???

Zou toch wel mooi zijn:)


Greetings ferry,


Volgens de advertentie van Future World op rallycarsforsale wel.

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:35
door Martijn_Braat
StevenK schreef:De groep R wordt per 1/1/2008 ingevoerd. De mate van vrijheid varieert per klasse. In de R1 (1400 cc) heb je min of meer een grN reglement, de R2 zit tussen groep N en A in. De C2 R2, die nu nog in A6 rijdt, is al volgens dat reglement gebouwd. De klasse R3 is een volledige kitcar, met één gasklep en daardoor niet meer dan 230/240 pk.

De prijzen van de kits zijn aan maxima gebonden, volgens mij 20,40 en 60.

A.s. zondag is de officiële presentatie van de Clio R3, ergens in Zuid-Frankrijk.


Maar welke klassen/groepen gaan er dan vervallen. Ik neem aan dat groep R toch in de plaats komt van iets anders.

Re: Reglements wijzigingen

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:36
door StevenK
Toivonen schreef:Volgens de advertentie van Future World op rallycarsforsale wel.

Ik ga liever op de reglementen van de KNAF af dan op de interpretatie van de verkoper.

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 11:38
door StevenK
Toivonen schreef:Maar welke klassen/groepen gaan er dan vervallen. Ik neem aan dat groep R toch in de plaats komt van iets anders.

Het hele groep N/A concept gaat vervallen en daarvoor in de plaats komt de groep R(ally).

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 16:27
door kraats
StevenK schreef:
Toivonen schreef:Maar welke klassen/groepen gaan er dan vervallen. Ik neem aan dat groep R toch in de plaats komt van iets anders.

Het hele groep N/A concept gaat vervallen en daarvoor in de plaats komt de groep R(ally).


In welke klasse kunnen we jouw dan gaan zien? Vraag het maar even om een beter beeld te krijgen....

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 16:37
door StevenK
kraats schreef:
StevenK schreef:
Toivonen schreef:Maar welke klassen/groepen gaan er dan vervallen. Ik neem aan dat groep R toch in de plaats komt van iets anders.

Het hele groep N/A concept gaat vervallen en daarvoor in de plaats komt de groep R(ally).


In welke klasse kunnen we jouw dan gaan zien? Vraag het maar even om een beter beeld te krijgen....

Dat is, voor zover mijn kennis strekt, juist nog niet duidelijk. Waarschijnlijk, maar dat is nog niet zeker, komt er ook een klasse R4, met daarin de huidige N4's *en* de S2000. Daarboven komt dan de klasse WRC.

BerichtGeplaatst: do nov 23, 2006 18:10
door SylviaVisser
Het gister getoonde lijst leek meer op een verdwijnen van de WRC / A8 en N4, net als destijds de overgang van andere nummers naar A/N & B ...

Op nationaal niveau zal wel iets van een uitzondering gaan gelden.......



Voorlopig is het nog niet zover :wink:

BerichtGeplaatst: vr nov 24, 2006 15:51
door Jeroen
Lekker dan als A8 weg gaat! Zit ik me daar net een knappe A8 op te bouwen... Ach voor nationaal gebruik zal het de eerste 10 jaar allemaal wel geen probleem zijn aangezien er hier ook nog steeds groep 1,2,3,4 auto´s rondrijden En die zijn soms ook al 30 jaar oud. Nu wel hopen dat ze A8 nog wel met een 34mm restrictor laten rijden en die niet nog verder knijpen...

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2006 10:03
door Ton Van Spanje
Zou het dan mogelijk zijn dat we in nederland dit soort startvelden krijgen?
Metro's, Darrian's, Mini's met Hayabusa blokken e.d..

http://www.youtube.com/watch?v=kbqhyEWe ... ed&search=

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2006 11:30
door StevenK
Jeroen schreef:Lekker dan als A8 weg gaat! Zit ik me daar net een knappe A8 op te bouwen... Ach voor nationaal gebruik zal het de eerste 10 jaar allemaal wel geen probleem zijn aangezien er hier ook nog steeds groep 1,2,3,4 auto´s rondrijden En die zijn soms ook al 30 jaar oud. Nu wel hopen dat ze A8 nog wel met een 34mm restrictor laten rijden en die niet nog verder knijpen...

Ze gaan niet verdwijnen, maar vanaf 2008 wordt er geen grN/A homologatie meer afgegeven.

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2007 10:14
door Martijn_Braat
Piepers met heel mooi nieuws op Rallyworld Tv. Ik vind het een prachtige auto en een aanwinst voor Nederland.