rijden in de volvo original cup

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor dennis.kampman » ma jan 29, 2007 22:20

kolkie schreef:Kan iemand mij eens kort uitleggen wat er allemaal bij komt kijken om navigator te worden? Kosten, procedure, wat word er in de regel vanuit het team verwacht (ik lees tegenstrijdige verhalen over al dan niet betalen van inschrijfgeld?).


Je bent niet alleen navigator, je bent 2de bestuurder dus je mag ook gewoon rijden. Wat er precies van je wordt verwacht dat hangt gewoon van het team af. Als je beiden rijdt door het jaar heen, dan deel je gewoon de kosten door 2...
dennis.kampman
 
Berichten: 286
Geregistreerd: di sep 19, 2006 22:37
Woonplaats: Wierden

Berichtdoor briljant » ma jan 29, 2007 23:52

dennis.kampman schreef:
kolkie schreef:Kan iemand mij eens kort uitleggen wat er allemaal bij komt kijken om navigator te worden? Kosten, procedure, wat word er in de regel vanuit het team verwacht (ik lees tegenstrijdige verhalen over al dan niet betalen van inschrijfgeld?).


Je bent niet alleen navigator, je bent 2de bestuurder dus je mag ook gewoon rijden. Wat er precies van je wordt verwacht dat hangt gewoon van het team af. Als je beiden rijdt door het jaar heen, dan deel je gewoon de kosten door 2...
Je bent als navi 2e bestuurder dat klopt.
Maar alleen als je een rally (driver) licentie hebt mag mag je de auto sturen.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor SylviaVisser » di jan 30, 2007 9:35

Blijft de vraag of je als 2e bestuurder wel wilt gaan sturen :wink:
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor kraats » di jan 30, 2007 12:14

briljant schreef:
dennis.kampman schreef:
kolkie schreef:Kan iemand mij eens kort uitleggen wat er allemaal bij komt kijken om navigator te worden? Kosten, procedure, wat word er in de regel vanuit het team verwacht (ik lees tegenstrijdige verhalen over al dan niet betalen van inschrijfgeld?).


Je bent niet alleen navigator, je bent 2de bestuurder dus je mag ook gewoon rijden. Wat er precies van je wordt verwacht dat hangt gewoon van het team af. Als je beiden rijdt door het jaar heen, dan deel je gewoon de kosten door 2...
Je bent als navi 2e bestuurder dat klopt.
Maar alleen als je een rally (driver) licentie hebt mag mag je de auto sturen.


Ja.... En wie controleert dat? Juust, nobody!!!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor Turboboost » di jan 30, 2007 12:38

Maar dat is als met zoveel dingen....todat er ergens iets mis gaat. :shock:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Berto » di jan 30, 2007 12:57

SylviaBos schreef:Blijft de vraag of je als 2e bestuurder wel wilt gaan sturen :wink:


Laat mij er maar lekker naast zitten. Beetje de boel opjutten cq afremmen wanneer nodig.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Holkers » di jan 30, 2007 13:01

Als navigator met alleen een navigatoren licentie mag je alleen op de verbindingsetappes de auto besturen tijdens de wedstrijd. De KP's mag je niet besturen.

Heb je ook een rijderslicentie, dan mag je in princiepe wisselen tijdens de wedstrijd mocht de kleine teen van de rijder eraf vallen (bij wijze van).

Dat de controle wat spaak loopt is iets wat er helaas ingeslopen is. Regels zijn er zat en worden op sommige punten (wat ook goed is) streng gecontroleerd en nageleefd. Op sommige punten (zoals navigatoren en andere licenties) wordt er soms met een half oog gekeken.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Rinse » di jan 30, 2007 14:33

Holkers schreef:Als navigator met alleen een navigatoren licentie mag je alleen op de verbindingsetappes de auto besturen tijdens de wedstrijd.


Als ik de regels goed heb begrepen is dit ook niet toegestaan:

7.2 Beide leden van de equipe mogen de auto besturen. Dit is echter niet toegestaan indien aan de 2e bestuurder uitsluitend een Clublicentie Navigator Rallysprint of Rally is afgegeven. Overtreding wordt bestraft met niet toelaten tot de start resp. uitsluiting.

Gekopieerd uit het SRR
(Sleepy Hunter moet dit ook even lezen :wink: )
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor Holkers » di jan 30, 2007 14:40

Rinse schreef:
Holkers schreef:Als navigator met alleen een navigatoren licentie mag je alleen op de verbindingsetappes de auto besturen tijdens de wedstrijd.


Als ik de regels goed heb begrepen is dit ook niet toegestaan:

7.2 Beide leden van de equipe mogen de auto besturen. Dit is echter niet toegestaan indien aan de 2e bestuurder uitsluitend een Clublicentie Navigator Rallysprint of Rally is afgegeven. Overtreding wordt bestraft met niet toelaten tot de start resp. uitsluiting.

Gekopieerd uit het SRR
(Sleepy Hunter moet dit ook even lezen :wink: )


Dit is alleen tijdens de proeven. Op de verbinding ben je normale verkeersdeelnemer en gelden deze regels
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor SylviaVisser » di jan 30, 2007 14:48

Op de verbinding rijdt je volgens roadbook van de wedstrijd in de wedstrijd, ik zou de gok niet eens nemen.




(bezig met hoofdofficial cursus mode :wink: )
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Rinse » di jan 30, 2007 14:50

Holkers schreef:
Rinse schreef:
Holkers schreef:Als navigator met alleen een navigatoren licentie mag je alleen op de verbindingsetappes de auto besturen tijdens de wedstrijd.


Als ik de regels goed heb begrepen is dit ook niet toegestaan:

7.2 Beide leden van de equipe mogen de auto besturen. Dit is echter niet toegestaan indien aan de 2e bestuurder uitsluitend een Clublicentie Navigator Rallysprint of Rally is afgegeven. Overtreding wordt bestraft met niet toelaten tot de start resp. uitsluiting.

Gekopieerd uit het SRR
(Sleepy Hunter moet dit ook even lezen :wink: )


Dit is alleen tijdens de proeven. Op de verbinding ben je normale verkeersdeelnemer en gelden deze regels


Dit staat bij de definitie van equipe:

1.14 *Equipe: een equipe bestaat uit twee personen in elke auto. De twee leden van de equipe worden aangeduid als eerste bestuurder en tweede bestuurder. Beide leden van de equipe moeten in bezit zijn van een rallysport licentie voor het lopende jaar en geldig voor het evenement. Zij mogen tijdens het evenement beide de auto besturen, uitgezonderd in het geval de tweede bestuurder een Clublicentie
Navigator Rallysprint of Rally heeft.

De verbinding is ook deel van het evenement, dus volgens mij mag het niet.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor Holkers » di jan 30, 2007 14:52

In de navi cursus van elke jaren geleden werd vermeld dat een navigator wel mag rijden in de wedstrijd auto op de verbindings etappes tussen de proeven in. Tijdens de proeven mag alleen de rijder (als de navigator geen rijderslicentie heeft) de proeven berijden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Rinse » di jan 30, 2007 14:54

Nou ja, wat het ook is, ik zou net als Sylvia de gok niet nemen.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor Jan Kamphuis » di jan 30, 2007 15:02

Is dit een vertaling van het FIA regelement? en hoe interpreteren andere nationale bonden dit?
Ik heb gehoord dat in Zweden jongens (en meisjes) van 17 rally's rijden en de navigator de verbindingsetappes rijdt. Is misschien voor hie ook een optie voor talenten???? :D
Jan Kamphuis
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za jun 03, 2006 19:56
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Campos » di jan 30, 2007 15:19

Jan Kamphuis schreef:Is dit een vertaling van het FIA regelement? en hoe interpreteren andere nationale bonden dit?
Ik heb gehoord dat in Zweden jongens (en meisjes) van 17 rally's rijden en de navigator de verbindingsetappes rijdt. Is misschien voor hie ook een optie voor talenten???? :D

Dat lijkt me verzekeringstechnisch niet echt handig
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten