Rally Official worden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cvgn » za apr 14, 2007 9:51

Na het voorval van vorig jaar in Hulst waar men voor 1 proef niet genoeg officials had en van de andere proeven mensen moesten verkassen is SPONTAAN een groep mensen uit het Zeeuwse opgestaan die het erg zouden vinden dat de rally in Hulst geen doorgang zou kunnen hebben omdat er geen officials zijn.

Er zijn 2 officialdagen geweest in Hulst opdat de groep te groot was om het in 1 dag te doen, en bijna allemaal hebben ze een officiallicentie gehaald, deze worden dus ook ingezet worden op 28 april in Hulst.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor sleepy hunter » za apr 14, 2007 10:07

theo helaas heb ik je telefoonnummer niet ik , soms zit ik met mijn handen in mijn haar.Maar ik ben het wel met je eens.Bij onze club loopt ook een jongen van 16 welke pas geleden zijn papiertje heeft gehaald, hij is dan wel een Junior maar het is niet te merken als je hem maar bij iemand neer zet die weet waar het om gaat.

En dat ze in Hulst nu een grote groep officiaals er bij hebben doe mij deugd.Want zo als het vorig jaar was vond ik niet de beste oplossing.Blijkbaar zitten er toch mensen in deze hoek die HART voor de sport hebben.HULDE!!!!

En Jeffrey ga eens kijken bij z,n club het is vrij blijvend en er is altijd wel een op lossing te vinden . is het niet langs de proef met veel publiek er zijn ook andere plaatsen waar men een extra hand kan gebruiken.Slaap er een nachtje over.

sander
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor SubaruMen » za apr 14, 2007 10:20

Jaa ik kijk wel hoe het gaat tijdens de ELE,als ik ergens op een proefje ga staan fzo

Ik heb der wel weer kei veel zin in (A)

Rally its my life!

Gr SubaruMen
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor avatar » za apr 14, 2007 12:42

ben jaren zelf official geweest in het zuiden van ons landje en vindt dat het werk dat de officials doen erg onder gewaardeerd wordt, dat is ook de reden dat ik er mee gestopt ben en over gestapt naar een andere tak van de autosport ben gegaan. :( :(
avatar
 
Berichten: 3
Geregistreerd: za apr 14, 2007 12:31
Woonplaats: heerlen

Berichtdoor TWENGELTJE » za apr 14, 2007 15:44

avatar schreef:ben jaren zelf official geweest in het zuiden van ons landje en vindt dat het werk dat de officials doen erg onder gewaardeerd wordt, dat is ook de reden dat ik er mee gestopt ben en over gestapt naar een andere tak van de autosport ben gegaan. :( :(


Ik moet je gelijk geven dat het vroeger niet goed was met de waardering maar gelukkig is daar behoorlijk wat verbetering in gekomen.
Maar het kan nog steeds wel beter, soms krijg ik wel eens het idee dat de rijders er wel goed mee bezig zijn maar de organisaties nog al eens een steekje laten vallen
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Ned rally » za apr 14, 2007 16:37

TWENGELTJE schreef:
avatar schreef:ben jaren zelf official geweest in het zuiden van ons landje en vindt dat het werk dat de officials doen erg onder gewaardeerd wordt, dat is ook de reden dat ik er mee gestopt ben en over gestapt naar een andere tak van de autosport ben gegaan. :( :(


Ik moet je gelijk geven dat het vroeger niet goed was met de waardering maar gelukkig is daar behoorlijk wat verbetering in gekomen.
Maar het kan nog steeds wel beter, soms krijg ik wel eens het idee dat de rijders er wel goed mee bezig zijn maar de organisaties nog al eens een steekje laten vallen


De taak van een official wordt (door organisatoren) steeds beter gewaardeerd, kijk naar de officialdag van vandaag op Niederrhein die door de KNAF en Rallyclinic is georganiseerd!

Verder doen (de meeste) organisatoren hun best om het voor de officil zo goed mogelijk te maken, kijk hier naar een kwalitatieve goede warme hap, een presentje in het officialpakket en naar een fatsoenlijk lunchpakket.

Ook steeds meer rijders spreken bij de start van een KP hun dank uit naar de official(club) dat de rijders hun rondjes kunnen rijden!

Vanaf nu staan er op www.nederlandrally.nl onder officialclub impressie foto's van de officialdag op Niederrhein.
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Olde Meule » za apr 14, 2007 20:41

Als we nu ook zo gewardeerd worden bij de (aanwonenden en de) toeschouwers dan is het toch helemaal "TOPPIE" :wink:
Olde Meule
 
Berichten: 100
Geregistreerd: do maart 01, 2007 22:28
Woonplaats: Borne

Berichtdoor JosWRX » za apr 14, 2007 22:38

Olde Meule schreef:Als we nu ook zo gewardeerd worden bij de (aanwonenden en de) toeschouwers dan is het toch helemaal "TOPPIE" :wink:


In het algemeen gesproken vind ik dat ook nog wel meevallen, hoor. Natuurlijk maak je wel eens lastige klanten mee, maar het gros van het rally-kijkende publiek komt toch echt voor de actie op de proeven. Ikzelf heb eigenlijk maar twee keer een echt lastige plek meegemaakt, en bij de tweede werden een aantal lastposten zelfs door een aantal medekijkers tot de orde geroepen (in 1 geval zelfs behoorlijk hardhandig..;)).

Voor het overige is het toch vooral genieten van de rallysport! Wat dat betreft kan ik het nog steeds iedere rallyfan aanbevelen!
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor sleepy hunter » zo apr 15, 2007 10:02

Roy dat met aanwonende en de mis communicatie is niet het probleem van de officiaal.Hij/zij is het slachtoffer.Als er bij de orginisatie een fout wordt gemaakt naar omwonende is de officiaal de klos.Maar wat meestal het probleem is met omwonende is dat zij niet goed lezen of iets in hun hoofd hebben waar de rally naar hun idee maar voor moet wijken.Meestal als ik op een post kom maak ik een rondje rond mijn post en probeer contact te leggen met de mensen waar ik sta, je kunt bepaalde wensen mee nemen tijdens het linten en gebruik maken van een toilet .ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik problemen kreeg met de mensen waar ik stond.
Alleen met hangjeugd welke te diep in de drankfles hebben gekeken.En op het moment dat IK vind dat ik niet meer in kan staan voor de veiligheid van de rijders en de rest van de bezoekers neem ik contact op met de proevenchef.Het is in al die tijd dat ik mij bezich hou met de rally,s nog nooit gebeurt dat ik de proef heb laten stil leggen door het publiek.



MVG
sander
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten