Rally Official worden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Berto » di apr 10, 2007 23:03

Hebben wij trouwens niet samen in achtmaal gestaan, bij een spoorwegovergang met de 75 america? (en een koelbox vol???)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor van eck » di apr 10, 2007 23:15

ik vind het een goed initiatief nieuwe officials werven maar als
PC in Hulst heb ik van de hele SAS ploeg nog maar 4 reakties om
mee te gaan naar hulst waarvan drie niet kunnen dat is toch weer
geweldig op een official bestand van dik tweehonderd ik hou mijn hart
vast of het nog gaat lukken een proef te bemensen

Vorig jaar had ik inderdaad een navigator Bart van Riemsdijk mee naar
Hulst dus wie niet rijdt komop meld je aan bij mij.

Yvette
van eck
 
Berichten: 1064
Geregistreerd: vr jan 24, 2003 21:45
Woonplaats: Amsterdam

Re: geen rally

Berichtdoor ferry bakker » wo apr 11, 2007 7:04

Ned rally schreef:
kraats schreef:
ferry bakker schreef:Er wordt nog wel eens vergeten hoe belangrijk de officials zijn voor de rallysport, zonder deze mensen geen rally.
Maar het moet wel je hobby zijn :!:

En Theo kunnen wij niet samen official worden haha Jut en Jul op safari.


Lijkt me wel gezellig!! Doen we een rally op barbados of de Safari rally Kenya. Net als Daktari en dan nemen we Hilti mee als Clarence :lol:

Nu je het erover hebt, zijn er rijders die zich wel eens inzetten als official, als ze niet deelnemen? (ik ken er een heeel klein aantal die het ooit gedaan hebben, veelal dames(2))


Hey Ferry en Theo,

als je dan toch Jut en Jul wil zijn tijdens buitenlandse rally's, oefen dan eerst in Nederland..... Je weet waar je kunt zijn om als official actief te zijn...

Tijdens de ELE al een afspraak in je agenda???????

Groetjes
Maarten


Ja dan starten we met onze nieuw auto, dus als je het niet erg vind sla ik even over.

gr ferry
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor JosWRX » wo apr 11, 2007 23:07

briljant schreef:En als je in braband woont zul je dat meestal niet bij de MCRI doen.


Och, moet je niet zeggen (zei de bij de ELE-officials aangesloten Zwollenaar).. ;-)
Toevallig ben ik via de Soeb-club bij de ELE-ers terecht gekomen en daar gebleven (omdat ik me even toevallig goed thuis voelde bij die groep mensen). Bij andere teams zou ik waarschijnlijk bij dezelfde rally's bezig zijn geweest en dezelfde afstanden er naar toe hebben gereden. Echt veel maakt dat niet uit, denk ik.
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Peer » wo apr 11, 2007 23:46

Erg goed punt van Jos, als iemand zich niet thuisvoelt bij een club wil dat nog niet automatisch zeggen dat hij (of zij, laten we dat ook niet vergeten) zich bij geen enkele club thuis voelt. Iedere club heeft toch een beetje zijn eigen cultuur en iedere club heeft ook wel enkele leden die aan de andere kant van het land wonen.

Groeten van een official die ook wel eens gereden heeft, en daar zijn er ook meerdere van.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor RG-Rallysport » do apr 12, 2007 17:47

Peer schreef:Erg goed punt van Jos, als iemand zich niet thuisvoelt bij een club wil dat nog niet automatisch zeggen dat hij (of zij, laten we dat ook niet vergeten) zich bij geen enkele club thuis voelt. Iedere club heeft toch een beetje zijn eigen cultuur en iedere club heeft ook wel enkele leden die aan de andere kant van het land wonen.

Groeten van een official die ook wel eens gereden heeft, en daar zijn er ook meerdere van.


Zoals eerder aangegeven maakt het niet uit bij welke club je gaat , er is een groot tekort aan officials en hoe meer er zijn hoe beter het voor de sport is !! en je moet er vooral plezier aan beleven en als je dat bij club a niet hebt en bij b wel dan ga je gewoon bij b !! zo simpel is het
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Re: geen rally

Berichtdoor kraats » do apr 12, 2007 19:54

Ned rally schreef:
kraats schreef:
ferry bakker schreef:Er wordt nog wel eens vergeten hoe belangrijk de officials zijn voor de rallysport, zonder deze mensen geen rally.
Maar het moet wel je hobby zijn :!:

En Theo kunnen wij niet samen official worden haha Jut en Jul op safari.



Hey Ferry en Theo,

als je dan toch Jut en Jul wil zijn tijdens buitenlandse rally's, oefen dan eerst in Nederland..... Je weet waar je kunt zijn om als official actief te zijn...

Tijdens de ELE al een afspraak in je agenda???????

Groetjes
Maarten


Voor wat betreft dat oefenen ben ik het eigenlijk wel met je eens, maar jij weet net zo goed als ik dat er voor mij andere bezigheden zijn.

Want ook mijn soort schijnt bijna uitgestorven te zijn. Ik durf deze stelling wel aan: "Er worden meer rally's c.q. proeven, door teams niet gereden door een tekort aan monteurs, dan door een tekort aan officials. Hetzelfde geld voor navi's, denk ik". (on-topic maar weer?)
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor briljant » do apr 12, 2007 22:14

JosWRX schreef:
briljant schreef:En als je in braband woont zul je dat meestal niet bij de MCRI doen.


Och, moet je niet zeggen (zei de bij de ELE-officials aangesloten Zwollenaar).. ;-)
Toevallig ben ik via de Soeb-club bij de ELE-ers terecht gekomen en daar gebleven (omdat ik me even toevallig goed thuis voelde bij die groep mensen). Bij andere teams zou ik waarschijnlijk bij dezelfde rally's bezig zijn geweest en dezelfde afstanden er naar toe hebben gereden. Echt veel maakt dat niet uit, denk ik.
Er staat ook meestal (dat is niet altijd) :wink:
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor nico » do apr 12, 2007 23:20

Want ook mijn soort schijnt bijna uitgestorven te zijn. Ik durf deze stelling wel aan: "Er worden meer rally's c.q. proeven, door teams niet gereden door een tekort aan monteurs, dan door een tekort aan officials.


Oef..... ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Theo, maar het lijkt me handig als je deze stelling toelicht.
En ik denk dat het nijpende tekort aan goede officials (ook met uitsterven
bedreigd?) een groter algemeen probleem is dan het vinden van monteurs met de juiste instelling etc.
En uitsterven? Denk dat dat best meevalt, kwestie van goed zoeken. ( en nu niet allemaal gaan google-en op sigarenrokende - met 70 over de hei - gaat zo wel hard genoeg - ikweethetbeter-monteurs, want dan krijgt theo het echt druk :lol: :lol: )
Avatar gebruiker
nico
 
Berichten: 145
Geregistreerd: za feb 22, 2003 13:22
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor sleepy hunter » vr apr 13, 2007 11:17

officaals te kort? dat is een probleem waar elke club mee zit.redens zijner te veel om op te noemen maar er zijn bijna de zelfde mensen die je tegen komt, welke rally dan ook.Ik loop pas een paar jaar mee in de rally sport ,heb de tijd dus mee gemaakt dat er teveel officiaals waren maar nu moet je bijna op de knieen liggen voor officiaals.de redens zijn kosten brandstof, eten tijdens de rally,s , slaap gelegenheid, publiek welke je met "respect"behandelt. Maar wat mij tijdens rally,s cq sprints de back up van sommige orignisatie,s welke je steunen als er iets aan de hand is met het publiek.En een antwoord van mensen welke zeggen geen tijd te hebben om officiaal te zijn vind ik vreemd.Hoe zo geen tijd? Blijkbaar is het belangerijker om de proeven af te gaan voor foto,s, ik bedoel hier niet de vakmensen mee die het voor de boterham doen. Maar geen tijd? ik werk door de weeks, ben monteur bij een rallyteam, ben officiaal, zit in het bestuur van een rally club ,ben ass proevenchef, heb eigen handel, en toch heb ik tijd om als officiaal langs de proef te staan en anders maak ik er tijd voor.Is geen gemakkelijk antwoord maar zonder geen officiaals geen rally en dan heb je ook geen reden meer om langs proeven te gaan om foto,s te maken dus weer tijd om je in te zetten als officiaal.


SANDER
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor SubaruMen » vr apr 13, 2007 16:36

Ja Sander niet iedereen kan dat aan héa een druk leven met vele afspraken nzo

maarja ik zou op een of andere manier ook graag official willen zijn maar ik heb weinig zin om die lastige mensen te behandelen met respect,dan denk ik van ga weg,want je verziekt het hier alleen maar

maar RESPECT voor de Officials die dat wel kunnen zonder dat andere hem flippen !

Gr SubaruMen
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor sleepy hunter » vr apr 13, 2007 19:03

jeffrey als je officiaal word kun je dat aan geven aan je proevenchef dat je een rustig plekje wilt.En het is maar een klein groepje wat het verziekt voor de rest.Ik zou zeggen zoek een club op in je regio ga eens horen of je iets kunt beteken en leg het voor dat je geen intresse heb om drukke punten te bemannen.Het is vrij blijvend.Vind je het niets dan heb je niets verloren vind je het leuk dan kun je ver komen.Ik baal er ook wel eens van dat ik word uit gescholden of dat ze mij uit dagen, maar ik kan er mee omgaan en laat het achter mij. Zo lang het niet bedreigend word kunnen ze veel tegen mij zeggen, laat me koud.
Maar probeer het eens zou ik zeggen zoek een club in jou regio en ga eens kijken of het je iets lijkt.Anders ga je een keer mee als het je leuk lijkt.Je bent welkom voor de rally van Hulst of ELE.

MVG sander
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor SubaruMen » vr apr 13, 2007 19:51

Sander, ik ga ongeveer ieder jaar naar de ELE,
maarja ik ben nog maar 16 héa

en om het dan al te gaan runnen,voor een proef,doe ik dat liever als ik wat ouder ben fzo

maar ik zou het wel is graag willen proeven zeg maar

Gr SubaruMen
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor kraats » za apr 14, 2007 9:02

SubaruMen schreef:Sander, ik ga ongeveer ieder jaar naar de ELE,
maarja ik ben nog maar 16 héa

en om het dan al te gaan runnen,voor een proef,doe ik dat liever als ik wat ouder ben fzo

maar ik zou het wel is graag willen proeven zeg maar

Gr SubaruMen


Jeffrey,

Mijn zoon is ook meegeweest naar Almere om er eens aan te proeven en dat is m zeer goed bevallen en zal zeker vaker langs de proeven te vinden zijn, wanneer hij kan. Je zoekt gewoon contact en je regelt gewoon even dat je met iemand meerijd die je op tijd bij de juiste proef dropt en je na afloop even ophaalt.
Gewoon eens doen, is gewoon leuk voor de meesten. Je wordt echt goed opgevangen en er wordt echt niet gelijk het onmogelijke van je gevraagd.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor kraats » za apr 14, 2007 9:19

nico schreef:
Want ook mijn soort schijnt bijna uitgestorven te zijn. Ik durf deze stelling wel aan: "Er worden meer rally's c.q. proeven, door teams niet gereden door een tekort aan monteurs, dan door een tekort aan officials.


Oef..... ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Theo, maar het lijkt me handig als je deze stelling toelicht.
:lol: :lol: )


Nico,

De toelichting;
Ik heb nog nooit gehoord dat er teams niet gereden hebben omdat er geen officials waren. Iedere rally gaat door, ondanks dat er wel eens proeven ingekort moeten worden. Wat overigens al triest genoeg is!
Ik hoor wel zeer regelmatig dat er teams maar niet deelgenomen hebben omdat ze geen monteurs hebben of hadden. Soms is dat logica, want soms ligt dat aan de mensen zelf. Bij normale teams vraag ik dan ook gelijk: "waarom niet? Mijn telefoon nr heb je schijnbaar niet?" Want zeker voor een buitenlandse rally extra ben ik wel te porren, en die ken ik nog wel een paar. Maar het ligt er wel aan wie er belt, helaas. Ik kijk niet naar de auto waar ik aan moet sleutelen maar naar de mensen die erin zitten. Neem maar gerust van mij aan dat goede monteurs niet voor het oprapen liggen, evenals goede officials. Hetzelfde geldt voor Navi's, laten we dat niet vergeten.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten