nabespreken landelijke officialdag Niederrhein

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

nabespreken landelijke officialdag Niederrhein

Berichtdoor ExTaxi » za apr 14, 2007 17:30

Vandaag was het dé dag voor de officials in Nederland. Een dag georiganiseerd door de BSR vóór de mensen aan wie wij het (mede) te hebben danken dat er iedere keer weer een rally georiganiseerd kan worden, de officials. Deze dag werden ZIJ in het zonnetje gezet wat ze volgens mij dubbel en dwars verdienen!!

Van de organisatie had ik begrepen dat er 210 aanmeldingen waren, ik weet niet of die er ook echt allemaal waren. Ik had nog veel meer officials verwacht en dan met name ook de vaste club die ik vaak langs de linten zien, maar ik vond het kwa herkenbaarheid magertjes. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Ik denk dat de official (+aanhang) een hele leuke dag hebben gehad. We hadden PRACHTIG weer, kan niet beter!

Men kon aan een aantal onderdelen meedoen. Rijden met een auto waar de stuurinrichting omgedraaid zat (dus links draaien en de auto ging rechtsaf), je kon met een FWD rijden met zwenkwieltjes onder de achteras, slalom rijden met Nissan's Micra en slalommen met een RWD.

Als klap op de vuurpijl mochten de mensen meerijden met een coureur. Oa. Jasper van de Heuvel, Rien Geluk (circuitrijder) Keving Abbring, Edwin Abbring, Gert van de Heuvel en Dick Waaijenberg vertoonden hun kunsten op het baantje op het vliegveld Niederrhein. Overigens niet in de rally-wagens van de heren, maar in auto's van de Rallyclinic.

Toen Dick Waaijenberg begon met rijden was het na 2 rondjes "dit is niks, ik pak mijn eigen auto even" en liet even zien hoe het driften in een EVO kan............geweldig. Wat is het toch mooi om mannen op leeftijd zo te zien knallen met die rallywagens, petje af!

Jasper en Kevin hebben ook even laten zien dat de jeugd het ook kan.......ik had Kevin nog niet zien rijden in een EVO maar onder het toeziend oog van pa Abbring heeft hij net na de lunch een kwartiertje zich uit kunnen leven waar ik gertuige van was. Super! We hebben er met recht weer een talent bij in Nederland.

Tussen de middag was er een BBQ geregeld voor de aanwezigen die keurig was verzorgd. De hele dag gekoeld drinken, ook netjes geregeld!

Dé klapper voor de meesten was wel het rijden in de Crosskarts. Ik heb zelf na afloop ook nog even mogen raggen in zo'n ding en dat is een geweldige ervaring! Karten op onverhard..........voor herhaling vatbaar!

Ik ga snel bezig met mijn foto's die ik heb gemaakt zodat jullie straks al wat beelden kunnen zien!

Groeten van Dick Groen
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: nabespreken landelijke officialdag Niederrhein

Berichtdoor Ned rally » za apr 14, 2007 17:47

ExTaxi schreef:Vandaag was het dé dag voor de officials in Nederland. Een dag georiganiseerd door de BSR vóór de mensen aan wie wij het (mede) te hebben danken dat er iedere keer weer een rally georiganiseerd kan worden, de officials. Deze dag werden ZIJ in het zonnetje gezet wat ze volgens mij dubbel en dwars verdienen!!

Van de organisatie had ik begrepen dat er 210 aanmeldingen waren, ik weet niet of die er ook echt allemaal waren. Ik had nog veel meer officials verwacht en dan met name ook de vaste club die ik vaak langs de linten zien, maar ik vond het kwa herkenbaarheid magertjes. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Ik denk dat de official (+aanhang) een hele leuke dag hebben gehad. We hadden PRACHTIG weer, kan niet beter!

Men kon aan een aantal onderdelen meedoen. Rijden met een auto waar de stuurinrichting omgedraaid zat (dus links draaien en de auto ging rechtsaf), je kon met een FWD rijden met zwenkwieltjes onder de achteras, slalom rijden met Nissan's Micra en slalommen met een RWD.

Als klap op de vuurpijl mochten de mensen meerijden met een coureur. Oa. Jasper van de Heuvel, Rien Geluk (circuitrijder) Keving Abbring, Edwin Abbring, Gert van de Heuvel en Dick Waaijenberg vertoonden hun kunsten op het baantje op het vliegveld Niederrhein. Overigens niet in de rally-wagens van de heren, maar in auto's van de Rallyclinic.

Toen Dick Waaijenberg begon met rijden was het na 2 rondjes "dit is niks, ik pak mijn eigen auto even" en liet even zien hoe het driften in een EVO kan............geweldig. Wat is het toch mooi om mannen op leeftijd zo te zien knallen met die rallywagens, petje af!

Jasper en Kevin hebben ook even laten zien dat de jeugd het ook kan.......ik had Kevin nog niet zien rijden in een EVO maar onder het toeziend oog van pa Abbring heeft hij net na de lunch een kwartiertje zich uit kunnen leven waar ik gertuige van was. Super! We hebben er met recht weer een talent bij in Nederland.

Tussen de middag was er een BBQ geregeld voor de aanwezigen die keurig was verzorgd. De hele dag gekoeld drinken, ook netjes geregeld!

Dé klapper voor de meesten was wel het rijden in de Crosskarts. Ik heb zelf na afloop ook nog even mogen raggen in zo'n ding en dat is een geweldige ervaring! Karten op onverhard..........voor herhaling vatbaar!

Ik ga snel bezig met mijn foto's die ik heb gemaakt zodat jullie straks al wat beelden kunnen zien!

Groeten van Dick Groen


Mooi gesproken Dick,

het was idd een mooie dag en leuk dat zo'n dag georganiseerd wordt!

Op www.nederlandrally.nl staan al een aantal foto's online voor diegene die er helaas niet bij hebben kunnen zijn!

Tot op de rallypaden!
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor patlip » za apr 14, 2007 18:00

was zekers een top dag mooi weer en alles prima geregeld
ik had zelf mijn minibike mee genomen even los trekken dat gas heb je daar mooi de ruimte voor


geweldige dag

groetjes patrick lipholt
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor ExTaxi » za apr 14, 2007 18:28

Hier een paar voorproefjes, de rest staan op mijn site! Er komen ook nog mooie foto's van Walter en WiMo!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor RG-Rallysport » za apr 14, 2007 18:55

Het was zeker een super mooie dag fantastisch weer en veel enthousiaste officials die allemaal op een leuk programma zijn getrakteerd organisatie hartstikke bedankt hiervoor
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor mafiabaas101 » za apr 14, 2007 19:01

heb tijdens de rallyclinic testdag ook in zo'n kart gezeten echt een supervet apparaat!!
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor red devil » za apr 14, 2007 19:06

Het was een super dag !!!

Die karts waren lekker snel !!! erg leuk

en super geregeld

Bedankt :lol:
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor MartijnS » za apr 14, 2007 19:13

Wat deed die BMW???
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Holkers » za apr 14, 2007 19:24

MartijnS schreef:Wat deed die BMW???


Wilde graag een motor zijn ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor ikkuh_18 » za apr 14, 2007 19:29

heel gaaf dat dit zo georganiseerd is
en idd Officials bedankt! Zonder jullie, Geen Rally!
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor ExTaxi » za apr 14, 2007 19:36

MartijnS schreef:Wat deed die BMW???


LOL, dat was een stuntteam.......
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor mafiabaas101 » za apr 14, 2007 19:36

:D
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Berichtdoor MartijnS » za apr 14, 2007 19:38

Hahaha..dacht ik al toen er later nog zo'n foto voorbij kwam :lol:
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor JosWRX » za apr 14, 2007 22:40

patlip schreef:ik had zelf mijn minibike mee genomen


Ik dachal, ik ken die kop... ;-)
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor leor888 » zo apr 15, 2007 9:35

Afbeelding

Een goed voorbeeld waarom onze sport officials nodig heeft.

Ze improviseren er wat op los. Heeft een auto geen trekoog? Dan bootsen we die toch na? Als de KP maar weer veilig kan worden bereden.

En er is altijd een supervisor (in blauw dit keer) die aanwijzingen geeft zonder zelf actief mee te werken (duwen in dit geval) maar daardoor oog houdt voor de omstandigheden.

Dick, als ik de link naar jouw foto niet mag plaatsen, zeg het maar, dan haal ik 'm weer weg, want er zit copyrights op nietwaar?
Avatar gebruiker
leor888
 
Berichten: 1156
Geregistreerd: zo nov 14, 2004 1:58
Woonplaats: Södertälje, Zweden

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten