Xevi Pons naar SWRT

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Xevi Pons naar SWRT

Berichtdoor HJD » di mei 15, 2007 14:48

Op diverse sites is te lezen dat Xevi Pons dit jaar vanaf de rally van Finland gaat plaatsnemen in de derde fabrieks Subaru Impreza WRC 2007. In 2008 gaat hij een volledig seizoen rijden, met een optie voor 2009. Dit alles is door de partijen zelf bekend gemaakt. (SWRT, Prodrive, Xevipons.com)

Voor hem gaat het hopelijk iets beter dan afgelopen seizoen voor Citroen.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor mastersevius » di mei 15, 2007 14:50

Owh dat is leuk. Het is in iedergeval een goeie rijder met veel ervaring. Maar ik zie hem zo 1,2,3 nog niet Loeb of Gronholm verslaan.
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor HJD » di mei 15, 2007 14:56

Ja, dat wel. En nu ook met een andere co-driver als vorig seizoen. Tussen die 2 ging het niet altijd goed. Ik kan me nog goed het uitstapje in de wijnvelden herinneren, waar hij de notes kwijt was :P (ik stond zelf op dat punt)
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Wolter » di mei 15, 2007 15:14

HJD schreef:Ja, dat wel. En nu ook met een andere co-driver als vorig seizoen. Tussen die 2 ging het niet altijd goed. Ik kan me nog goed het uitstapje in de wijnvelden herinneren, waar hij de notes kwijt was :P (ik stond zelf op dat punt)

En wat te denken van de tientallen spins op de sneeuw in Monaco..? ;)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor SubaruMen » di mei 15, 2007 15:36

Heeyyy

nJa maar wie word der dan buiten gegooid?

Atkinson of Solberg?

of is het rijden met 3 fabrieksauto`s ook vortaan toegestaan?
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor Rinse » di mei 15, 2007 15:37

SubaruMen schreef:Heeyyy

nJa maar wie word der dan buiten gegooid?

Atkinson of Solberg?

of is het rijden met 3 fabrieksauto`s ook vortaan toegestaan?


Volgens mij mag je wel met meer dan 2 auto's rijden, maar mogen er maar twee auto's punten scoren voor het team.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor HJD » di mei 15, 2007 15:43

Rinse schreef:
SubaruMen schreef:Heeyyy

nJa maar wie word der dan buiten gegooid?

Atkinson of Solberg?

of is het rijden met 3 fabrieksauto`s ook vortaan toegestaan?


Volgens mij mag je wel met meer dan 2 auto's rijden, maar mogen er maar twee auto's punten scoren voor het team.


Ja, dat is volgens mij al jaren zo. Vorig jaar hadden ze dat ook wel met Atkinson en Sarrazin (de wedstrijden dat deze mee deed). Een paar jaar geleden had ongeveer elk team nog een derde rijder. Rovanpera bij Peugeot, Delecour bij Ford, en zo zijn er nog wel meer te noemen.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor SubaruMen » di mei 15, 2007 15:50

oJaa

maar ik dacht dat weer allemaal vergooid was,
SubaruMen
 
Berichten: 138
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 20:19
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor Holkers » di mei 15, 2007 15:57

Snap niet echt wat ze met hem moeten. Hij is jong, oke, maar snelheid heeft hij niet echt getoond vorig jaar (en niet alleen vergeleken met Loeb). Centjes die hij kan meebrengen zal wel de doorslag geven (meende iets van Telefonica sponsoring). Had liever een Meeke of Gardemeister achtig iemand gezien.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Jaap Sinke » di mei 15, 2007 16:29

Holkers schreef:Snap niet echt wat ze met hem moeten. Hij is jong, oke, maar snelheid heeft hij niet echt getoond vorig jaar (en niet alleen vergeleken met Loeb). Centjes die hij kan meebrengen zal wel de doorslag geven (meende iets van Telefonica sponsoring). Had liever een Meeke of Gardemeister achtig iemand gezien.



1 Toprijder
2 Melkkoeien
Avatar gebruiker
Jaap Sinke
 
Berichten: 271
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 14:05
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor HJD » di mei 15, 2007 16:35

Corne schreef:
HJD schreef:
Rinse schreef:
SubaruMen schreef:Heeyyy

nJa maar wie word der dan buiten gegooid?

Atkinson of Solberg?

of is het rijden met 3 fabrieksauto`s ook vortaan toegestaan?


Volgens mij mag je wel met meer dan 2 auto's rijden, maar mogen er maar twee auto's punten scoren voor het team.


Ja, dat is volgens mij al jaren zo. Vorig jaar hadden ze dat ook wel met Atkinson en Sarrazin (de wedstrijden dat deze mee deed). Een paar jaar geleden had ongeveer elk team nog een derde rijder. Rovanpera bij Peugeot, Delecour bij Ford, en zo zijn er nog wel meer te noemen.

In 2002 en 2003 kon je met 3 auto's punten scoren..
En in de midden jaren 90 ook..


Volgens mij niet. Sowieso in 2002 en 2003 niet. Daarvoor weet ik niet. Ik dacht dat rond 2002 de beste 2 rijders van een team punten konden scoren voor het team. Als rijder kun je altijd punten scoren, ook als 4e rijder van een team bijvoorbeeld, zoals nu bij het Stobart team wel eens het geval is.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Chiel » di mei 15, 2007 17:05

Laatst iets gehoord of gelezen dat constructeurs een aantal weken van te voren door moeten geven welke rijders punten kunnen gaan halen voor het constructeurskampioenschap. En iedere rijder van een team kan individueel punten halen voor het rijderskampioenschap.
Chiel
 
Berichten: 449
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 19:14
Woonplaats: Harbrinkhoek

Berichtdoor HJD » di mei 15, 2007 17:08

Chiel schreef:Laatst iets gehoord of gelezen dat constructeurs een aantal weken van te voren door moeten geven welke rijders punten kunnen gaan halen voor het constructeurskampioenschap. En iedere rijder van een team kan individueel punten halen voor het rijderskampioenschap.


ja, daar kun je wel eens gelijk in hebben. Volgens mij gaat dat tegenwoordig wel zo.
Avatar gebruiker
HJD
 
Berichten: 595
Geregistreerd: do apr 21, 2005 15:07
Woonplaats: Borculo

Berichtdoor Huufke » di mei 15, 2007 17:09

HJD schreef:
Chiel schreef:Laatst iets gehoord of gelezen dat constructeurs een aantal weken van te voren door moeten geven welke rijders punten kunnen gaan halen voor het constructeurskampioenschap. En iedere rijder van een team kan individueel punten halen voor het rijderskampioenschap.


ja, daar kun je wel eens gelijk in hebben. Volgens mij gaat dat tegenwoordig wel zo.


Dat gaat al heel lang zo.
Huufke
 
Berichten: 1113
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:00
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Franed rally » di mei 15, 2007 17:46

Jaap Sinke schreef:
1 Toprijder
2 Melkkoeien


Helemaal met jou eens Jaap. Pons is nooit snel geweest. Meeke of Latvala verdienen het 10x meer.
Maar het was al zo in 95 bij Ford toen Delecour zonder centen moest ruimte maken voor Schwarz.

Want om eerlijk zijn Atkinson heeft ook nooit iets indrukewekkend laten zien..........
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten