Kranten : ppppfffffffffuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!!!!

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » di mei 22, 2007 19:49

Daar lijkt het in mijn persoonlijke optiek wel op. Maar ik zit daarvoor niet dicht genoeg bij het vuur.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor Franed rally » di mei 22, 2007 20:34

John schreef:Nee hoor dat hoeft niet, vraag me alleen af wie het allemaal geregeld en verzonnen heeft en waarom er geen media plan gemaakt is. Is de KNAF dan zo een amateuristich stelletje hobbyitsen?


Ik hoop het niet. Het zou zonden zijn om de jongens sturen naar 6 wedstrijden zonder aan de toekomst hebben gedacht. Jasper is, helaas, te oud om een kans hebben in een top team. Maar Hans heeft alles in huis voor. Maar hij moet wel de aandacht van een constructeur trekken. Dat gaat niet lukken zonder media's achter.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mmrizio » di mei 22, 2007 21:52

Niet te vergeten aandacht van een goede sponsor! Ook de meeste fabrieksstoeltjes worden betaald via sponsors die de rijder meeneemt in plaats van andersom.

Ook daarvoor is media aandacht nodig. In dat kader zag ik overigens zondag een aankondiging dat 1 van de zondagmiddag autoprogramma's aandacht aan ze zou besteden. Zou dat de start zijn van de media campagne?

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Holkers » di mei 22, 2007 21:59

Zag het ook, stukje over 'de beste trekauto' met een aanhangwagen plus EVO.

De media-aandacht die het gehad heeft is natuurlijk totale knudde te noemen. 2 fotografen en 1 redacteur en dat was het. Ralllysport.nl, TheRallySite, Frank Verhoeven etc. waren allemaal niet uitgenodigd of zelfs van op de hoogte. Dit terwijl het potentieel heel schrijvend, fotograferend en beeldvullend media in Nederland had kunnen bestrijken. Een enorme gemiste kans waarover de geleerde (?) heren van de KNAF in mijn ogen nog over na mogen spreken.

Nu weer, de eerste rally is er. Gooi wat geld tegen de boom aan en koop je zendtijd. Breng die jongens in beeld bij Studio Sport, al kost dat een paar knaken. Kan nog zijn dat dit er komt (bij andere rally's) en dan heb ik misschien wat te vroeg gesproken, maar dit is zonde. Het kost geld, veel geld en de potentie in auto's en rijder(s) is er zeker maar ze rijden er om in the picture te komen. Zonder exposure door ook maar 1 gerenomeerd Nederlands Mediabedrijf (S.P.) komen we nergens, sponsoren zien dit namelijk ook (niet), zien ook dat er in Nederland geen markt voor is, zien ook dat geen interesse getoont wordt en dat heeft ook zijn effect op het hele KNAF-WRC gebeuren. En dat is zonde...

0.02 euro op tafel
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Collin » di mei 22, 2007 22:03

Ach...gelukkig is het belangrijker om de gehele voetbalcompetities van Oezbekistan tot Nigeria wel voldoende aandacht te geven.

Lekker belangrijk...maar de nationale sporters zijn niet zo belangrijk (behalve de heren voetballers dan) :x .
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor rally for ever » di mei 22, 2007 22:31

Jaha, vanavond heeele ruime voorbeschouwing op CL finale van morgen, doen toch maarliefst 3 nederlanders in mee. :evil:
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor Collin » di mei 22, 2007 22:33

Nou...geweldig!

Hoef ze geen van drieën te zien dan :roll:
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor YellowLeonVT » di mei 22, 2007 22:41

Wat een gejank hier weer.. Ben het helemaal eens met Holkers !
KNAF, word eens wakker !! :twisted: :twisted:
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Collin » di mei 22, 2007 22:49

YellowLeonVT schreef:Wat een gejank hier weer.. Ben het helemaal eens met Holkers !
KNAF, word eens wakker !! :twisted: :twisted:


Is idd een sterk punt ben het er ook wel mee eens, maar de mediabedrijven zouden ook iets meer moeite kunnen doen om de vele Nederlandse sporten in beeld te brengen.
Avatar gebruiker
Collin
 
Berichten: 341
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 18:12
Woonplaats: Dinteloord

Berichtdoor Armand » di mei 22, 2007 23:11

Ik zou me geen zorgen maken omtrent het feit of de jongens wel of niet opvallen. Mensen die in het WRC of JWRC rondhobbelen zien heus wel wat die jongens doen. Vergeet niet dat op een aantal prominente posities in het WRC Nederlanders rondhobbelen. Dus die hebben die leeuw best zien rijden.

Wil je dat de Nederlandse pers erover schrijft dan moet je ze in de watten leggen en meenemen naar het evenement. Waarom denk je dat de F1 zoveel aandacht krijgt. De redacteur wordt op handen gedragen. Het is triest (ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe het werkt), maar als de BSR dit niet doet kunnen ze het publicitair gezien op hun buik schrijven. De mannen van de televaag en AD pakken het alleen op als ze in het vliegtuig naar het evenement zitten.... een persbericht beland meestal in de prullenbak.

Ik vraag me ook af of het vanuit de NOC/NSF, een organisatie die toch strakke connecties heeft met de media en mede de financierder is van dit verhaal, geen media connecties aangereikt kunnen worden.
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor FocusMSD » wo mei 23, 2007 1:55

Wil de K.N.A.F. al serieus genomen worden zullen ze in ieder geval op hun eigen site al moeten zorgen voor de juiste informatie.Dit stond na Hulst op hun site!!!!!!
Belangrijkste uitvallers
Erik Wevers-Jalmar van Weeren (NL, Toyota Corolla WRC, A8) - finish (diskwalificatie)
Jasper van den Heuvel-Martine Kolman (NL, Mitsubishi Lancer WRC, A8) - KP 4 (motor)
Hans Weijs Jr.-Hans van Goor (NL, Mitsubishi Lancer Evo 8, N4) - KP 5 (crash)
René Kuipers-Erwin Mombaerts (NL-B, Toyota Corolla WRC, A8) - KP 6 (crash)
Als je een Skoda al niet meer van een Toyota kan onderscheiden!!!!Of zou dit toch voor rekening media zijn??? :? :? :?
Afbeelding
Avatar gebruiker
FocusMSD
 
Berichten: 228
Geregistreerd: do apr 06, 2006 19:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 23, 2007 10:23

KRT schreef:In de meppeler courant staat na elke rally(sprint) een stukje over hoe de equipes van meppel en omstreken het gedaan hebben! :)

Maar er word inderdaad weinig aandacht aangegeven, sowieso weinig aan autosport...altijd dat voetbal maar weer...


8)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Franed rally » wo mei 23, 2007 11:19

Armand schreef:Ik zou me geen zorgen maken omtrent het feit of de jongens wel of niet opvallen. Mensen die in het WRC of JWRC rondhobbelen zien heus wel wat die jongens doen. Vergeet niet dat op een aantal prominente posities in het WRC Nederlanders rondhobbelen. Dus die hebben die leeuw best zien rijden.

Wil je dat de Nederlandse pers erover schrijft dan moet je ze in de watten leggen en meenemen naar het evenement. Waarom denk je dat de F1 zoveel aandacht krijgt. De redacteur wordt op handen gedragen. Het is triest (ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe het werkt), maar als de BSR dit niet doet kunnen ze het publicitair gezien op hun buik schrijven. De mannen van de televaag en AD pakken het alleen op als ze in het vliegtuig naar het evenement zitten.... een persbericht beland meestal in de prullenbak.

Als dit is werkelijk, en ik kan het goed geloven, dan is de pers ver weg van objectief zijn. Als ik vergelijk met Frankrijk, de sport leeft meer. Komt natuurlijk door Peugeot, Citroen en Loeb. Toch er is niet een apart TV programma voor rally. Het is wel een onderdeel van de 3 auto programma's. Wat wij wel hebben is drie mooie maandbladen : rallye magazine, compte-toursn en echappement. De laatste 2 zijn algemeen autosportbladen wie gaan over alle taken behalve F1.
Kwa startveld, ik ben nooit gestaart in Frankrijk in een rally met 10 (of meer), WRC. De meest bezocht klasse is de N2, hier de N4 en A8.
Er zijn dus dikke auto's met potente rijders.
Maar aandacht op nationale breed............. Nope.
Ligt het dan alleen aan de KNAF. Voor een groote deel denk ik wel maar het kan toch de einige reed voor ??? :?
Ik vraag me ook af of het vanuit de NOC/NSF, een organisatie die toch strakke connecties heeft met de media en mede de financierder is van dit verhaal, geen media connecties aangereikt kunnen worden.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Martin » do mei 24, 2007 19:15

Telegraaf gaan spammen met z'n allen???
Martin
 
Berichten: 129
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 17:06
Woonplaats: Bilthoven

Berichtdoor Armand » do mei 24, 2007 19:35

Denk je echt dat ze daar van onder de indruk raken. De sport is gewoon te klein in Nederland. Ik denk dat er een kleine 2500 a 3000 hardcore fans zijn en de rest gaat eens kijken als het in de buurt is. In landen om ons heen is het groter en dat heeft ook met een ons mentaliteits probleem te maken. Nederland is wat een aantal zaken betreft erg pietleuterig, waar de buurlanden wat makkelijker met de regels omgaan. Komt ook omdat Nederland redelijk volgepakt zit (althans dat denkt men)... Als ik dan door de polder rijd, da denk ik wat loop iedereen toch te zeiken dat het vol is. Hier kunnen best nog wat woonwijkjes neergeplant worden....

Ik zou gewoon genieten van alles wat er nu gebeurt en de vingers kruizen voor wat de toekomst brengt. Boze mailtjes naar kranten en NOS sport gaan het roer echt niet omgooien. Sterker nog, ik denk dat de aversie alleen maar groter wordt. Wees eens eerliijk, als je in de skybox bij Ajax door alle luxe omgeven wordt, af en toe een complementary blowjob krijgt omdat je zo'n leuk intervieuw geschreven hebt. Dan ga je toch niet tussen scheten latende, kroket-etende, kou kleumende, stofhappende heikneuters van rallyfans staan. Toch!!!

Voor de goede orde, ik voel er prima tussen.... 8)
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten