Uitzendbureau voor officials

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Uitzendbureau voor officials

Berichtdoor Codieo » vr jun 29, 2007 15:15

Ik heb met verbazing de afgelopen jaren bij verschillende wedstrijden gelezen dat er een (groot) tekort is aan officials. Nu zie ik heel veel mensen hier over schrijven, maar ik heb het gevoel (en corrigeer me graag als ik er naast zit) dat er nog geen grote actie is ondernomen.

Zelf ben ik benieuwd hoe veel rallyfans er zijn die veel wedstrijden bezoeken , maar geen official zijn omdat ze geen lid van een club willen worden en daarmee "verplicht worden" een aantal rally's te vlaggen.

Waarom richt men geen club/vereniging op waar mensen zich gratis aan kunnen melden en die niet bij een specifieke rally is aangesloten. Deze club kan dan aangeschreven worden door de verschillende wedstrijden op het moment deze organisaties een tekort hebben. Zeg maar een soort van uitzendbureau van officials.

Zo'n soort aanpak heeft voor iedereen verschillende voordelen in mijn ogen, namelijk:

1. De official is nergens toe verplicht.
2. Er is 1 database waaruit contact gezocht kan worden met alle officials van Nederland.
3. Je kan op deze manier ook randeffecten aanpakken, zoals bijvoorbeeld vervoer regelen voor mensen (gecoördineerd carpoolen).

Ik ben benieuwd of dit een idee is wat mensen aanspreekt of dat men goede redenen heeft om dit niet te doen.

Als mensen zijn die hier positief over denken, wil ik wel eens samen zitten om te bespreken of dit haalbaar is.

Graag hoor ik zoveel mogelijk meningen hierover, om een zo goed mogeljik beeld te krijgen of dit haalbaar is.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor SylviaVisser » vr jun 29, 2007 15:34

"Ik ben benieuwd of dit een idee is wat mensen aanspreekt of dat men goede redenen heeft om dit niet te doen."





Ik denk dat het vinden van iemand die zoveel tijd over heeft om dit te doen al een eerste groot struikelblok is.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor RG-Rallysport » vr jun 29, 2007 15:44

Ik denk dat dat idd ook een groot struikel blok is ja Syl , maar het is wel van belang dat de mensen die in die poll zitten in elk geval een licentie hebben , en dat ze in elk geval weten wat ze wel en niet mogen doen!

En verder is het een hele opgave om zoiets op te zetten en bij te houden , en al die mensen elke keer weer bellen en kijken of ze willen dan heb je het zelfde als de meeste official clubs hebben .
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor Codieo » vr jun 29, 2007 15:52

SylviaBos schreef:"Ik ben benieuwd of dit een idee is wat mensen aanspreekt of dat men goede redenen heeft om dit niet te doen."

Ik denk dat het vinden van iemand die zoveel tijd over heeft om dit te doen al een eerste groot struikelblok is.


Wie A zegt moet ook B zeggen, dus zelf ben ik de eerste die daar tijd in wil stoppen. Echter wil ik weten of het concept kans van slagen heeft, vandaar dat ik hier eens ben begonnen. Ook zoek naar mensen die me informatie willen verschaffen hoe/wie/wat....

Natuurlijk is het niet iets dat je in je eentje op moet zetten, dus als het haalbaar is ben ik op zoek naar andere gekken, naast mezelf, die hier energie in willen stoppen.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor SylviaVisser » vr jun 29, 2007 16:52

Wil de energie er wel insteken, maar het ontbreekt me gewoon aan de tijd....


Ik blijf een navie in hart en nieren en dat zal altijd voorgaan.





(maar voor wat tik en klopwerk ben ik beschikbaar)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Re: Uitzendbureau voor officials

Berichtdoor Ned rally » vr jun 29, 2007 17:14

Codieo schreef:Ik heb met verbazing de afgelopen jaren bij verschillende wedstrijden gelezen dat er een (groot) tekort is aan officials. Nu zie ik heel veel mensen hier over schrijven, maar ik heb het gevoel (en corrigeer me graag als ik er naast zit) dat er nog geen grote actie is ondernomen.

Zelf ben ik benieuwd hoe veel rallyfans er zijn die veel wedstrijden bezoeken , maar geen official zijn omdat ze geen lid van een club willen worden en daarmee "verplicht worden" een aantal rally's te vlaggen.

Waarom richt men geen club/vereniging op waar mensen zich gratis aan kunnen melden en die niet bij een specifieke rally is aangesloten. Deze club kan dan aangeschreven worden door de verschillende wedstrijden op het moment deze organisaties een tekort hebben. Zeg maar een soort van uitzendbureau van officials.

Zo'n soort aanpak heeft voor iedereen verschillende voordelen in mijn ogen, namelijk:

1. De official is nergens toe verplicht.
2. Er is 1 database waaruit contact gezocht kan worden met alle officials van Nederland.
3. Je kan op deze manier ook randeffecten aanpakken, zoals bijvoorbeeld vervoer regelen voor mensen (gecoördineerd carpoolen).

Ik ben benieuwd of dit een idee is wat mensen aanspreekt of dat men goede redenen heeft om dit niet te doen.

Als mensen zijn die hier positief over denken, wil ik wel eens samen zitten om te bespreken of dit haalbaar is.

Graag hoor ik zoveel mogelijk meningen hierover, om een zo goed mogeljik beeld te krijgen of dit haalbaar is.


Remco,
volgens mij doet elke organisatie/officialclub moeite om officials te krijgen door te adverteren in de publieksinfo van de rally, op de websites en in kranten en andere bladen.....

Er zijn officialclubs (waaronder die van ons) waar men gratis "lid" kan zijn als official. Men is niet verplicht een aantal wedstrijden mee te gaan maar uiteraard hebben we het liefst zoveel mogelijk wedstrijden....
Daarnaast zijn er ook officialclubs (bijvoorbeeld de Amac Marshal Club) die niet bij een wedstrijd zijn aangesloten.

Je plan is goed maar ik denk dat het net zo verstandig om de toekomstig officials bij diverse clubs aan te laten sluiten.

Mocht je mensen hebben die als official willen helpen dan mag je ze doorverwijzen.... officials@nederlandrally.nl
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally
 
Berichten: 353
Geregistreerd: ma maart 08, 2004 18:35
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor JvnEkln » vr jun 29, 2007 17:51

Hoi Maarten,

ook ik sluit mijn volledig aan bij jou reactie.

Tevens als je lid bent van een club is het makkelijker om diversen
curcussen te volgen die door de KNAF gegeven worden.

groeten

Johan van Eekelen
www.achtmaalserallyclub.nl
Avatar gebruiker
JvnEkln
 
Berichten: 67
Geregistreerd: do maart 14, 2002 17:55
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Mabri » vr jun 29, 2007 18:07

Volgens mij gaat er ook een heleboel tijd in zitten.
De vraag is wat de toegevoegde waarde is.

Bij mijn weten is het lidmaatschap van vele official-verenigingen gratis of bijna gratis.
En als er al eisen zijn is dit vaak niet veel hoor.
Misschien dat je verplicht wordt 1 à 2 keer per jaar als official mee te gaan.
Je hoeft toch niet elke Rally als official mee !?
(Je hebt er gekken bij.....)

Eigenlijk is het nu al zo georganiseerd dat elke official-vereniging een soort "uitzendbureau" voor officials is.

Ook wordt er regelmatig een beroep gedaan op officials buiten de "eigen" verenigingen om te assisteren.

Zo hebben wij als SAS-official al geassisteerd op een andere proef tijdens de ELE. Ook zullen er een aantal SAS-officials tijdens de Exotic Green op andere proeven assisteren buiten hun "eigen" proef.

Het probleem zit 'm in het bekend maken van de functie, om mensen te interesseren.
Veel mensen denken er niet eens aan, laat staan dat ze weten wat ze er voor moeten doen.
Avatar gebruiker
Mabri
 
Berichten: 714
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 9:35
Woonplaats: Avenhorn

Berichtdoor TWENGELTJE » vr jun 29, 2007 19:50

Beste Remco

Ook ik moet mij helemaal bij de vorige sprekers aansluiten

Ik begrijp wat je bedoelt maar ik denk dat het nagenoeg onuitvoerbaar is

Tevens is er al een site www.rallyofficial.nl waar je je kunt aanmelden en dan word doorverwezen naar de dichtsbijzijnde offficialclub
Dat is al een soort uitzendburo

Ook bij ons (TSCR) kost het niets om lid te zijn en heb je geen verplichtingen
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Codieo » vr jun 29, 2007 22:11

Ben blij dat jullie serieus reageren en begrijp dat mijn plan overbodig zou zijn. Dit is niet negatief bedoeld, ben juist erg blij dat ik het gevraagd heb en een duidelijk beeld heb gekregen voordat ik er meer energie in zou hebben gestopt. Mijn dank daarvoor.

Toch blijft wel boven water staan dat we een duidelijk tekort hebben aan officials. En omdat ik rally een zo mooie sport vind, wil ik me er niet zo maar bij neer leggen. Hoe kunnen we er toch meer krijgen???

Hetgeen mij vandaag te binnen schoot nadat ik mijn eerste verhaaltje heb geschreven is dat als ik langs de kant van een rally als toeschouwer zit, er een hele hoop mensen naast mij zitten. Dit zijn natuurlijk veel mensen uit de buurt die alleen komen kijken als de rally door hun achtertuin gaat, maar ik ben er van overtuigd dat er ook een hoop mensen bij meerdere rally's kijken en geen idee hebben dat ze ook een helpende hand uit kunnen steken. Ik denk dat veel toeschouwers denken dat officials een groepje elite mensen zijn die geen andere mensen toe laten. Let wel, dit is mijn gevoel en ik oordeel niet over andere.....

Zouden we dan geen reclame kunnen maken tijdens de rally's voor nieuwe officials (ik noem een safetycar, infowagen, 000, 00 en wellicht een speciale offical car).

Denk dat als we met z'n allen (of een klein groepje intensief) hierover nadenken, dat we toch echt een resultaat kunnen krijgen. Of in ieder geval het kunnen proberen.......

Nogmaals bedankt voor iedereens reactie.....

Remco.
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor SylviaVisser » za jun 30, 2007 8:43

Even inhaken,

Vind je het heel erg als ik zeg dat ik er geen behoefte aan heb, elke rally mensen uit de omgeving mee te krijgen die van niets weten? Die je tijdens het opbouwen alles nog moet uitleggen, geen licentie hebben en en....
Je moet het zien alsof je dan een stagier meekrijgt.



Promoten van officialen tijdens een rally in de weide is natuurlijk niets op tegen, maar dan liever pas mee met de basis licentie op zak.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor rallyfan323 » za jun 30, 2007 8:57

Zoals reeds hierboven geschreven,

Ook bij de ELE officials gratis entree :lol:
official cursus gratis
plezier en lol ook gratis

Oh ja, ook wij kunnen nog wel wat mensen gebruiken.
Avatar gebruiker
rallyfan323
 
Berichten: 77
Geregistreerd: za jun 02, 2007 17:42
Woonplaats: Asten

Berichtdoor SylviaVisser » za jun 30, 2007 9:28

Heren, elke club is gratis en vrijwillig (verplicht). Dat laatste omdat je op een bepaald moment toch een verplichting KAN gaan voelen......mede door het feit dat er zo aan je getrokken gaat worden als je een keer niet kunt / geen zin hebt of anders.

:wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Mabri » za jun 30, 2007 12:42

@Remco:

Met die reclame zijn we al een beetje bezig in de vorm van stickers (en/of megneetplaten).
Meer info daarover bij Rudy.....

@ Syl:

Ik ben het toch helemaal met je eens. :?
Wij zijn ook begonnen door met iemand mee te gaan zonder van toeten of blazen te weten.
Dat je, wanneer de interesse serieus is, zo snel mogelijk je licentie haalt spreek voor zichzelf.
Je moet toch wel het een en ander weten voordat je er verder in gaat.

Ik denk dat de verhalen, dat je eerst een licentie nodig hebt, de mensen juist tegenhoudt. Ze willen eerst kijken of het wat is voordat ze verdere stappen ondernemen.
Je moet als PC dan wel die mensen MEE laten lopen met één of meerdere ervaren officials. Maar door een gebrek aan officials worden deze mensen nog wel eens te snel in het diepe gegooid zonder echt te weten wat ze moeten doen.
Avatar gebruiker
Mabri
 
Berichten: 714
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 9:35
Woonplaats: Avenhorn

Berichtdoor RG-Rallysport » za jun 30, 2007 15:32

Codieo schreef:Ben blij dat jullie serieus reageren en begrijp dat mijn plan overbodig zou zijn. Dit is niet negatief bedoeld, ben juist erg blij dat ik het gevraagd heb en een duidelijk beeld heb gekregen voordat ik er meer energie in zou hebben gestopt. Mijn dank daarvoor.

Toch blijft wel boven water staan dat we een duidelijk tekort hebben aan officials. En omdat ik rally een zo mooie sport vind, wil ik me er niet zo maar bij neer leggen. Hoe kunnen we er toch meer krijgen???

Hetgeen mij vandaag te binnen schoot nadat ik mijn eerste verhaaltje heb geschreven is dat als ik langs de kant van een rally als toeschouwer zit, er een hele hoop mensen naast mij zitten. Dit zijn natuurlijk veel mensen uit de buurt die alleen komen kijken als de rally door hun achtertuin gaat, maar ik ben er van overtuigd dat er ook een hoop mensen bij meerdere rally's kijken en geen idee hebben dat ze ook een helpende hand uit kunnen steken. Ik denk dat veel toeschouwers denken dat officials een groepje elite mensen zijn die geen andere mensen toe laten. Let wel, dit is mijn gevoel en ik oordeel niet over andere.....

Zouden we dan geen reclame kunnen maken tijdens de rally's voor nieuwe officials (ik noem een safetycar, infowagen, 000, 00 en wellicht een speciale offical car).

Denk dat als we met z'n allen (of een klein groepje intensief) hierover nadenken, dat we toch echt een resultaat kunnen krijgen. Of in ieder geval het kunnen proberen.......

Nogmaals bedankt voor iedereens reactie.....

Remco.


Remco , met het opzetten van een info site ben ik al even bezig hier kunnen geintereseerden info vinden over wat het inhoud om officiasl te zijn met een aantal foto's uit de praktijk erbij , verder ben ik met meerder rally sites bezig om doorverwijzingen te krijgen naar de site en ben ook bezig om samen met een andere rally site iets op te gaan zetten maar dat is nog erg pril .

Als er hier mensen zijn die belang hebben om ook voor deze site reclame te willen maken mijn mail adres is hieronder en ik hoor het graag !!
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten