Vlaggen bij rundkursen

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Vlaggen bij rundkursen

Berichtdoor mastersevius » di okt 02, 2007 7:18

Afgelopen weekend ( rallyreport ) zat ik voor de zoveelste keer weer te kijken naar rijders die opgehouden werden op rundkursen. Dit kwam bijna altijd doordat de rijder voorop de achteropkomende rijder niet zag. Nu dacht ik dat een systeem netzoals bij de formula 1 wel eens oplossing kon bieden ( de blauwe vlag ). Extra vrijwilligers zijn hier volgens mij niet voor nodig, want elke post heeft al een gele vlag, en als zij nu ook een blauwe vlag bij zich hebben is er volgens mij een groot probleem opgelost. Zo kan niet alleen het publiek genieten van de rundkurs, maar ook de rijders

Denk ik te makkelijk offuh zeg het maar............ graag jullie reacties op mijn voorstel
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Re: Vlaggen bij rundkursen

Berichtdoor StevenK » di okt 02, 2007 7:21

mastersevius schreef:Afgelopen weekend ( rallyreport ) zat ik voor de zoveelste keer weer te kijken naar rijders die opgehouden werden op rundkursen. Dit kwam bijna altijd doordat de rijder voorop de achteropkomende rijder niet zag. Nu dacht ik dat een systeem netzoals bij de formula 1 wel eens oplossing kon bieden ( de blauwe vlag ). Extra vrijwilligers zijn hier volgens mij niet voor nodig, want elke post heeft al een gele vlag, en als zij nu ook een blauwe vlag bij zich hebben is er volgens mij een groot probleem opgelost. Zo kan niet alleen het publiek genieten van de rundkurs, maar ook de rijders

Denk ik te makkelijk offuh zeg het maar............ graag jullie reacties op mijn voorstel

Als je ziet hoeveel problemen er al zijn met gele vlaggen, lijkt het mij niet goed nog meer vlaggen uit te delen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Vlaggen bij rundkursen

Berichtdoor briljant » di okt 02, 2007 7:25

StevenK schreef:
mastersevius schreef:Afgelopen weekend ( rallyreport ) zat ik voor de zoveelste keer weer te kijken naar rijders die opgehouden werden op rundkursen. Dit kwam bijna altijd doordat de rijder voorop de achteropkomende rijder niet zag. Nu dacht ik dat een systeem netzoals bij de formula 1 wel eens oplossing kon bieden ( de blauwe vlag ). Extra vrijwilligers zijn hier volgens mij niet voor nodig, want elke post heeft al een gele vlag, en als zij nu ook een blauwe vlag bij zich hebben is er volgens mij een groot probleem opgelost. Zo kan niet alleen het publiek genieten van de rundkurs, maar ook de rijders

Denk ik te makkelijk offuh zeg het maar............ graag jullie reacties op mijn voorstel

Als je ziet hoeveel problemen er al zijn met gele vlaggen, lijkt het mij niet goed nog meer vlaggen uit te delen.
Ben ik met je eens Steven.
Bij de F1 krijgen de baan posten dat door van de wedstrijdleiding.
Dat is bij rally niet te doen. (te veel proeven en geen camerasysteem dat alles kan volgen.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor mastersevius » di okt 02, 2007 7:26

Ik doel dan alleen op de rundkursen, niet op alle proeven. En dan ook alleen de runkursproeven die in het licht worden verreden, want in het donker ziet men elkaar toch wel.
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor Sanderboy » di okt 02, 2007 7:40

mastersevius schreef:Ik doel dan alleen op de rundkursen, niet op alle proeven. En dan ook alleen de runkursproeven die in het licht worden verreden, want in het donker ziet men elkaar toch wel.


ik vind wel goed id gewoon proberen dan zien we het wel als het werkt als het niet lukt gewoon afschaffen :wink:
Sanderboy
 
Berichten: 655
Geregistreerd: vr aug 10, 2007 10:57
Woonplaats: borne

Berichtdoor Holkers » di okt 02, 2007 8:01

Gewoon de rijders in een briefing vertellen dat ze op een rondkoers gaan rijden en dat die binnenspiegel/buitenspiegels er niet voor de grap op zitten...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor StevenK » di okt 02, 2007 8:02

Holkers schreef:Gewoon de rijders in een briefing vertellen dat ze op een rondkoers gaan rijden en dat die binnenspiegel/buitenspiegels er niet voor de grap op zitten...

Dat wordt altijd verteld op de briefing, toch?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Turboboost » di okt 02, 2007 8:32

Als we nu allemaal zo reageren zoals R. Kuipers dat deed, dan is er volgens mij geen probleem. :wink:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Götz » di okt 02, 2007 9:07

Inderdaad de spiegels zijn er niet voor niets (al hoewel Wea :wink: ).

Blijft natuurlijk altijd de vraag wie is sneller. Bij sommigen is de bochtensnelheid hoger, bij anderen het accelaratievermogen.

Denk dat het meer met mentaliteit van de betreffende rijders te maken heeft. Dit los je m.i. zeker niet op met (blauwe) vlaggen....
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Sanderboy » di okt 02, 2007 9:19

Götz schreef:Inderdaad de spiegels zijn er niet voor niets (al hoewel Wea :wink: ).

Blijft natuurlijk altijd de vraag wie is sneller. Bij sommigen is de bochtensnelheid hoger, bij anderen het accelaratievermogen.

Denk dat het meer met mentaliteit van de betreffende rijders te maken heeft. Dit los je m.i. zeker niet op met (blauwe) vlaggen....


we zien wel wat er gaat gebeuren :wink:
Sanderboy
 
Berichten: 655
Geregistreerd: vr aug 10, 2007 10:57
Woonplaats: borne

Berichtdoor Amazone » di okt 02, 2007 10:23

Götz schreef:Inderdaad de spiegels zijn er niet voor niets (al hoewel Wea :wink: ).

Toch anders als je een vrouw meeneemt, hé? :lol:
Een spiegeltje extra kan geen kwaad :oops: :roll: 8)
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Götz » di okt 02, 2007 10:33

Amazone schreef:
Götz schreef:Inderdaad de spiegels zijn er niet voor niets (al hoewel Wea :wink: ).

Toch anders als je een vrouw meeneemt, hé? :lol:
Een spiegeltje extra kan geen kwaad :oops: :roll: 8)


Alleen dan moet ie wel goed afgesteld worden voor de bestuurder en niet voor een ijdele navi ........... (haha, als m'n haar maar goed zit!)
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Amazone » di okt 02, 2007 10:37

Götz schreef:Alleen dan moet ie wel goed afgesteld worden voor de bestuurder en niet voor een ijdele navi ........... (haha, als m'n haar maar goed zit!)


Sssttt :oops: (btw: zit er eigenlijk wel verlichting in dat spiegeltje? :wink: )



Maarreh (zal het nog een beetje on-topic houden:)
het is wel heeel apart om door een WRC ingehaald te worden op een rundkoers vond ik... :shock:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Hein » di okt 02, 2007 11:11

Vond het toch een beetje raar om dit onderwerp in het foto deel te zien stan. Vandaar de verplaatsing.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor mastersevius » di okt 02, 2007 11:13

Hein schreef:Vond het toch een beetje raar om dit onderwerp in het foto deel te zien stan. Vandaar de verplaatsing.


Ohw niet echt op gelet, ik heb gewoon ergens een keer op nieuw onderwerp gedrukt, kzal er de volgende keer op letten :D
Avatar gebruiker
mastersevius
 
Berichten: 1181
Geregistreerd: zo mei 21, 2006 16:10
Woonplaats: Emmeloord

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten