veiligheid in rondecourse

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

ambulance aan de start van een rondecourse, stop jij of rij jij door ?

Poll eindigt op za nov 03, 2007 18:50

ja want het heeft de zwaailichten aan
9
56%
ja want er is iets mis ook zonder zwaailichen
7
44%
 
Totaal aantal stemmen : 16

veiligheid in rondecourse

Berichtdoor Franed rally » zo okt 14, 2007 18:50

Ik was al niet enthousiaste over rondecoursen, maar naar het ervaring van gisteren in Barneveld het wordt steeds minder.
Wij weten inmiddels allemaal wat is gebeurd in kp 8. Wij waren op dit moment zelf aan de proef rijden. Toen wij naderen de start van de 4de ronde, ik heb het ambulance met blauwe zwaailichten aan gezien, en heb Henrik gevraagd om snelheid verminderen. Er waren 5 marshalls om ons laten stoppen. Wat wij hebben ook gedaan. Wij stonden dus stil voor de links bocht. Waarschuwing lampen aan, en de ambulance begint op de proef te rijden. Niet ver van toen kwamen de heren Verkerk en Heutink. Maar die hebben net de voet van de gaspedaal los gedaan en hun weg vervolgt.
Gert-Jan was aan de kont van de Celica en ik kan bedenken dat hij was daarop geconcentreerd en dat hij heeft de ambulance niet gezien. Ik heb ook niet kunnen spreken na de wedstrijd.
Dat heb ik wel gedaan met Rijk Verkerk. Tot mijn groote verbazing, hij had wel de ambulance gezien, maar volgs hem had die niks te zoeken op de proef (sorry maar dat zijn zijn worden). Ja jij bent bezig met een wedstrijd en hoe klein is een klasse overwinning, wij gaan allemaal voor. Maar als ik zie en ambulance met tuters en bellen aan, dat weet ik dat er is iets mis. Het dat gaat voorop een kleine bekertje van €5,00 winnen.
Ik hoop dat deze discussie kan de veiligheid op ronde course verbeteren. Ik wil op niemand de steen gooien, allee iedereen bewust maken dat de dag dat het gaat mis met wijzelf, wij zouden allemaal blij zijn om de hulpdiensten zo snel mogelijk zien aankomen.
Onze sport is gevaarlijk, vergeet dat nooit !
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

re

Berichtdoor MartijnB » zo okt 14, 2007 18:55

Laurent,

Ik weet niet of dit nou een Poll nodig heeft lijkt me normaal om te stoppen als je een ambulance op de proef ziet

Ik doe al rustig aan als ik een stil staande gele vlag zie en niet weet wat er aan de hand is
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Franed rally » zo okt 14, 2007 18:56

Ik had ook een antwoord "nee, mijn wedstrijd gaat voor" bij gezet in de poll, maar heb blijkbaar iets mis gedaan
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Franed rally » zo okt 14, 2007 18:57

Blijkbaar niet iedereen denkt zo over Martijn.
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Re: veiligheid in rondecourse

Berichtdoor wout de klerk2 » zo okt 14, 2007 19:44

Franed rally schreef:. Waarschuwing lampen aan, en de ambulance begint op de proef te rijden. Niet ver van toen kwamen de heren Verkerk en Heutink. Maar die hebben net de voet van de gaspedaal los gedaan en hun weg vervolgt.
Gert-Jan was aan de kont van de Celica en ik kan bedenken dat hij was daarop geconcentreerd en dat hij heeft de ambulance niet gezien. Ik heb ook niet kunnen spreken na de wedstrijd.


Wij vroegen ons al af hoe jullie op die plek konden stilvallen, wij hebben inderdaad geen ambulance nog waarschuwende marshall of iets dergelijks gezien, we zaten ons meer te concentreren op een Celica.
Hadden wij iets gezien hadden we zeker gestopt, want een ambulance gaat ten alle tijden voor onze belangen.
wout de klerk2
 
Berichten: 27
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 15:37
Woonplaats: Delft


Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron