meer voor minder

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Rallysprint

Berichtdoor B Prins » do apr 10, 2008 9:20

Interessant verhaal mensen, wij bouwen al een jaar aan een "oude" Clio om de auto rally geschikt te maken. We wisten dat het geld ging kosten, maar het loopt altijd uit de klauwen. Ook onze eigen schuld natuurlijk, je wil ook een leuke auto hebben staan. Wij zijn van plan eerst eens de sprints te gaan rijden om ervaring op te doen, maar budget blijft een probleem. Ook wij zien dat de sprints over het algemeen een ondergeschoven kindje zijn zeker als ze in combi met een rally worden gereden, ergens achter aan op de service een plekje, als er proeven worden geneutraliseerd nauwelijks kilometers rijden en weinig aandacht bij de prijsuitreiking (niet dat wij daarvoor in aanmerking komen :? )

Een laagdrempelig alternatief als zelfstandig wedstrijd zou goed zijn.
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor ikkuh_18 » do apr 10, 2008 9:22

Ik ben het zowel met Berry een als met de rest....
Tis best een moeilijke discussie en ik kan ook begrijpen dat als je de sport in trek wilt houden bij het publiek je ook groot materiaal moet hebben.

Zelf ben ik wezen kijken in de sprint van Almere langs de proeven. Ik heb op verschillende punten staan kijken en ik moet zeggen voor een sprint was er redelijk wat publiek die ook langer bleef staan kijken dan alleen de eerste 10. Ik denk dat dit vooral komt omdat ze de sprinters van het sprintkampioenschap eerst lieten rijden en daarna de rest. Misschien is dit wel een goed idee voor andere wedstrijden..Om eerst de mensen van het sprintkampioenschap te laten starten in een sprint en daarna de rest. Misschien moeten dan veel tijdschema's wel worden aangepast, maar zo blijven er meer mensen kijken en zijn er ook meer mensen in beeld maar heb je ook de wrc's enz. Dus dan heb je ook de grote binnen de sport laat maar zeggen die het promoten.
Ik denk dat er dan vanzelf meer foto's verschijnen en ook wel eens een persbericht...
ikkuh_18
 
Berichten: 2634
Geregistreerd: zo okt 08, 2006 10:15
Woonplaats: Roosendaal

Cup initiatieven

Berichtdoor B Prins » do apr 10, 2008 9:35

Er zijn natuurlijk al wel laagdrempelige cup initiatieven ..... alleen vreemd dat ze deze ook niet vol krijgen. Misschien een idee om de Astra's, 205-jes,Clio's en dat soort auto's samen te voegen in een cup.
Avatar gebruiker
B Prins
 
Berichten: 92
Geregistreerd: za okt 20, 2007 13:42
Woonplaats: Hengelo

Re: meer voor minder

Berichtdoor Amazone » do apr 10, 2008 10:05

kokkie schreef:Wat is er nodig om een sprint of rally te organiseren??? ik doe al 8 jaar mee en ik weet het niet jij???

Even een andere kant van het verhaal: het organiseren van een evenement.
Het enthousiasme om een rally(sprint) te organiseren neemt steeds verder af. Steeds meer mensen haken af en het clubje mensen dat zich hier wel voor inzet wordt steeds kleiner (en moet zich steeds vaker landelijk inzetten om elkaars’ wedstrijden rond te krijgen).
Vergis je niet: als je een (kwaliteits)evenement wilt organiseren, kost dit duizenden en duizenden uren per jaar. Niet overdreven! Dit geheel zonder een enkele vergoeding. Je moet keihard knokken om de rally(sprint) financieel rond te krijgen, en wees eerlijk, waar doe je het dan eigenlijk voor?
Tuurlijk is er de kick om de serviceterreinen vol te zien lopen en de deelnemers te zien rijden, maar na de rally(sprint) komt de kater van de eindeloze kritiek van deelnemers, officials, publiek en bewoners.
Wat zou het mooi zijn als iedere licentiehouder in elk geval één keer per jaar mee zou willen werken aan het organiseren van een wedstrijd (en nee, helaas mag je die dan niet rijden), dan snijdt het mes ook weer aan twee kanten: meer begrip voor de organisatie en aanwas voor organisatiecomité.
En…om terug te komen op het verhaal: meer tijd en energie om jullie zo in het zonnetje te zetten wat jullie zeker verdienen!!! :wink:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor John » do apr 10, 2008 10:12

met Wea eens
John
 

Berichtdoor John » do apr 10, 2008 11:07

ferry bakker schreef:
Berto schreef:Berry,

Je zou eens met Jan v/d Marel moeten gaan praten (serieus).
Hij wil ook de sprint weer op het "oude" niveau hebben (vertelde hij in Emmeloord).

Dat is ook de reden dat hij elke keer start in de sprint volgens hem.
Misschien kunnen jullie samen wat bereiken........

Overigens denk ik niet dat de sprinters een ondergeschoven kindje zijn hoor, er zijn gewoon te weinig sprinters.
15 jaar terug bijvoorbeeld begon iedereen met sprints rijden, dat was je nodig voor je rallylicentie en het was normaal dat je 1 of 2 seizoenen alleen sprint reed.
Tegenwoordig gaan er veel rijders na een cursus zo snel mogelijk rally's rijden.
De budgetten zijn ook groter dan toen.

Maar dat is geweest, al zie ik persoonlijk nog steeds de sprint als DE kweekvijver voor de rallysport.



Nou ik denk dat de sprint in ALMERE wel een ondergeschoven kindje was en is.
wij zijn eerste algemeen geworden


Dacht dat Jasper eerste is geworden.
John
 

Berichtdoor sleepy hunter » do apr 10, 2008 11:36

Hoe je de wedstrijden ook in elkaar zet , het blijft een probleem.Ga je de GROTE heren achter de sprinters starten, komt het publiek gewoon later.En ik moet er niet aan denken dat een grote naam achter mij aan komt vliegen. De reden is dat wij het met een kleine zak geld rond rijden en dat de grote heren wat gemakkelijker rijden.Gewoon de gedachte van "ik wil er langs en als jij geen ruimte geeft ( of die er is laat ik maar in het midden) zet ik hem er gewoon naast". Het is en zal wel een probleem blijven.En om 2 jaar sprints te rijden voor dat je rally,s mag rijden? 1 jaar vind ik al goed maar dan moeten deze regels ook wel vast gehouden worden en er niet van afwijken.Joost voor dat geld kujn je al heel wat huren. Ik heb mijn auto verhuurd aan 2 jonge rijders voor het seizoen in de sprintcup maar voor wat minder geld.Niet dat ik geld over heb maar meer om dat het 2 jongen rijders zijn die graag rijden en ik hun die kans geef.En als ze zeggen "in 2009 gaan we wat anders rijden" gaat de auto mogelijk weer naar een paar jonge rijders om ervaring op te doen tegen een klein bedrag.De reden : heb zelf lol in het spelletje en als ik jonge rijder de gelegenheid kan geven om ervaring op te doen werk ik er graag aan mee. En het is niet een auto waar je mee achteraan blijft rijden, hij kan zeer aardig mee komen met de rest van de sprint cup.Afgelopen weekend zatten ze nog maar 5 sec achter WEA . En die gaat als de brandweer. :D
sleepy hunter
 
Berichten: 88
Geregistreerd: do okt 19, 2006 9:11
Woonplaats: balk FRIESLAND

Berichtdoor Amazone » do apr 10, 2008 12:23

sleepy hunter schreef:En het is niet een auto waar je mee achteraan blijft rijden, hij kan zeer aardig mee komen met de rest van de sprint cup.Afgelopen weekend zaten ze nog maar 5 sec achter WEA . En die gaat als de brandweer. :D

Ho ho, echt teveel eer!!! :lol:

Je moet toch echt bij Götz zijn enneh....die heeft echt heel hard moeten werken om door dat zand te ploeteren!
Helaas was het van korte duur... :cry:
Amazone
 
Berichten: 730
Geregistreerd: do aug 25, 2005 16:36
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor actionmedia4all.com » do apr 10, 2008 13:25

Wij zijn 1 jaar geleden begonnen met Actionmedia4all.com omdat we rallyfoto's voor iedereen wilden maken. De naam doet dat al vermoeden. Actionmedia4all.com is een groep rallyfotografen die zich tot doel hebben gesteld de sport met een breed publiek te delen. Dit doen we door het maken van foto's, persberichten en reclamemateriaal. We hebben zelfs voor één van de teams het design van de auto gemaakt. Actionmedia4all.com is een non-profit organisatie.

Wij vinden de rijders met een hoog startnummer net zo belangrijk als die met een laag nummer. Wij fotograferen iedereen die aan de rally of rallysprint deelneemt. Op onze website is natuurlijk maar een klein deel van de door ons gemaakte foto's terug te vinden, maar de foto's zijn er wel.

Bij de Rallysprint in Almere afgelopen week zijn er dan ook van elke deelnemer foto's gemaakt. Wij fotograferen in opdracht van sommige teams, maar ook in opdracht van enkele kranten in Nederland en Duitsland. Daarnaast fotograferen we ook de deelnemers die geen opdrachten aan ons hebben verstrekt.

Ik ben het met Holkers zijn opmerking op pagina één helemaal eens. Rallysport.nl plaatst van ieder team de persberichten als ze die aangeleverd krijgen. Ik ben dan ook van mening dat de initiele post zich niet zo zeer richt op de websites Rallysport.nl en bijv. The RallySite.nl, maar op de andere media.

Feit blijft dat je als klein rallyteam moeilijk in de media komt. Mocht je daar hulp bij willen hebben dan zou je met ons contact kunnen opnemen.
Je kunt natuurlijk ook zelf in de pen klimmen en je persbericht aan de jongens van rallysport.nl toezenden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor wimo » do apr 10, 2008 13:30

En meisje :cry:

Ik sta ook nog wel op iedereen te wachten <snik> :wink:
wimo
 
Berichten: 439
Geregistreerd: ma jul 01, 2002 19:15

Berichtdoor ferry bakker » do apr 10, 2008 14:13

John schreef:
ferry bakker schreef:
Berto schreef:Berry,

Je zou eens met Jan v/d Marel moeten gaan praten (serieus).
Hij wil ook de sprint weer op het "oude" niveau hebben (vertelde hij in Emmeloord).

Dat is ook de reden dat hij elke keer start in de sprint volgens hem.
Misschien kunnen jullie samen wat bereiken........

Overigens denk ik niet dat de sprinters een ondergeschoven kindje zijn hoor, er zijn gewoon te weinig sprinters.
15 jaar terug bijvoorbeeld begon iedereen met sprints rijden, dat was je nodig voor je rallylicentie en het was normaal dat je 1 of 2 seizoenen alleen sprint reed.
Tegenwoordig gaan er veel rijders na een cursus zo snel mogelijk rally's rijden.
De budgetten zijn ook groter dan toen.

Maar dat is geweest, al zie ik persoonlijk nog steeds de sprint als DE kweekvijver voor de rallysport.



Nou ik denk dat de sprint in ALMERE wel een ondergeschoven kindje was en is.
wij zijn eerste algemeen geworden


Dacht dat Jasper eerste is geworden.


Wij waren 1e algemeen sprinter !
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor John » do apr 10, 2008 14:22

Dat was toch A3 Moree?
John
 

Berichtdoor ferry bakker » do apr 10, 2008 14:23

John schreef:Dat was toch A3 Moree?


Ja en met rijdt A3 MORRE ?
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor John » do apr 10, 2008 14:24

je bedoelt 1e sprinter klasse N3 zeker.
John
 

Berichtdoor ferry bakker » do apr 10, 2008 14:28

John schreef:je bedoelt 1e sprinter klasse N3 zeker.


NEE IK BEDOEL EERSTE SPRINTER ALGEMEEN EN EERSTE N4 SPRINT

ZAL JE EVEN OP WEG HELPEN RIJ DIT JAAR SAMEN MET A3
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten