meer voor minder

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

meer voor minder

Berichtdoor kokkie » wo apr 09, 2008 20:41

Hey rally volkje ik ben van plan om meer nieuws over mindere team's in kaart te gaan brengen. Dat klinkt negatief maar als je geen evo 14 of wrc in je bezit hebt dan ben je een mindere voor de meeste bladen en tv programma's. We hebben allemaal de zelfde passie alleen heeft de één een dikkere tas met poen en dus meer aandacht die wij ook nodig zijn om sponsoren aan te trekken. Laten we wel zijn het zijn altijd de zelfde in de kijker. Uiteraard heb wel veel respect voor de mannen voorin je moet het maar ff flikken maar wij zijn de mensen van wie zij kunnen winnen, het een is het andere nodig alleen vind ik wel dat de afgelopen twee jaar de pers ons laat barsten. Verder wil ik ook achter de schermen meer aandacht in de zin van onze official's in nederland wie en wat doen ze nu echt??? De kloof tussen deze mensen die in weer en wind voor ons rijders klaar staan is veeeeelste groot. Dat moet anders. Wat is er nodig om een sprint of rally te organiseren??? ik doe al 8 jaar mee en ik weet het niet jij??? Verder heb ik nog een zee aan idee'n maar kan het niet alleen wie wil en kan mij hier bij helpen.
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor Holkers » wo apr 09, 2008 20:49

owkee.....
Relax man, pak een biertje en kijk even rustig terug op wat je net getikt hebt. ;)

Wij als rallysport.nl bieden elk team, nummer 1 of nummer 100 foto's aan omdat we van mening zijn dat ELK team een bijdrage is voor de rallysport in Nederland. Daarom plaatsen we ook ELK persbericht die voorbij komt in de volgorde waarbij die binnenkomt.

Aandacht voor de kleinere teams, of rallysport in het algemeen, in landelijke bladen of kranten kun je helaas vergeten. Die belangstelling is er gewoon niet en daar zal je mee moeten leren leven. Er zijn genoeg pogingen gedaan in het verleden (had het er nog over met Arnaud tijdens de Almere rally) maar het Hollandse volk wil voetbal en tennis. Niets aan te doen. Om daar nou de pers (weer) de schuld van te geven....

Nogmaals, relax en neem er rustig even een biertje bij en lees even wat je getypt hebt.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor ijsbeer » wo apr 09, 2008 21:13

Ik ben het met Berry eens. (nee, niet alleen omdat ik zijn nav ben)

Kijk nou eens in de topic Foto's Almere Rally(sprint) bijvoorbeeld.
Foto's van de sprinters kun je op 1 hand tellen... En dan nog staan bijna alleen mensen die normaal gesproken in de Rally te vinden zijn.

We worden vaak gewoon vergeten of niet genoemd. Ah, het zijn maar sprinters... niet spectaculier genoeg.


Opgeven is makkelijk. Dus ga jij maar lekker met een biertje achterover zitten, dan gaan wij wel op zoek naar de mensen die WEL engergie willen steken in deze sport. En lees AUB wat je zelf hebt opgeschreven...nieuwe ideen de kop in te drukken. ;)
Avatar gebruiker
ijsbeer
 
Berichten: 1162
Geregistreerd: za nov 19, 2005 12:45
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Berto » wo apr 09, 2008 21:14

Ik vind het nogal meevallen met de pers.
We kunnen altijd zat leuke foto's krijgen/ kopen en als er een persbericht door ons opgestuurd wordt, wordt het ook geplaatst. Dat geldt voor deze site, maar ook voor andere sites en de lokale media.

Wij hebben bovendien heel leuk contact met officials (en dat wil ik graag zo houden) en ik zie dus even die kloof niet waar jij het over hebt.

Ik sluit me dus volledig bij Holkers aan.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor joostkusters » wo apr 09, 2008 21:17

ik ben er mee eens, ik heb ook een auto uit 1990 ik wil veel meer aandacht
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor patlip » wo apr 09, 2008 21:30

ik ben het volledig met Berry eens
er moet meer aandacht komen voor de mindere teams.

groetjes patrick lipholt tojarallyteam.
LIPSTICK stickers
patlip
 
Berichten: 273
Geregistreerd: zo feb 12, 2006 18:31
Woonplaats: barneveld

Berichtdoor kokkie » wo apr 09, 2008 21:34

Tja best . . .dan moeten jullie maar blij zijn met wat jullie denken te hebben. Ik was vergeten te zeggen dat ik graag wat wil opbouwen met mensen die er een beetje positive energie in willen steken en met nieuwe dingen durven te komen en om ook de stille teams wat te helpen. En als je alles goed voor mekaar hebt ben ik blij voor je alberto. Tenslotte aandacht genoeg voor jullie. Nogmaals een oproep naar de mensen die er anders over denken en laat je niet afschrikken door mensen die het wel goed vinden en achterover hangen met een biertje enzo ik zit namelijk niet zo inelkaar en ik accepteer niks als ik het daar niet mee eens ben en anders over denk en zie. Dusss laat je niet afschrikken als je wat nieuws wilt en er niet voor terug deinst om wat tegen gas te ontvangen die er anders over denken zoals negatieve realisten of die het wel goed vinden ben je van harte welkom. tenslotte daar worden geen nieuwe dingen mee geboren. Nogmaals ik ga ervoor wie doet ermee.
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor Holkers » wo apr 09, 2008 21:38

Om even duidelijk te maken, ik steun je volledig. Ik vind zeker dat kleinere teams en sprinters meer belangstelling verdienen en wil daar als pers ook wel bij helpen! Misschien is het handig om met Armand te spreken over de dingen die je wilt doen of voor ogen hebt. Hij is je al eens voor gegaan en kan je waarschijnlijk de 'gevaren' vertellen zodat je die hobbels niet zelf hoeft te nemen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Berto » wo apr 09, 2008 21:44

Berry,

Je zou eens met Jan v/d Marel moeten gaan praten (serieus).
Hij wil ook de sprint weer op het "oude" niveau hebben (vertelde hij in Emmeloord).

Dat is ook de reden dat hij elke keer start in de sprint volgens hem.
Misschien kunnen jullie samen wat bereiken........

Overigens denk ik niet dat de sprinters een ondergeschoven kindje zijn hoor, er zijn gewoon te weinig sprinters.
15 jaar terug bijvoorbeeld begon iedereen met sprints rijden, dat was je nodig voor je rallylicentie en het was normaal dat je 1 of 2 seizoenen alleen sprint reed.
Tegenwoordig gaan er veel rijders na een cursus zo snel mogelijk rally's rijden.
De budgetten zijn ook groter dan toen.

Maar dat is geweest, al zie ik persoonlijk nog steeds de sprint als DE kweekvijver voor de rallysport.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor kokkie » wo apr 09, 2008 21:52

toppie kerel daar heb ik wat aan. Zulke praat moeten we hebben met de neuzen naar de zelfde kant meer kennis en let op voor dit of dat . . . niet naar stilstand van het is goed zo en accepteren dat voetbal meer kijkers heeft dan staan we stil. Met ze allen naar de leek en we moeten ze gek maken van de rally en dat kan. Kijk maar naar de landen om ons heen en het argument dat we geen dikke bakken hebben gaat ook niet meer op belgie is jaloers op ons en toch leeft het daar meer, waarom is dat en hoe krijgen we de mensen net zo gek hier als daar. Wij zijn ook een land met passie voor sport dus dat moet lukken meestal met simpele dingen.
Dus kom met idee'n leuk, simpel en probeer het niet te duur te maken. grt kokkie
kokkie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 14:55
Woonplaats: Stroe

Berichtdoor Erik de Wild » wo apr 09, 2008 21:55

Beetje doorgeslagen verhaal...........met dat biertje pakken ben ik het wel eens. Kortzichtig om alles over één kam te scheren en alleen de mannen met geld noemt die in de aandacht komen. En om je zelf dan verliezer te noemen zodat je andere winnaar kan noemen omdat hij/zij geld heeft vindt ik ver gaan. Er zijn ook mensen die klein begonnen zijn, en die met hard werken het geen bereiken wat ze willen, zonder bakken met eigen geld!

Dat je zelf tijd/geld/energie wilt stoppen in meer publiciteit, TOP! Gewoon doen, zorg dat je je ideeen een kans geeft. Mensen met talent, teams in (low budget) cup's krijgen ook 'veel' publiciteit. Wellicht met een andere denkrichting creeer je meer kanzen.

Groet Erik
Erik de Wild
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di jun 08, 2004 18:46
Woonplaats: Dalfsen

Berichtdoor John » wo apr 09, 2008 22:03

beetje dubbel
Laatst bijgewerkt door John op wo apr 09, 2008 22:06, in totaal 1 keer bewerkt.
John
 

Berichtdoor John » wo apr 09, 2008 22:05

Ja nu ga ik me toch maar weer eens mengen in een discussie. Wij (Fred en ik van de Almere perdienst) staan er elke keer weer versteld van hoe ontzettend veel persberichtjes we binnen krijgen om in ons rally magazine te plaatsen, jawel met foto. Kijk nu maar eens het mooie fullcolor magazine er op na. Ja je ziet het goed dat is alles, en dan heb er ook nog een aantal gebeld of er nog wat komt (toch Hein, Walter, Maurice).
Dus heb je een mooie publiciteit mogelijkheid in niet een krantje maar een glossymagazine doet bijna niemand het. Voor ons onbegrijpelijk, kost toch wel heel weinig moeite om als team even wat te verzinnen en op te sturen. Heb begrepen dat het bij andere rally's ook zo is dus nu de kans dat al te verbeteren.
John
 

Berichtdoor Berto » wo apr 09, 2008 22:07

kokkie schreef:Dus kom met idee'n leuk, simpel en probeer het niet te duur te maken. grt kokkie


Dat is toch ook de bedoeling van sprinten?
Om het goedkoop(er) te houden zodat je niet al teveel leergeld hoeft te betalen?
Alleen, zoals ik al schreef zijn de budgetten veel groter dan een tijd geleden, dus voor het gros maakt een beetje schade niet uit.

En (nu ga ik iets heeeeeel gevaarlijks doen) misschien is het wel een idee om de zogenaamde "nieuwe aanwas" eerst minimaal 10 sprints te laten rijden voordat ze een rallylicentie krijgen. :oops: (sorry) en misschien is het een idee dat men ook niet meteen met een zeer potente auto kan beginnen. :oops: (sorry)

Als je nu wil en het geld hebt kun je in no-time met een dikke EVO of Subaru gewoon aan de start van een rally staan met 0 tot niks aan ervaring.

Dus mijn idee: :oops: (sorry) beginnende rijders eerst 10 sprints in een "normale"rallyauto en na enige ervaring pas doorstromen naar Rally's en eventueel een potente auto.

Dit is toch altijd nog een ervaringssport, dit kun je niet leren uit een boekje of van een cursus. :oops: (sorry)

Ik weet dat heeeeel veel mensen dit niet met mij eens zijn, maar laten we er eens over denken.
We houden dan in ieder geval het aantal sprinters op peil.

amen
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Berto » wo apr 09, 2008 22:21

Arfman schreef:10 is wellicht wat veel, dan ben je in Nederland 2 jaar verder ofzo. Verder heb je wel een punt wat betreft ervaring en instappen in dikke auto's, maar zolang er geen gevaarlijke situaties door ontstaan denk ik niet dat je er veel aan kunt doen.


Nu niet, dat klopt, maar dat is dan iets om regelementair vast te leggen door de knaf.
En die 2 jaar was eigenlijk ook mijn bedoeling........ :wink:
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron